FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Begin S2 met Milan krijg ik een erg goed bod op Calhanoglu. Ondanks dat hij het vooral van zijn geweldig schot moet hebben heeft hij in S1 maar twee keer weten te scoren, waarvan eentje met de kop. Ik denk dus dat ik hem laat gaan, en als vervanger dacht ik aan Milinkovic-Savic. Bonaventura zou dan naar de bank verhuizen. Lazio is pas 6de geworden maar speelt dus wel EL, ik werd derde en speel CL. Wat denken jullie?

Denk dat Sergej Milenkovic Savic een grotere stap kan gaan maken, dan met alle respect Ac Milan. Wellicht ook elders dan in de Serie A. Misschien kun je kijken naar Bardhi van Levante.

1 like

@Raindog vind dit zelf een hele lastige, ik neem trouwens aan dat je met Calganoglu op het middenveld speelde en niet op links? SMS wordt de laatste transferperiodes veelvuldig aan Milan gelinkt, maar als je dan leest wat Lazio voor hem wil hebben dan lijkt een transfer naar San Siro mij erg onwaarschijnlijk. SMS heeft nu wel een minder seizoen dan vorig jaar, wat de prijs doet dalen. PSG schijnt ook interesse in hem te hebben, maar buiten hen lijken de andere topclubs zich nu een beetje koest te houden. Als je echt een gooi naar de titel kan gaan doen en er geen interesse van andere topclubs is zou ik zo’n transfer wel het voordeel van de twijfel willen geven.

Ondertussen heb ik Fornals gescout als plan B. Ik twijfel nog even.

Welke transfertargets zijn realistisch voor Espanyol? Met oog om mee te doen Europa League (niet noodzakelijk)

Heb nu een lijstje waarvan ik er een paar zou willen halen.
Keep: Adrian, Joel Pereira
Verd: Aaron Martin (terug), Dante Rico, Alberto Moreno, Marcos Rojo, Escudero

Mid: Lerma, Pozuelo, Samper, Carillo (Al Hilal), Marin (Standard Luik), Gabriel (Benfica), Joao Mario, Rosario

Aanval: Roger, Larin, Élis (Houston Dynamo), Finbogasson, Ghoddos, Origi, Lucas Perez, Janssen, Fischer, Calleri, Mousset

Een hele lijst nog dus… Welke opties kunnen wel of niet of lijken jullie het best?

Moreno zou een stunt zijn en Samper overnemen van de grote stadsgenoot eigenlijk ook wel. De meeste Spanjaarden kunnen wel. Je lijstje aanvallers wordt wat moeilijker. Misschien Calleri, Janssen en L.Perez.

Buiten Pozuelo, Martin en Joao Mario vind ik iedereen wel kunnen. Maar niet allemaal tegelijk natuurlijk.

Samper’s contract is gister ontbonden bij Barça, dus die kan je prima halen.

Zelf start ik vrijdag ook met Espanyol.

Ik vind dat ze voornamelijk nood hebben aan flankverdedigers. Rosales is geleend en op links zijn beide al 29 en 32.

Had de volgende 2 spelers op men verlanglijst staan.

  • Ricca 23j 75/80 Malaga
  • Michael Murillo 21j 72/80 New York Red Bulls

Iemand bedenkingen bij deze transfers?

Voor Chelsea in de zomer van 2019, Hazard lijkt IRL te willen vertrekken en daarbij het liefst naar Real te willen. Heb hem op de transferlijst gezet en tot nu toe komen alleen Juventus, City, United en Barcelona voor hem aankloppen. Om hem toch bij Real te krijgen zou ik hem natuurlijk ook in een deal met een andere Real speler kunnen betrekken.
Wat zouden jullie van een transfer van Bale, Asensio of Isco naar Chelsea vinden?
Sessegnon doet het met de minuten die hij krijgt uitstekend op linksvoor dus een vervanger voor Hazard hoeft niet per se een linksbuiten te zijn. Een goede nummer tien in een 4-2-3-1 zoals Isco zou ook zeker in mijn team passen.

Chelsea mist ook een echte nummer tien vind ik. Barkley is daar namelijk niet geschikt voor, Mount misschien maar die zal in S3 daar nog niet aan toe zijn schat ik zo in. Bale zal misschien een beetje gevoelig liggen mbt Spurs maar zou je prima kunnen ruilen met Hazard. Isco word als vuil behandeld in Madrid, zou een mooie transfer zijn en meteen je geschikte nummer 10.

Persoonlijk vind ik Isco niet zo goed in de Premier League passen. Heeft het nu, beetje zoals Ozil, moeilijk tegen fysieke/lopende tegenstanders. Misschien kan je Hazard betrekken in een deal met bijvoorbeeld Kovacic, omdat hij gehuurd is, of met Marcelo. Op dit moment is Chelsea niet tevreden over Alonso. Marcelo wordt genoemd bij Juventus, omdat Ronaldo daar speelt, maar die hebben met Alex Sandro al een heel sterke, jongere back.

Heb Chilwell gehaald als concurrent voor Alonso en die doet het meer dan prima, vooral het gebrek aan snelheid stoort me aan Alonso en Chilwell heeft die snelheid wel. Zal eens kijken of een ruildeal Kovacic/Hazard wat kan worden, al vrees ik wel dat ik dan een boel geld mis loop als ik hem gewoon verkoop. Ben dus eigenlijk nog wel op zoek naar een creatieve middenvelder, Fekir realistisch voor Chelsea? Anders wordt het denk ik toch Barkley, Mount, Loftus-Cheek veel kansen geven, opzicht ook niets mis mee natuurlijk.

Misschien een originele optie: Mario Götze? Was een beetje op het tweede plan geraakt, krijgt nu wat kansen, maar niet op zijn natuurlijke positie.

@db1512 zie meer heil in Fekir dan Gotze. Die lijkt het toch niet helemaal waar te kunnen maken. Lyon heeft Fekir tot nu toe uit handen weten te houden van de Europese topclubs, denk zeker dat hij voor nieuwe elan zal zorgen binnen Chelsea. De vraag is natuurlijk of Mount en Loftus Cheek uberhaupt ooit echt de kans zullen krijgen. Wellicht in de schaduw van Fekir?

Nu ik in april 2019 aanbeland ben, deed ik even een controle in mijn selectie van jeugdspelers, spelers met weinig speelminuten, uitgeleende spelers die in juni terugkeren en vroeg me af welke de club zouden kunnen/mogen verlaten en welke ik behou. Het wordt anders in juli een chaos om met 40 spelers een strijdbare kern te hebben.

Doelmannen:

  • Adán (ontevreden wegens te weinig speelminuten)
  • Werner (uitgeleend aan Aston Villa)
  • Dos Santos (contract loopt af)
  • San Román

Verdedigers:

  • Vrsaljko (uitgeleend aan Inter)
  • Carlos Isaac
  • Tachi
  • Jonny (uitgeleend aan Wolverhampton)

Middenvelders

  • Martins
  • Moya
  • Olabe
  • Schiappacase
  • Pinchi
  • Mensah

Aanvallers

  • Kalinic
  • Poveda
  • Héctor (uitgeleend aan Malága)
  • Vietto (uitgeleend aan Fulham)
  • Obama (contract loopt af - wordt niet verlengd)

Er vanuit gaande dat de andere spelers blijven, tenzij er biedingen komen die niet geweigerd kunnen worden …

Adan is best een behoorlijke keeper, dus je zou hem meer speelminuten kunnen geven. De andere drie zijn niet zo goed. Mocht je Adan laten gaan, kan Werner wel back-up worden.

Gaat Inter de optie op Vrsaljko niet lichten? Overigens heeft Wolverhampton Jonny al definitief overgenomen voor 20m.

Op je middenveld heeft Martins wel genoeg potentie. Eveneens Schiappacase (en Mensah).

Voorin zou ik persoonlijk meteen afscheid nemen van Kalinic. Heb echt geen flauw idee wat de betere ploegen van Europa met zo’n speler moeten. De anderen zijn niet heel goed.

De overige namen die je noemt zou ik p.p. bekijken. Mogelijk spelen ze fijn en dan kunnen ze prima als selectie opvulling dienen.

Ik ben eigenlijk over Adán als tweede doelman héél tevreden: hij speelde zowat alles in het voorbereidingstornooi aan het begin van het seizoen & stond ook altijd in doel tijdens La Copa del Rey-wedstrijden. Hij heeft een contract van nog één jaar met als rol “important”. Misschien moet ik zijn contract één jaar verlengen met als rol “rotation”?

Wat Vrsaljko betreft, heb ik nog niets meegedeeld gekregen van Inter. Als de Italianen de optie effectief zouden lichten, krijg ik daar toch bericht van? Jonny zal inderdaad verkocht worden, net als Kalinic (zeker nu hij een bijrol vervult, sporadisch nog wat speeltijd krijgt als Morata en/of Costa wat rust krijgen).

Martins krijgt nu zijn nodige speeltijd, al wou ik hem verhuren in januari (dit ging niet, hij was zelf nog maar aangekocht). We wachten het eind van het seizoen af. Schiappacase & Mensah zullen hun speeltijd krijgen tijdens het voorbereidingstornooi in juli, wie weet kunnen ze mij overtuigen.

De resterende spelers zijn jeugdspelers, hun toekomst zal afhankelijk van hun prestaties in het voorbereidingstornooi afhangen. Een ruime selectie is prima, al mag die niet té groot zijn om iedereen toch tevreden te houden …

Volgens mij worden er in FIFA geen opties gelicht, dus het gaat er om of Inter dat in RL doet.

Dank je! :ok_hand:t3: Ik hou het RL in de gaten! :smiley: