Algemeen Voetbal Topic

Discussieer hier over de laatste voetbal. Standen, transfers, geruchten, competities, spelers, teams, enzovoorts.

Jongens toch, die Denen. 't Is allemaal wat.

En toch was de eindstand slechts 3-0 voor Slowakije, waarbij ook nog een eigen goal gemaakt was door die Denen. Het is sneu voor die amateurs.

1 like

Ik zag dat op een gegeven moment de quota voor Denemarken 44.nogwat was. Als je daar een tientje voor de zekerheid op had gezet en ze winnen per ongeluk… :joy:

Had wel leuk zakcentje geweest!

Toch weer die Memphis die het doet…

4 wedstrijden op rij ongeslagen nu. Zou Memphis het zondag ook kunnen tegen Frankrijk?

Moeten ze wel beginnen zonder Wijnaldum en Strootman. Hoelang mogen die nog klungelen…

Beginnen met spelers die geen ritme hebben is overigens ook niet erg wenselijk.

Wie bedoel je hiermee eigenlijk? Ik neem voor het gemak even aan dat je het tegen mij hebt, als dat niet zo is sorry haha.

Maar er zijn wel meer middenvelders met ritme hoor. Pröpper, Klaassen speelt steeds meer, F. de Jong, Vilhena, eventueel VD Beek…

Je mag toch hopen dat Koeman nu inderdaad tot de conclusie komt dat Strootman én Wijnaldum op het middenveld niet werkt. Ik zou zelf met Wijnaldum, Vilhena, De Jong en Pröpper gaan spelen in een ruit op het middenveld en dan Depay en Babel het voorin maar uit laten zoeken. Vond Depay buiten zijn twee goals om ook erg sterk in het vasthouden van de bal, had een goede balans tussen diep gaan en in de bal komen. Achterin stond het met Tete, Van Dijk en De Ligt wel aardig, Blind op linksback kon tegen Peru al niet en ik mag hopen dat Koeman hem niet tegenover Mbappé zet zondag. De optie om Tete op links te zetten en zich vast te laten bijten in Mbappé (zoals de Telegraaf voorstelde) lijkt mij zo slecht nog niet.

Het opstellen van Tete die bij zijn club niet speelt i.p.v. een Janmaat die bij een goed Watford alles speelt, in tevens een sterkere competitie. Zou zelf ook voor Zoet kiezen i.p.v. Cillessen.

Vooraf vond ik de keuze voor tete ook opvallend. Helemaal omdat hij vaak niet zo aanvallend speelt en dat in een 5 mans verdediging vaak wel wordt verwacht, maar vond hem niet slecht spelen

Verdedigend zijn er weinig betere spelers dan Tete op rechtsback. Maar met aanvallende impulsen in een 5-3-2 verwacht je eerder een Janmaat of Karsdorp. Nu ging het niet slecht, maar tegen Frankrijk ben ik benieuwd of het gebrek aan ritme hem niet parten gaat spelen.

Denk dat Tete zich op basis van de wedstrijd tegen Peru wel bewezen heeft en als (links?)back mag starten tegen Frankrijk. Doordat Blind waardeloos speelde zie ik hem op links wel de strijd met Mbappé aan gaan, Janmaat zou dan rechts kunnen spelen tegen Matuidi. Ben vooral benieuwd naar het middenveld.

Inderdaad. Tete heeft in de competitie ook hele goede wedstrijden gespeeld tegen Neymar. Hij is natuurlijk snel, wat blind absoluut niet is. Ik ben alleen benieuwd of koeman met Frenkie de jong durft te spelen. Als die tegen Pogba/kante staat kan het zomaar zijn dat je overstapje en lichaamsschijnbeweging je direct balverlies oplevert…

Het middenveld met Strootman, Vormer en Wijnaldum kan echt niet meer. Totaal geen voetbal. Tijd voor vernieuwing met dus oa. Frenkie de Jong. Achterin gewoon met vier omdat je geen wingbacks hebt. Op rechts met Janmaat en Karsdorp nog wel. Op links Willems misschien maar die is er nu niet bij. Blind vind ik prima genoeg voor de eredivisie maar niet voor internationaal top niveau. Ga voorin ook lekker met Depay en Promes spelen. Promes speelde vaak als spits in Rusland en Depay nu ook bij Lyon.

Vanavond ga ik er voor zitten. Hopelijk zet Koeman De Vrij op de plek van Blind.

Heb er zin in vanavond! Hoop dat het iig een leuke pot wordt en hij idd niet speelt met blind centraal en strootman op het middenveld. Dan liever de vrij en frenkie de jong

De UEFA gaat naast de Champions League en de Europa League een derde Europese competitie toevoegen. Positief nieuws lijkt mij !