FIFA 19 Algemene Vraagtopic

Heb nog maar twee matchen gespeeld, ben tot nu toe vooral bezig geweest met dingen checken en skillgames. Voorlopig zie ik geen grote veranderingen.

Wat wel tegenvalt is dat de squads niet up to date zijn, het zijn die van 21 augustus. Een hoop transfers zijn dus nog niet doorgevoerd, dus een carrière starten is vrij nutteloos. Hopelijk komt er morgen een update.

Ondertussen wat games in de CL gespeeld (raar dat we de EL niet als toernooi kunnen spelen), voor het eerst op FIFA 19 ook op full manual. Wat een verademing, zeg. Waar bij FIFA 18 spelers niet naar de bal wouden komen en een pas die net achter hen gegeven werd gewoon lieten lopen, is elke speler nu erg actief. Matige passes komen toch soms aan omdat spelers (AI dus) zich meteen aanpassen en hun looplijn afbreken, goede passes kunnen meteen goed meegenomen worden. Ook verdedigend is er een groot verschil; in 18 kreeg je je backs amper in sprintmodus bij een counter tegen, nu komen ze vanzelf als gekken achter de aanvaller gesprint. Dat heeft dan ook weer in aanvallend opzicht gevolgen: het gebeurt slechts zelden dat een speler helemaal alleen weg is en tijd heeft om op z’n gemak af te werken, als je niet snel genoeg schiet met een doorgebroken speler zit er toch een verdediger tussen, niet zelden met een risicovolle tackle. De nieuwe animaties zijn echt ongelooflijk, en brengen zowel op esthetisch vlak als qua gameplay veel bij.

Ik ben enorm enthousiast over de gameplay van FIFA 19, maar soms is het wat overdreven qua spektakel. Een omhaal is niet bepaald zeldzaam, en sommige afstandsschoten van de tegenstander gaan er wel erg makkelijk in. Maar los daarvan: top!

2 likes

Bedankt voor je update!

Kan je al iets meer vertellen of timed finishing minder moeilijk is en zijn de afstandschoten nog steeds zeer hard?

Bedankt!

Timed finishing begint me beter te lukken, maar ik denk dat dat door oefening komt en niet omdat het makkelijker is in de fullgame. Ik vind het best goed dat het vrij moeilijk is, anders gaat het online problemen geven. afstandsschoten zijn nog steeds hard, wat ik ook beter vind dan in FIFA 18.

1 like

@Raindog Bedankt voor de info!

Thanks @Raindog. Super

1 like

@Raindog. Even off-topic: Heb jij zelf ook FIFA op de PS4 gespeeld? Ik vraag me namelijk af wat qua gameplay/graphics/etc. Leuker/beter is in jouw ogen vergeleken met de PC.

Nope, ik heb geen PS4. Af en toe wel eens bij vrienden gespeeld, altijd even wennen omdat ik dan verder van het scherm zit. Qua graphics vind ik het moeilijk om over te oordelen, maar laden is wel véél sneller op pc.

Dankje! PC heeft wel het voordeel dat je mods hebt natuurlijk. Kan je ook gewoon een laptop gebruiken denk je? Of is dat niet goed genoeg? (Een normale studie laptop :stuck_out_tongue:)

Hoe doe je een omhaal? Ik dacht dat dat nu makkelijker was met L1ofzo?

In theorie zal het mogelijk zijn, ik ga er vanuit dat je laptop (mits ie windows is), krachtig genoeg is om een game als FIFA te kunnen ondersteunen. Ik vrees in elk geval wel dat je grapics snelheid er ernstig onder zullen leiden, een studielaptop is namelijk niet erg krachtig, tenzij je een erg dure studielaptop hebt. In dat geval zou je hem nog beter op de PS4/Xbox One kunnen spelen.

@Alwin, in FIFA 18 werkte bij mij vaak L2 + ‘‘rondje’’ om een ‘speciaal’ schot/kopbal te krijgen. Denk hierbij aan een omhaal, volley, scorpion-kick, etc. Maar wat ik in de demo van FIFA 19 heb gemerkt is, dat sommige spelers het vanzelf doen. (probeer i.i.g. L2 + ‘‘rondje’’ :wink: )

1 like

Thanks @JjochemJ! Heb zelf een PS4 namelijk, alleen wil ik ooit wel met mods gaan spelen, haha. Heb zelf een Acer Aspire E15, I3 processor…

Via deze site kan je testen of je laptop goed genoeg is: https://www.systemrequirementslab.com/cyri

1 like

@Raindog hoe zit het met badges in carriere mode? Bij promotie of winst van de Champions League. Ben wel benieuwd…

Zou je willen kijken of de carabao cup ook volledig gelicenseerd is? @Raindog

@LiverpoolRed: jups, volledig gelicenseerd, badge op de mouwen en al!

@Jochem: dat klopt gewoon volledig. De kits zijn voor het eerst gemaakt zonder toernooi- of competitiebadges, die worden erop ‘geplakt’ naargelang welk toernooi je speelt. Als je pakweg een Amerikaans team in de Premier League zet, zal dat ook die EPL-badge hebben.

Dan weer wat minder nieuws: transfers lijken weer helemaal nergens naar. Hier de duurste van de eerste transferperiode bij mij:

Icardi - Real (zou nog kunnen (opgevolgd bij Inter door Dolberg))
Casemiro - City (valt ook nog iets voor te zeggen)
Reus - Juvé (slaat nergens op, ze hebben daar al wingers op overschot)
Roberto - Dortmund (die van Barça, die haalden op hun beurt dan weer drie andere rechtsbacks)
Telles - Valencia (die hebben al twee goede LB’s)
Alex Sandro - Chelsea (op zich nog oké, maar die gaat CL niet voor EL inruilen)
Tah - Liverpool (degelijk)
Danilo Pereira - Napoli (zeer ok)
Asenjo - Roma (hebben wel een keeper nodig, Spanjaard lijkt me onwaarschijnlijk)
Dost - Liverpool (tja)
Dzeko - Atlético (overbodig)
Inaki Williams - Schalke (raar)
Grimaldo - City (goed)
Butland - Napoli (hebben wel een keeper nodig, Engelsman is raar)
Allan - Burnley (wtf)
Florenzi én Ben Yedder - Everton (ik zie in Florenzi een one club player)
Vardy - Man U (nu nog?)
Bender - Milan (raar)
Pavard - OL (kan wel, stap omhoog, terug naar Frankrijk)
Pulisic - Spurs (zou nog kunnen)
T. Hazard - Leipzig (spelen wel EL, kan best)
Fabregas - Real (niet erg waarschijnlijk)
Bellerin - Napoli (niet erg waarschijnlijk)

Zou je daar een screenshot van willen maken aub? Daar ben ik wel heel blij mee, betekend dat dus de hele bpl volledig gelicenseerd is.

@Raindog, is het nu ook mogelijk om bijvoorbeeld sprintsnelheid en andere fysieke aspecten te trainen in carrière?

Wat een bizarre verandering, is dit ook hetzelfde wanneer je 8x de CL wint bijv.?