FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Zaha zou heel misschien nog kunnen nu de interesse van de echte topclubs uit blijft. De rest van je namen vind ik niet echt realistisch. Neves, Inaki en Belotti gaan naar de topclubs als ze een stap maken en weet eigenlijk niet zo goed wat je met Garay zou moeten. Ik zou dan eerder proberen een ervaren Engelse stopper te halen als Jones of Smalling.

Ais West Ham ergens geen onmiddellijke versterking nodig heeft is het toch centraal achterin? Investeer eerst maar eens in een degelijke rechtsback. Namen van een bepaald kaliber zijn ook pas haalbaar als er sportief iets tegenover staat, Europees voetbal lijkt me het belangrijkst. Anderzijds denk in dat de fans graag een minimum aan Britse identiteit willen behouden. Ik zou de eerste seizoenen investeren in Brits talent en pas bij het behalen van EL voor echte toppers gaan, al kan je wel spelers die elders niet aan de bak komen weghalen.

Met mijn Arsenal story is er interesse van Juve voor Özil, mijn vraag is of hij naar zo’n club zal gaan mits er een flinke transfersom op tafel gelegt word?
Zoja wat zouden dan eventuele vervangers kunnen zijn?

Vind ik wel realistisch, Juventus heeft in het echt ook interesse namelijk.

Dank je voor jullie reactie, @db1512! Ik volg jullie en dacht meteen hetzelfde, maar wou gewoon eens de mening horen van enkele Atleti-volgers … :wink:

Ik zou het laten doorgaan en Fekir als vervanger halen.

Dat zou een uitstekende vervanger zijn idd, alleen Juve wilde niet genoeg betalen voor Özil ik denk dat er in de winter nog wel een club interesse zal hebben.

Ik denk dat als Ozil vertrekt je er ook voor kan kiezen om in een ander systeem te gaan spelen. Ozil is een van je beste spelers maar kan eigenlijk alleen op tien of hangend op rechts, mocht hij weg gaan zou je ook 4-3-3 met de punt naar achter en met echte buitenspelers (of Auba op links en dan nog een echte rechtsbuiten op rechts) gaan spelen. Ook een formatie met twee echte spitsen is dan een optie. Afhankelijk van waar je voorkeur naar uit gaat kan je dan een vervanger halen.

1 like

Gaaf! Ik zie zojuist dat Ralph Hasenhütll de nieuwe trainer van Southampton is. Ex trainer van Leipzig heeft het daar heel goed gedaan! Vind hem een beetje een Klopp type. Zit er nu zwaar aan te denken om een carrière met de Saints te starten, ook zeker omdat ze het nu zo slecht dien IRL. Terwijl er toch wel een aardige selectie staat.
Wat denken jullie? Iemand ideeën voor aankopen?

Op welke positie’s wil je The Saints dan gaan versterken? Lijkt me een leuke keuze Southampton.

Lijkt me ook een goed plan! Qua aankopen lijkt mij niet meteen iemand nodig, ik zou sowieso de eerste transferperiode uit laten. Op termijn kan je wel uitkijken naar een back-up/opvolger voor Cédric op de rechtsback, en op de flank kan er eventueel ook iemand bij.

Ik ben vorig jaar ingestapt met nog twee duels te spelen, ze waren nagenoeg gedegradeerd. Uit eindelijk ook gebeurd en toen gaan renoveren in het Championship. Erg leuke club, ben er vier of vijf jaar geleden geweest. Toen in het voor seizoen met Ajax. De club was net gepromoveerd en de spelers reden al in een duurdere Mercedes dan dat ze van Ajax van de club krijgen.

Ze hebben een degelijk selectie. Hopelijk gaat Ings dan eindelijk voor je doorbreken en misschien kun je hem daarna overnemen. In de breedte kun je het team zeker versterken, langzamerhand kun je ook gaan verjongen.

Inderdaad echt een leuke en warme club! Ik twijfel nog wel enorm ik vind best wat clubs in de PL echt heel mooi. De twijfel zit hem vooral in een topclub kiezen of een middenmoter/degradatie kandidaat. Ik ben ook heel gecharmeerd van Newcastle namelijk :joy: net als Liverpool en Arsenal en Man city :joy: Ga er nog even goed over nadenken het heeft nog geen haast. Het liefst wacht ik sowieso tot na de winter transfers. Voor mij moet er ook echt een plan met doelen achter zitten. Een carrière just for fun met van die fantasie transfers vind ik echt helemaal drie keer niks.

Beneluxers,

ik leg jullie even de volgende vraag voor: we zitten volop in de transferperiode januari 2019. Ik ben sterk geïnteresseerd in Maxi Gómez van Celta. Zou ik hem nu al vastleggen voor het komend seizoen of wacht ik de volgende transferperiode in de zomer af?

Gómez is voorlopig nog enkele weken geblesseerd, maar stel dat hij voor m’n neus weggekaapt wordt? Een andere mogelijke kandidaat was Willian José, maar die is bijvoorbeeld nu al naar Everton getransfereerd …

Ik denk dat je hem het beste pas in S2 kan halen. Wat ik zou doen is hem op je verlanglijst zetten en als er dan andere clubs interesse in hem tonen krijg je daar een melding van, mocht er een aanbieding komen in de transferperiode kan je alsnog toeslaan. Als er in januari niemand voor hem komt kan je hem na de transferperiode aantrekken, hij zal dan direct vanaf de start van S2 bij je selectie zitten maar maakt het seizoen dan wel gewoon af bij Celta.

Bedankt voor de tip, ik zal hem in de gaten houden! :wink:

Volgens mij weten degenen die al langer op dit forum precies waar mijn voorkeuren liggen qua clubs om een carrière te beginnen. Vaak zijn een combinatie van een grote historie, een aantal veelbelovende jeugdspelers, klassieke shirts en het verhaal van een ‘slapende reus’ wel genoeg. Heb dan ook bijvoorbeeld een carrière met Parma Calcio 1913, West Ham United en Bayer Leverkusen lopen met deze FIFA-editie. Nu past er nog een club perfect in dit plaatje en ben van plan om voor de tweede maal opnieuw te starten met deze club: AS Monaco. Misschien wel de club die het meest teleurstelt dit seizoen, maar tegelijkertijd een club die in de afgelopen twee weken uit noodzaak moest vertrouwen op jeugdspelers als Jonathan Panzo, Guilan Biancone, Khéphren Thuram-Ulien, Han-Noah Massengo, Wilson Isidor en Gobe Gouano. Het ligt voor de hand dat deze spelers in de volgende update worden toegevoegd en dat is meteen het moment dat ik opnieuw ga starten met de club. Als EA weigert om hen toe te voegen, dan zal ik dat jammer genoeg handmatig moeten doen. Aangezien de huidige selectie een flinke kwaliteitsimpuls nodig heeft zal ik relatief veel transfers doen in de eerste twee transferperioden en ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Natuurlijk ga ik niet alle namen die ik hier noem aantrekken, maar zeker een handvol van hen. Of ben natuurlijk ook benieuwd of jullie nog aanbevelingen hebben voor dit AS Monaco.

Doelman: Albant Lafont (Fiorentina)

Verdedigers: Boubacar Kamara (Olympique Marseille), Issa Diop (West Ham), Dayot Upamecano (RB Leipzig), Abdou Diallo (Borussia Dortmund), Diogo Leite (FC Porto), Alex Telles (FC Porto), Ferland Mendy (Olympique Lyon), Rayat Aït-Nouri (Angers SCO)

Middenvelders: Jean-Philippe Gbamin (FSV Mainz 05), Abdoulaye Doucouré (Watford), Geoffrey Kondogbia (Valencia CF), Abdoulaye Dabo (Nantes), Aurélien Tchouaméni (Girondins Bordeaux), Ibrahim Sangaré (Toulouse), Amadou Haidara (RB Salzburg)

Aanvallers: Anthony Martial (transfervrij), João Félix (SL Benfica), Yacine Brahimi (FC Porto), Ismaïla Sarr (Stade Rennes), Allan Saint-Maximin (OGC Nice), Florian Thauvin (Olympique Marseille)

Hoop alleen dat @Raindog niet ontzettend moe van me wordt als ik hem weer moet vragen om Thierry Henry voor de groep te zetten. :wink:

@Joostvans das een flinke lijst, maar ben er even doorheen gegaan voor je.

  • Alex Telles en Anthony Martial kunnen denk ik naar betere clubs als ze bij hun huidige club weg gaan. Denk dat het huidige Monaco niet heel veel te bieden heeft op dit moment behalve hoop op betere tijden. Zie deze twee mannen eerder naar clubs gaan die gegarandeerd CL spelen. Florian Thauvin hetzelfde verhaal en komt in zijn geval nog bij dat hij bij een concurrent in Frankrijk speelt dus ik de kans dat Marseille hem naar Monaco laat gaan niet heel groot acht.
  • Issa Diop, Alban Lafont en Abdou Diallo zitten pas net bij hun nieuwe club, tevens verwacht ik niet dat Diop de Premier League snel weer inruilt voor de Ligue 1. Lafont zou in een later stadium misschien kunnen, Diallo lijkt op zijn plek bij Dortmund.
  • Boubacar Kamara, Ferland Mendy, Ismaïla Sarr, João Félix en Dayot Upamecano zijn hele grote talenten en vooral de jongens die al in de Ligue 1 spelen zie ik niet snel de overstap maken. Upamecano en Félix zou kunnen als je je weer wat herstelt hebt met Monaco.
  • Diogo Leite, Rayat Aït-Nouri, Jean-Philippe Gambin, Abdoulaye Dabo, Aurélien Tchouaméni, Ibrahim Sangaré en Amadou Haidara zie ik wel komen. Denk dat dit goede spelers zijn die (op termijn) echt wat toe kunnen voegen aan je selectie.
  • Allan Saint-Maximin, Adboulaye Doucouré, Yacine Brahimi en Geoffrey Kondogbia, zij zouden er natuurlijk direct moeten staan en Brahimi zie ik in elk geval wel komen, mede door de goede relatie tussen Monaco en Porto. Over Saint-Maximin twijfel ik of Nice hem laat gaan daar zij het de laatste jaren ook redelijk doen. Over Doucouré en Kondogbia, zij spelen nu wel in een competitie die hoger aangeschreven staat als de Ligue 1, ik twijfel of ze dan naar Monaco zullen komen. Als je hen wilt halen zal je wel weer aansluiting met de top moeten vinden.
1 like

Weet je wat het lastige met een carrière met AS Monaco is? In principe kan je altijd een verhaal verzinnen waarom bepaalde aankopen realistisch zijn. In het verleden haalden de Monegasken wereldtoppers als Radamel Falcao, James Rodriguez en Morientes naar het Prinsendom. In het verleden plukten ze ook de grootste talenten weg bij Marseille, Lyon en Saint Etienne. Maakt dat aankopen als Alex Telles of Anthony Martial (als hij weinig speelt onder Mourinho) realistisch? Niet altijd. Maar Monaco heeft zo’n vreemd transferbeleid dat ze het ene jaar wereldsterren aantrekken en de sterren van de hemel spelen en het volgende jaar alleen piepjonge talenten en onbekende spelers aantrekken en een slecht seizoen kennen. Dat maakt zo’n carrière ook wel interessant omdat het een van de enige clubs is waar je sterspelers en toptalenten aan kan trekken van welke club dan ook. Het is misschien wel de enige club waarvan ik een onrealistisch transferbeleid toch realistisch aan kan laten voelen. Natuurlijk moet je dan wel op bepaalde momenten dragende spelers laten gaan, maar dat hoort bij de carrière.

Wil je in ieder geval bedanken voor je input, ga er zeker iets mee doen. Weet namelijk dat je er over hebt nagedacht en me graag wil helpen met de carrière. Denk dat het een uitdaging wordt om de tijden van een Monaco met spelers als Carrasco, Mendy, Bernardo Silva, Fabinho, James Rodriguez, Mbappé en Martial te doen herleven, dus het is een leuke uitdaging!

Mail maar door, ik zet Thierry wel in je carrière. Qua aankopen denk ik dat je moet oppassen dat je je jonge talenten niet te veel blokkeert.

1 like