FIFA 19 Club gezocht

Aangezien ik op FIFA een redelijk voorsprong heb op mijn story met Bayern München (eerste seizoen bijna afgerond) en ik na enkele korte carrières toch wel een goed gevoel heb over deze FIFA ben ik op zoek naar een club voor naast mijn story.

De belangrijkste eisen die ik heb zijn eigenlijk dat het liever geen Duits team is en geen absolute topclub is. Daarnaast vind ik het wel belangrijk dat er een goed verhaal achter de club zit of deze erbij te verzinnen is door middel van het aanstellen van een trainer met een kenmerkende speelstijl of de Nederlandse nationaliteit bijvoorbeeld.

Of het een subtopper of middenmoter is maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Als ik voor een team zou gaan uit een tweede divisie is dat wel een club die zeker binnen één á twee jaar zou moeten kunnen promoveren. Qua competitie zijn het wel voornamelijk Frankrijk, Italië, Spanje en Engeland waar ik aan denk.

Iemand die een goede suggestie heeft?

Parma en Lille lijken me leuke uitdagingen.

1 like

Newcastle United, nog altijd een hele grote club. Alleen de eigenaar maakt er een potje van. Schitterend tenue, stadion alleen de selectie is PL onwaardig. Werk aan de winkel dus

1 like

Naast mijn Story met PSG wil ik graag nog een carrière beginnen in Duitsland.
Ik twijfel tussen Dortmund, Hertha en Frankfurt.

Ik zou persoonlijk Dortmund of Hertha kiezen.
Met Dortmund kan je (eindelijk) kampioen worden wat niet onmogelijk is denk ik en je hebt een fantastisch stadion.
Met Hertha kan je ook wel een leuke carriere hebben denk ik en hebben zover ik weet ook een eigen stadion wat ook belangrijk kan zijn, je hebt ook genoeg uitdaging om te groeien met de club etc.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

1 like

Ben op zoek naar een nieuwe ploeg voor carrière.
Heb de volgende teams op het oog.

AS Monaco (las het stukje van @Joostvans over Monaco en daardoor begon het wel te kriebelen)

Fulham (nieuwe gamefaces, prachtig team en stadion)

Wolverhampton (nieuwe gamefaces, leuke ploeg met veel Portugese inbreng)

Napoli (Mooie ploeg onder Ancelotti, proberen Juventus van de troon te stoten)

Marseille (Prachtig stadion met geweldige supporters, met Payet en Thauvin toch wel 2 toppers in huis)

Ik denk dat alle clubs die je noemt wel goede opties zijn en mooie ploegen.
Ik denk dat je het beste eerst kan kijken in welk land je wil gaan spelen.
In Frankrijk is het lastig want Monaco en Marseille zijn 2 mooie clubs.
Met Napoli heb je denk ik nog genoeg uitdaging, je kunt inderdaad Juventus van te troon stoten en eventueel europees een keer heel ver te komen, je hebt ook genoeg verbeter punten in het team.
In Engeland zou ik gaan voor Fulham puur omdat het echt een traditionele club is die ik wel een vaste plek in de PL gun en later eventueel europees spelen.

Ik twijfel voor een Manager Story tussen 4 teams:

  • Liverpool: Met Jürgen Klopp terug een gooi doen naar de eerste titel sinds 1990. Ook in CL zoals vorig jaar weer meedoen. Engelse boys trainen: Trent, Gomez, Ox, Solanke, Brewster en Jones. Ook jeugdscouts zetten in Engeland, Schotland en Ierland. Met aangerichte aankopen de ploeg in de breedte versterken.

  • Dortmund: Met Lucien Favre terug een gooi doen naar de eerste titel sinds 2012. In CL ook proberen terug succes te halen. Zit enorm veel potentieel in het team. Ook met gerichte aankopen elke positie dubbel bezetten.

  • Ajax: met Erik ten Hag terug een gooi doen naar de eerste titel sinds 2014. Proberen de talenten zo lang mogelijk te houden om zo mee te doen voor de CL. Werken met jeugdscouts in Nederland, Denemarken en Zuid-Amerika en geleidelijk aan een nieuwe generatie klaar stomen.

  • AC Milan: terug naar de top brengen van deze mooie Italiaanse club met Italianen.

  • Liverpool
  • Dortmund
  • Ajax
  • AC Milan

0 stemmers

Ik heb gestemd voor Dortmund omdat ik het een hele mooie club vind met een fantastisch stadion en een leuk getalenteerd team, er is vgm ook nog geen story met Dortmund.
Ik denk dat je met Milan misschien wel het meeste uitdaging hebt omdat ze echt hunkeren naar succes en je kunt genoeg sleutelen aan het team.

Ik wil ook binnenkort een story beginnen ipv mijn normale Betis carriere.
Ik zit te denken aan de volgende clubs:

Feyenoord
Mijn club waar ik fan van ben wat denk ik kan helpen met een story.
Zit denk ik genoeg in de spelersgroep om mee te doen met het kampioenschap maar Gio wil het niet echt lukken.

Dortmund
Vind ik ook een fantastische club met een mooi stadion en een leuke spelersgroep.
Ze weer kampioen laten worden en hoge ogen gooien in europa.

Arsenal
Mooie club moeten weer een keer kampioen worden vind ik, onder Emery hebben ze een frisse start gemaakt.

Misschien vinden jullie nog een leuke club ontbreken in de story’s?
Alvast bedankt!

Aan je lijst te zien is de keus niet moeilijk :joy:

Edit: Toen ik deze comment plaatste stond alleen Feyenoord er, nevermind haha

Ik vind carrières in de Eredivisie zelf nooit heel erg spannend, dus ik zou dan eerder voor Dortmund of Arsenal kiezen. Arsenal kan je denk ik echt wat moois van maken onder de opvolger van Wenger (Emery of een andere trainer in je story). Aanvallend hebben ze het daar natuurlijk piekfijn op orde maar achterin en op het middenveld mag er nog wel wat gebeuren.

Ik zou voor Arsenal kiezen! Zat ik zelf ook over na te denken, lijkt me een toffe story te kunnen worden.

Bedankt voor de reacties mannen!
Ik weet wel al dat ik Arsenal kies maar ik heb wel een aantal vragen nog over een story omdat ik nog twijfel.
Mijn post’s zullen in het begin niet echt van goede top kwaliteit zijn omdat ik niet echt ervaring heb, mijn vraag is dus of jullie dat erg zouden vinden?
En als ik bijvoorbeeld Emery als trainer kies moet het dan echt zijn visie zijn of mag het iets afwijken?

Maakt niks uit toch, iedereen is ergens begonnen! Als iedereen zo dacht waren er 0 story’s geweest :slight_smile: Het is jouw story dus je kan gewoon je eigen fantasie er op los laten. Je kan ‘t heel strikt houden en precies als Emery doen, maar ik vind het zelf leuker om het realistisch te houden maar ook je eigen invulling eraan te geven. Het leuke van een story vind ik ook dat je transfers die zonder story misschien een beetje onrealistisch zouden zijn, dankzij een leuk verhaal toch realistisch kunt maken.

Goedenavond! Nu de vakantie bijna gaat beginnen wil ik voor de 100e keer een carriere opstarten waar ik lang mee door kan gaan. Ik ben aan het twijfelen tussen 2 teams:

Liverpool - Een hele mooie club met een rijke historie en vele Europese prijzen. In deze carriere zal Julian Nagelsmann niet verkassen naar RB Leipzig maar naar de Merseyside. Ik zal daarom in zijm vertrouwde 3-5-2 of 3-4-3 spelen.

Napoli - Een club met mooie shirtjes en ook een mooie selectie zoals Mertens, Insigne, Koulibaly etc. In deze carriere is het de bedoeling om nog dichter bij Juventus te komen en mee te doen in Europa. Nu is de vraag met welke trainer ik dat zou kunnen bereiken?

Heel de selectie van L’pool is op Klopp’s 4-3-3 gericht, je zou heel wat moeten veranderen om plots met een driemansdefensie te gaan spelen. Ik zou het dus niet doen. Als je het praktisch gaat bekijken merk je trouwens dat je dan een middenvelder er af haalt voor een centrale verdediger, en het is nu al zo moeilijk kiezen wie je niet opstelt op dat middenveld.

Ik zou dus ofwel afstappen van dat idee, ofwel voor Napoli kiezen.

Ben het met Raindog eens betreft Liverpool, als je met hen begint zou ik inderdaad gewoon 4-3-3 gaan spelen. Heb er zelf ook over nagedacht om met Liverpool te beginnen maar wat me tegenhoudt is dat de selectie eigenlijk al zo goed als af is en er niet echt ruimte voor aankopen is. Het middenveld is al goed bezet, er zijn drie topaanvallers en met Shaqiri een prima back-up. Achterin topper Van Dijk en drie jonge Britse talenten die er ook gewoon in horen te staan en met Alisson een topkeeper die nog jaren mee kan.

Dan lijkt Napoli me een mooier alternatief, waarbij ik als trainer gewoon voor Ancelotti zou kiezen. Een aantal spelers in de selectie zijn al wat ouder dus je kan mooi doorselecteren en Italiaanse talenten proberen op te pikken.

@Raindog @db1512
Ik denk dat jullie gelijk hebben, zou Jorge Sampaoli iets zijn voor Napoli? Heeft bewezen bij Sevilla dat hij een goede trainer is en wil aanvallend voetbal spelen.

Vind ik zeker kunnen, goed plan. Argentijnen gedijen meestal goed in Italië, en de Napolitanen houden inderdaad van aanvallend voetbal.