Algemeen Voetbal Topic

De afschrijving van oudere spelers zoals Brandt, Perisic en Ter Stegen gaat misschien harder dan van een jong talent, maar je krijgt er ook allemaal bijkomstige voordelen bij die vaak worden vergeten. Denk aan:

• Merchandise stijging
  • Inspiratie en leermeesters voor de jonge talenten
  • Meer interesse vanuit landen als Duitsland
  • Media/Marketing waarde

Je ziet dat het de club weer geloof, trots en vertrouwen geeft. Wat misschien wel het belangrijkste is na een mindere periode.

Ik support geen enkele Nederlandse ploeg, maar laten we het allemaal toejuichen dat dit soort namen nog voor Nederland kiezen in de wereld van het grote geld.

3 likes

Spelers zonder restwaarde.. een Brandt zijn marktwaarde is nog steeds 15 miljoen. Speelt die een goed seizoen dan heb je dat tekengeld + zijn salaris bij een verkoop gewoon weer terug verdient hoor..

Is ook pas 30, en stel dat hij 3 jaar blijft en pakt bijvoorbeeld twee kampioenschappen dan wegen de kosten niet op tegen de opbrengsten. Een transfersom of tekengeld is vaak ook makkelijk terug te verdienen via kaart verkoop of merchandise. 1 thuis wedstrijd voorronde Peren :pear: league levert al ruim een miljoen euro op.

Geen samenvattingen van de JPL op Dazn, iemand enig idee of die nog komen?

Ik heb net de hoogtepunten bekeken van Club Brugge, dus denk enkel match per match kan je er zien.Een volledig programma nog niet.Denk misschien tegen volgende week wel.

Nog een beetje geduld dus!

Absoluut onbegrijpelijk en eigenlijk schandalig. Alsof ze willen dat we het Belgisch voetbal niet meer volgen.

Nieuwe bondscoach Nederlands Elftal: Xavi Hernandez!

1 like

Een konijn uit de hoge hoed! Verrassende keuze, maar beter dan de Nederlandse trainers die beschikbaar zijn op dit moment.
Wel benieuwd met welke speelstijl Xavi het Nederlands elftal wil gaan laten spelen. Het tiki-taka van Barcelona vind ik niet passen bij Oranje.

Sommige trainers hebben maar een keurmerk. Kijk naar Amorim. Bij Milan ook weer 3-4-2-1 terwijl hij zo hard gefaald heeft bij United. Stug vol houden en maar 1 trucje kunnen. Echte grote managers veranderen hun plannen. Zelfs Simeone doet dit.

Erg benieuwd hoe goed Xavi, Engels spreekt en wat hij er van kan maken.

Ja, van die Amorim trainers vind ik zo treurig. Moeten er ook allemaal aankopen worden gedaan die later weer moeten worden verpatst voor een stuiver.

Wat ik mij nog kan herinneren spreekt Xavi vloeiend Engels en gaat hij qua systeem in principe uit van 433. Dat is natuurlijk redelijk algemeen, maar hij switchte wel met bepaalde spelertypes, formatiewijzigingen voor beter balbezit enzo. Niet zo’n Amorim dus.

Heeft het bij Barça prima gedaan met een toen matige selectie. Nam over toen de club 9e stond en werd nog 2e. Later nog kampioen en supercoppa. Jongens als Yamal, Gavi en Cubarsi gebracht, die de identiteit van de club kenden. Laatste jaar was moeizaam, soms wat te trage wissels meen ik nog. Maar al met al wel iemand die alles gewonnen heeft en weet wat het vereist. En je ziet ook nu weer met Spanje dat een goed systeem key is. Dat kan hij wel echt meebrengen bij Oranje.

1 like

Ik lijk te vorderen met dit project, en heb gezien dat Villarreal misschien ook dichterbij is (dan ik dacht)

Mocht je dan in Valencia verblijven, check dan van tevoren even hoe je na de wedstrijd terugkomt. Dat was toen ik ging niet zo makkelijk meer (avondwedstrijd en om 23:00 terug vanuit Villarreal)