FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Ja klopt en zelfs dan als je eindelijk early access gaat spelen ligt het er nog vaak uit. Vorig jaar vaak zat meegemaakt

Ik kijk (of keek) heel erg uit naar de ‘nieuwe’ career mode. Echter toch wel teleurgesteld nu de eerste ervaringen te zien zijn op YouTube.

  • Vardy voor €40M naar Bayer Leverkusen
  • OL biedt €53M voor Rakitic
  • (Kleine) clubs met enorme transferbudgetten

Ik denk dat EA best de kennis heeft een goed spel te maken, maar simpelweg te weinig kennis van voetbal heeft om echt een goede career mode te kunnen maken. Het is en blijft gewoon veel te veel arcade.

Ik vind eerlijk gezegd het bod van 53 miljoen op rakitic realistischer dan het bedrag waarvoor hij vertrokken is naar Sevilla, anderzijds zie ik Lyon geen 53 mil bieden op 1 speler.

Vardy naar Bayer 04 is dan weer onrealistisch maar goed die halen ze volgens mij nooit volledig uit het spel

Zo moeilijk is dat toch niet? Maak de kans dat een Brit naar een ploeg buiten Engeland vertrekt minder dan 5%.

Hier is een lijst met alle starheads: https://docs.google.com/spreadsheets/d/13OGH_owsdChC52PflHv1SsqfBnFIJLu81kALHKOxl_g/edit#gid=0

1 like

Bedankt voor het lijstje, ± 2500 spelers voor in carrière is wel al netjes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: FIFA 21 Ultimate Team - Algemene Discussie

Heb net EA Play aangeschaft en geïnstalleerd. Ik dacht dat fifa alvast te downloaden was? Of is dit nog niet het geval.

Pas om 5 uur vanmiddag.

1 like

Realistischer dan… ? De realiteit?

1 like

Best prima tenues voor Piemonte Calcio in FIFA 21!
Ook die van Roma FC tegengekomen op Twitter en in de Webapp, zijn beide gelukkig niet heel standaard.

En kunnen meteen spelen dacht ik he eenmaal gedownload?

Als jij:

  1. Een abonnement hebt (3,99 p.m.)
  2. EA Play Hub gedownload hebt.

Dan kun je spelen!

1 like

Nice, straks de game downloaden en dan na mijn eigen training toch meteen uurtje of 2 spelen

1 like

Hoeveel fifa punten gaan jullie er in stoppen als de game uit is? Of de dag van early acces?
Ik doe 50 euro op de dag van early acces

Nul. Ik speel enkel career mode.

Zo, net m’n eerste match gespeeld. Wat me opviel:

  • animaties zien er veel beter uit, wat ook in betere (realistischere) gameplay resulteert
  • AI probeert zowaar te voetballen, én aan te vallen
  • er kan nu ook op kunstgras gespeeld worden, en bij natuurlijk gras kan het veld er goed of slecht bij liggen. Voorlopig nog geen idee of dit invloed heeft op de gameplay
  • replay is best leuk, en vooral handig om bepaalde situaties te oefenen
  • plots zijn er veel meer controls-opties, waarbij default alles op assisted staat. Zelfs assisted koppen en schieten, waarbij spelers in bepaalde situaties die dingen automatisch doen. Wel goed dat dat afgezet kan worden

Ik krijg het niet voor elkaar om een ea play abonnement te kopen. Ik kan niet via iDeal betalen enige opties zijn creditcard en via PayPal. Ik heb een PayPal account aangemaakt en hier geld opgezet, maar als ik nu een abbonemt wil kopen moet ik alsnog een creditcard aan mijn paypal account koppelen. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Geen idee, sorry.

Ondertussen nog wat gespeeld, en het valt op dat ploeggenoten zich veel beter aanbieden, vooral ook op voorzetten. De bal eindigt ook niet steeds op dezelfde plek na een save van de keeper, en ik heb al twee erg knappe goals tegen gekregen.

1 like

Had ik ook last van, heb het zo ingesteld dat PayPal het direct van mijn Rabo rekening haalt.

1 like

Eén van de beste dingen tot nu toe vind ik dat je een ‘probable line-up’ van je tegenstand krijgt voor de match. Op basis daarvan kan je dan je eigen tactische plan bijstellen.
Net een dik kwartier met drie trainingsdagen bezig geweest. Enorm frustrerend dat de controls daarvoor assisted zijn, terwijl ik normaal op manual speel. Spelers worden er op de lange termijn niet beter van, het gaat echt om die sharpness vs. fitness. Voorlopig vind ik het nog wel oké, maar ik vrees dat ik na een tijd gewoon de makkelijkste elke keer ga simuleren.