Algemeen Voetbal Topic

Tadic stond hinderlijk buitenspel op het moment dat Tagliafico binnen kopte.

Vond het zelf iet wat overdreven hoor en wat dacht je van de overtreding op Frenkie voorafgaand bij het doelpunt van Asensio?

Als het aan de andere kant was gebeurd werd het niet door de VAR beoordeeld denk ik. Scheids vond dat de Jong op dat moment geen deel uitmaakte van de verdediging. Dus mag je je tegenstander overal elders op het veld onderuit trekken… waanzin!

In de Eredivisie hebben wij de scheids wat meer mee en in de CL Real, Juve enz

Oke, dit had ik niet verwacht maar wat een fenomenale prestatie van Ajax!

Geweldige wedstrijd! Het had zeker 4-6 kunnen zijn. Geweldig dat ze Real zo hebben afgeblufd, enorm knappe prestatie

Ramos zal zich nog wel even achter de oren krabben dat hij bewust geel pakte in Amsterdam😂

Wat een prestatie! Schitterende pot ook. Wat waren met name De Jong en Tadic enorm goed.

Nu is hij geschorst voor de eerste twee matchen van de CL van volgend seizoen.

Wat een match, zeg. Ik had er nochtans geen goed oog in toen ik zag dat Tadic in de spits begon en Dolberg én Huntelaar op de bank zaten, maar ik had duidelijk ongelijk.

In de meest grote wedstrijden van Ajax, waaronder CL, heeft Tadic vaker in de spits gestaan. Beproefd recept! Met name Bayern wist zich totaal geen raad.

Ramos is nu nog maar één wedstrijd geschorst in het volgende CL seizoen dacht ik, zijn eerste wedstrijd van de twee schorsing heeft hij al uitgezeten. Las net dat Bartomeu (voorzitter Barca) met Frenkie heeft gebeld na de wedstrijd om te melden hoe blij hij is dat Ajax Real heeft uitgeschakeld, zou toch wat zijn als er straks een kwartfinale Ajax - Barcelona uit komt rollen.
Mocht je de winnaar van Roma - Porto treffen dan maak je denk ik echt een reëele kans om de laatste vier te halen, al heeft Ajax dit seizoen wel bewezen dat ze het ook de absolute top heel erg lastig kunnen maken natuurlijk.

Ik hoop dat Ajax PSG, City en Liverpool weet te ontwijken. Dat zijn de lastigste ploegen. Zelf hoop ik op Ajax - Barca. Barca is echt niet zo goed dit seizoen, en het zou het sprookje af maken om in één seizoen de gehele top drie van de wereld weg te spelen (Bayern, Real en Barcelona).

Bayern is niet echt weg gespeeld he. Zeer knappe prestatie door ze twee keer op een gelijkspel te houden natuurlijk. Liverpool zie ik ook nog wel wat kansen. Worden erg opgehemeld maar missen creativieit als Salah en Mane niet top presteren. De rest zijn allemaal harde werkers, echter zal hun omschakel voetbal ze enorm liggen tegen Ajax. Ons het spel laten maken en dan toe slaan. Het CL seizoen is sowieso geslaagd, dat te bedenken dat Ajax 3 voorrondes heeft doorlopen. Het zal echter wel effect op de Eredivisie hebben, vermoeidheid zal toch een keer toe slaan en als je spelers als Huntelaar, de Wit en Veltman moet brengen ga je er erg hard op achteruit. Hopelijk loten we Porto/Roma

PSG zal het al niet worden :wink: wat een leuke wedstrijden seg, gisteren met Ajax vandaag met man u.

Wat vinden jullie? Terechte penalty of niet?

Als liefhebber van Man Utd vond ik het zelfs eerlijk gezegd wat zwaar gestraft. Ook was United zeker niet beter. Maar dit zijn wel de wedstrijden die de CL weer leuk maken, 90 minuten lang spanning.

Ik vind wel dat je hem kan geven maar zeker geen uitgesproken strafschop. En inderdaad precies dat!

Haha dat PSG zit het in de CL altijd tegen. Gelukkig maar, want ik zou echt niet willen dat zij hem winnen. De VAR wordt nu trouwens ook echt onnavolgbaar. Zijn er uberhaupt algemene regels over de VAR?

Het is allemaal nog wel erg random die VAR. Het is en blijft nog interpretatie, alleen vind ik dat ze alleen moet ingrijpen als de scheids volledig fout zit. Bij een klein twijfelgeval zou ik het aan de scheids overlaten en als VAR je er niet mee bemoeien!

1 like

Ik vond het toch duidelijk penalty, en ook duidelijk waarom de VAR tussen kwam. Wel sneu voor Kimbempe, hij had sowieso niet de bedoeling de bal met de arm te raken maar nam wel een risico door zich zo te draaien tijdens een blok.

Ook best grappig dat beide matchen gisteren zijn beslist door een penalty op aangeven van de VAR niet veel voor het einde van de match

Wat denken jullie wat er uiteindelijk gaat gebeuren met de transferban van Chelsea? Het leek erop dat ze ervoor wilden zorgen dat de ban over de komende transferperiode heen werd getild zodat ze komende zomer alvast vooruit inkopen konden doen maar de FIFA gaat daar nu voor liggen. Laatste optie lijkt naar het CAS gaan en daar beroep aantekenen en dan hopen dat de uitspraak pas na september volgt.

Voor mijn carrière ben ik in elk geval van plan om in de zomer van 2019 mijn selectie volledig op orde te krijgen en dan de transferperiodes erna geen aankopen te doen, lijkt mij het meest realistisch om te doen ook omdat ik al enkele transfers heb afgerond in de tweede helft van het eerste seizoen.