FIFA 19 Club gezocht

Vissel Kobe is ook nog wel een mooie. Daar spelen Andres Iniesta, David Villa, Sergi Samper en Lukas Podolski samen.

Schalke wordt het toch ook niet, denk ik. Zodoende ben ik terug op zoek naar een team in Spanje, Frankrijk, Duitsland of Engeland. Ik wil geen absolute topclub, maar wel eentje waarmee iets mogelijk is. Ook belangrijk is dat het een voetballend team is, of toch zeker eentje waarbij dat mogelijk is, liefst met een voetballende spits ook. Een echt stadion en veel faces zijn geen must haves, maar uiteraard wel mooi meegenomen.

Nog vergeten te vermelden: geen Dortmund, Valencia of Tottenham, daar heb ik al een lange carrière mee achter de rug.

In Frankrijk zou ik kiezen tussen Marseille en Lyon. Marseille heeft veel geinvesteerd en Lyon is erg talent vol. In Engeland zou ik voor Newcastle gaan, renoveren. Ze hebben een groot stadion maar verder is het een puinhoop. Duitsland trekt mij eigenlijk nooit, wellicht Leverkusen ivm Bosz.

1 like

@Raindog Napoli lijkt me een club waar je dat wel mee kan bereiken. Ik las van de week dat je Lozano of Bergwijn naar Schalke wilde halen, voor Napoli lijkt één van die twee mij erg geschikt. Ancelotti kan erg verzorgd voetbal op de mat brengen en als je met Mertens in de spits gaat spelen heb je een fantastische voetballende spits. Paar andere toppers met Koulibaly en Insigne en leuke talenten met Meret, Diawara en Zielinski.

1 like

@db1512: Op zich een heel goed idee, maar ik wou net niet in Italië aan de slag omdat ik daar al met Milan bezig ben momenteel.

@Spoon0612: Marseille en Lyon vind ik toch al echte topclubs, Newcastle is dan weer te zwak. Daar heb ik geen geduld voor. Leverkusen lijkt me nog wel een tof idee, ik speel een oefenmatch zodra ik tijd heb.

Met Wolverhampton lijkt me ook veel mogelijk grote talenten, veel geld mooie tenues vind ik.

Denk dat je daar Leicester nog kan aan toevoegen. Hebben ook enkele degelijke spelers in hun kern!

1 like

Leverkusen lijkt me heel tof, las laatst ook geruchten dat ze Calhanoglu terug willen halen en dat Milan bereid is hem te laten gaan. Leuke selectie met enkele goede talenten, zou ook wel een club kunnen zijn waarmee je bijvoorbeeld een Ziyech of Dolberg kan halen door de link met Peter Bosz.

Voorlopig lijkt het, ondanks de mottige shirts en het gebrek aan echt stadion en veel faces, toch Leverkusen te worden. Stond Bosz bij Ajax ook al bekend voor aanvallend spel? Bij Leverkusen lijkt hij nu met 5 aanvallers te spelen.

Typisch Bosz. Die kan tot het idiote aanvallend spelen. Dat kan je meestal ook terug zien in de statistieken. Veelal erg veel balbezit, schoten, gelopen kilometers etc. Bij Leverkusen doet hij nu hetzelfde. Vaak met Volland, Havertz, Brandt, Bellarabi en Bailey.

Bosz hanteert ook de drie seconden regel. Binnen drie seconden na balverlies moet de bal weer in bezit zijn. Een lastige uitdaging in het spel aangezien de meeste dan doodop zijn, denk wel dat je een aardige combinatie kunt maken van aanval en pressing. Nu lijkt het 4-1-4-1 op papier maar Aranguiz is de enige verdedigende middenvelder. Havertz, Brandt zijn erg aanvallende centrale middenvelders en dan heb je nog de flankspelers. Wel apart dat de Bay arena er niet in zit. Misschien kun je nog een leuke Nederlandse touche aangeven met een of twee spelers.

Het lijkt mij ook een erg leuk team om mee te beginnen maar het ontbreken van het stadion én dat er amper tot geen gamefaces zijn doet bij mij toch wel de das om.

Hallo iedereen

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog eens echt veel plezier heb gehad met een team in een career mode want meestal heb ik na een paar maanden al geen zin meer.
Daarom ben ik op zoek naar een team waar ik een aantal seizoenen echt plezier mee kan hebben.
Mijn vraag aan jullie is dus of jullie teams hebben of hadden waar jullie echt veel plezier mee hadden. Het liefst een topploeg of subtop.

Alvast heel erg bedankt!

Ik kan je zeker Real Betis aanraden!
Ik had er geen super lange carriere mee maar heb me zeker vermaakt met de club.
In de selectie zit naar mijn mening veel potentie en het is een voordeel dat de nodige licentie’s aanwezig zijn.

1 like

Er lijkt weer een zeer talentvolle generatie Engelse talenten aan te komen, daar zou ik graag iets mee willen doen in een carrière. Trent-Alexander Arnold, Joe Gomez, Ryan Sessegnon, Declan Rice, Dele Alli, James Maddison, Callum Hudson-Odoi, Marcus Rashford, Jadon Sancho… Ga zo maar door! Nu is het probleem dat die talenten eigenlijk niet op een realistische wijze in één elftal te krijgen zijn (behalve bij de nationale ploeg). Met welke club achten jullie het 't meest realistisch om een groot deel van die talenten op te pikken? Zat zelf te denken aan Liverpool gezien hun verleden op de transfermarkt met Engelse spelers (niet altijd even succesvol). Natuurlijk is de komst van Marcus Rashford dan onhaalbaar, maar de rest zou eventueel kunnen (al dan niet later in de carrière afhankelijk van ontwikkelingen). Welke club zouden jullie aanraden?

Heb zelf een carriere met Manchester United waar ik het roer na het eerste seizoen volledig heb omgegooid. Heb jongens als Matic, Valencia, Alexis en Fred (tijdelijk) laten vertrekken. Als vervangers heb ik Sancho, Rice, Kelly, Joao Felix & Dzhikiya (als een soort nieuwe Vidic) gehaald.

De basiself is momenteel zo (4-4-1-1)
De Gea;
Young, Lindelöf, Dzhikiya, Shaw;
Sancho; Rice; Pogba; Martial
Joao Felix; Rashford

Tegen betere tegenstanders speel ik vaak met Herrera in plaats van Martial of Sancho voor extra controle.

Het doel van deze carriere was het terugbrengen van een herkenbaar Manchester United dat weer steevast meedoet om de titel. Ben nog niet helemaal klaar met de renovatie, maar het begin is gemaakt. Het team speelt heerlijk maar is achterin nog redelijk kwetsbaar. Je zou eventueel ook nog een Sessegnon kunnen halen voor achter Martial, maar je hebt ook nog grote talenten rondlopen zoals Chong en Greenwood.

Bij interesse wil ik het complete elftal wel in het “Realistische coach” topic zetten.

Manchester United lijkt me ook geschikt voor zo’n type carrière, maar elke keer als ik een (vriendschappelijke) wedstrijd met hen speel stoor ik me aan dat ‘fading effect’ onderaan de shirts. Oerlelijk in mijn ogen, net als dat ik dat thuisshirt van Tottenham Hotspur oerlelijk vindt. Aan de andere kant… Als je kijkt wat er in de jeugdopleiding van Manchester United rondloopt is dat natuurlijk ook wel goed om te zien voor dit type carrière.

Ik zou inderdaad voor liverpool gaan of anders City. Zij halen ook al eens gemakkelijk een topper bij de concurrentie weg. En zit je ook al redelijk goed met Stones, Sterling en super talent Foden als jonge britten. Ook bij deze club is uiteraard wel lastig om Rashford weg te halen maar denk dat dat met geen één Engelse club zal lukken.

Precies, waarschijnlijk lukt het geen enkele ploeg om hem los te weken op Old Trafford. Misschien dat het met Dele Alli een ander verhaal is gezien hij van kinds af aan fan was van Liverpool en natuurlijk niet uit de jeugdacademie van Tottenham komt. Zou natuurlijk (later in de carrière afhankelijk van de prestaties van de Spurs) een geweldige versterking zijn voor Liverpool.

Manchester City is natuurlijk lastig aangezien het merendeel van de sterkhouders bij die club niet-Engels is. Dan wordt het lastig om echt door te selecteren terwijl het bij Liverpool misschien eenvoudiger is om spelers als Sadio Mané van de hand te doen.

Klopt! Het kan natuurlijk wel voor een uitdaging bij city zorgen die er anders nauwelijks zijn bij city.

Maar zelf zou ik ook wel voor Liverpool gaan omdat de uitdaging daar groter is.

Ik zou eigenlijk gewoon met de club met de meeste jonge Britse talenten starten (Man U of Liverpool) en vooral geen spelers gaan weghalen bij andere toppers. Probeer bondscoach van Engeland te worden om ze allemaal samen te zien, maar ik denk dat het snel saai en onrealistisch wordt als je pakweg Dele naar Liverpool gaat halen. Ook Sancho zou ik voorlopig rustig in Duitsland laten zitten. Beide teams hebben sowieso genoeg talent, en je kan wel naar de backs van Norwich bijvoorbeeld gaan kijken als je toch nog ergens iemand te kort komt.

Ondertussen ben ik om exact de redenen die @Goliath aanhaalde al uitgekeken op Leverkusen, dus ik ben nog steeds op zoek. Lang geleden dat ik het hier zo moeilijk mee had.