Atlético Madrid

Nette overwinning op Levante.
42 miljoen voor Thomas vind ik toch wel een redelijk bedrag maar snap dat je hem niet wegwilt hebben, Gimenéz zou ik ook niet zo snel verkopen aan een concurrent.
Ik zou Griezmann niet onder de 150 miljoen laten gaan is echt een absolute topspeler.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

Juist, @Rivaldo: mooie bedragen voor twee, jonge spelers die een toekomst hebben in de club, plus het feit dat een rechtstreekse concurrent hen wil inlijven … Ik heb geen seconde getwijfeld.

Idem voor Grizi, wil ik ook niet laten gaan: te belangrijk voor ons & in de tweede seizoenshelft waar de prijzen worden uitgedeeld. Al ben ik wel benieuwd welk bod Liverpool (eventueel) zal uitbrengen …

Zeker aan Barca geen jongens verkopen, Griezmann moet je natuurlijk ook gewoon houden heeft niet voor niets zijn contract verlengd.

@db1512, ik heb inderdaad absoluut geen intentie om Griezmann te verkopen. Hij is onze clubtopschutter, levert ook al een assist of zeven af … Van cruciaal belang, onze Fransman. Het zou ongelooflijk dom zijn om hem nu te laten gaan, zijn contract is verbeterd (de afkoopclausule is eruit, wat het een pak veiliger voor ons maakt), wat hem ook de duurbetaalde speler van Atletico maakt!

Capitan
Antoine Griezmann voelt zich gelukkig in Madrid.

#TeamGrizi :red_circle::white_circle::red_circle: #AúpaAtleti!

Gelukkig dat je Griezmann bij de club houd is echt een goudhaantje voor Atleti.
Succes met de 2e seizoenshelft!

Goed dat Griezy blijft! Vind hem op FIFA ook echt heel erg fijn spelen.

Speeldag 19 LaLiga.

Opnieuw kwam Levante op bezoek, nu in het kader van speeldag 19 in LaLiga. Atleti startte met: Oblak; Juanfran, Godín, Gimenéz, Felipe; Koke, Saúl, Rodri, Vitolo; Costa & Griezmann.

Opnieuw hadden we aan Levante geen moeilijke klant: veel balbezit, mooie kansen afgedwongen die tot tweemaal toe door een meesterlijke Saúl (wat een topper, zeg!) zijn negende & tiende competitiedoelpunt scoorde! In het slot werd het nog 3-0 via Rodri, met zijn tweede doelpunt in LaLiga.

Saul
Saúl triomfeert na zijn “doblete”. De jonge middenvelder speelt op een hoog niveau dit seizoen.

De top 6 in LaLiga:

Atleti 43
Barcelona 40
Real Madrid 38
Real Betis 35
Eibar 35
Valencia 33

(Barcelona ontving Eibar deze speeldag (2-1 winst), Real Madrid ging een punt pakken op Real Betis (1-1) & Valencia profiteerde om dichterbij te sluipen dankzij een 2-1-overwinning tegen Valladolid)

La Copa.

De terugronde van La Copa werd ook gespeeld: we gingen op bezoek naar … Levante!

In een overbodige wedstrijd (de heenwedstrijd was op 4-0 geëindigd) werd er vooral speeltijd gegeven aan spelers zoals Adán, Arias, Martins, Kalinic, … aangevuld met enkele jongeren. Het werd een evenwichtige partij, maar in minuut 35 ging Adán in de fout: hij kwam uit zijn doel om een verloren bal te controleren, dit duurde iets te lang, waardoor Moses Simon hem onderdruk zette en voor een leeg doel kon scoren: 1-0, wat meteen ook de eindstand werd.

De kwartfinales van La Copa:

*Real Madrid - Girona
*Barcelona - Real Betis
*Cádiz - Athletic Bilbao
*Atlético - Villarreal

Speeldag 20 staat op het programma: we gaan op bezoek bij Huesca.

Goede overwinnig op Levante voor de Liga!
Saul vind ik ook echt een goede/fijne speler, je staat nog steeds bovenaan in de Liga waar je ook een compliment voor verdient.
De wedstrijd voor de beker was natuurlijk al gelopen en is dus geen schande dat je die met (maar) 1-0 verliest, de Finale’s gaan interessant worden en ik denk dat je niet mag klagen met Villareal als tegenstander.
Het stukje ziet er verder prima uit en is prettig om te lezen.

Dank je, @Rivaldo! :grinning: Ik kon het slechter treffen. Als we ons zouden kunnen plaatsen voor de halve finales, wacht er ons waarschijnlijk Barcelona of Real Madrid. Het moet natuurlijk nog gespeeld worden … :wink:

Speeldag 20 LaLiga.

We hadden geen tegenstand van het nummer 18 van LaLiga.

*Huesca - Atleti 1- 4 (Lemar, Kalinic, Saúl & Costa §)

De top 6 in LaLiga:

Atleti 46
Barcelona 43
Real Madrid 38*
Real Betis 38
Eibar 38
Valencia 36

(Iedereen wint in de top 6, uitgenomen Real Madrid dat nog een wedstrijd te goed heeft. Dit zet uiteraard druk voor ons, verliezen kan namelijk ernstige gevolgen hebben in het klassement …)

La Copa.

Heenwedstrijd in de kwartfinale:

*Atleti - Villarreal 2 - 1 (Griezmann & Costa)

In de slotminuten nog een vervelend tegendoelpunt geslikt, waardoor de terugwedstrijd nog link kan worden …

De overige resultaten in de kwartfinales van La Copa:

*Real Madrid - Girona 1 - 0
*Barcelona - Real Betis 2 - 0
*Cádiz - Athletic Bilbao 1 - 2

Transfernieuws.

Doelman San Román & Roberto Olabe spelen tot het eind van het seizoen op uitleenbasis bij Atlético Tucumán. Obama uitte zijn ongenoegen over zijn speeltijd en mag nog altijd uitgeleend worden, al wekt hij voorlopig geen interesse …

Op de volgende spelers werd er geboden:

  • Juanfran: Udinese (5 miljoen € / bod afgewezen)
  • Lucas: Man City (70 miljoen € / bod afgewezen)
  • Thomas: Juventus (50 miljoen € / bod afgewezen)

Volgende speeldag ontvangen we het nummer 7 in LaLiga: Getafe.

Nette overwinning in de Liga op en bij Huesca.
Ik ben ervan overtuigd dat je verder bekert in de copa maar kan wel link worden inderdaad.
70 miljoen voor Lucas vind ik toch wel een hoog bod voor een verdediger maar ook bij deze jongen snap ik dat je hem wilt behouden , hetzelfde geld voor Thomas Partey.
Ik verwacht dat je tegen Getafe weinig problemen kent.

Speeldag 21 LaLiga.

We verliezen dure punten in het kampioenschap tegen Getafe. Thuis kwamen we niet verder dan een gelijkspel, wat pijnlijk is: Atleti was van minuut 1 dominant (balbezit 70%), dwongen meer dan tientallen kansen af én dan komt Getafe één keer over, is het voor hen meteen ook raak …

*Atleti - Getafe 1 - 1 (Koke)

De top 6 in LaLiga:

Atleti 47
Barcelona 43*
Real Madrid 41*
Real Betis 41
Valencia 39
Eibar 38

(Zowel Barcelona als Real Madrid hebben nog een wedstrijd te goed, wat er voor zorgt als Barcelona die wint de kloof tot op één punt kan komen, Real kan dan volgen op drie punten. Zo kan de titelstrijd weer volledig open liggen …)

La Copa.

Terugwedstrijd in de kwartfinale:

*Villarreal - Atleti 1 - 1 (Correa)

We kwamen op voorsprong via onze Angel, maar Villarreal reageerde meteen door de gelijkmaker te scoren, wat er voor zorgde dat het nog een nauw laatste halfuur werd (één tegendoelpunt extra betekende verlengingen), maar gelukkig hielden we stand. We kwalificeerden ons voor de halve finales van La Copa!

De halve finales van La Copa:

*Barcelona - Athletic Bilbao
*Atleti - Real Madrid

Transfernieuws.

De transferperiode is afgelopen. We zagen geen enkele (belangrijke) speler vertrekken, maar kochten ook geen aan. Jeugdspeler Obama blijft bij ons, daar er geen bod voor hem werd binnengebracht.

Op deadline day werd er nog geboden op de volgende spelers:

  • Saúl: PSG (100 miljoen € / bod afgewezen)
  • Correa: Liverpool (50 miljoen € / bod afgewezen)
  • Vitolo: Villarreal (30 miljoen € / bod afgewezen)

Volgende speeldag trekken we naar het nummer 4 in LaLiga: Real Betis …

Jammer van het gelijke spel in de Liga, in de beker ben ik ervan overtuigd dat je Real laat zien wie de club van Madrid is :stuck_out_tongue_winking_eye: .
Hoog bod trouwens op Saul maar wederom snap ik dat je het afgewezen hebt.
Succes tegen Betis!

Correa had ik nog overwogen om te laten gaan, in mijn ogen een gevalletje te klein voor het tafellaken te groot voor het servet. Zit er net tussen in en dan is 50 miljoen wel erg veel geld, aan de andere kant ben je dat ook wel weer kwijt voor een vervanger. Jammer dat je van Getafe niet weet te winnen, het wordt nu wel weer erg spannend. Mooie loting ook met de derby in de Copa.

Het plan was (vanaf het begin van) dit seizoen om deze kern samen te houden: ik kan iedereen gebruiken en doe dit met de nodige regelmaat & rotatie.

Eens de transferperiode in januari is afgelopen wordt het druk, aangezien we nog op drie fronten strijden.

Op het einde van het seizoen evalueren we iedereen plus de spelers die terugkeren van hun uitleenperiode. Op basis daarvan zal duidelijk worden wie weg kan, wie moet of wie mag bij een goed bod. Al zal de eindbalans van eventuele prijzen die we gepakt hebben ook ‘n rol gaan spelen.

Ik baal nog van het gelijkspel, er van uitgaande dat Barcelona z’n inhaalwedstrijd wint …

El Derbi Madrileño zal een clash worden om die begeerde finaleplaats te behalen! We gaan er alvast 200% voor!

Speeldag 22 LaLiga.

Uit bij revelatie Real Betis dit seizoen: met slechts zes punten verschil tussen beide, kon (mits winst) Betis zich in de titeldebatten werken. Het werd een interessante eerste helft, waarvan Betis de betere was, maar het balbezit niet kon omzetten tot (grote) kansen.

In minuut 35 knalt Speler van de Maand Januari Sergio León de bal tegen de bovenkant lat, waarbij Atlete in balbezit komt & dodelijk countert: Arias snel naar Saúl, een gemeten dieptepass op de ingelopen Koke, die hem laag voorzet zodat Griezmann de bal in één tijd voorbij een verrassende Pau López kan plaatsen: tegen de gang van het spel in, 0 - 1!

De thuisploeg is volledig van de kaart en Atleti profiteert op slag van rusten opnieuw: een afgevallen hoekschop komt tot bij Diego Costa die netjes achteruit legt voor Saúl, die niet twijfelt om zijn tiende competitiedoelpunt binnen te trappen, 0 - 2!

Na de rust is het de sleutel op de deur en halen we het met 0 - 2 in het Estadio Benito Villamarín. Dankzij deze belangrijke drie punten, geven we Betis een ferme tik in de titelstrijd …

Lucas
Lucas in duel met Lo Celso. Atlético nam drie belangrijke punten mee uit Sevilla.

De top 6 in LaLiga:

Atleti 50
Real Madrid 44*
Barcelona 44*
Real Betis 41
Valencia 40
Eibar 39

(Het geluk stond deze speeldag aan onze kant, want Barcelona ontving Valencia: beide verdeelden de punten dankzij een 1-1-gelijkspel, Real won wel: nipt tegen Alavés, het werd thuis 3-2. Het springt over Barcelona via het doelsaldo. Nummer zes Eibar behaalde een 1-1 tegen Girona.

La Copa

Heenwedstrijd in de halve finale:

*Atleti - Real Madrid 1 - 0 (Correa)

Real kwam met zijn sterkste elf, Atleti met een B-elftal. Op slag van rust scoorde Correa, die Varane & Ramos te snel af was op een mooie voorzet van Vitolo. Na rust een rood-wit blok gezet, waarop de aartsrivaal geen antwoord op had, al had Bale & Benzema nog elk een mooie kans op het voor hen belangrijke uitdoelpunt, maar Adán stond paraat!

De andere halve finale La Copa:

*Barcelona - Athletic Bilbao 1 - 1

Speeldag 23: El Derbi Madrileño!

Speeldag 23 LaLiga: El Derbi Madrileño!

De aanvang naar deze derby was te snijden: de kloof tussen beide Madrileense teams was 6 punten, maar Real had nog een inhaalwedstrijd te goed, dus als men de derby eventueel kon winnen, kon het alleen maar spannender worden in de titelstrijd.

Atleti begon in een volgelopen Wanda Metropolitano met deze elf: Oblak; Arias, Godín, Gimenéz, Lucas; Koke, Saúl, Rodri, Lemar; Costa & Griezmann. De aartsrivaal startte met Courtois in doel, een viermansdefensie met Carvajal, Sergio Ramos, Varane & Marcelo. Op het middenveld kreeg Isco & Llorente de voorkeur op Modric & Kroos, vooraan werd Benzema vergezeld door Vazquez & Asensio. Bale begon ook op de bank.

De eerste helft was er één om vlug te vergeten: beide ploegen hielden elkaar mooi in evenwicht, zodat Oblak als Courtois weinig tot geen werk hoeven te verzetten. Een logische 0 - 0 als ruststand.

In de tweede helft werden zowel Modric als Kroos meteen ingezet, ten nadele van hun vervangers Isco & Llorente. En Real begon lichtjes aan druk te zetten, zonder dat het echt gevaarlijk werd: een paar schoten vanaf de tweede lijn, ondermeer van Modric & Benzema. Atlético daarentegen wou wel meer druk zetten, maar naarmate de wedstrijd vorderde begonnen beide ploegen te speculeren op het idee van: liever niet verliezen dan winnen …

In de toegevoegde tijd kwam Modric nog dicht bij het winnende doelpunt, maar Oblak pareerde in hoekschop, die meteen opnieuw levensgevaarlijk was: Varane kopte van héél dichtbij maar opnieuw stond SuperJan scherp paraat! De wedstrijd werd afgefloten en zo eindigde deze Derbi opnieuw in een scoreloos gelijkspel …

Derbi
Rodri houdt Benzema klemvast: de stadsburen hielden elkaar opnieuw in evenwicht.

De top 6 in LaLiga:

Atleti 51
Real Madrid 48
Barcelona 47*
Real Betis 44
Valencia 41
Eibar 39

(Real speelde enkele dagen later zijn inhaalwedstrijd tegen Sevilla en won met 2-1, Barcelona heeft nog steeds zijn inhaalwedstrijd te goed. Real Betis houdt mooi stand voor het vierde UCL-ticket, al volgt Valencia dichtbij. Eibar verliest meer en meer voeling met de top, maar blijft mooi 6de in de stand.)

16de finales UCL - Heenwedstrijd.

De vliegtuigreis ging naar Lissabon, waar we voor de 16de finales Benfica partij gaven in de heenwedstrijd. Benfica staat in de Portugese Liga op de derde plaats, met maar liefst 10 (!) punten achterstand op grote rivaal Porto.

Simone roteerde voor deze wedstrijd, zodat Juanfran, Savic, Thomas, Correa & Kalinic aan de aftrap stonden. Arias, Gimenéz, Saúl & Costa kregen wat rust en het bijhorend plaatsje op de bank.

Benfica begon furieus aan de wedstrijd: de eerste kans was al binnen de minuut, waar Oblak goed pareert! Na het openingskwartier deed de thuisploeg het iets rustiger aan, maar in minuut 30 was het wel raak: ex-Atlético Salvio troefde Felipe sneller af, 1 - 0. Meteen ook de stand aan de rust.

In de tweede helft ging Benfica door op z’n elan: met passie en vlot voetbal het doel van Oblak opzoeken. Al schrok Estádio da Luz in minuut 62, toen het afstandsschot van Correa mooi de verste hoek binnen ging! De bordjes stonden weer (tegen de gang van het spel in) gelijk. Atleti voelde dat De Arenden even het noorden kwijt waren en profiteerden optimaal: tien minuten later schoof Correa zijn tweede doelpunt van de avond mooi langs Varela, 1 - 2! Los Rojiblancos op rozen met deze tussenstand!

Benfica gaf weliswaar niet op, hun inzet werd beloond met een belangrijke gelijkmaker: invaller Rafa kopte oververdiend de 2 - 2 voorbij Oblak. In de slotminuten ging het tempo snel dalen, waardoor de terugwedstrijd in Madrid het pleidooi zal moeten beslissen …

De overige (gespeelde) wedstrijden in de 1/16de finales:

*Man City - Bayern München 1 - 1
*Liverpool - Inter 1 - 1
*Roma - Lyon 1 - 0