WK 2022 - Qatar

Geen officieel ontslag, maar we hebben toch bij de Argentijnse ploeg gezien dat Jorge Sampaoli feitelijk buitenspel werd gezet door de selectie en spelers als Javier Mascherano en Lionel Messi de kar gingen trekken?

Zo’n scenario lijkt me de enige manier voor België om toch iets te presteren. Martinez toont keer op keer dat hij tactisch zwak is en niet capabel is om tijdens een wedstrijd in te grijpen. Bovendien blijft hij vasthouden aan oudgedienden die fysiek niet meer goed genoeg zijn.

3 likes

Neem jij anders nu over, @Raindog?!

België Toch zwak zie ze zo maar uit de groepfase vliegen.

Man man man, dat was weer triestig. Witsel had niet mogen starten en zeker niet blijven staan. Rare wissels ook; haalt hij Hazard er eindelijk af, brengt hij Mertens. En die opstelling, met Castagne links centraal?

Moet zeggen dat het echt een verademing is om Süleyman Öztürk op tv te zien. Snapt wat van het spelletje en kan ook gewoon een leuk verhaal vertellen.

1 like

Precies, luister bijvoorbeeld ook graag naar zijn podcast over het ‘elftal van de week’. Daarin komen altijd spelers langs voor echte liefhebbers; Lovro Majer, Enzo Fernández en Khvicha Kvaratschelia bijvoorbeeld. Één van de weinig analisten waar ik graag even de tijd voor neem om naar te luisteren.

Ja precies. Ik kijk de videos op YouTube al een jaar of 3 en luister sinds kort ook naar de podcast. Vind vooral de Transfer Deadline Special van 2021 echt legendarisch met Martijn Krabbendam die vanuit een taxi in Noorwegen inbelde.

Hoor ik dat er veel onenigheid binnen de groep is. Hazard die alleen Waals praat, de Bruyne en Courtois kunnen niet samen door één deur. Het is totaal geen team

Ik denk ook dat er heel veel haantjes in de selectie zitten bij België. Carassco zie ik ook echt als een onaangenaam persoon, die straalt arrogantie uit. Maar dat vind ik ook van Bergwijn bij Nederland overigens.

De Bruyne en Courtois konden 10 jaar geleden niet door 1 deur dat was normaal al lang geen probleem meer.

Courtois en De Bruyne hebben na de gebeurtenissen vroeger een proffesionele relatie, of da tis toch wat ze zeggen.

Nederland kan de borst nat maken tegen de USA. Die spelen met veel energie en behoorlijk hoge druk, Oranje heeft allerminst overtuigd tot nu toe.

Ben behoorlijk teleurgesteld in Ecuador, blijkbaar waren ze nog niet klaar voor een tegenstander met de fysieke kracht van Senegal. Dat neemt overigens niet weg dat we Ecuador behoorlijk hebben onderschat als tegenstander.

Over het onderschatten van tegenstanders gesproken… Dat is precies wat ik graag zou willen doen met de Verenigde Staten. Het is een jong en energiek elftal, maar het niveauverschil zou schrikbarend moeten zijn. Alles minder dan een 3-0 overwinning is een teleurstelling.

Ik schat de VS eerlijk gezegd echt niet minder in dan een Senegal of Ecuador hoor… dan had Nederland dit tegen beide ploegen ook moeten kunnen.

Dat is zeker waar! Maar waarom spelen wij Nederland niet gewoon 4-3-3? Je speelt nu een systeem met wingbacks die nauwelijks beslissend zijn.

Je hebt met van Dijk en Aké een goed centrum, zet dan 2 snelle backs ernaast (Dumfries en Malacia) die eventuele counters of persoonlijke fouten kunnen dichtlopen.

Een middenveld met de Roon, de Jong en Berghuis. De Roon die het middenveld bewaakt, de Jong die het middenveld uit elkaar speelt en Berghuis voor de beslissende pass en creativiteit.

En voorin met links Gakpo, Depay in het midden en rechts Bergwijn.

Kennelijk is de defensie te zwak voor 4-3-3 en je hebt gewoon vier hele goede centrale verdedigers. Ik vind de 5-3-2 ook erg armoedig.

Het meest treurige was nog de invalbeurt van Taylor. Wisselspelertje van een slecht spelend Ajax die de voorkeur krijgt boven revelatie Xavi Simons. En dat bij een 2-0 tussenstand.

Kom op zeg, Taylor heeft bijna alles basis gespeeld. En ‘revelatie’ Simons staat met zijn club zelfs nog onder het slecht spelende Ajax.

Weghorst en Janssen inbrengen in plaats van hem is wel vreemd, maar daar heeft Taylor niets mee te maken.

Nee, Weghorst en Janssen hebben er niets mee te maken. Dat zijn namelijk spitsen. Xavi staat in alles boven Taylor. Behalve dat het geen Ajax speler is natuurlijk. Dat schijnt érg belangrijk te zijn.