FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Ik denk dat je gewoon eens moet starten in Duitsland. In eerdere carrières van mij werd de competitie altijd heel sterk en groeiden clubs echt.

Telles trok tijden de transferperiode van januari ‘19 naar Inter. Wat ‘n beetje spijtig is, ik had hem graag voor volgend seizoen gecontacteerd …

Ik overliep mogelijke andere LB’s, ondermeer Grimaldo, … Toen dacht ik aan ‘n voormalige Atleti-speler én tevens broer van Lucas: Theo Hernández? Hoe gek/realistisch zou het zijn om hem terug te halen? :smirk:

Die heeft Atlético verlaten voor Real en is nu uitgeleend aan Sociedad. Ik denk niet dat ze hem bij Atléti terug met open armen gaan verwelkomen.

Vandaar dat ik ook gek schreef! :stuck_out_tongue_winking_eye: Als je zag hoe Courtois ontvangen werd, ‘n tweetal weken geleden … :rat:

Ik vond het altijd jammer dat ie voor Real koos & het geduld niet wou opbrengen om nog te groeien bij Atleti. Ik zag in hem de opvolger voor Felipe …

Af te raden dus, @Raindog! :wink:

Ik ben er denk ik uit, veel oefenpotjes gespeeld om te kijken met welke club ik ga beginnen. Andere opties waren Villarreal, A. Bilbao, Barcelona, Everton, Arsenal, Schalke, Roma, AC Milan, Marseille…

Maar ik ga een carrière beginnen met Sevilla! En proberen de traditionele top 3 aan te vallen.

Nu ben ik aan het oriënteren voor eventuele aankopen. (Aankopen mogen alleen een real face hebben)

Mijn droom zou zijn om Rakitic terug te halen maar deze acht ik helaas niet echt realistisch, wellicht wel in seizoen 2/3.

Nunez (Bilbao)
Angelino (PSV)
Melendo (Espanyol)
Oyarzabal (R Sociedad)
A. Martin (Mainz)
M. Roca (Espanyol)
M. Hermoso (Espanyol)
Cordoba (Bilbao)
M. Navarro (Watford)
Alex Mula (Malaga)
Rigga (Malaga)
D. Gonzalez (Malaga)
Lozano (PSV)
Rafinha (Barcelona)
Benedetto (Boca Juniors)
J. Correa (Lazio)
Rojo (Man U)
Gabriel (Benfica)
Pereira (Man U)
Valverde (Real Madrid)
Funes Mori (Monterrey)
Gutierrez (Sporting Kansas City)

Een erg lange lijstje, welke spelers achten jullie realistisch voor Sevilla?

Denk dat alle spelers realistisch zijn. Lozano is wel een twijfelgeval, maar Sevilla is denk een goede ploeg voor hem, aangezien hij daar alle tijd krijgt om te wennen, en bij een ploeg die countert tegen topteams het beste past.

Acht ze allen haalbaar en we realistisch alleen vind ik die Gutierrez en de spelers van Malaga op Ricca niet echt spelers waar je met een Sevilla moet op focussen want die zitten ver onder het niveau.

Angelino lijkt me een mooie aanwinst. En Roca en Hermoso kan ik enorm aanbevelen!

Pereira raad ik aan gratis over te nemen in de winter.

Welke transfertargets zijn realistisch voor Espanyol? Met oog om mee te doen Europa League (niet noodzakelijk)

Heb nu een lijstje waarvan ik er een paar zou willen halen.
Keep: Adrian, Joel Pereira
Verd: Valery, Aaron Martin (terug), Dante Rico, Alberto Moreno, Marcos Rojo, Escudero

Mid: Lerma, Pozuelo, Samper (huur), Carillo (Al Hilal), Marin (Standard Luik), Gabriel (Benfica), Joao Mario, Rosario

Aanval: Roger, Larin, Élis (Houston Dynamo), Finbogasson, Ghoddos, Origi, Lucas Perez, Janssen, Fischer, Calleri

Een hele lijst nog dus… Welke opties kunnen wel of niet of lijken jullie het best?

Waar zien jullie Sancho spelen volgend seizoen?

@RVDH Ik denk dat Jadon Sancho er goed aan zou doen om te blijven bij Dortmund, hij komt er perfect tot zijn recht en ik denk dat de Premier League clubs nog niet een basisplaats kunnen garanderen. Ik denk dat hij een jaartje (of twee) nog moet gaan ontwikkelen in de Bundesliga, wat ook gewoon een hele sterke competitie is.

Ik ben zelf op zoek naar spelers voor mijn Ajax Career Mode… Aangezien ik denk dat Frenkie de Jong in de komende winterstop/na het eind van het seizoen de volgende stap in zijn carrière wil gaan maken en idem dito voor Matthijs de Ligt. Ik ben dus in ieder geval op zoek naar een goede controlerende middenvelder die, gezien het nieuwe transferbeleid van Ajax, best wel wat mag gaan kosten en nog de potentie heeft om flink te groeien. Hetzelfde geldt voor de plek van De Ligt.

Ook ben ik opzoek naar een eventuele vervanger voor André Onana, hij heeft al diverse aanbiedingen binnen van een aantal Premier League ploegen en Monaco en OL. Ik dacht zelf eventueel aan Jasper Cillessen, aangezien hij al aan een terugkeer gelinkt werd.

Zien jullie een terugkeer van Luis Suarez, Jan Vertongen/Toby Alderweireld zitten? Wat Overmars aan gaf om er voor open te staan als de kans zich voordoet?

Sander Berge van Genk zag ik laatst ergens voorbij komen voor het middenveld. Voor de plek van De Ligt worden ze gelinkt aan Fosu-Mensah en Pierie. Als vervanger van Onana wordt inderdaad Cillessen genoemd. Ook is misschien Vorm een optie.

Ik zie die 3 in het eerste seizoen nog niet terugkeren. Wellicht na 2 seizoenen.

Ik ben zelf ook bezig met Ajax, en zelf zat ik er aan te denken om Pereira van United te halen als vervanger van Frenkie. Heeft een beetje dezelfde speelstijl en is daarnaast ook nog eens gratis af te halen. Als vervanger van de Ligt kun je ook altijd nog is kijken naar wat spelers uit Argentinië en Colombia. Daar zitten genoeg verdedigers met veel potentie.

@LucBelt momenteel zit ik gelukkig al in het tweede seizoen, dus wellicht kan ik inderdaad 1 van die 2 spelers op pikken. Ook Kik Pierie zou inderdaad een goede optie zijn, alleen heb ik dan een groot talent van PEC Zwolle (Sepp van den Berg) gekocht en die zou dat helemaal buiten de boot vallen. (verhuren van Sepp is uiteraard nog een optie)

Vorm is misschien ook wel een optie, alleen is hij door zijn leeftijd misschien wel een beetje TE oud en heeft te weinig speeltijd gehad in de laatste jaren om in bijvoorbeeld de Champions League mee te kunnen. Denk ik dan… :slight_smile:

Naar Sander Berge ga ik kijken of ik hem binnen kan halen voor wat extra balans in mijn elftal.

@Damian Andreas Pereira is echt een aanrader op het middenveld, ik heb Frenkie nog in mijn elftal nadat er niet echt TOPclubs bij zaten die een bod uitbrachten. Dus ze staan nu naast elkaar als controleurs, Andreas schuift als de kans er is wat vaker door naar voren.

Heb jij toevallig wat namen van goede, potentiële namen van verdedigers (mag ook een andere positie zijn) uit Zuid-Amerika? Mijn kennis op dat continent ligt echt zeer laag betreft de grote talentjes haha

Lucas Martìnez Quarta is een heel groot talent. Is een beetje een type Davinson Sanchez. Ook Alan Franco voldoet aan je eisen, maar ben minder gecharmeerd van hem. Op andere postities heb je ook nog Vargas en Quintero. Zijn beiden meerdere keren aan Ajax gelinkt in het verleden. Vargas volgens mij onlangs nog.

Kan ik rabiot gratis overnemen in seizoen 1 met Manchester United? Sta momenteel in november op een 1e plaats.

Denk dat dat makkelijk kan @Aron1997. Kent de stad natuurlijk ook nog uit zijn jeugd toen hij nog bij City speelde.

Zelf had ik ook een vraag. In mijn Ajax carrière (S2) ben ik op zoek naar een buitenspeler die er meteen staat. Bandé valt heel erg tegen, en Ziyech is verkocht. Ook zijn de resultaten erg tegenvallend tot nu toe; we staat zesde in de Eredivisie… Nu vroeg ik af of jullie het realistisch zouden vinden als Promes naar Ajax toe komt. Kent de stad en de club uit zijn jeugd en is bij Sevilla geen vaste basisspeler. Anders zouden Groeneveld en Musonda ook nog opties zijn. Wat is jullie mening over deze transfer?

Promes sowieso niet, die kan naar betere ploegen en nu al terugkeren naar Nederland zou aanvoelen als toegeven dat hij het niet kan in het buitenland. Groeneveld is een betere optie, maar die zie ik ook naar een grotere competitie gaan. In de Belgische competitie lopen echter nog een paar andere interessante spelers rond. Trossard, Bongonda, Dennis, Chakvetadze, Diatta, Djenepo, Paintsil, Amuzu, Verschaeren, …

1 like

Ik denk toch dat ik voor Groeneveld ga. Vind hem sowieso de beste van alle spelers die overblijven, en ik denk niet dat er clubs zijn die hem een basisplek in de CL kan bieden. Zat even te kijken naar alle clubs die gelinkt zijn met hem, en dan lijkt Ajax me een betere optie. Bij Spurs en Liverpool heeft hij geen kijk op een plek in de basis, bij Milan zal het ook lastig worden en ze spelen geen CL. In ieder geval bedankt voor je advies.

Na 2 fifa’s lang geen realistische carriere meer gedaan te hebben wil ik het toch nog eens proberen en dit keer met Leeds United. Ik plaatste mijn carrieres altijd op het oude forum onder KennetFifaFreak. Nu bij Leeds heb ik een paar Rechtsmiddens op het oog om Hernández te vervangen in mijn eerste seizoen.

Alexis Saelemaekers - Anderlecht - 19 Jaar
Samuel Grandsir - RC Strasbourg - 21 Jaar
Jeison Lucumi - Atletico Nacional - 23 Jaar
Ahmet Engin - MSV Duisburg - 21 Jaar
Roger Guedes - Shandong Luneng - 21 Jaar
Robert Skov - FC Kopenhagen - 22 Jaar
Tozé - Vitoria Guimarães - 25 Jaar
Dieumerci Ndongala - KRC Genk - 27 Jaar
Kasper Kusk - Aalborg BK - 26 Jaar

Zou je niet beter voor een Brit gaan? Er zijn al zoveel buitenlanders bij Leeds. Saelemaekers is eigenlijk een rechtsback en vind ik te hoog gegrepen, net als Grandsir. Met iemand als Ndongala ga de promotie niet afdwingen, en de rest ken ik niet. Kijk eens naar jongens als Cash, James, Armstrong, Brownhill of misschien kan je Gomes, Greenwood, Saka of Woodburn huren? Vergeet ook Clarke niet, die kan je wel wat kansen geven.