FIFA 23 - Algemene Discussie

Op welk niveau spelen jullie? Ik ben begonnen op wereldklasse, een paar weken geleden naar legendarisch gegaan en dat speelde ik sinds een tijdje met OS sliders. Iemand heeft me echter gezegd dat legendarisch ‘broken’ is, dus ben ik een paar dagen geleden op ultimate overgestapt. Wat een verademing! De gameplay voelt veel beter aan. In de wereldbeker met Mexico verloor ik 1-4 van Argentinië, maar ik won wel 5-1 van Saudi-Arabia.

Ultimate is toch gewoon legendarisch, met het verschil dat de spelers van de tegenstander allemaal 99 rated zijn?

Dit was in ieder geval in 21 en 22 het geval.

Had met Lyon plaatsing cl als doelstelling en uiteindelijk Europese plaatsing niet gehaald. Ook de beker en Europese doelstelling niet gehaald. Toch ben ik niet ontslagen.

1 like

Bedankt voor je reactie! Ik vroeg het me af omdat er ‘n FIFA was waar je voor het minste ontslagen werd, wanneer je bv. een speler ‘n te hoog/laag salaris gaf … Het lijkt me wel ‘ns leuk & realistisch om niet alles te forceren om die doelstellingen te halen!

Is dat niet die extra optie die je op elk niveau aan en uit kan schakelen? Ik merkte met Mexico een enorm niveauverschil tussen Argentinië en Saudi-Arabia, dus ik denk niet dat die beide teams uit 99-rated spelers bestonden.

Zijn er mensen met een PS5? Zo ja, zijn de graphics enz. een stuk beter dan op PS4 of is dit de moeite niet om een PS5 te kopen?

Ik heb de PS5 en vind FIFA daar aanzienlijk beter spelen en er mooier uitzien. Alles is ook gewoon een stuk soepeler. Of het de moeite is voor jou is lastig te beoordelen. Kijk ook zeker naar de andere games die je mogelijk op de Playstation wilt spelen.

1 like

Iemand een idee?

Als je een carrière start met een eigen team…
Krijg je een selectie waar je het moet mee doen…

Maar hoe zit het met een potentieel van die spelers? Kunnen we dit ergens terugvinden?

Info is meer dan welkom :wink:

Ik las dat het stadion van Nottingham in de game zit, maar ik zie die nog niet. Jullie?

Er is ook geen update die staat te wachten bij me.

Idd, voorlopig te gebruiken bij kick off-wedstrijden. Om het in een carrière te gaan gebruiken, zal er ‘n nieuwe squad update nodig zijn.

1 like

Vriendschappelijke wedstrijden kan je er al in spelen, je moet het enkel zelf instellen door the City ground te selecteren bij stadionkeuze.

1 like

Ok thx!

Enig idee wnr die update komt?

Na het WK ergens in januari maar denk ik, hopelijk is het vroeger.

We hebben er nog maar 3 gehad sinds de release, geen FIFA-speler die kan inschatten wanneer …

Denk je dat het nog zo lang gaat duren, @Moreno? Want dan gaan er veel spelers nog meer geduld moeten hebben?

Ik ga niet wachten om een carrière te starten dan.

Zo krijg je het stadion van Nottingham Forest

Goeiedag, ik ben zonet nieuw hier vanwege een vraagje:
Hoe bevalt FIFA23 jullie, ik las al veel mindere recensies… Momenteel staat het in de aanbieding dus wou ik mij bij deze eens informeren of het de moeite waard is.
Eigenlijk was ik van plan om FIFA22 aan te schaffen maar FIFA23 is nu plots een heel stuk goedkoper (ongeveer €60 tegenover €30).

De recensies voor 22 zijn echt een heel pak beter dan voor 23, vandaar dus de twijfel.

Dat nog serieus wat verbetering moet komen

1 like

@JohnColtrane, in mijn ogen maakt FIFA23 op een cruciaal element het verschil: gameplay. Wedstrijden voelen levendiger, realistischer en spannender aan dan in FIFA22. Denk dat de mindere recensies voornamelijk gaan over het gebrek aan verbetering in andere elementen van het spel. Maar als ik nogmaals zou mogen kiezen, dan zou ik altijd voor FIFA23 gaan.

2 likes

Ik heb in feite spel- & carrièregewijs eigenlijk ook niet te klagen. Het enige is dat er amper squadupdates zijn waardoor heel wat spelers hun favoriete carrière niet kunnen starten …

1 like