FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Ik ben nu in S3 met Ajax en ik heb zojuist een aantal spelers verkocht (Frenkie de Jong voor 95 mln, Nico Tagliafico voor 37 mln, en ook Kristensen voor 7 mln). Ook is de kans op een verdere leegloop van de selectie niet heel onrealistisch (zoals Onana, Ziyech en Dolberg).

Ik heb nu, mede door de verkopen, een budget van 220 mln te besteden voor transfers en ben nog wel opzoek naar een linksback. Daley Blind is al 30 en vind ik voor de backpositie te traag, ook de andere Daley (Sinkgraven) vind ik te matig voor een basisplaats in Ajax 1. Kik Pierie had ik gehaald in de afgelopen winter, maar ik zie hem eigenlijk meer als CV. Ook Wöber vind ik niet echt een linksback.

Welke linksback zien jullie naar Ajax vertrekken? Hij mag door het grote budget nog best wat kosten, maar ik wil het zo realistisch mogelijk houden?

En mocht Dolberg vertrekken, in wie zien jullie een goede vervanger?

Verder ben ik ook nog op zoek naar breedteversterkingen voor de Champions League?

Elvedi, Firpo, Saracchi, Cucurella of Nsoki als linksback.
Rafael Leao, Mothiba of Mateta als spits.

Aan het einde van mijn eerste seizoen met Liverpool constateer ik dat ik een extra CM nodig heb. Keita en Wijnaldum staan in de basis, maar Oxlade-Chamberlain maakt weinig paraat en ik heb nog wel wat talentjes maar die zijn echt nog niet goed genoeg om regelmatig te spelen. Ondanks dat Keita en Wijnaldum meestal in de basis staan moet met name Wijnaldum vaak een wedstrijdje overslaan (of gewisseld worden) vanwege vermoeidheid. De speler die komt zal dus wel behoorlijk wat tijd krijgen in het eerste… Wie heeft ideeën?

Goedendag,

Ik sta aan het begin van het eerste seizoen met Real Betis en ben op zoek naar een spits. Leon is voor €20M naar Inter vertrokken waardoor ik nu alleen Loren over heb.

Als vervanger van Leon twijfel ik tussen 3 spelers, waarvan de laatste het minst reeel is imo.: Simeone (Fiorentina), Mateta (Mainz) en Martinez (Atlanta United). Ik kom er niet uit.

Eventuele andere opties zijn ook zeer welkom!

@inspectormoors ik zou dan naar wat Engelse talentjes kijken die het bij een kleinere club goed doen. Als je hen speeltijd kan bieden vind ik het wel realistisch om jongens als Lewis Cook, James Ward-Prowse of Will Hughes te halen.

@Yasammm ik zou Sanabria terughalen van zijn uitleenbeurt, vind dat echt een prima spits.

Gbamin van Mainz. Vind hem overall erg allround.

Thanks voor de tips, ik twijfel momenteel tussen Gbamin en Bardhi van Levante

Zizou keert terug naar Real Madrid, voor mij onverwacht. Denk dat hij een serieus budget mag uitgeven. Dit maakt me nieuwsgierig en daarom ben ik van plan om een carrière te starten bij Real. Wie zijn jullie komen Hazard? Of toch Mbappe of Neymar? Verder dacht ik zelf aan Fornals en miss Koulibaly van Napoli? Waar zien jullie welke spelers graag in passen? Bedankt

Gbamin is verdedigend ingesteld en Bardhi is een echte ‘10’. Dan zou ik daar de afweging in maken. Wil je het middenveld versterken met een verdedigende middenvelder (met een goed schot) of een aanvallende die een perfecte trap heeft voor vrije trappen en hoekschoppen.

Eder Militao komt komende zomer naar Madrid, kan centraal achterin en als rechtsback uit de voeten. Fornals lijkt me geen goed idee, beetje zelfde type als Ceballos en die redt het vooralsnog ook niet. Denk dat je het best voor Hazard kan gaan voorin en een goede centrumspits, Icardi lijkt me daar het meest geschikt voor.

Olympique Lyon of SL Benfica? Twee clubs die in mijn ogen voldoen aan het ideale plaatje om een carrière mee te starten; een krankzinnig getalenteerde spelersgroep, een sterke jeugdopleiding, een prachtige clubhistorie waardoor het realistisch aanvoelt om door te groeien richting de Europese top en de mogelijkheid om voormalig sterspelers terug te halen naar de club. Daarnaast is de financiële huishouding dusdanig in orde dat er niet noodzakelijk spelers verkocht hoeven te worden. Aangezien SL Benfica in het verleden toch vaker succes boekte op Europees niveau heb ik voor hen gekozen, maar kan me goed voorstellen dat ik op korte termijn ook een carrière met de Franse club start.

Wat mij betreft is de doelstelling duidelijk; er moet een succesgeneratie gebouwd worden rondom zelf opgeleid talent. Spelers als Ruben Dias, João Félix, Florentino Luís, Gedson Fernandes en Jota moeten de ruggengraat van het elftal gaan vormen. Het transferbeleid is er dan ook op gericht om die talenten te faciliteren. Alejandro Grimaldo (zal waarschijnlijk in het echt ook vertrekken na dit seizoen) en Odisseas Vlachodimos (valt behoorlijk tegen in het voorseizoen en heb een ideale vervanger op het oog) mogen bijvoorbeeld dan weer wel vertrekken bij een goed bod. Dat geldt überhaupt voor niet-Portugese of niet zelf opgeleide spelers.

In mijn ogen ontbreekt het deze selectie aan leiderschap en degelijkheid. De jeugdopleiding produceert creatief en aanvallend talent aan de lopende band, dus in principe hoeft er op dat vlak niet geïnvesteerd te worden in wereldsterren of ‘marquee signings’. Daarom dus de focus op een doelman en een centrale verdediger:

  • Anthony Lopes (Olympique Lyonnais) was afgelopen zomer volgens de Portugese media erg dicht bij een overgang naar SL Benfica. Om een voor mij onbekende reden ging die transfer op het laatste moment niet door en bleef de doelman langer bij de Franse club. Op dit moment is hij met afstand de beste Portugese doelman, maar is niet in beeld bij de nationale ploeg.
  • Pedro Pereira (Genoa) wordt door SL Benfica uitgeleend aan Genoa, hij kan vroegtijdig worden teruggehaald van die uitleenbeurt.
  • David Luiz (Chelsea) beschikt over een aflopend contract en heeft in het verleden al eerder de wens uitgesproken om terug te keren bij de club waar het voor hem begon. Hij brengt de nodige leiderschap binnen de ploeg en zal meteen tot aanvoerder uitgeroepen worden.
  • Renato Sanches (Bayern München) maakte waarschijnlijk te vroeg de overstap naar de Europese top. Hij kan op huurbasis twee seizoenen lang weer in een familiaire omgeving bouwen aan zijn carrière en als hij wil nog langer bij de club blijven.
  • Domingos Quina (Watford) vertrok op jonge leeftijd uit de jeugdopleiding van Benfica. Ook hij kan terugkeren in Lissabon.
  • Francisco Trincão (Braga) wordt al langere tijd aan de club gelinkt, hij hoort in potentie tot de betere Portugese vleugelaanvallers of creatieve middenvelders. Voor dat soort spelers is in mijn elftallen altijd plaats.
  • Tot slot heb ik nog een aanvaller nodig die op langere termijn de aanvalsleider kan zijn van de club. Luka Jovic (Eintracht Frankfurt) en Raúl Jimenéz (Wolverhampton Wanderers) staan officieel nog bij de club onder contract, maar ik acht het niet realistisch om hen langer voor de club te behouden. Suggesties voor deze positie zijn van harte welkom!

Jovic is verhuurd en doet het prima bij Eintracht, verwacht nog wel dat hij terug keert. Dan een jaar schitteren om vervolgens de echte stap te maken. Jimenez is wel op zijn plek bij de Wolves. Heb je met Svilar nog een talentvolle doelman in huis achter die Griek. De Griekse doelman is in real life juist wel zo erg doorgebroken dat het wellicht Lopes in de weg zou hebben gestaan. David Luiz terug halen zou wel een mooie zet zijn, wordt een beetje verguisd bij Chelsea.

Waar ligt de uitdaging, kleine competitie waar het altijd tussen Benfica en Porto gaat. Europees je succes behalen? Succes iig

Er staat een optie tot koop in het huurcontract met Eintracht Frankfurt, dus vrees ten zeerste dat we Luka Jovic niet meer gaan terugzien in het Estádio da Luz. Natuurlijk zou hij een fenomenale aanvaller zijn om de club richting de Europese top te loodsen, maar vrees dat het niet realistisch is om hem terug te halen naar Benfica (zelfs niet als zijn huurcontract ten einde loopt).

Mijn besluit over het vertrek van Vlachodimos staat overigens vast ondanks dat hij in het echt een betrouwbare doelman blijkt te zijn. In het voorseizoen kreeg hij twee rode kaarten, maakte een eigen doelpunt en lijkt een bron van onrust te zijn in de verdediging. Mile Svilar beviel me overigens uitstekend, maar lijkt nog niet klaar te zijn voor het grote werk in Europa.

Misschien dat ik op termijn wel tegen een gebrek aan uitdaging aanloop met Benfica, dat is natuurlijk een risico in zo’n competitie.

Aangezien het terughalen van Luka Jovic (Eintracht Frankfurt) of Raúl Jimenéz (Wolverhampton Wanderers) geen realistische mogelijkheid is heb ik een lijst samengesteld van centrumaanvallers die in mijn ogen het overwegen waard zijn.

  • Maximiliano Gómez (Celta Vigo) strijdt met zijn club tegen degradatie in Spanje, maar bewijst al over een langere periode een absolute doelpuntenmachine te zijn. Hij zou een geweldige ‘targetman’ voor Benfica zijn.
  • Wesley (Club Brugge) lijkt de potentie te hebben om tot het niveau Diego Costa uit te groeien en zou eveneens een geweldig aanspeelpunt zijn voor de kleinere technische spelers in de selectie.
  • Jozef Martínez (Atlanta United) lijkt klaar te zijn voor een overstap naar Europa. Heeft wel een totaal ander profiel dan de eerste twee opties (klein, snel, behendig).
  • Anderson Talisca (Guangzhou Evergrande) vertrok bij Benfica wegens onvrede met het bestuur, wellicht dat hij onder een nieuw bewind kan terugkeren en als een soort valse nummer negen kan spelen.
  • Rafael Leão (Lille OSC) komt uit de jeugd van Sporting Lissabon, maar we hebben in het verleden wel vaker spelers zien transfereren tussen ‘de grote drie’ in Portugal. Behoort tot de meest getalenteerde Portugese aanvallers en vertrok bij de rivaal na onvrede met de fans.

Moet eerlijk zeggen dat ik het lastig vind om een ideale kandidaat te vinden. Heb bijvoorbeeld nog nooit met Anderson Talisca in een carrière gespeeld, ondanks dat hij iedere keer behoorlijk indruk maakte op de momenten dat ik tegen hem moest spelen. Lijkt me een geweldige valse negen, maar weet niet of zijn komst realistisch is. Ben erg benieuwd naar jullie mening en misschien wel suggesties voor deze positie!

Ik zou voor Wesley gaan. Benfica zou voor hem een mooie tussenstop naar de absolute top zijn. Hij heeft ook een vrij uniek profiel: groot, sterk, maar ook snel en technisch erg goed. Speel bij Brugge tegelijk als targetman én valse 9, in die zin dat hij vaak wat inzakt met de bal aan de voet en vanuit die positie mensen diep kan sturen.

Ik ben inderdaad toch op zoek naar een wat meer aanvallende speler dus heb voor Bardhi gekozen. Bedankt voor de tips!

Uit jou lijstje zou ik voor Wesley gaan. Met zijn combinatie van kracht en snelheid en lengte kan je er een waar monster van maken. Zijn aanvallende stats zijn redelijk laag ik verhouding met zijn overal waardoor je deze snel zal kunnen trainen.

Zelf kwam ik nog 3 mogelijke namen voor je tegen dat zijn Dolberg, Alfredo Morelos en Embolo.

Zien jullie Bergwijn of Lozano naar Schalke trekken? Of kunnen ze naar betere teams?

Schalke maakt geen kans. Gister nog een update over Bergwijn dat Arsenal, Spurs, Bayern, AC Milan en Inter achter hem aanzitten. Voor Lozano worden Napoli, Atletico en United als serieuze kandidaten genoemd. Transfersommen zouden voor Bergwijn rond de 23-35 miljoen liggen en voor Lozano minimaal 40. Schalke heeft niet de prestaties en het budget om dat neer te gaan leggen voor één speler.

1 like

Seizoen 1 met FC Barcelona bijna afgelopen. (na het seizoen plaats ik een update in het realistische topic)

  • Met nog 8 wedstrijden te gaan in La Liga staan we ongeslagen (24 W, 6 D) 17 punten voor op de verrassende nummer 2: Real Betis, dus kan niet meer mis lopen.
  • In de Copa uitgeschakeld in de halve finale tegen Atletico (thuis 2-1 gewonnen, daar 5-3 verloren in een spektakelmatch waar Suarez in minuut 93 nog tegen de paal knalde)
  • In de CL stelde we enorm teleur: na in de groepsfase 16 op 18 te halen, in de 16de finales verrassend eruit geknikkerd tegen Lyon (wonnen daar de heenwedstrijd met 2-1, verloren thuis met 2-3, elke kans ging bij hun binnen)

Nu zit ik met een paar dilemma’s.

Keepers: Cillessen is tevreden met de beker wedstrijden die hij speelt, Pena heb ik al kunnen trainen naar 69 ALG. Is het realistisch om Cillessen nog een jaar te houden? Ik heb ook 2 goeie keepers in mn jeugdteam zitten.

Centrale verdediging: de Ligt in de winter gehaald omdat Chelsea een bod had gedaan op hem. Mijn centrale verdediging telt nu 4 toppers: Umtiti 88, Pique 87, de Ligt 86, Lenglet 86. Realistisch om ze alle 4 te houden volgend seizoen? Pique is al 32.

Linksachter: Alba is onbetwist nummer 1 maar is ondertussen ook 30. Cucurella is uitgeleend aan Eibar en doet het daar goed, Miranda heb ik kunnen trainen naar 71 ALG. Toch een back-up halen of Cucurella en Miranda laten uitvechten wie de opvolger wordt van Alba?

Middenveld: Mijn basismiddenveld is: Rakitic (87) - Busquets (89) - Arthur (86). Voor seizoen 2 zou ik de Jong willen halen. Dan zijn mijn back-ups: Alena (80) - de Jong (84) - Vidal (84). Met ook Rique Puig (75 ALG) en Oriol Buquets (74 ALG). Zou ik Vidal nog houden? Presteert best goed.

Spits: Back-up voor Suarez (90, 32j). 2 opties: Griezmann of Jovic? PSG is er ook uit gegaan in de 16de finales tegen Bayern, dus zou Mbappé misschien een optie zijn? Andere opties zijn ook zeker welkom.

Ik hoor het graag