FIFA 23 - Algemene Discussie

Dat snap ik dan weer niet he…

Hoeveel seizoenen spelen jullie meestal?

  • 1-2 kort
  • 3-5
  • 6-10 lang
  • 11-15 superlang

0 stemmers

Daarnet ‘n 2tal oefenwedstrijden met Arsenal gespeeld: man, hoe vlot speelt hun 4-2-3-1-formatie wel niet! :star_struck:

1 like

Wat een prachtige update alweer, dit was echt het wachten waard!
Want, wees eerlijk, wie droomde er niet van om eindelijk met Qatar de word cup te winnen in eigen land met jawel, ook de toevoeging van twee nieuwe stadions!
U leest het goed, TWEE!
Is de City ground van Nottingham Forest toegevoegd denkt u?
Neen natuurlijk niet, dat is lekker wachten op een volgende update met misschien daarbij de echte speelkalenders.
Ze kunnen natuurlijk niet alles in 1 keer, het is tenslotte nog 10 maanden wachten op het nieuwe topspel fifa 24,…ah neen, die naam verandert ook.
Daar zullen natuurlijk ook wel kindeziektes in ztten, maar kom, wie maakt nu een volledige game klaar voor die luttele 60euro,…

Lees ik nou goed dat er maar zeven real faces zijn toegevoegd voor Career Mode? Dat zou echt teleurstellend zijn.

Ik las het ook én blijkbaar zou het enkel maar voor in
de World Cup mode zijn …

Blij dat ik nog géén FIFA 23 in huis heb. Zo te lezen is het spel weer niet hélemaal compleet.

1 like

Nou, dat zou ik niet helemaal willen zeggen. Ten opzichte van de voorgaande editie is er vooruitgang geboekt op het meest belangrijke element: gameplay. De wedstrijden zijn realistischer, spannender en uitdagender dan voorheen (althans voor mij) dan ooit tevoren. Je ziet ons misschien klagen over het gebrek aan real faces of dat squad updates lang duren, maar heb nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop.

1 like

Ik sluit mij hier bij aan wat het eerste stukje betreft. :relaxed:

1 like

Kleine vraag voor degene die een PS5 hebben. Ik moet ELKE keer dat ik FIFA opstart weer door die hele startprocedure… Wat mn favoriete team is, camera weer op standje irritant met die standaard camera die ze hebben ingesteld… Corners en vrije trappen worden opnieuw uitgelegd etc… Iemand daar ook last van en hoe te verhelpen? Carrières enzo slaat ie wel op, dus kan wel gewoon verder…

Ja klopt! Heb ik ook last van. Ook geeft hij ook heel de tijd uitleg bij transfers, trainingen etc.

Wat een frustrerend spel toch zeg, op PC. Met dezelfde instellingen kan het op de ene moment super smooth lopen, met zero input lag. En op de andere moment zit je met stutters of reageren je spelers pas na een seconde op je input. En dit allemaal offline hé, in de WC-mode of Career. Ik kan er niet aan uit.

Wat zijn de specs van je PC?

Bij mij loopt het soepeltjes zonder problemen. Slechts een zeer enkele keer een hapering gehad. Ik heb wel het idee dat de gameplay per dag kan verschillen, soms loopt elke aanval vlot en win je alles en de volgende dag lukt niets meer.

i5-10600KF @4.10Ghz, 16GB RAM, GTX 1060 6GB. Is ruim voldoende, wat ik ook merk als ik alles monitor. Ik heb nu weer een paar kleine dingen aangepast en plots loopt alles weer supervlot en amuseer ik me rot met die WC-mode, hopelijk blijft het nu even duren.

Als je zegt dat er niets meer lukt, zou dat dan niet door input lag kunnen komen? Want dat is dus wat ik merk.

Er worden ‘n reeks real faces geüpdatet, voornamelijk hun kapsel.

Ik twijfel, maar klopt het dat deze werken in ‘n bestaande carrière? Eens je ze uiteraard geüpdatet hebt via de langverwachte squadupdate …

Was het tot voorheen niet altijd dat spelers met een bestaande real face wél een update krijgen in een bestaande carrière, maar dat nieuwe faces niet worden toegevoegd? In dat geval hoeven we niet opnieuw te starten…

1 like

Ik ga er vanuit dat het effectief zo is, zoals jij zegt. Maar ik was het niet (meer) zeker, vandaar de vraag. Bedankt voor de reactie, dan ga ik idd niet opnieuw moeten beginnen. Saka is namelijk ook naar de kapper geweest … :wink:

1 like

Nog steeds geen Squad update. Toch redelijk schandalig. Zo zitten Onana en Nkunku niet in de WC-mode.

Je mag zeggen wat je wil van EA, maar over hun muziekkeuze valt niets te zeggen. Heerlijk op heel wat “oude” FIFA-nummers te horen tijdens m’n carrière!

@Joostvans, eerste twee preseason wedstrijden (nipt 0-1 verloren tegen Juve & 0-2 winst tegen Milan) gespeeld in Argentinië, waar het ongelooflijk koud is tijdens de zomer, aangezien zowat elke speler handschoenen & lange shirts draagt … :roll_eyes: (weer één van de zoveelste bugs)

1 like

In juli is het daar toch ook winter?

1 like