Manager Story | AC Milan

Van een blitzstart gesproken! :star_struck: Een perfect rapport en slechts één tegendoelpunt! Dit lijkt op het Milan van weleer, deze start is wellicht de basis voor wat een succesvol seizoen kan worden! :clap:t3:

1 like

Fantastische club! Nesta lijkt mij een mooie kandidaat voor Milan mits hij de tijd krijgt het team naar zijn hand te zetten. Met Ndidi, Stengs en Dias in elk geval al mooie aankopen die echt wat toevoegen aan het team, ook erg mooi dat Zlatan er nog een jaartje bij aanplakt. Sheva als rechterhand van Nesta is ook top, heeft toch wel zijn beste tijd in Milaan gekend. Zodra Zlatan stopt lijkt Belotti mij de gedroomde kandidaat om hem op te volgen, zeker als zijn grote voorbeeld Shevchenko ook werkzaam is bij Milan.

1 like

Bedankt voor de reacties wederom.

Tijd voor weer een nieuw stukje. Laten we er ineens ook eens wat spelers bij betrekken die we gescout hebben. :slight_smile:


Kroatisch wonderkind Gaj tekent eerste profcontract bij AC Milan

6 oktober 2020

Mika Gaj luidt de naam: dat is de nieuwste aanwinst in de hoofdmacht van AC Milan. De achttienjarige spelmaker wordt in eigen land gezien als ‘de nieuwe Perišić’. Het veelbelovende wonderkind zette zijn handtekening onder een contract tot de zomer van 2024.

“Mijn droom om profvoetballer te worden is uitgekomen. Na hard werken is dit een uniek moment voor mij”, aldus Gaj nadat hij zijn eerste profcontract aanging. Volgens de kleine aanvallende middenvelder, die ook als schaduwspits uit de voeten kan, zullen de Milanezen geen spijt hebben van hun keuze om hem op te nemen in het volwassen elftal.

“Mijn voorbeeld is Diego Maradona. Spelers zoals Lionel Messi, Neymar en Cristiano Ronaldo zijn uiteraard fantastisch. Maar als ik voor een iemand moet kiezen, dan heb ik toch een voorkeur voor Maradona", aldus Gaj. “Ik speel altijd met veel flair, ik hou van dribbelen met de bal en mijn specialiteit is mijn vrije trap. Tot slot probeer ik zoveel mogelijk aan mijn conditie en vaardigheden te werken als voetballer. Binnen een aantal jaar wil ik graag tot de top behoren van het voetbal.”

De jonge Gaj werd in 2018 weggeplukt uit de jeugd van Hajduk Split. Al snel kon de veelbelovende Kroaat uitblinken bij de jeugdafdeling van Milan. In het hoogste jeugdteam van de Italiaanse club was het achttienjarige talent goed voor acht doelpunten uit 23 wedstrijden.

Na Nieuwjaar zal Milan gaan bekijken wat de mogelijkheden zullen zijn met Gaj. Een verhuurperiode voor wat extra bagage op te doen lijkt een reële optie om aan zijn toekomst te bouwen.

In navolging van de jonge Kroaat lijken ook jongelingen zoals Diogo Neves en Mattia Ferrari rijp om de overstap te maken naar de senioren van Milan, die intussen geleid worden door de dit seizoen aangestelde oefenmeester Alessandro Nesta.

Neves is een zeventienjarige Braziliaanse controlerende middenvelder annex aanvallende draaischijf, terwijl Ferrari (18 jaar oud) een snelle verdediger is uit Italië die het zowel op beide backposities als centraal in de defensie aan kan. Net zoals Gaj zijn dit dus twee jeugdproducten die dromen van een carrière richting de top. Niettegenstaande dat zij naar alle waarschijnlijkheid uitgeleend zullen worden om ervaring op te doen.

Vorig jaar werd er uitstekend geïnvesteerd in de scoutingsnetwerken voor de jeugd van AC Milan, die door het coronavirus natuurlijk ook even stilgelegen hebben maar nu weer helemaal terug kunnen functioneren zoals het moet zijn. De nadruk wordt voornamelijk gelegd op Italiaanse spelers, maar ook talenten uit Brazilië, Nederland, Frankrijk en Kroatië worden momenteel kritisch onder de loep genomen.

Leuk dat je de scouting ook in de Story betrekt. Geeft wat meer diepgang aan je verhaal. Milan lijkt weer een paar pareltjes in de jeugdopleiding rondt te hebben lopen. Ben benieuwd of Nesta er dit seizoen al gebruik van gaat maken. Succes!

1 like
Tof dat je al wat talenten in je selectie hebt. Benieuwd of ze ook een kans gaan krijgen onder Nesta.
1 like

Lijkt erop alsof je wat veelbelovende talenten hebt weten te scouten. Hopelijk krijgen ze wat minuten zodat ze zichzelf kunnen gaan bewijzen. Het zou ook erg mooi zijn als zij uiteindelijk de bepalende spelers van AC Milan kunnen worden.

1 like

Wederom dank voor de reacties. Ja toch wel een paar jonge gastjes die een mooie toekomst tegemoet kunnen gaan.

Tijd voor een nieuwe update. Nu met de resultaten van oktober.

Serie A | Speeldag 7

3 oktober 2020

Frosinone 0-4 AC Milan
15’ 0-1: Zlatan Ibrahimović
37’ 0-2: Zlatan Ibrahimović
59’ 0-3: Franck Kessié
74’ 0-4: Zlatan Ibrahimović

AC Milan heeft er een prachtige maand opzitten met september. Ook in de eerste wedstrijd van oktober kon het team van Alessandro Nesta weer uitblinken. Zlatan Ibrahimović was de grote man in het spektakelstuk met Frosinone. De Zweedse aanvaller maakte tegen 'i Giallazzurri" zijn eerste hattrick van het seizoen. Ook middenvelder Franck Kessié pikte zijn doelpunt mee in de 0-4 zege.

Serie A | Speeldag 8

16 oktober 2020

image

AC Milan 4-1 Sassuolo
7’ 1-0: Davide Calabria
37’ 2-0: Zlatan Ibrahimović
65’ 3-0: Lucas Paquetá
69’ 3-1: Filip Đuričić
70’ 4-1: Lucas Paquetá

Tegen Sassuolo, de ploeg waarbij Alexis Saelemaekers nu op huurbasis speelt, ging het er opnieuw hard aan toe. De club uit Milaan kon opnieuw zegevieren met een klinkende 4-1 zege. Davide Calabria en Zlatan Ibrahimović zetten ‘i Rossoneri’ samen al op een 2-0 voorsprong in de eerste helft, terwijl Lucas Paquetá in het tweede bedrijf ook twee keer raak kon schieten. Filip Đuričić kon met een gelukje scoren voor Sassuolo na een misverstand tussen Alessio Romagnoli en diens doelman Gianluigi Donnarumma.

Serie A | Speeldag 9

25 oktober 2020

Bologna 0-3 AC Milan
22’ 0-1: Dominik Szoboszlai
45+1’ 0-2: Wilfred Ndidi
88’ 0-3: André Silva

Op de negende speeldag van de Serie A kruiste Milan de degens met Bologna. ‘I Veltri’ misten na een kwartier een penalty na een smerige overtreding van Rúben Dias. Na 22 minuten was het echter Dominik Szoboszlai (hier nog in het shirt van Red Bull Salzburg) die de score kon openen met zijn eerste officiële doelpunt voor de Milanezen. Ook Wilfred Ndidi maakte zijn eerste goal in het rood-zwarte tricot. Twee minuten voor het eind van de wedstrijd kopte André Silva de 0-3 staalhard binnen.

Serie A | Speeldag 10

28 oktober 2020

AC Milan 3-0 Lazio Roma
27’ 1-0: Rafael Leão
57’ 2-0: Rafael Leão
63’ 3-0: Ismael Bennacer
67’ Tweede geel: Mattia Caldara

We zijn intussen alweer aangekomen bij Speeldag 10. Tegen Lazio Roma werd oktober afgesloten met een nieuwe zege. Met twee goals van Rafael Leáo en een doelpunt van Ismael Bennacer legde het de Romeinen met 3-0 over de knie. Enige smet op deze zege: Mattia Caldara werd van het veld gestuurd na een tweede gele kaart.

Blessurenieuws:

  • Calvin Stengs had last van een spierblessure voor de match tegen Frosinone. De Nederlander was na een week weer wedstrijdklaar. Stengs was er in het competitieduel met Sassuolo dus opnieuw bij.

Contractverlengingen:

  • AC Milan heeft het contract van doelman Gianluigi Donnarumma opengebroken tot de zomer van 2025. De 21-jarige goalie zal vanaf nu 50.000 euro per week gaan verdienen in het San Siro.

Conclusie:
Na de succesvolle maand in september, kon Milan haar goede trend voortzetten in de Serie A. Het ‘Nesta-effect’ waar de fans in San Siro al over spreken, lijkt uitstekend uit te pakken, want de Noord-Italianen zijn intussen nog altijd ongeslagen dit seizoen. Gianluigi Donnarumma liet er nog altijd maar twee binnen in de jongste maanden van de nieuwe jaargang.
Op 1 november staat de club van Calvin Stengs intussen op de derde plek in het klassement met 30 punten. Juventus en Internazionale staan gedeeld eerste met elk 33 punten, maar wel met een wedstrijd meer dan AC Milan.

Uitstekende uitslagen en mooi dat je Donnarumma hebt kunnen verlengen.

1 like

Molto bene, Milano! :grin::ok_hand:t3: Nog steeds dat perfect rapport, zeg! Wie kan het Nesta-effect een halt toe roepen? Blijven gaan, zou ik zo zeggen! :clap:t3::fire:

1 like

Prima uitslagen. Zlatan nog belangrijk!

1 like

Nette contract verlenging ook, niet zo’n grof bedrag als je zou verwachten in deze tijd. Goede start voor Milan !

1 like

Mooi om te zien dat Milan zich weer eens echt bij kan blijven met de top van de Serie A, straks zullen de onderlinge confrontaties met Inter en Juve er wel aankomen en ben benieuwd of je dan ook mee kan. Zlatan blijft een fenomeen zeg, mooi dat hij het nog altijd waar weet te maken in jouw verhaal.

1 like

Opnieuw zeer overtuigende overwinningen. De contactverlening van Donnarumma lijkt mij goed nieuws, zeker gezien het feit dat hij er pas twee tegen heeft. Ben benieuwd hoe lang je de zegereeks vast kunt houden.

1 like

Nesta over Paquetá: “Dit gaat zijn jaar worden”

Lucas Paquetá is de man in vorm in Milaan. De Braziliaanse middenvelder van AC Milan kende een moeilijke periode, maar nu lijkt hij helemaal te ontbolsteren in het San Siro. De 23-jarige Paquetá kon in tien competitieduels al zeven keer het net laten trillen. Coach Alessandro Nesta is in ieder geval onder indruk van zijn prestaties.

Elliott Advisors, de voormalige aandeelhouder van Milan, haalde de jonge Zuid-Amerikaan met veel bombarie binnen samen met Krzysztof Piątek, maar beiden konden de afgelopen tijd nog geen hoge toppen scheren. De Poolse spits werd afgelopen jaargang verkocht aan Hertha BSC, terwijl Paquetá zelf ook opweg leek naar de uitgang deze zomer.

Hoewel het lang niet goed ging met de ex-speler van Flamengo, wist hij zich in het begin van het seizoen uitstekend te herpakken. In tien wedstrijd voor Milan was Paquetá al zeven maal trefzeker.

Alessandro Nesta was zeer positief over zijn speler. “In het voorseizoen was ik al onder de indruk van zijn talent en technisch is hij ook zeer sterk. Hij heeft het niet makkelijk gehad in zijn begin periode, maar hij lijkt zijn draai gevonden te hebben”, aldus de Italiaanse oefenmeester. “Dit moet zijn jaar worden. Paquetá heeft zeker een mooie toekomst bij ons, maar ik ben trouwens over iedereen zeer tevreden momenteel. Wij gaan met dit team nog verrassen dit seizoen.”

Lucas Paquetá is een voor mij onbekende speler, maar mooi voor hem. Alsnog een jonge speler die zich nu toch laat zien in Milaan en het vertrouwen krijgt van Nesta. Benieuwd wat hij kan laten zien dit seizoen.
1 like

Heb me bij Paqueta altijd afgevraagd wat nu zijn beste positie is, als nummer 10 met een ruit op het middenveld of juist hangend vanaf de zijkant zoals bijvoorbeeld Kaka in zijn topperiode in Milaan. Fijn dat hij nu wel zijn draai begint te vinden.

1 like

Bedankt voor de reacties wederom. @db1512 Wel Paquetá is op zich zeer goed bezig in mijn career mode. Ik gebruik hem voornamelijk als LCM of RCM in mijn 4-3-3 met Ndidi als CVM. Langs de flank heb ik hem al geprobeerd maar daar vind ik hem net niet snel genoeg voor.

Tijd voor weer een update. Laten we er even bijvermelden november was een belangrijke maand. AC Milan neemt het op 30 november op tegen Juventus. Stadsrivaal Internazionale zal dan weer de degens gaan kruisen met Torino.

Serie A | Speeldag 11

1 november 2020

Spezia 1-4 AC Milan
13’ 0-1: Dominik Szoboszlai
32’ 0-2: David Silva
54’ 0-3: Davide Calabria
67’ 0-4: Calvin Stengs
85’ 1-4: Federico Ricci

AC Milan heeft er een blitzstart opzitten de eerste tien Serie A-wedstrijden van dit seizoen. In nog geen enkele wedstrijd werd er een puntenverlies geleden deze jaargang en ook vandaag nam Milan de drie punten mee naar San Siro in een 1-4 uitzege. Promovendus Spezia was een maatje te klein voor de manschappen van Alessandro Nesta. Dominik Szoboszlai, David Silva, Davide Calabria en Calvin Stengs zorgden ervoor dat Milan vier keer kon scoren. Federico Ricci zorgde voor een late eerredder voor de thuisploeg.

Serie A | Speeldag 12

8 november 2020

AC Milan 3-1 Torino
11’ 1-0: Franck Kessié
28’ 1-1: Andrea Belotti
60’ 2-1: Theo Hernández
88’ 3-1: Zlatan Ibrahimović

Op Speeldag 12 in de Serie A kreeg Torino de loodzware opdracht om AC Milan in bedwang te houden, dat met Nesta als opperhoofd de pannen van het dak speelt. Milan kwam al snel op voorsprong dankzij Franck Kessié, al kon Torino-aanvaller Andrea Belotti al snel weer de score in balans brengen. De wedstrijd werd in de tweede helft beslist na doelpunten van Theo Hernández en Zlatan Ibrahimović: 3-1 was de eindstand.

Serie A | Speeldag 13

23 november 2020

image

AC Milan 6-0 Atalanta
7’ 1-0: Zlatan Ibrahimović
30’ 2-0: Wilfred Ndidi
43’ 3-0: Zlatan Ibrahimović
50’ 4-0: Dominik Szoboszlai
61’ 5-0: Dominik Szoboszlai
79’ 6-0: Calvin Stengs

Atalanta Bergamasca, dat vorig jaar nog verrassend goed meedeed voor Europees voetbal, beleeft tot nu toe een dramaseizoen. Tegen Milan zag het sterretjes in een kansloze wedstrijd. ‘I Rossoneri’ konden maar liefst zes keer (!) scoren tegen ‘La Dea’. Dit is ongetwijfeld de grootste overwinning van het seizoen voor AC Milan, dat Atalanta met 6-0 door de vleesmolen draaide.

Serie A | Speeldag 14

30 november 2020

AC Milan - Juventus

Binnen een halfuur (om 20:45) wordt de aftrap van AC Milan - Juventus gegeven, de strijd om de eerste plek van de Serie A. Beide teams zijn aan een glansseizoen bezig. Bij Juventus is het uiteraard opletten voor Cristiano Ronaldo, momenteel topscorer met zeventien doelpunten. Zlatan Ibrahimović zal in deze wedstrijd van levensbelang zijn voor Milan. De Zweed is intussen clubtopscorer met negen competitiegoals. Verder lichten we ook de schijnwerpers op namen zoals Paul Pogba, David Silva en uiteraard houden we ook beide sluitposten van vandaag in de gaten: in de ene hoek Gianluigi Donnarumma en aan de overzijde Wojciech Szczęsny.

Morgen krijgen we dus weer een tussenstand en uiteraard ook de uitslag van deze clash der titanen uit de Serie A.

Prima resultaten en flink uitgehaald tegen atalanta zeg, wauw ! Leuk dat Stengs het aardig doet, wat ben je van plan met Zlaten deze zomer? Ga je hem verlengen?

1 like

Mooie resultaten. Nesta lijkt het goed op de rit te hebben. Nu de kraker tegen Juve. Een mooi affiche om te kijken hoe het team zich ontwikkeld heeft. Ga zo door!

1 like

Nog steeds foutloos, knappe prestatie! De topper tegen Juventus zal een erg spannende worden, gok op een puntendeling.

1 like