FIFA 19 Club gezocht

New York Red Bulls voldoet wel aan je omschrijving vind ik.

Toevallig heb ik vanmiddag ook weer wat research gedaan voor een carrière in de MLS! Op basis van je punten kan je eens kijken bij Atlanta United en Los Angeles FC.

Overigens zijn er nog veel meer punten waar je naar kan kijken, met name gericht op reglementen/insteek. Denk aan:

  • oudere spelers gebruiken, nu het nog kan
  • juist realistisch doen met 3 designated players
  • juist een andere insteek dan de ‘oude’ MLS gedachte van bekende namen, zoals Atlanta nu doet.
  • ook is het goed om te kijken tegen welke clubs je wilt spelen, aangezien de competitie in twee gedeeld wordt

Ik zelf twijfel tussen Atlanta, LA Galaxy, Los Angeles FC, New York City FC. Ben er ook nog niet uit hoe aan te pakken. Aan de ene kant wil ik juist een goed beleid maken, aan de andere kant is het een mooie kans om met wat oude bekende te spelen.

Lijkt mij juist mooi om dan in de MLS een aantal oudgedienden op te pikken waar je anders niet zo snel mee zou spelen. Waarom zou een Busquets, Pique of Sergio Ramos uiteindelijk niet in de MLS hun carriere af kunnen sluiten? Een andere club in Europa lijkt me niet realistisch maar in Amerika zou je ze toch nog een keer kunnen halen.

Ja, zo zat ik er ook in. Dacht aan een combinatie van goed beleid en dan in de eerste twee jaar bijvoorbeeld nog wat (mogelijk onrealistische) bekende namen te halen, waar je nu nog een keer mee kan spelen voordat ze stoppen (en vaak bij andere ploegen waar je een carrière mee hebt onrealistisch zijn).

Denk dat het dan voornamelijk ook het makkelijkst is om de ‘grotere’ sterren in januari te contracteren voor het 2e seizoen, aangezien er geen topbudget beschikbaar zal zijn voor de clubs uit de MLS om exceptionele spelers te halen…

Ik heb weer alle moed verzameld om een langere carriere te starten met een (top)club.
Mijn plan is om er minimaal 2 seizoenen aan het roer te staan en dan pas verder te kijken.
Ook zal ik af en toe een kleine update plaatsen in het carriere topic met de opstelling etc.
Mijn optie’s zijn:
Liverpool, is echt een van mijn favoriete clubs uit Engeland die het irl dit seizoen goed doen.

Atletico, ook atleti vind ik een mooie club met een mooi stadion en hebben een leuke selectie.

Dortmund, Mijn favoriete club in Duitsland met een schitterend stadion/ambiance en een talentvolle selectie.

Sevilla, mooie club en een leuke uitdaging om ze naar de top te brengen.

Dit zijn de clubs die tot nu toe in me opkomen maar ik zoek vooral een club met redelijk wat potentie en een echt stadion.
Ik sta open voor evt andere clubs of ideeën.
Alvast bedankt!

1 like

Real Betis is ook een leuke club, spelen redelijk veel jonge spelers met potentie, hebben een echt stadion.

En mocht je het leuk vinden, er zitten redelijk wat spelers met een real face in het team.

Betis is inderdaad een leuke club maar heb een tijdje geleden ook al een langere carriere met ze gehad dus zoek nu wat anders.
Toch bedankt voor het meedenken!

Everton of wolverhampton alle 2 leuke clubs en je kan in het eerste seizoen strijden voor Europa league.

Everton lijkt me een interessante optie, het klinkt misschien gek maar ook Everton vind ik een mooie club terwijl Liverpool me eigenlijke favoriete club is :sweat_smile: .
Verdere optie’s zijn zeker welkom omdat ik er goed over wil nadenken voor dat ik na een aantal wedstrijden het niet leuk meer vind etc.

Niet twijfelen, Atlético is dé club die je moet nemen:

  • wonderschoon & spiksplinternieuw stadion!

  • een selectie met topspelers, (Godín, Giménez, Saúl, Koke) sommigen onder hen zelfs wereldtop (Griezmann, Oblak)!

  • een topcoach die net heeft verlengd en de eeuwige losers tot winnaars maakte!

  • de ideale club om die twee andere topclubs het vuur aan de schenen te brengen!

  • prachtige shirts!

Nog redenen nodig? :smirk:

Atleti is een serieuze optie maar ik heb wel een aantal twijfel punten als ik met ze zal starten.
Ten eerste ben ik niet zo van de opstelling die ze nu gebruiken ik ben meer van de 4-3-3/4-2-3-1, en zou je het niet raar/erg vinden dat er een 2e persoon ook met atleti start?

Ik zou voor Dortmund of Sevilla gaan. Die laatste heeft een rare selectie met een paar gehuurde spelers, dat wordt een enorme uitdaging. Dortmund is een prachtige club met mooie shirts en een echt stadion, en de Duitse competitie is ook een leuke.

Atlético vind ik een enorm onsympathieke club, met hun vechtvoetbal en schunnigheden naast het veld. Ik vind het ook enorm storend dat ze een nieuw stadion gebouwd hebben aan de andere kant van de stad.

Dortmund en sevilla staan beide hoog op mn lijstje, je mening over Atleti snap ik eigenlijk wel vind het zelf een mooie club en selectie maar de coach mag ik persoonlijk niet zo en wat je zegt over het stadion wist ik eigenlijk nog niet.
Het gaat nu tussen Everton, Dortmund en Sevilla, Atleti is een beetje een twijfelgeval.

Jij kiest, hé! :smiley: Je zal een heel andere carrière tegemoet gaan dan ikzelf! Kies vooral de club waar jij het meest plezier aan zult beleven!

@Raindog, ieder z’n smaak en daarover valt niet te twisten! :smirk: Hun manier van voetballen is mss niet de mooiste, het levert hen wel succes op. Simeone is al langer gekend en gaat er idd soms over, maar you gotta love him or hate him

De kritiek over de plaats van hun nieuw stadion, begrijp ik wel niet? :thinking: Wat stoort er jou dan aan?

Mensen worden fan van een ploeg omdat familie of vrienden fan zijn, of omdat de club in hun deel van de stad ligt. Dat verplaatsen vind ik doodzonde, ook al omdat alle café’s en restaurantjes rond het oude stadion dan ophouden te bestaan. Ik ben niet tegen een nieuw stadion, maar dan bij voorkeur wel zoals Tottenham het doet: op de plek van het oude.

Hallo
Ik zou graag een career mode doen met een club uit de premier league maar ik twijfel tussen volgende teams:
Cardiff
Burnley
Southampton
Brighton
Bournemouth
Watford
Welke club zouden jullie nemen? (het liefst ook waarom)
Alvast bedankt

Persoonlijk zou ik dan gaan voor Southampton. Toch de club met de mooiere speelstijl en je hebt er best wat mogelijkheden. Nu stabiel in de Premier League en niet onder invloed van bijvoorbeeld een malle eigenaar. In de selectie heb je een paar goede spelers, wat talenten, maar ook ruimte om wat te verbeteren. Daarnaast mooie shirts en een sympathieke club.

1 like

Southampton of Bournemouth. Howe heeft echt wat neergezet en is een erg jonge trainer. Leuk knus stadion, Ake kan uit groeien tot een van de beste spelers als hij dat al niet is. Met Wilson heb je een prima spits in huis en hopelijk kunnen Cook en Brooks ook uitgroeien tot de toppers van The Cherries. @Rune

1 like

Beneluxers,

Ik zou het even totaal over ‘n andere boeg willen gooien! M’n oog viel op Sagan Tosu, de club van m’n held Fernando Torres! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

De andere kant van de wereld, eens geen Europees voetbal, een totaal andere competitie/format, met Lluís Carreras heeft het team een Spaanse coach (zo dacht ik een mix te creëren tussen Japanse & Spaanse voetballers) én het feit dat El Niño er speelt: het spreekt me ergens wel aan!

Iemand ervaringen met carrières uit de J-League? Of tips! :thinking: