FIFA 20 - Algemene Discussie

Binnen 15 minuten (om 16u) zou op dit youtube-kanaal een eerste trailer voor FIFA 20 moeten uitkomen. Ik ben benieuwd!

En dit is wat er uit gekomen is: https://www.ea.com/games/fifa/fifa-20/volta?isLocalized=true

Ondanks dat futsal wel een leuke toevoeging lijkt vrees ik dat dit de verdere verkleutering van de game inzet, met avatars die gekleed moeten worden en van haarstijlen en tattoo’s voorzien moeten worden (doet aan fortnite denken). Uiteraad gaat dat ook weer vooral een online gespeeld moeten worden, al lijkt er ook wel een soort story mode te zijn. Ik hoop vooral dat de gameplay goed uitgewerkt is en vooral op passing gebaseerd is, en niet dat het een button-mash festijn wordt dat alleen op skills mikt.

Dat deze trailer werd aangekondigd met de woorden ‘full reveal’ voorspelt ook niet veel goeds. Toch ongelooflijk dat de community zo duidelijk stelt wat ze wilt dat er wordt aangepast, en dat EA dit weer lijkt te negeren door met iets totaal nieuw te komen waar niemand op zit te wachten (The Journey, iemand?). Ik hoop dat ik later mijn woorden moet intrekken en dat er nog nieuws over een vernieuwde career mode aankomt, maar ik heb weinig hoop.

Ik heb ook de trailer ‘n aantal x bekeken, ik kan er moeilijk iets uit afleiden, buiten inderdaad iets omtrent futsal? Ik denk dan meteen aan FIFA Street, wat ook leuk was maar niet spectaculair. (Wel ‘n paar topnummers onder de soundtrack) We zullen opnieuw moeten afwachten, maar toch hebben we eind september FIFA 20 in ons bezit …

Heb de game jaarlijks gekocht sinds Fifa 98, maar ik ben op een punt gekomen dat ik zo klaar ben met Fifa en EA dat ik deze game waarschijnlijk niet ga kopen. Zoals je al zegt; 0,0 verandering, ze implementeren nu een deel van Fifa street om een klein deel van de community te pleasen.

Ik hoop dat ze met nog wat nieuws omtrent career mode veranderingen komen maar ik zie het heel somber in. Het interesseert EA toch niet want het schaapjesvolk koopt elk jaar weer voor een godsvermogen aan FUT coins/packs/rotzooi wat weer mooie cijfertjes oplevert voor de aandeelhouders.

Dit voorspelt inderdaad niet veel goeds… Ik ga FIFA 20 ongetwijfeld weer halen, maar waarschijnlijk alleen vanwege co-op. In carriere heb ik helaas al een aantal jaar geen plezier en als dit een ‘full reveal’ is, denk ik dat we verder geen spannende dingen hoeven te verwachten. Ik hoop dat ze wat leuke clubs toevoegen, zoals Zenit (die lijkt me er wel in te zitten vanwege de Champions League), maar ook bijvoorbeeld een Steaua, of FCSB zoals je ze nu moet noemen geloof ik. En het toevoegen van de Braziliaanse competitie zou mooi zijn.

Net de reveal op EA live gezien, waar het voor een deel ook over gameplay ging. Het belangrijkste nieuws is dat vrije trappen en penalties volledig anders gaan zijn, wat ik toch goed vind. Ook de andere aanpassingen stemmen mij voorzichtig hoopvol. Er werd ook aangegeven dat er eind juli nieuws over career mode naar buiten gebracht wordt. Dat ze dit zo aangeven betekent wel dat er sowieso al aanpassingen zijn, vermoed ik.

Dit is ook erg interessant: https://www.ea.com/nl-nl/games/fifa/fifa-19/news/pitch-notes-gameplay-beyond-fifa-19

Vorig jaar werd er helemaal niets aangekondigd over career mode, wellicht is dit goed nieuws maar ik heb niet al te veel hoop want het kan alleen maar tegenvallen. CM is echt al jaren hetzelfde op een paar kleine aanpassingen na.

Tjaa… leuke toevoeging, maar hoevaak speel je het nou… ik heb liever gameplay verbeteringen. Vooral bij FUT. Daarnaast hoop ik dat ze de Keuken Kampioen Divisie, de Oekrainse league en de Kroatische League toevoegen

Ik hoop zo dat ze CM echt eens grondig aan gaan pakken! Ze kunnen er zo iets moois van maken. Luister eens naar de fans EA…
FUT is alleen de moneymaker, maar dat word door meerendeels van de spelers maar 4/5 maanden gespeeld. Daarna heeft iedereen het wel gezien. Hoe vet zou het toch zijn als FIFA 20 CM een beetje FM2019 style krijgt :scream:

Ik hoop dat ze in Fifa 20 de LB en RB aanpakken. Want je kan niet van linksbuiten naar rechtsbuiten.

Ik ben niet mee. Wat bedoel je?

1 like

Onverwachts nieuws vandaag over de Nederlandse commentators in de FIFA-serie:

In elk geval een verademing dat Youri en Evert het niet meer zijn, Nederlands commentaar toch maar weer een kans geven de komende editie. In het artikel staat trouwens dat er Nederlands commentaar is sinds Fifa 2015, is dit niet al veel langer?

Ik ben hiervoor even in het FIFA Benelux archief gedoken en zie hier:
https://fifabenelux.com/fifa2005/commentaar/ :wink:

Klein type foutje dus. Het zal even anders zijn met twee nieuwe stemmen, zoals in de CL bijvoorbeeld als hij op Engels staat. Ik ga mezelf echter altijd irriteren aan de NL teksten, zeker als het al niet lekker loopt in de wedstrijd.

Oeps. Zie het typefoutje nu pas. Gecorrigeerd.

Mij doet het weinig, ik ken beide heren dan ook amper. Ik vraag me wel af of het eens geen tijd wordt om Vlaamse commentatoren te introduceren. Filip Joos zou geweldig zijn.

Ben al blij als er licenties/faces bijkomen en veranderingen aan carrière komen.

Luc Nilis als Icon zou ook leuk zijn.