Aan de andere kant van de wereld | Fortuna Köln

In afwachting van de start van het nieuwe seizoen, hierbij een ‘Doorhalen met’ over de voorzitter van Fortuna Köln.

Doorhalen%20met%20Hans-Jorg
Doorhalen%20met%20Hans-Jorg2

Verder wordt bekend dat Fortuna een trainingskamp gaat beleggen in Zwitserland. Binnenkort meer.

Begin juli 2019 heeft Fortuna weer transfernieuws te melden:

Presentatie_Dobos
Bekendmaking_Dobos2

Met Dobos in de gelederen wint Fortuna het oefentoernooi in Zwitserland, door met 2-1 te winnen van St Gallen. Invaller Fabian Schäfer maakte beide doelpunten en was zo de held van Fortuna.

Dan vangt de competitie aan:

Verslag%20FK%20-%20KR
Verslag%20FK%20-%20KR2

De volgende post gaat verder met het slot van de transferperiode en het verloop van de eerste competitiehelft.

We gaan verder met het verloop van de transferperiode en eigenlijk gebeurt er voor Fortuna nagenoeg niets. Er worden geen nieuwe spelers aangetrokken en linksbuiten Kwame Yeboah vertrekt naar FC Granada. Fortuna ontvangt zo’n 750.000 euro voor de Australiër, die vorig seizoen redelijk presteerde, maar bij Fortuna genoegen moest nemen met een plek op de bank achter Alexandru Mitrita.

Dan terug naar het voetbalveld. Na het gelijke spel in de openingswedstrijd en een 1-0 overwinning in de wedstrijd daarna, ontvangt Fortuna St. Pauli.

Verslag%20FK%20-%20SP Verslag%20FK%20-%20SP2

Na de wedstrijd tegen St Pauli pakt Fortuna de goede vorm in de competitie door. Er wordt met 0-2 gewonnen van en bij Paderborn en thuis verslaat Fortuna het grote HSV met 3-1. Hartmann, Scheu en Dobos (eerste Fortuna-goal) scoren. Na 5 wedstrijden staat Fortuna gewoon 2de! Dit had niemand verwacht en door de goede prestaties ontstaat er interesse voor Sperinovíc. Hierover later meer.

Fortuna blijft in de beker wel minder presteren. Hoewel het aantrad met een B-team, werd er met 0-1 verloren van Union Berlin. Mitrita zag zijn strafschop nog gepakt worden.

Al snel wordt duidelijk dat Freiburg dit seizoen onverslaanbaar lijkt. Met 15 punten uit 5 wedstrijden doen zij het heel goed en winnen ook van Fortuna (0-2). Dit is het begin van een mindere periode voor de ploeg van Sperinovíc, want tegen Darmstadt speelt men 1-1 en de ‘return’ tegen Union Berlin wordt met 0-2 verloren. Daarna volgen gelijke spelen tegen Dynamo Dresden (0-0) en Bochum (1-1).

Zo staat Fortuna na 10 wedstrijden zeer knap op de 6de plaats, met 16 punten en een doelsaldo van 2. Freiburg (25 punten) en Nürnberg (22 punten) lijken uit te gaan maken wie dit seizoen de titel in de 2. Liga pakt.

In oktober 2019 boekt Fortuna een belangrijke overwinning buiten het veld; verdediger Torben Schäfer tekent voor maar liefst 4 seizoenen bij. Daartegenover staat wel het stoppen van een belangrijke speler.

Hartmann%20Stopt

De volgende post gaat verder met het verloop van de eerste competitiehelft.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het af en toe wel lastig vind om 2stukken achter elkaar te lezen maar gelukkig zijn ze wel goed verzorgd etc.
Jammer dat je eruit bent in de beker, je staat in je 2e seizoen al knap 6e in de 2e liga.
Jammer dat Hartmann op zijn 33e (al) moet stoppen.
Succes verder!

Gelukkig 2019 iedereen!

Een korte update: terwijl het seizoen voortduurt, maakt Fortuna Köln de opvolger van Moritz Hartmann bekend.

Bekendmaking_Carleton
Bekendmaking_Carleton2

Leuke aankoop. Vind het persoonlijk leuk om te lezen dat je niet alleen scout in ‘bekende’ competities maar ook kijkt naar de onbekendere, zoals hier die in de USA. Volg je story met veel plezier, ga zo door!

Dank KwadeKikker! Leuk om jouw feedback te lezen. Ik vind het zelf uitdagend (en realistischer) om in onbekende competities te ‘vissen’, zeker gezien de internationale bekendheid van Fortuna Köln. In deze carrière is het vooral de VS, gezien netwerk van Sperinovíc.

Een korte update over de winterse transferperiode; Andrew Carleton is de enige inkomende transfer. Spits Benjamin Pintol en middenvelder Michael Eberwein vertrekken aan het eind van dit seizoen bij Fortuna. Hun contracten lopen af en zij vervolgen hun loopbaan bij respectievelijk Beijing Guoan en WS Wanderers. Zowel Pintol als Eberwein hadden dit seizoen geen perspectief bij Fortuna.

Dan nog het contractnieuws (en ik ben blij dat ik dit kan vermelden); het aflopende contract van Alexandru Mitrita is met 1 jaar verlengd. De Roemeense buitenspeler doet het uitstekend en wordt gezien als de beste speler van Fortuna. Het is nog niet bekend of Mitrita ook volgend jaar seizoen bij Fortuna speelt, of dat het contract is verlengd zodat de speler aankomende zomer kan worden verkocht voor een transfersom.

De 2. Liga hervat na de transferperiode en Fortuna doet goede zaken. Het klimt van plaats 6 naar plaats 3 en houdt deze stevig in handen. Kunnen de supporters over weer een kampioenschap of promotie dromen?

Ondanks de goede resultaten valt te merken dat Mortiz Hartmann en ook verdediger Steven Ruprecht ouder worden. Ze zijn vaker geblesseerd en herstellen minder stel. Steven Ruprecht loopt bovendien een blessure op die hem 4 maanden aan de kant houdt. Zijn vervanger in het centrum is Boné Uaferro. Bertrand Kyere blijft op de bank zitten en begint te mekkeren…

Hieronder het wedstrijdverslag van Fortuna tegen Dynamo Dresden.

Verslag%20FK%20-%20DD
Verslag%20FK%20-%20DD2

De ontknoping van dit 2. Liga-seizoen komt steeds dichterbij en belooft spannend te worden. Fortuna doet volop mee, maar wordt geplaagd door een ware blessuregolf. Bovendien maakt in navolging van Moritz Hartmann ook Steven Ruprecht bekend na dit seizoen te stoppen met voetballen. Het lijkt erop dat de 32-jarige verdediger genoeg heeft van al het blessureleed.

Om het overzicht in de promotiestrijd te bewaren, zochten clubwatchers Bas Tah en Tobias Frückten e.e.a. uit.

Eind%20van%20het%20seizoen
Eind%20van%20het%20seizoen2

De ontknoping begint…

Verslag%20FK%20-DB
Verslag%20FK%20-DB2

Ik heb geloof ik nog niet eerder gereageerd, maar wel je stukjes altijd gelezen. Het ziet er erg goed uit! Hopelijk weet je direct nogmaals te promoveren, al zal nog één jaartje 2e Bundesliga voor de ontwikkeling van de club waarschijnlijk ook niet slecht zijn.

Dank Ryan, leuk om te lezen! Wellicht dat je gelijk krijgt over het extra seizoen 2. Liga…

Verslag%20FK%20-RB Verslag%20FK%20-RB2

Tot slot, de laatste wedstrijd tegen Union Berlin. Kan Fortuna toetreden tot de play-offs voor promotie naar de Bundesliga?

Verslag%20FK%20-UB
Verslag%20FK%20-UB2

Jammer natuurlijk dat je de play-offs niet gehaald hebt, maar misschien helemaal niet heel slecht. Nu heb je de tijd om de ploeg nog rustig te versterken, zodat je volgend seizoen helemaal kunt vlammen en misschien wel direct kunt promoveren. Play-offs halen als promovendus was natuurlijk geweldig geweest, maar weet niet in hoeverre je team klaar was geweest voor de Bundesliga?

Dank voor je reactie, KwadeKikker. Ik denk dat iemand daar wel het een en ander over te zeggen heeft.

Seizoensevaluatie%20sperinovic
Seizoensevaluatie%20sperinovic2

Conclusie; een extra jaar in de 2. Liga is inderdaad niet slecht. In de volgende update doe ik wel verslag over de huidige ratings van de spelers, zodat jullie dat ook zien. Nu is het vooral zaak om goed in te kopen. Fortuna heeft dit seizoen haar financiële doelstelling wederom gehaald, dus ik verwacht dat het bestuur ons volgend jaar groen licht geeft voor wat ‘grotere’ aankopen.

Heb je gehele story doorgenomen en moet zeggen dat het prima weg leest. Ben benieuwd hoe je vervolg eruit komt te zien!

Dank je wel! Mooi om te lezen dat je de story leuk vindt.

bekendmaking_laiton

Goedenavond allemaal. Fortuna is bijzonder actief. Binnen no-time presenteert de club haar tweede aanwinst voor volgend seizoen.

Bekendmaking_Barylla Bekendmaking_Barylla2

Tegenover de komst van Anthony Barylla staat het vertrek van Bertrand Kyere. De centrale verdediger was niet tevreden met zijn rol binnen het team en vertrekt aankomende transferperiode naar het Belgische KAS Eupen. Fortuna ontvangt een transfersom van € 900.000,-

Later meer.

Breaking!

Bekendmaking_Vertrek_Mitrita
Bekendmaking_Vertrek_Mitrita2

Een bijzonder actief Fortuna pakt door na het vertrek van Mitrita. *

Bekendmaking_3_spelers
Bekendmaking_3_spelers2

  • Josh Moore is een Canadese speler die ik heb laten scouten door mijn jeugdscout. In mijn Story komt hij over van York Region Schooters.

Zo, behoorlijk bedrag voor de club ontvangen met de verkoop van Mitrita! Hopelijk helpt dit je een stap verder te zetten.