Algemeen Voetbal Topic

Ik denk eerlijk gezegd dat er op dit moment geen enkele trainer Barca op de been gaat krijgen. Veel beter is om te bekijken waar je over drie jaar kunt komen te staan: dit seizoen gaat geen succes opleveren, dat weet je. Volgend jaar stabilisatie. Misschien richting EURO 2024 weer een heropleving. In die orde van grootte dient men thans te kijken, niet welk poppetje Koeman dient te vervangen.

Gallardo lijkt me nog wel een goede optie, maar die komt niet voor December.

Wat is eigenlijk het gevoel/de reputatie van het Belgische nationale elftal in eigen land, nu zij laatste in het afgelopen toernooi zijn geworden en er ondanks de grote gouden generatie eigenlijk niks gepresteerd is (qua resultaten op toernooien)?

Zit er een nieuwe lichting aan te komen die hetzelfde niveau kan halen?

Nee, dat denk ik niet. Er zijn nog wel een paar grote talenten die eraan zitten te komen, maar het valt nog af te wachten of ze kunnen bevestigen. Het zijn er ook te weinig, en vooral achterin hebben we problemen. Er zijn nu al geen backs, en ik zie ook geen beloftevolle spelers daar.
Voor de huidige generatie zal Qatar de allerlaatste kans zijn, maar ik vrees dat het eigenlijk al voorbij is. Achteraf blijkt Martinez toch een miscast te zijn. Tegen kleine teams halen we het puur op talent, maar tegen grotere delven we steeds het onderspit. Dat heeft volgens mij mede te maken met de tactische inflexibiliteit van Martinez. Nog nooit is hij van z’n 343 afgestapt, zelfs niet in oefenmatchen. Hij wisselt ook steevast te laat.

1 like

Pedri verlengd tot 2026 (+ 1 jarige optie) bij Barça :ok_hand:

1 like

Allemachtig, Ajax - Dortmund. 2-0 klinkt goed, maar het had net zo goed 6-1 kunnen staan…
(eerste helft)

Heeeeerlijk hoe Ajax Borussia Dortmund heeft weggespeeld! 4-0 is oprecht nog mager, had met iets meer precisie 7-0 kunnen zijn. 19 doelpogingen, mooie acties :muscle:

En keepertje stond er ook op het moment dat het moest: Pasveer v Håland 3-0 :laughing:

Inderdaad, had ook 8-2 kunnen worden. Maar Ajax was duidelijk de bovenliggende partij.
Ze Krijgen Voetballes!

Niet alleen een imponerende zege, maar ook een belangrijke als het gaat om prestige. Ajax verslaat en passeert Dortmund; vanaf komend seizoen in de top 10 van de UEFA Coëfficiëntielijst.

Nederland ook dichtbij het doel, komend seizoen Portugal en zelfs Frankrijk (!) bij te halen.

Clubs

Landen

Echt een geweldige wedstrijd gezien. Ajax was oppermachtig, alles klopte vanavond. Heerlijke sfeer, aanvallend en verdedigend sterk en anders stond daar Pasveer. 9 uit 3, wat een weelde

Wie kijkt El Clásico later vandaag? Ik voorspel ‘n 2-2-gelijkspel … :smirk:

Ajax-Psv hier, super sunday is niet goed voor de kijkcijfers. Alle top duels overlappen elkaar. Niet bijster slim op gezet als je het mij vraagt.

De TV gaat aan, de laptops ook, de apps houden het bij…
Één groot multimediacentrum hier, vandaag. F1 Grand Prix USA als toetje. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik zit vandaag in de ArenA maar ga de ontwikkelingen op andere velden wel volgen. Hopelijk kan ik de GP nog zien, maar denk dat we de stad in gaan erna, dus zal wel niet… haha.

Ben wel jaloers, dat deed ik vroeger ook. (Ik woon al bijna 20 jaar in het buitenland). Als tiener of als jonge twintiger altijd naar de Arena.

Één van de laatste keren was begin 2005: bekerwedstrijd Ajax - Heerenveen. Dat bleef lang 0-0. Pas in de slotminuten scoorden Angelos Charisteas en de jonge invaller Ryan Babel.

Naast mij stonden vader en kind, de kleine nogal beteuterd in de rust dat er nog niet gescoord was. Ik zei tegen dat ukkie: Let op, Ryan Babel komt erin en zal scoren. Dus toen dat gebeurde in de laatste minuut keek dat kind me met ongeloof aan: Hoe wist die meneer dat…!? De magie van voetbal.

Heerlijk is dat he…
Ik moet zeggen, mede door werk (horeca) en het feit dat ik een seizoenskaart bij Telstar heb (om de hoek, support your local, hè :stuck_out_tongue: ) ga ik bijna nooit naar Ajax meer. Laatste echte wedstrijd was thuis tegen Salzburg… yep, 0-3… Heb er vandaag wel echt zin in. @D5981

Ajax - Salzburg 0-3. Dat was ook Roger Schmidt destijds, niet?

Roger Schmidt was toen inderdaad de trainer…

Ah kijk, in Nederland ook! Hier start Antwerp vs. Club, vanavond ook nog OM vs. PSG, het staat inderdaad allemaal geprogrammeerd op deze ene zondag! :joy:

‘t is ook nog Man U-Liverpool, voor de Belgen met Telenet gratis te volgen op post 11.