FIFA 23 - Speler Gezocht

Zien jullie eerder Dušan Vlahović of Julián Álvarez bij Atlético?

Hangt er natuurlijk van af hoe je wil spelen. Alvarez is klein en beweeglijk, zo heb je er al een paar lopen. Hij is misschien nog niet klaar voor de basis en waarschijnlijk wilt hij City (nog) niet verlaten. Vlahovic kan de kapstok worden waar je jongens als Depay, Griezman, Carrasco en eventueel Felix rond kan laten spelen. Juve lijkt geen Europees te halen en moet de begroting op orde krijgen, lijkt me voor alle partijen een goed idee. Desnoods stuur je Morata terug naar Turijn.

TL;DR: ik zou voor Vlahovic gaan!

1 like

Ik had inderdaad het idee om Morata als pasmunt te gebruiken samen met een transferbedrag om mogelijks Vlahović naar Madrid te brengen …

In mijn carrière met Barcelona ben ik aan het proberen om de selectie te verkleinen en tegelijkertijd het niveau omhoog te krikken. Dat wil ik gaan doen door meerdere ‘breedtespelers’ te vervangen door een speler van wereldklasse. Daarmee wordt tegelijkertijd ruimte voor jeugdspelers gecreëerd.

Sergi Roberto en Iñigo Martínez vervangen door João Cancelo
Ondanks dat Pau Torres (Villarreal CF) een aflopend contract heeft lijkt het aantrekken van een nieuwe vleugelverdediger een hogere prioriteit te hebben. João Cancelo (Manchester City) heeft geen toekomst onder Pep Guardiola, terwijl ook Bayern München hem niet definitief wilde overnemen na een periode op huurbasis. De Portugese vleugelverdediger wordt in Camp Nou de nieuwe rechtsback, terwijl Juan Foyth naar het centrum verhuist. Daardoor worden Sergi Roberto (aflopend contract) en Iñigo Martínez (teleurstellend eerste seizoen) overbodig.

Ferrán Torres vervangen door João Félix
João Cancelo krijgt bij Barcelona gezelschap van een landgenoot. João Félix (Atlético Madrid) heeft onder Diego Simeone, Graham Potter en Frank Lampard slechts bij vlagen het niveau laten zien wat we van hem mochten verwachten. Datzelfde kunnen we zeggen over Ferrán Torres in zijn periode bij Barcelona.

Andreas Christensen en Alejandro Grimaldo vervangen door Josko Gvardiol, Lisandro Martínez of Piero Hincapié
In de loop der tijd wordt er steeds vaker met drie centrale verdedigers gespeeld (i.e., 3-2-4-1, 3-3-1-3, etc.), waardoor het storend begint te worden dat er geen linksbenige centrale verdediger rondloopt in de selectie na het vertrek van Iñigo Martínez. Andreas Christensen heeft de concurrentiestrijd verloren van Jules Koundé en Ronald Araujo en heeft tegelijkertijd niet het loopvermogen om aan de buitenkant van een centraal trio te spelen. Het lijkt me dus logisch om de selectie te versterken (en tegelijkertijd te verkleinen) door Christensen en Grimaldo te vervangen door een multifunctionele linksbenige verdediger. Joško Gvardiol (RB Leipzig), Lisandro Martínez (Manchester United) en Piero Hincapié (Bayer Leverkusen) lijken me de drie meest geschikte kandidaten.

Raphinha en Lionel Messi vervangen door een Zlatan-esque spits
Ousmane Dembélé, Robert Lewandowski, Ansu Fati en João Félix zijn de overgebleven aanvallers op het moment dat Raphinha en Lionel Messi besluiten om de club te verlaten. Aangezien er met Abdessamad Ezzalzouli, Lamine Yamal en Ángel Alarcón nog genoeg talentvolle vleugelaanvallers rondlopen, lijkt het me logisch om met de vrijgevallen financiële middelen op zoek te gaan naar een directe vervanger voor Robert Lewandowski. Kortom, een pure spits met de technische bagage en statuur van voorgangers als Samuel Eto’o, Thierry Henry en Zlatan Ibrahimovic. Suggesties zijn van harte welkom!

Alexander Isak? Gaf overlaatst een assist na een zestal spelers gedribbeld te hebben, waarvan twee op de achterlijn. Er zijn weinig spelers, laat staan spitsen, die op zo’n niveau dribbelen.

1 like

Ik denk dat Martinez zeker een realistische optie is. Voor de spits positie kun je kijken naar Openda. Bloed snel en aardig in aanvallend positie kiezen. Doet me toch denken aan Eto’o, van een mindere club doorstoten naar een echte legende.

1 like

Ik zit nog steeds in S3 met mijn RC Lens carrière. Openda is verkocht aan Bayern voor 132 miljoen. Ook is de vervanger al aangetrokken, degene met een soort gelijk profiel namelijk Délano Burgzorg (Mainz).

Ook is Karlsson vertrokken voor 72 miljoen naar Bor. Dortmund. Hiervoor heb ik een gok genomen met Singo (Torino) een rechtsback die ik om ga turnen tot rechtsbuiten.

Voor het middenveld moet ik echt een topaankoop hebben en nu zat ik in de eredivisie te kijken en viel me op dat er 3 toppers nog rondliepen in seizoen 3 namelijk:

  • Joey Veerman (83)
  • Ibrahim Sangare (85)
  • Quinten Timber (80)

Welke achten jullie een beetje realistisch?

Dan Sangaré. Helemaal door jou prestaties (CL voetbal).
Hij Ivoriaans, dus spreekt Frans en kent de competitie door zijn verleden bijToulouse.
100% realisme is t misschien niet, maar na 3 seizoenen wordt dat ook steeds moeilijker.

Veerman en Timber zie ik eerder Duitsland of Spanje gaan.

Alternatieven vanuit mijn kant:
Le Fee
Touisart
Mangala
Zerrouki
Lokonga
Chotard
Loioidice

@Raindog, geweldige suggestie! Dat lijkt me inderdaad een speler die past binnen het profiel waar ik naar zoek, zal 'm zeker in de gaten houden. Newcastle United zal hem in ieder geval niet eenvoudig laten vertrekken.

@DavinEland, Loïs Openda heeft ogenschijnlijk al een contract ondertekend bij RB Leipzig en daardoor voor mij niet langer een optie. Maar waardeer de suggestie!

1 like

Mannen,

Ik ben voor Torino seizoen 1 opzoek naar een nieuwe centrale verdediger, en een centrale spits want de mijne is geblesseerd voor 6 maanden.

Ben benieuwd naar jullie suggesties.

Spits opties : Kaio Jorge van Juve
Gabbiadinni van Sampdoria
Isaac Succes van Udinese

Verdedigers - Baschiotto van Lecce
Danilliuc van salernitana
Okoli van Atalanta bergamo

Zitten wat jonge spelers tussen maar ook ervaren

1 like

Gabbiadinni is een goede! Dat gaat hem worden

Achterin ben ik er nog niet uit. Maar bedankt voor je goede opties​:ok_hand:t3::ok_hand:t3:

Na 2jaar FIFA de rug toe gekeerd te hebben, vorige week het spel nog eens aangeschaft.

Voor mijn carrière bij Arsenal zoek ik enkele spelers:

CM ter vervanging van Xhaka of Jorginho , liefst jeugdig

LV : Martinelli lijkt na een seizoen klaar voor een stap hogerop naar de absolute top (PSG, Real, Barça…) zelf dacht ik aan Doku?

SP: een stevige concurrent voor Jesus die het in S1 matig deed (Abraham, Lukaku?)

CV zou ik iets meer kwaliteit erbij willen

Suggesties zijn welkom, mijn seizoen is nog maar halfweg maar wil graag al wat vooruit kijken.

Om even kort te reageren op je vragen: Arsenal is in RL bezig met Rice, Timber, Havertz en Lavia. Voldoen al redelijk aan je eisen.

1 like

Sluit me aan bij Begistrian en als Spits heb je Balogun die terugkomt uit Frankrijk.

Je kunt ook nog kijken naar Jonathan David of als je echt veel wilt uitgeven, kun je denken aan Osimhen.

Caicedo is ook nog een optie op het middenveld.

1 like

Balogun zou een kans verdienen in de spits om te concurreren met Jesus. IRL zijn ze bezig met Havertz van Chelsea. Met Marquinhos heb je een vervanger voor Martinelli in huis. Zou belangrijke basisspelers nooit zomaar laten gaan in januari. Rice zou wel een geweldige aankoop zijn. Sangare zou een goedkopere optie kunnen zijn of Fofana van Monaco.

CV : Antonio Silva, Goncalo Inacio of Simakan

1 like

Bedankt voor de tips. Dit waren natuurlijk al suggesties voor volgend seizoen, januari probeer ik mijn team te behouden. Martinelli is nu 6 weken out (zit begin december). Dit kan ik opvangen, opties genoeg. Odegaard blesseert zich in de wedstrijd tegen Palace en is 7 maand out (kruisband) . In Januari een vervanger halen? De spoeling int midden vindt ik niet wauw. Zou graag toch nog een prijs pakken.

Bedankt

Szoboszlai, Olise, Simons, Eze of Kubo.

1 like

Smith Rowe? Of met de punt naar achter gaan spelen dan heb je niet echt een ‘10’ nodig. Gallager van Chelsea kun je meestal huren, vond ik voor mijn Crystal Palace save geweldig. Olise kan ik daarom dan ook aanbevelen.

1 like

Alejandro Grimaldo heeft onlangs een vierjarig contract getekend bij het Bayer Leverkusen van Xabi Alonso. In mijn carrière met Barcelona lijkt hij de concurrentiestrijd met Alejandro Balde niet te kunnen winnen, waardoor ik met de gedachte speel om hem te laten vertrekken. Aangezien het merendeel van zijn transfersom zal worden geïnvesteerd in andere posities, zoek ik naar een relatief goedkope stand-in.

Sergio Gómez (Manchester City) heeft het perfecte profiel voor die positie; een soort spelmaker op de linkerflank, waarmee hij een andere invulling geeft aan die positie dan Balde. Het probleem is echter dat Sergio Gómez wéér een City-speler zou zijn die de overstap naar Camp Nou maakt, waarmee het City-gehalte van Barcelona wel erg hoog komt te liggen. Kortom, ik zoek naar een technisch vaardige Spaanse middenvelder die ik op termijn om kan smeden tot vleugelverdediger. Daarvoor had ik de volgende spelers al op het oog:

  • Adrián Bernabé (Parma);
  • Ramón Terrats (Villarreal);
  • Álex Collado (Real Sociedad);
  • Rodri Sánchez (Real Betis);
  • Bryan Gil (Tottenham Hotspur).

Belangrijke statistieken: crossing, short passing, dribbling, curve, long passing, ball control, acceleration, sprint speed