FIFA 23 - Algemene Discussie

Misschien wel inderdaad, is altijd verbazend dat die een jaar geleden , het eerste deel van vorig seizoen nog gewoon bij de zwakste ploeg in België speelde. Ik verwacht van fifa geen update naar 75 nu al, ondanks hij dat dus misschien wel al zou verdienen hetzelfde geldt voor Lavia ik vermoed dat die eerst naar 69 gaat ongeveer.

Heb hem gisteren gekocht via de store en net heeft die hem geïnstalleerd. Nu ongeduldig wachten tot dinsdag 00.00

Hoe zit het nou met het WK? Zit deze er direct vanaf het begin in de game?

Denk dat het met een update komt

Even een misschien amateuristische vraag, maar welke editie(s) komt/komen er al morgen uit en hoe duur is/zijn die?

Ultimate versie 99.99

Op EA Play is hij inmiddels een paar uur uit. Ik heb nog niet veel tijd gehad, maar voorlopig ben ik over de gameplay redelijk enthousiast. Alles loopt wat vlotter, animaties zien er beter uit, AI maakt fouten, zet goed druk, heeft drang naar voor. Nieuwe penalty’s vind ik maar niets, vrije trappen hadden beter gekund (waar je de bal zogezegd raakt heeft geen basis in realiteit). Qua managers is het pover: een handvol real faces, een heleboel slechte generic faces en enkel managers die momenteel aan de slag zijn kunnen gekozen worden. Tot zover mijn plan om met De Zerbi bij Brighton te starten.

1 like

Goed om te horen, @Raindog. Heb je toevallig al tijd gehad om uit te proberen of de oude RDBM21 werkt op FIFA 23? Misschien is er een mogelijkheid om de career file te bewerken zonder dat je bent ingelogd op Origin, waardoor EA in principe weinig kan uitrichten.

Als jij overigens enthousiast bent over de gameplay, dan vertrouw ik op je oordeel en schaf ik FIFA23 gewoon tijdens de release aan. Als het goed is heb ik vanaf morgen namelijk een ander technisch speeltje om m’n tijd mee te verspillen (iPhone 14 Pro Max). :stuck_out_tongue:

Wacht nog maar even, misschien valt het toch nog tegen. Heb nog maar drie matchen gespeeld. Helemaal geen tijd voor mods gehad, vrees ik.

1 like

Verwachten jullie vannacht nog een selectie update? Veel spelers zitten nog niet in de game omdat ze tijdens de zomer zonder club vielen en ook heel veel transfers moeten nog doorgevoerd worden.

Nou, alle carrières die op dit moment al gepubliceerd zijn op YouTube hebben wel toegang tot de volledige (up-to-date) database. Dus het lijkt me dat er nog een update komt voordat mensen met EA play kunnen spelen.

2 likes

Hebben jullie er ook last van dat er op bepaalde tenues (gok sponsors) uit de premier league geen sponsor aanwezig is? Voorheen moest je hem op Engels zetten maar dit lijkt ook niet te helpen… toch vrij lastig om op zo’n manier een carrière te starten zonder shirt sponsor.

Is er een manier om de originele sponsors te krijgen? Ergens een instelling? Of in een bepaalde taal/store downloaden? (PS5). De halve Eredivisie klopt letterlijk niet nu. AZ heeft Alkmaar Zaanstreek Foundation ipv Kansino, Volendam Johan Cruyff Foundation ipv BetCity (ook sponsor Fortuna). Heel kinderachtig en storend. Las her en der dat in t verleden dat kon worden omzeild door op Engels te zetten maar zie ik deze printscreen van Engelse versie dat AZ ook niet klopt. Is er nu gewoon in geen een versie betsponsors meer? :joy::clown_face:

Dan heb je ook nog het verhaal Emmen waar EasyToys is weggehaald voor Wildlands. Mijn hemel.

Gameplay voelt best natuurlijk inderdaad. Maar: ben ik de enige die met elk simpel steekballetje één-op-één met de keeper komt? De verdediging van de tegenstander staat er bij en kijkt ernaar, op het hoogste moeilijkheidsgraad.

Ik vind de gameplay er best veel op vooruit gegaan, maar dit viel mij ook op ja. Steekpaasjes zijn nu wel heel effectief.

1 like

Ik heb ze op manueel staan, ben er nog niet vaak door geraakt.

Iemand die ook ineens veel moeite heeft met vrije trappen waar bij fifa 21/22 elke keer dcoorde mis ik ze nu altijd

Heerlijk toch, zonder sponsor is zoveel beter. Die prominenten troep op shirts is echt verschrikkelijk. Neem bijvoorbeeld de T van Tmobile bij Utrecht, wat een gedrocht.

1 like

Nieuw systeem, dan moet je wat oefenen. Skillgames zijn ideaal daarvoor.

Ik erger me nu alweer helemaal kapot. Bijna alle BPL clubs spelen zonder sponsor…