Je bent goed bezig. Heerlijke overwinning bij Juve uit
Erg mooi dat Tonali voor AC Milan heeft gekozen. Je hebt nu wel een druk bezet middenveld, maar ik verwacht dat hij zijn plaats wel weet te veroveren. De uitslagen zijn ook weer fantastisch, zo komt de titel wel erg dichtbij.
Nog steeds het perfecte rapport (66/66!) Wat een machine is dit AC Milan geworden!

Knappe uitzeges op Atalanta en Juventus. Denk dat het vertrek van Bonaventura je niet heel veel pijn zal gaan doen, vooral na het aantrekken van Tonali. In de competitie gaat het echt fantastisch door alles nog gewonnen te hebben. Petje af!
Bedankt voor de reacties weer. =)
@Lars22 @Mitchell @Ryanajax We zijn nog altijd erg goed bezig en we hopen deze lijn zolang mogelijk door te kunnen trekken. @db1512 @Matthi9s Ik vind het spijtig dat ik Bonaventura heb moeten verkopen. Als ik keek naar zijn speelminuten was het niet vet meer eerlijk gezegd en had hij al meermaals aan het mopperen geweest over zijn carrière. In dit team zijn Kessié, Paquetá en David SIlva de mannen die ik centraal op het middenveld het meest gebruik, met Ndidi op het verdedigend middenveld uiteraard. We zullen zien wie er afvalt voor een basisplaats nu Tonali er is.
Hieronder even een ander stukje.
Inbrekers bij AC Milan-aanvaller André Silva
15-02-2021
In het huis van AC Milan-aanvaller André Silva is er gisterenavond ingebroken tijdens de wedstrijd tegen U.S. Lecce. Dat wordt gemeld door verschillende Italiaanse media.
Het gaat niet zo goed met Silva. De Portugees krijgt onder coach Alessandro Nesta weinig kansen dit seizoen, nadat hij vorig jaar ook al werd verhuurd aan Eintracht Frankfurt en ook daar geen al te overtuigende beurt maakte. Zlatan Ibrahimović is nog steeds een basisklant, terwijl Nesta meer een fan is van Silva’s landgenoot Rafael Leão. Op die manier is de ex-speler van Porto slechts derde in de pikorde van Nesta.
Sinds zijn vertrek bij FC Porto is het dus nog geen groot succes geweest tot nu toe voor de 25-jarige spits. Daarnaast heeft Silva tijdens de competitiewedstrijd tegen Lecce ook nog eens inbrekers over de vloer gehad.
Nadat hij thuiskwam na de 0-4 uitzege tegen Lecce, trof de Portugese spits van Milan zijn appartement half overhoop gegooid aan. Er werd een en ander buitgemaakt, waaronder wat dure kledij en sieraden. Wat de schade van de inbraak is, is nog onduidelijk.
André Silva is overigens niet de enige speler die krakers gehad heeft in Milaan. Ook Internazionale-speler Stefan de Vrij kreeg te maken met diefstal in zijn huis. Onder andere werd er een peperduur horloge van Rolex gestolen bij de Nederlandse verdediger van Inter.
Het lijkt voor Silva het beste als hij het bij een kleinere club gaat proberen of een kleinere competitie. Niet goed genoeg voor Milan.
Jammer dat Silva nog niet weet door te breken, nog een seizoen uit lenen of genoeg kansen gehad?
Slecht nieuws voor Silva en De Vrij. Het lijkt Silva dus ook op het veld niet mee te zitten en gezien de huidige prestaties van Milan zie ik hem het niveau wat nodig is ook niet halen. Lijkt mij dat hij zijn geluk ergens anders moet gaan beproeven.
@Ryanajax @db1512 @Lars22 @Jochem Bedankt voor de reacties. Ja wat er met André Silva zal gebeuren zullen we na dit seizoen gaan bekijken, al komt hij wel in aanmerking voor een vertrek.
Hieronder even de resultaten van februari.
Serie A | Speeldag 23
6 februari 2021
AC Milan 3-1 Atalanta
20’ 1-0: Theo Hernández
31’ 2-0: Ante Rebić
54’ 2-1: Robin Gosens
76’ 3-1: Dominik Szoboszlai
AC Milan heeft er tot nu toe een geweldige reeks op zitten. Na 22 competitiewedstrijden heeft Milan nog steeds niks verloren en ook tegen Atalanta Bergamasca was er geen verslapping merkbaar. De mannen van Nesta gingen rusten met een 2-0 tussenstand dankzij goals van Theo Hernández en Ante Rebić. Atalanta-speler maakte na 54 minuten de aansluitingstreffer voor Atalanta, maar de overwinning werd met iets minder dan een kwartier speeltijd over vastgelegd door de Hongaar Dominik Szoboszlai: een 3-1 overwinning voor de thuisploeg.
Coppa Italia | Halve finale (heenwedstrijd)
10 februari 2021
Napoli 0-3 AC Milan
32’ 0-1: Sandro Tonali
73’ 0-2: Rafael Leão
86’ 0-3: Hakan Çalhanoğlu
In de heenwedstrijd van de halve finale van de Coppa Italia tussen AC Milan en Napels hadden we de nummer één en nummer vier in wat natuurlijk een mooie affiche is voor deze ronde. In het eerste deel van deze ontmoeting begon Napoli goed aan het duel, maar na een halfuur kon Milan bij een counter de score openen via nieuweling Sandro Tonali. Calvin Stengs zorgde voor de assist. In de tweede helft bouwden Rafael Leão en Hakan Çalhanoğlu de voorsprong verder uit voor ‘i Rossoneri’: een eindstand van 0-3. Napoli kreeg o.a. een fantastische kans via Arkadiusz Milik, maar de Poolse aanvaller raakte het doelhout na een uur spelen. In ieder geval is dit een fantastische uitgangspositie voor de volgende wedstrijd en staat Milan dus met één been in de finale. De andere wedstrijd in de beker van Italië ging tussen Juventus en Lazio Roma, waar het verrassend 0-1 werd in het voordeel van de Romeinen.
Serie A | Speeldag 24
14 februari 2021
Lecce 0-4 AC Milan
5’ 0-1: Franck Kessié
42’ 0-2: Dominik Szoboszlai
51’ 0-3: Franck Kessié
88’ 0-4: Zlatan Ibrahimović
Lecce kreeg vandaag AC Milan op bezoek, dat sinds de komst van Alessandro Nesta wederom presteert zoals in het verleden. In Apulië wisten de bezoekers weer met de drie punten aan de haal in een klinkende 0-4 zege. Franck Kessié was de grote man met twee goals en een assist. Ook Dominik Szoboszlai en Zlatan Ibrahimović drukten hun stempel vandaag tegen Lecce.
Serie A | Speeldag 25
20 februari 2021
AC Milan 6-0 Parma
13’ 1-0: Lucas Paquetá
19’ 2-0: Lucas Paquetá
37’ 3-0: Zlatan Ibrahimović
68’ 4-0: Franck Kessie
77’ 5-0: Calvin Stengs
82’ 6-0: Zlatan Ibrahimović
De Milanese trein blijft maar doordenderen. Thuis wist de Italiaanse topclub met maar liefst 6-0 te zegevieren tegen Parma. De ploeg uit de Italiaanse modestad kon tegen de Parmezanen rekenen op goals van Lucas Paquetá (2), Zlatan Ibrahimović (2), Franck Kessié en Calvin Stengs.
Serie A | Speeldag 26
27 februari 2021
AC Milan 3-1 AS Roma
23’ 1-0: Lucas Paquetá
38’ 1-1: Leonardo Spinazzola
70’ 2-1: Rafael Leão
83’ 3-1: Andrea Conti
AC Milan sluit de maand af tegen AS Roma. Roma beleeft een moeilijk seizoen momenteel en heeft dit seizoen nog geen hoge toppen kunnen scheren. Na 23 minuten opende Milan-spelmaker Lucas Paquetá de score. Doch kon flankspeler Leonardo Spinazzola een fantastische gelijkmaker op het scorebord toveren. Echter mocht het niet baten voor de bezoekende ploeg uit Rome. Een dominant Milan in de tweede helft schoot de gelijke stand aan diggelen met doelpunten van Rafael Leão en Andrea Conti.
Conclusie:
Wat een seizoen voor Milan! Na 26 wedstrijden nog steeds geen enkel punt verloren. Daarmee staat het team van Alessandro Nesta intussen nog altijd aan kop van de Serie A met 78 punten. Juventus en Internazionale vervolledigen nog steeds de top 3. Ook Napoli, Torino en Lazio Roma blijven de nauwste achtervolgers van het aanvoerende drietal van Italië. De eerst volgende wedstrijd voor Milan betreft de terugwedstrijd om de Coppa Italia-semifinal tegen Napoli, dat zal moeten hopen op een slechte dag voor de ploeg uit Milaan.
AC Milan dendert door met ook een heerlijke uitslag tegen Napoli in de beker! Ook veel scorend vermogen iedereen zorgt voor de doelpunten. Doorgaan en uitkijken naar de prijzen! 
Benieuwd welk team jullie snelvarende trein kan stoppen! Een heel knap seizoen dat gespeeld wordt, ga zo door! 
Bedankt voor de reacties.
Hieronder eventjes een interview met ons hoofdpersonage.
Interview met Alessandro Nesta (44), de topcoach van het huidige AC Milan
1 maart 2021
Zoals het er nu aan toe gaat voor AC Milan, mogen ze bij de UEFA al direct een ticket voor de Champions League reserveren voor volgend seizoen. De zevenvoudige winnaar van de beker met de grote oren is aan een fenomenaal seizoen bezig met nog geen enkele verloren wedstrijd en een garantie op doelpunten. 78 op 78, wat een resultaat! De tijden van weleer zijn terug.
We zitten in een een chique restaurant met een beoordeling van vierenhalf tot vijf sterren. Het ‘Ristorante Enrico Bartolini’, gespecialeerd in gerechten met vis en zeevruchten, maar ook een topper in de Italiaanse, mediterrane en algemene keuken van Europa, is de plek waar we met Alessandro Nesta, huidig trainer van AC Milan hebben afgesproken.
Zelf was de voormalige centrale verdediger tien jaar een held voor ‘i Rossoneri’, waarvoor hij meer dan driehonderd wedstrijden speelde. In zijn periode als voetballer van Milan won Nesta eigen land zowel de Serie A (1x), de Coppa Italia (2x) als de Supercoppa (2x).
Op wereldniveau kon Nesta ook de UEFA Champions League en de Europese Super Cup winnen, alsook het WK voor clubs. Zo kon de oud-gediende Milan zich destijds wel een rots in de branding noemen. Daarnaast werd Nesta met Italië ook wereldkampioen in 2006. We hebben te maken met een winnaar, dat weten we al langer dan vandaag van de huidige oefenmeester van AC Milan.
Als trainer verricht de 44-jarige tacticus geweldige dingen in Milaan. Met nog geen enkele verloren wedstrijd, zowel in de competitie als de beker, is Milan het enige team dat tot nu toe nog ongeslagen is in Italië. Zo doet ‘Diavolo’ het onder andere beter dan Juventus en stadsgenoot Inter Milaan, die intussen op de tweede en derde plek in het klassement terug te vinden zijn.
Nesta heeft voor duidelijke veranderingen gezorgd: van een zinkend schip naar een geöliede machine die niet af te stoppen is. Nesta heeft alvast een goed oog op aankomend jaar. “Met dit team zijn we uitstekend bezig en iedereen geeft alles wat ze in zich hebben. Als we zulke resultaten kunnen blijven voorleggen dan, is het kampioenschap niet ondenkbaar en ook de Coppa gaat het fantastisch. Wij gaan voor de dubbel en volgend jaar misschien wel voor de treble”, aldus de coach van Milan.
“We zijn klaar om ons te gaan bewijzen in de Champions League volgend seizoen. Na jaren afwezigheid gaan we ons weer moeten tonen op het hoogste niveau in Europa.” Milan staat met 78 punten eerste in de Serie A met nog twaalf wedstrijden te gaan. Met een voorsprong van acht punten op Juventus, ziet het er zeer gunstig uit voor de Milanezen.
Volgens de ex-trainer van Serie A-promovendus Frosinone doet ook de steun van de supporters enorm veel. “De fans staan achter de club als één blok. ‘Forza Milan! Sempre Milan!’ Dat willen we tijdens de wedstrijden horen en dit heeft een geweldige invloed op het team natuurlijk. Onze uitstekende prestaties hebben we echter niet enkel aan de supporters te danken, maar dit is ook de verdienste van de spelers. We spelen sterk, aanvallend, dynamisch en dominant voetbal waarin we veel goals scoren en de tegenstander op het juiste moment bij de keel grijpen.” Toen de Italiaan de vraag kreeg of dit met het ‘Nesta-effect’ te maken heeft, volgde er een spontaan lachje: “Dat wordt gezegd, maar nogmaals, ik ben de leraar, het zijn de leerlingen die het moeten doen. De spelers krijgen een groot deel van de eer en ik kan zeggen dat ik met deze jongens een topjaar aan het beleven ben.”
“Op deze manier gaan we nog veel bereiken en kunnen we in mijn ogen alleen maar blijven groeien als team. Jonge kerels zoals Dominik Szoboszlai, Lucas Paquetá, Wilfred Ndidi, Rafael Leão, Calvin Stengs en Sandro Tonali hebben een grote toekomst voor zich, terwijl we met mannen zoals Pepe Reina, David Silva en natuurlijk ook ‘Ibra’, de routiniers van de ploeg, mannen in huis hebben die de nodige ervaring aan het team kunnen toevoegen.”
Daarnaast wou Nesta ook nog iets kwijt over Zlatan Ibrahimović, die aan het eind van het seizoen mogelijks zijn schoenen aan de wilgen hangt. De Zweedse aanvaller heeft al heel veel gewonnen in zijn kleurrijke carrière, maar tot nu toe heeft hij het Kampioenenbal nog niet aan zijn palmares kunnen toevoegen.
“Zlatan is een voorbeeld voor velen. Hij is bij iedere club die in de top van Europa speelt kampioen geworden, behalve bij Manchester United. Het zou natuurlijk voor hem prachtig zijn als hij nog een jaar kan meemaken in de Champions League, want die heeft hij nog nooit gewonnen. Al moeten we er ook rekening mee houden dat hij al 39 jaar is en al een serieuze staat van dienst heeft in het voetbal. Het zou jammer zijn moest Zlatan er na dit jaar mee stoppen, al zou ik het hem absoluut niet kwalijk nemen. Hij is een legende.”
Ibrahimović speelde naast Milan en Man United ook nog voor Malmö FF, Ajax Amsterdam, Juventus, Inter, FC Barcelona, Paris-Saint-Germain en LA Galaxy. Daarmee heeft de ex-international van Zweden al veel ervaringen opgedaan wereldwijd. De enige grote competitie in Europa die hij dus nog niet heeft gehad binnen Europa is dus de Bundesliga.
De mede-eigenaar van de Zweedse eersteklasser Hammarby IF heeft intussen dus al een zeer respectabele leeftijd en zal op het eind van het seizoen gaan beslissen wat hij gaat doen. Overigens is Zlatan transfervrij vanaf juni en kan hij dus doen wat hij wil. Drie opties dus: nog een jaar verder met Milan, zijn avontuur als speler elders verderzetten oftewel houdt ‘Ibracadabra’ het voor gezien.
Toen volgde de vraag hoe Nesta zichzelf nog ziet in functie van Milan voor de komende jaren. “Het begin van het seizoen was natuurlijk een fantastische uitdaging voor mij. Het voelde aan als thuiskomen, maar ik was mij er direct van bewust dat de druk hoog lag. Wat we op zo korte tijd hebben kunnen bereiken als team is fenomenaal. Ik voel mij hier momenteel geweldig en dan hoop ik ook uit te groeien tot een icoon als coach voor een langere periode. Of ik heel mijn leven Milan wil gaan coachen? Daar ga ik nog geen antwoord op geven, maar ik zie dit niet als een jaartje voor het plezier. Ik doe dit met mijn hart en met deze spelersgroep wil ik nog lang verder gaan.”
Tot slot werd er al gekeken naar volgend jaar en werd er dus eens geluisterd wat de transfermarkt betreft. Nesta wou daar voorlopig nog niet te veel over kwijt. “Momenteel focussen we ons op de spelersgroep die we nu hebben, maar ongetwijfeld zullen we na dit seizoen wel op zoek gaan naar versterkingen. Het team is nooit af, maar nu moeten we ons concentreren op het eind van het seizoen.”
“We hebben nog twee prijzen te winnen en deze ploeg heeft het in zich om de winst van beiden te behalen. In ieder geval zullen wij er alles aan doen. De ‘Scudetto’ is de prioriteit, de bekerwinst kan de kers op de taart worden voor ons.”
We willen Nesta graag bedanken voor dit geweldige interview! Tot zover deze zitting, en of het lekker was in het ‘Ristorante Enrico Bartolini’! Wat had je nu verwacht van een restaurant met een rating van bijna vijf sterren?
Een nuchtere kerel, die Nesta, met een goede visie! De geknipte man voor dit Milan! 
Bedankt voor de reacties. @Matthi9s @Lars22
Hier even de resultaten van maarten, waaronder dus ook de terugwedstrijd van de halve finale van de Coppa.
Coppa Italia | Halve finale (heenwedstrijd)
3 maart 2021
AC Milan 2-1 Napoli
18’ 1-0: Dominik Szoboszlai
42’ 2-0: Dominik Szoboszlai
79’ 2-1: Piotr Zieliński
AC Milan stond na de eerste ontmoeting met Napoli in de halve finale van de Coppa Italia al met één been in de finale. In februari kon de ploeg van Alessandro Nesta met 0-3 zegevieren in Napels. Een lastige taak voor de ploeg uit de havenstad, want tot nu toe heeft nog niemand van Milan weten te winnen. Ook vandaag konden ‘i Rossoneri’ bevestigen met een glansprestatie van het twintigjarige toptalent Dominik Szoboszlai (hier op de foto in duel met Liverpool-speler Xherdan Shaqiri). De Hongaarse vleugelspeler kon in de eerste helft uitblinken met twee doelpunten. In de 79ste minuut zorgde Piotr Zieliński nog voor de 2-1, maar dat was tevergeefse moeite. Milan gaat door naar finale van de Italiaanse beker. In de andere halve finalewedstrijd kon Juventus met 1-4 winnen tegen Lazio Roma. Cristiano Ronaldo was de grote man met twee goals en een assist en zorgt er dus voor dat zijn team zich mag gaan opmaken voor de eindstrijd met Calvin Stengs en co.
Serie A | Speeldag 27
7 maart 2021
AC Milan 5 -0 Benevento
25’ 1-0: Calvin Stengs
32’ 2-0: Lucas Paquetá
53’ 3-0: Sandro Tonali
66’ 4-0: Calvin Stengs
87’ 5-0: Lucas Paquetá
AC Milan is het paradepaardje van de Serie A momenteel. Onder andere teams als Juventus, Internazionale en Napoli hebben al (meermaals) de duim mogen leggen tegen ‘Diavolo’. Ook Promovendus Benevento werd voor de bezoekers die waren meegekomen naar het San Siro belachelijk gemaakt. Calvin Stengs en Lucas Paquetá scoorden elk twee keer, terwijl Sandro Tonali zijn doelpunt kon meepikken: een welverdiende 5-0 zege in het voordeel van Milan.
Serie A | Speeldag 28
14 maart 2021
Sassuolo 0-3 AC Milan
31’ 0-1: Dominik Szoboszlai
65’ 0-2: Lucas Paquetá
89’ 0-3: Dominik Szoboszlai
AC Milan heeft op Speeldag 28 van de Serie A opnieuw de volle drie punten meegenomen richting Milaan. Tegen Sassuolo, de club waar Alexis Saelemaekers aan wordt uitgeleend momenteel, werd het 0-3. Dominik Szoboszlai was de grote man voor Milan met twee goals en een assist bij het doelpunt van Lucas Paquetá.
Serie A | Speeldag 29
14 maart 2021
AC Milan 3-0 Frosinone
23’1-0: Theo Hernández
33’ 2-0: Rafael Leão
80’ 3-0: Wilfred Ndidi
AC Milan is aan een zeer opvallende winstreak bezig dit seizoen. Nog twee wedstrijden en Milan zit dit seizoen aan maar liefst dertig competitiezeges in de Serie A. Met de beker er bij gerekend zit de machine van trainer Alessandro Nesta aan maar liefst 32 overwinningen. Vandaag werd winst nummer 33 van het seizoen aan de kar gerijgd. Frosinone, waar Nesta vorig seizoen nog coach was, ging met 3-0 ten onder na goals van Theo Hernández, Rafael Leão en Wilfred Ndidi.
Transfernieuws:
- De Argentijnse verdediger Mateo Musacchio verlaat AC Milan na dit seizoen transfervrij voor Club Atlético Independiente. De dertigjarige international van het Argentijnse nationaal elftal is eruitgekomen over een verbintenis van twee jaar met de club uit Avellaneda. Na vier seizoenen in dienst bij Milan heeft Musacchio dus voor een terugkeer naar zijn thuisland gekozen.
Conclusie:
Er staat geen maat op AC Milan dit jaar. Met nog negen wedstrijden te gaan in de Italiaanse competitie lonkt de titel. Wanneer de rood-zwarten dit jaar de ‘Scudetto’ pakken, dan zal Italië voor het tweede seizoen op rij een Milanese kampioen krijgen. Vorig jaar was dat dus stadsrivaal Internazionale. Intussen heeft Milan een totaal van 87 punten weten te verzamelen uit 29 competitieduels. De tabel blijft intussen ongewijzigd in de top 6. Juventus en Inter zullen dus moeten beginnen hopen dat Nesta en de zijnen een paar misstappen zullen beginnen te zetten. Voor de bekerfinale is er dus ook een plek gereserveerd voor Milan. De andere finalist is niemand minder dan Juve. Dit is een droomaffiche voor het slot van de Coppa Italia.
Je blijft een echt team hebben waar niet één of twee spelers voor de meeste doelpunten scoren, maar de ene week is het Stengs, dan weer Szoboszlai en dan weer Paquetá. Wat een scorend vermogen! Mooi finale tegen ‘De oude Dame’, succes richting het einde van het seizoen!
@Lars22: Ja ik vind het echt zalig dat iedereen de netten weet terug te vinden. Zo hoef ik niet bang te zijn wanneer mijn spitsen eens een wedstrijd niet kunnen scoren.
Volgend stukje trouwens. 
Ter Stegen: "Potentieel is Donnarumma nog steeds de beste doelman ter wereld"
15 april 2020
FC Barcelona-doelman Marc-André Ter Stegen is wederom aan een topseizoen bezig. De Duitse doelman van de huidige kampioen van La Liga kreeg in zijn beginperiode in Catalonië heel wat kritiek over zich heen, maar daar is enorm veel verandering in gekomen. Ondertussen is Ter Stegen, na hard werken, uitgegroeid tot een van de allerbesten.
Na Nieuwjaar werd de 29-jarige sluitpost uitgeroepen tot ‘Doelman van het Jaar’ door de IFFHS, die een door de FIFA herkende organisatie is die zich bezighoudt met statistieken, gegevens en records van het voetbal. Ter Stegen haalde het onder andere voor Thibaut Courtois (Real Madrid) en Alisson Becker (Liverpool). Voor de keeper van Barcelona verkozen werd in 2020, was het nog Courtois die in 2019 met deze eer mocht gaan lopen.
Overigens hebben we nog een aantal andere keepers die door een topperiode gaan. Ter Stegen gaf even zijn toelichting: “Voor mij persoonlijk zijn Gianluigi Donnarumma (AC Milan), Ederson (Manchester City) en Jan Oblak (Atlético Madrid) mijn drie favoriete doelmannen van dit seizoen. Ze doen het allen top op hun eigen manier. Er springt geen van hen uit, want ik vind ze evenwaardig aan mekaar in hun eigen stijl. De verdediging en de rest van de ploeg spelen natuurlijk ook een rol, maar deze mannen verdienen zeker alle lof. Wat wel zeker is, is dat Donnarumma potentieel nog altijd de beste ter wereld is. Hij is de jongste van het drietal en heeft nog heel veel groeimogelijkheden.”
Leuk stuk met Nesta, die heeft het natuurlijk ook gewoon prima voor elkaar bij Milan dus verwacht dat hij nog wel even blijft. Zlatan zal denk ik stoppen, nieuw avontuur zie ik hem echt niet meer aan gaan maar wellicht kan je hem verleiden tot nog één laatste seizoen waarin hij ook de CL in kan. Qua resultaten blijft het top, in de Serie A ook geen tegendoelpunten de laatste wedstrijden.
Eigenlijk bizar dat Donnarumma nog altijd pas 21 is maar toch al 5 seizoenen in de benen heeft, ongekend en het moet haast wel dat hij de beste van de wereld gaat worden op zijn positie. Milan klimt onder Nesta in elk geval op naar een ploeg waar hij zich kan ontwikkelen tot beste van de wereld.
Blijft mooi dat Il Gigante op jonge leeftijd zijn debuut heeft kunnen maken voor AC Milaan en nu als 21-jarige, nog steeds speler basisspeler is. Met Oblak en Ederson is Donnarumma zeker in potentie een van de beste.