FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Begrijp ergens wel waarom je liever in een 4-3-3 wil gaan spelen dan bijvoorbeeld in een 3-5-2 of een 3-4-3 (zoals Pablo Machín doorgaans doet), maar zou je echt aanraden om in het voorseizoen ook eens die andere twee formaties te proberen.

Mocht je een rechtsbuiten zoeken, dan zou ik kiezen voor een speler die ook in een centrale rol uit de voeten kan (of dat nu op het middenveld of als aanvalsleider is). Denk bijvoorbeeld aan Brais Mendez (Celta Vigo). Maar als je een typische rechtsbuiten wil hebben zou ik Cristian Pavón (Boca Juniors) en Suso (AC Milan) ook in overweging nemen.

Als je trouwens Roque Mesa wil gaan vervangen zou ik Sander Berge of Marc Roca kiezen.

Ben toevallig ook met Aston Villa bezig. Bij mij lijkt het er wel op dat ik in S2, eerder dan gepland, al Premier League ga spelen. Er moet dus nog aardig wat gebeuren. Heb in seizoen 1 James Tavernier, Callum Gribbin, Lloyd Kelly (aanrader), Brian Gallloway (huur) en de verrassende Ademilson opgepikt.

Heb voor de Premier League Radoja van Celta de Vigo alvast transfervrij gecontracteerd. Verder wil ik mijn pijlen richten op McTominay, Welbeck (transfervrij), een centrale verdediger, linksback, rechtsbuiten en een spits. Als centrale verdediger zoek ik een ervaren speler voor naast Kelly. Zat te denken aan Skrtel, Hegazi of Jansson (mocht Leeds niet promoveren). Als spits lijken Sturridge en Gray de beste opties, maar orginelere namen als Benedetto, Poulsen en Finnbogason ook wel leuk. Als rechtsbuiten zou Bertrand Traoré de mooiste optie zijn, al twijfel ik aan het realisme én of het handig is om met twee naar binnen trekkende buitenspelers te spelen.

Jij nog suggesties voor de linksback & buitenspeler(s)?

Ik wil voor beide posities iemand, want op beide posities kom ik echt iemand te kort. Wat Machin doet snap ik toch niet zo goed. Sarabia zet hij in een centrale positie terwijl die het vooral van z’n goede voorzet moet hebben, en in z’n huidig systeem is helemaal geen plaats voor Promes en Nolito. Ik wil die formaties best een kans geven, maar het lijkt me niet handig om een heel seizoen in een formatie zonder vleugels te spelen en zo een aantal van de beste spelers in de selectie niet te kunnen gebruiken.

Op de vleugels heb ik Watkins, Robinson, Walcott, Lennon, evt. Young.

In de spits heb ik ook Gray op m’n lijstje staan. Sturridge twijfelde ik over, omdat hij op zich ook op een hoger niveau kan acteren. Traoré zie ik zelf niet zo snel gaan, al kan het in de Premier League eigenlijk wel… daar gebeurd van alles.

Begrijp dat je voor beide posities iemand wil aantrekken. Ik denk alleen dat je niet helemaal begrijpt welke rol vleugelspelers bij Pablo Machin vervullen. Neem bijvoorbeeld Quincy Promes. Hij is onder Machin gewoon een rechtermiddenvelder in een 3-5-2 of een 3-4-3. Normaliter zijn dat altijd vleugelverdedigers, maar in zijn spelopvatting kan je op die posities bijvoorbeeld ook een speler als Promes neerzetten. En als je toch met vleugelaanvallers (in de traditionele zin) wil spelen, dan kan je ook een 3-4-3 proberen.

Dan Pablo Sarabia. Dat was eigenlijk altijd een creatieve middenvelder die op een gegeven moment op de vleugel terecht is gekomen. Een beetje zoals Juan Mata eigenlijk. Je zou hem in een 4-3-3 zelfs als een centrale middenvelder kunnen proberen wat mij betreft (met twee verdedigende spelers naast hem). Misschien dat EA zijn statistieken niet helemaal ‘on point’ heeft, maar dit is het type speler dat hij is.

Maar ik ben Pablo Machin niet, en ik ga niet met een driemansdefensie spelen. Zoals ik al aangaf ga ik in een 4-3-3 of 4-2-3-1 spelen, met Vazquez op de 10, Banega op de 8 en Mesa op de 6 (of omgekeerd, met Vazquez én Banega op de 8, Mesa als 6.

Ik kan eventueel Sanabria wel eens op de 10 posteren, maar ik heb voorlopig dus geen alternatief voor hem op rechts. Zowel Promes als Nolito zijn beter op links, en Navas wil ik op rechtsback zetten omdat hij daar beter is dan Vidal. Feit is dus dat ik voor zowel Vazquez als Banega geen back-up heb, en voor Mesa alleen Amadou (die ook geen topper wordt).

Ondertussen is Banega vertrokken en heb ik voor een 4-2-3-1 gekozen. Banega’s vervanger is Gedson Fernandes geworden, Renato Sanchez is gehuurd van Bayern en moet de eerste invaller voor zowel de 8 als de 6 worden. Op rechts ben ik voor Neres gegaan.

Promes heeft 4* weak foot, zou toch prima op rechts moeten kunnen. Zeker voor voorzetten, of komen beide spelers naar binnen? Vidal kan ook nog op rechts midden/voor. Komen Gonalons en Carrico in je plannen voor? Jose Lara is volgens mij wel een hidden gem. Jong, linksbenig en dus misschie geschikt achter Nolito/Sarabia

Snap volkomen dat je geen 343 speelt of 352. Dan moet bijna altijd een centrale verdediger uitstappen

Promes heeft toch vooral een goed schot, dus ik wil hem vooral naar binnen laten komen om te schieten. Nolito is ook geen basismateriaal meer. Vidal vind ik overal tekort komen, Gonalons krijgt van mij in de voorbereiding zelfs geen kans. Toen hij bij Roma zat heb ik hem eens een half jaar de kans gegeven, en hij viel toen gigantisch door de mand. Daar heb ik toch een degou aan Gonalons aan over gehouden. Carrico mag bij een goed bod weg, Kjaer en Gomez krijgen de voorkeur, Mercado zit als CV op de bank omdat hij ook op RB kan invallen, en Gnagnon moet ook af en toe speeltijd krijgen om te groeien. Lara groeit maar tot 81, is erg traag voor een flankspeler, heeft maar 2*skills en kan niet op doel trappen. Daar ga ik m’n tijd niet instoppen.

In de meeste carrières die ik start probeer ik zo weinig mogelijk aan te kopen, maar nu heb ik net voor Sevilla gekozen omdat ze, voor een (sub-)topper, een erg kleine en al redelijke oude kern hebben. Ik moet (en wil deze keer) dus wel een aantal aankopen doen. Ze hebben ook de reputatie om vaak geweldige talenten voor weinig geld te halen, vandaar dat ik er een paar wil halen waar ik anders waarschijnlijk nooit mee zal spelen.

Ik ben het op die punten wel met je eens. Juist die insteek kan je nu mooi toepassen en de spelers die je noemt hebben inderdaad zo hun beperkingen, met name richting een toekomstplan. Ga je ook focussen op goede spelers van Spaanse clubs van de plekken 7 t/m 20? Zelf twijfel ik ook al tijden over een carrière in Spanje, na eerdere met Valencia en Barça. Dacht dan zelf vaak aan ex-Barça spelers die een aardig niveau halen en voetballend sterker zijn. Zoals nu Munir El Haddadi gehaald is.

Sowieso, vandaar dat Roca ook op m’n lijstje staat. De bedoeling is dus inderdaad wel om op Spaanse en Portugese talenten te focussen.

Is een systeem met maar één spits niet een beetje zonde als je met Ben Yedder en Silva twee uitstekende spitsen hebt?

Dat klopt, maar wat zijn de alternatieven? Als ik met een cam wil blijven spelen moet ik de vleugels opofferen en andersom. Als er nog een goed bod op Vázquez komt kan ik eventueel naar een 442 overschakelen. Anderzijds kunnen zowel Ben Yedder als Munir ook wel op de flank spelen, en Silva is geleend.

4-1-3-2 zou kunnen of 4-1-2-1-2 brede ruit. Speel sinds deze editie voor het eerst 4-4-2 met Valencia. Prima opstelling maar door Parejo/Kondigbia heb je vaak te veel man voor de bal. Met Coquelin is dit niet het geval, alleen moet ik dan vaak Parejo opofferen. Is niet de snelste en Kondogbia is een beest. Het is het proberen waard.

1 like

In een brede ruit geloof ik niet, dan heb je één CDM en al de rest denkt aanvallend. Dat kan met pakweg Benfica tegen alle mindere ploegen uit Portugal best wel, maar als subtopper in een topcompetitie vind ik dat geen goed plan. In een gewone ruit speel ik met Tottenham al, en daar mis ik bij Sevilla sowieso ook de middenvelders voor.
Ik ga wat experimenteren met Vazquez er af en toe uit te halen voor een extra spits, zien wat dat geeft. Dan kan ik eventueel ook in 442 starten en tijdens de match een spits eraf halen voor Vazquez. Met zijn gestalte speelt hij bij mij sowieso ook al dicht bij de diepste man.

Na héél lang afwezig te zijn ga ik nu voor het eerst deze FIFA-jaarlage een carrière beginnen, deze keer met Sevilla FC !

Wat mij erg tof lijkt is om een paar oud-spelers terug te halen, 1 naam die erg hoog op mijn verlanglijstje staat is Rakitic. Nu Barcelona Frenkie en in mijn carrière óók nog Milinkovic-Savic heeft gehaald, lijkt er weinig plek meer voor Ivan. Hij zou bij mij weer de aanvoerder van het elftal zijn en de absolute vedette die ons weer naar successen moet leiden.

Hoor graag jullie mening!

Da’s een moeilijke. Ik vind het enerzijds alleen kunnen als je zelf CL haalt, maar anderzijds gaat Barça hem niet naar een rechtstreekse concurrent laten vertrekken.

Volgens mij heeft Sevilla bekend gemaakt dat ze de optie tot koop op André Silva gaan lichten.

We hebben Morata kunnen vastgeleggen voor 40 miljoen € + Kalinic (12 miljoen waarde), hij komt vanaf januari over.

Ik twijfel nu nog over Alex Telles: kan hem overkopen voor 40 miljoen, Porto ging akkoord. Alleen heb ik (op dit moment) met Felipe & Lucas 2 prima linksachters. Al kan ik Lucas ook centraal uitspelen, nadelig voor Savic/Giménez …

Of neem ik in de transferperiode januari afscheid van Felipe, zodat ik ruimte maak voor Telles? Als ik nu wacht voor hem, speel ik hem gegarandeerd kwijt aan een ander team en is het moeilijker om hem in juli aan te trekken … Atlético volgt/scout Telles in real life.

Dan maar geen Telles, zou Filipe en Lucas gewoon houden. Lucas is voor Atleti ook gewoon de back voor de toekomst, zou daar dan Telles niet bij gaan halen. Telles komt denk ik ook niet voor minder dan een basisplaats, bij andere clubs waar hij heen zou kunnen gaan krijgt hij die denk ik ook. Morata is opzicht wel een mooie aankoop, al ben ik benieuwd of zijn perspectief bij Atletico zoveel beter is dan bij Chelsea, ik zie hem Costa er nog niet uit spelen namelijk om nog maar te zwijgen over Griezmann. Verleden bij Real zal hem denk ik ook geen goed doen mocht hij IRL komen en niet vlot beginnen te scoren.

Ik wil Lucas volledig laten openbloeien op linksachter. Ik geef Felipe ook nog de voldoende speelkansen en het vertrouwen (onder meer door een contractverlenging) maar die heeft z’n 33 jaar niet meer mee. Felipe mag gerust op pensioen gaan bij Atleti.

Ik redeneerde dat Telles iets ouder dan Lucas is en een gewoonweg ‘n goede linksback is. Dan kon er geregeld geroteerd worden tussen de twee. (Zoals ik nu met hem & Felipe doe, al krijgt Lucas de laatste wedstrijden meer de voorkeur)
Maar drie linksachters tevreden houden, zou niet evident zijn.

Morata is een goede aankoop, al heeft hij bij Chelsea wat van z’n waarde verloren. Hij moet met Costa de conucerrentie aan gaan, want Griezmann is cruciaal. En hij moet meer kunnen scoren dan Kalinic, wat ik hem acht te doen!

Uiteindelijk is Morata een jeugdproduct van Atleti, speelde nog samen Koke, geloof ik. Alleen jammer dat hij ooit de fout maakte om voor Real te spelen … :wink: