FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Fijn om te horen! Zodra de nieuwe update er is ga ik de ontbrekende talenten handmatig creëren en laat je het dan weten. Misschien is je andere opmerking wel een ‘gulden regel’ voor een carrière met AS Monaco: pas op het moment dat er geen talenten (uit de eigen jeugdopleiding of daarbuiten) beschikbaar zijn voor de positie die ik wil versterken is het geen probleem om een (onrealistische) wereldster aan te trekken.

Kijk bijvoorbeeld naar de linksbackpositie. Ben niet weg van Antonio Barreca, terwijl Benjamin Henrichs geen linksback is in mijn ogen. In de jeugd loopt niets rond (tenzij ik in de jeugdopleiding een talent weet te scouten). Daarnaast lopen er in Frankrijk eigenlijk weinig talentvolle linksbacks rond en is er maar één die de selectie op dit moment al beter maakt (Ferland Mendy). Wat mij betreft is dat wel een scenario waarin ik een (onrealistische) wereldster kan aantrekken.

Maar als we kijken naar bijvoorbeeld de komst van Issa Diop, dat is dan wel weer onnodig en niet realistisch (op korte termijn). In de jeugd lopen er twee defensieve talenten, in Frankrijk zijn er genoeg defensieve talenten die de kans verdienen en dus is zo’n prominente aankoop eigenlijk overbodig.

Als je naar het beleid kijkt tijdens de betere tijden dan richt Monaco zich ook vooral op toppers in de competities net onder de topcompetities (Portugal, België, Rusland). Dit beleid kan je denk ik prima voortzetten zolang je inderdaad de talenten die er al zijn niet in de weg gaat zitten. Heb net even de selectie bekeken en centraal achterin en op linksachter kan je inderdaad wel iemand gebruiken, als je dan voor een echte marquee signing wil gaan zou ik een topper voor de linksback halen en ik denk dat Alex Telles dan in dit geval wel haalbaar is. Centraal achterin zou ik een talent halen of proberen zelf op te leiden d.m.v. jeugdscouts. Op de andere posities zit je in eerste instantie wel redelijk goed denk ik, talenten voor in de spits, op tien, op de flank en op het middenveld. De rechtsbackpositie ook goed bekleed met Sidibe, Henrichs en talent Pierre-Gabriel. Een jongere keeper die Subasic op moet gaan volgen komt daarna denk ik en Lafont zou dan op termijn best kunnen.

1 like

Helemaal met je eens. Eigenlijk zijn er een aantal clubs in de afgelopen tien jaar die hebben fungeert als doorgeefluik van potentiële wereldtoppers richting de absolute wereldtop: FC Porto, Benfica, Sevilla, Borussia Dortmund en AS Monaco. Verschil is alleen dat AS Monaco de financiële stootkracht heeft om spelers te behouden tot ze gigantische bedragen waard zijn en spelers weg kan plukken bij concurrerende clubs. Kijk bijvoorbeeld hoeveel talenten ze uit de jeugdopleidingen van andere Franse clubs weghalen: Pierre-Gabriel (Saint-Etienne), Djibril Sidibé (LOSC Lille), Benjamin Mendy (Marseille), Allan Saint-Maximin (Saint-Etienne), Bakayoko (Stade Rennes), Thomas Lemar (Caen), Anthony Martial (Olympique Lyon), Willem Geubbels (Olympique Lyon), etc.

Denk trouwens wel dat er wat meer mankementen zijn aan deze selectie. Centraal achterin heb ik inderdaad een toptalent nodig, op linksback een wereldtopper en denk dat het middenveld (zowel centraal als op de vleugels) versterking kan gebruiken. Centraal voorin wil ik eigenlijk een vervanger voor Jovetic (als hij vertrekt) aantrekken. Moet alleen even kijken hoe de selectie er precies uit ziet als ik die talenten (handmatig of via de normale update) toevoeg aan Monaco.

Ik ben gepromoveerd met HSV en nou ben ik opzoek naar versterking.

GK: Jannik Huth (Mainz) is bij mij zeker 2e keeper, terwijl die bij Mainz nog 3 anderen voor zich heeft.

LA: Maximilian Wittek (Fürth )

RB: Steven Berghuis (Feyenoord)

CVM: Johannes Geis (Schalke) komt niet aan spelen toe.

Hallo allemaal! Ik zat eens te kijken naar ex-Eredivisie spelers voor mijn Ajax career, en ik kwam in ene keer Corona tegen. Denken jullie dat hij realistisch is voor Ajax? Het moet een beetje een Dusan Tadic transfer worden.

@arko, denk dat al je opties wel realistisch zijn voor HSV.

Ajax kan met het huidige budget wel meerdere grote transfers maken zoals Blind en Tadic. Corona is echter wel een belangrijke schakel bij Porto en ik denk niet dat zijn eindstation daar ligt. Vind het dus niet echt realistisch.

1 like

Beneluxers,

Ik was aan het kijken naar een potentiële linksachter: met in het achterhoofd dat Felipe aan het eind van het seizoen misschien vertrekt/volgend seizoen z’n laatste seizoen tegemoet gaat?

Ik speculeer nu voorlopig, zelf gaf hij nog niets aan maar ik dacht aan José Gayá van Valencia. Blijkt nu dat AS Roma hem binnenhaalde in januari. Zal hij dan nog geneigd zijn om na ‘n half seizoen opnieuw te vertrekken?

Iemand ervaring hiermee? Enige tips? (Want FIFA laat zoiets niet makkelijk toe, dacht ik)

Waarom ga je niet voor Grimaldo? Even Barca een hak zetten. Heeft daar nooit echt de kans gehad en kijken nu met Miranda een opvolger voor Alba te hebben. Nu kan Grimaldo rustig aan wat duels achter Felipe en vanaf volgend seizoen doorstomen als eerste keus.

Als je met Lucas als eerste keus op linksback hebt dan vind ik Gaya (en Grimaldo) niet echt een realistische optie, als je een van die twee als basisspeler haalt zou het wel kunnen al denk ik niet dat Gaya haalbaar is als hij net bij Roma zit. Tagliafico zou wellicht ook nog een optie kunnen zijn.

Ik zie in Lucas ook wel ‘n centrale verdediger … Vandaar m’n vraag & zoektocht. :blush:

Bedankt @Spoon0612 voor de suggesties! :ok_hand:t3:

Wat zou een realistische transfer zijn voor Julian Brandt (Leverkussen) & Julian Draxler (PSG). Ik wil graag een carriere starten waar ik een van deze twee zou kunnen halen. Zelf dacht ik aan Arsenal of Bayern.

Arsenal en Bayern zijn inderdaad opties, Spurs zou ook nog kunnen denk ik.

Soms heb ik wel eens dat je een speler niet kan kopen omdat deze een ‘te grote’ meerwaarde of te belangrijk is voor zijn club. Wat in mijn ogen niet altijd ergens op slaat, bijvoorbeeld kan ik in mijn carriere Milik van Napoli niet halen terwijl hij niet eens altijd speelt.
Hebben jullie dit ook en is hier iets tegen te doen?

Op pc kan je dat oplossen met de cheat engine.

Heeft hier iemand met ps4 ervaring mee?

Op ps4 kom ik dat ook regelmatig tegen en het is ook in elke carriere anders.
Je zou vante vore de spelers die je erbij wilt hebben over kunnen zetten maar het is soms best irritant en onlogisch.

Bij Tottenham merk ik dat ik Dembele elke match rond het uur moet vervangen, en door zijn blessuregevoeligheid is hij sowieso al vaak afwezig. Winks wil ik zeker kansen geven, maar hij gaat het niet op z’n eentje kunnen en is momenteel ook nog niet klaar voor een basisplaats in topwedstrijden. Ik heb enkele spelers die qua stats ideaal zijn bij elkaar gezet, geven jullie aan welke jullie realistisch én een goed idee vinden?

Rodri
Thomas Partey
Kondogbia
Rabiot
Cyprien
André Gomes
Kessié
Winston McKennie
Renato Sanchez

De gehaalde speler moet een duo voor de verdediging vormen met Dier/Wanyama, en een goed schot is een voordeel. Voor hem spelen Dele, Eriksen, Son en Kane, in verschillende vormen en bezettingen.

Zouden spelers als Partey en Rodri de stap gaan maken van top in Spanje naar Engeland? Verder zou je kunnen kijken naar Sanson (Marseille) heeft alles verdedigend en aanvallend.

1 like

Dat zijn twee moeilijke, ik weet het. Mijn redenering zou zijn dat ze Koké en Saul voor hen hebben op dat middenveld, en dan nog eens concurrentie ondervinden van de andere. Met andere woorden: Atlético heeft vier toppers voor twee plekken, daar kan er wel eentje van weg. Sanson is ook geen slechte optie, ik vraag me af hoe ik die over het hoofd gezien heb. 4* skills én weak foot, én een face! Alleen z’n afstandsschoten vallen wat tegen, maar soit.

@Raindog Straks als de ALG van Sanson omhoog gaat zullen die stats miss wel mee groeien. Ik weet niet hoe hij zich zal verbeteren, defensief of offensief. Verder voor de spits positie wat zoek je? Een sterkte of een snelle behendige speler?

1 like