Arsenal: Back to glory

In navolging van @DavinEland heb ook ik besloten om weer eens een story te starten.

#1

1 like

Mooi om te zien! Ik hoop dat het een leuke carrière wordt. Kijk er naar uit om je stukken te lezen.

1 like

Ben benieuwd, succes!

1 like

Bedankt voor jullie reacties. De ploeg van Arteta is naar Dortmund afgereisd om zich voor te bereiden op het nieuwe seizoen.

#2

Wedstrijden

Oefenwedstrijd
Arsenal 2-1 Borussia Dortmund
:soccer: 15’ Sancho
:soccer: 21’ Aubameyang (Özil)
:soccer: 31’ Özil (Torreira)

Oefenwedstrijd
AS Roma 0-1 Arsenal
:soccer: 25’ Lacazette (Özil)

Oefenwedstrijd
Arsenal 0-0 Ajax

Oefenwedstrijd
Arsenal 1-0 Valencia
:soccer: 44’ Aubameyang (Ceballos)

Dan hier ook nog de opstelling voor het begin van het seizoen. De eerste zomerse transferperiode staat trouwens uit om het realisme erin te houden.

Opstelling

Zoals in het eerste stukje beschreven is, is Champions League voetbal halen op dit moment de belangrijkste doelstelling. Maar hoe verliep dit de afgelopen jaren?

#3

Ook is de eerste officiële wedstrijd van het seizoen gespeeld.

Wedstrijden

Premier League, speelronde 1
Newcastle United 0-1 Arsenal
:soccer: 78’ 0-1 Willems (OG)
Newcastle verdedigde erg sterk, en het was dan ook erg lastig om kansen te creëren. Gelukkig wist Sokratis aan het eind van de wedstrijd een corner binnen te koppen via de heup van Jetro Willems waardoor de eerste drie punten binnen zijn.

Ziet er goed uit allemaal! Mooi dat je de eerste wedstrijd hebt weten te winnen, ook al was dat misschien ietwat gelukkig. Hopelijk kun je de Champions League bereiken.

1 like

De concurrentie voor een plek in de top 4 is groot. Een moeizame overwinning op Newcastle, maar wel erg welkome 3 punten. Je opstelling ziet er vrij logisch uit, al ben ik wel benieuwd of Aubameyang zijn kwaliteiten goed tot uiting komen op de linkerflank.

1 like

Bedankt voor de reacties. Aubameyang is in de spits inderdaad gevaarlijkers als op de linksbuiten positie. Toch denk ik dat dit de beste optie is op dit moment, aangezien ik anders geen plek in mijn elftal heb voor Lacazette. Tot nu toe laat Aubameyang het gelukkig wel zien op de linkerflank.
De eerste topper in de Premier League is gespeeld tegen de huidige Champions League kampioen Liverpool. Na deze topwedstrijd zal de derby tegen aartsrivaal Tottenham gespeeld worden.

#4

Voor de wedstrijd in Liverpool was er ook al een wedstrijd gespeeld tegen het stugge Burnley

Wedstrijden

Premier League, speelronde 2
Arsenal 2-0 Burnley
:soccer: 19’ 1-0 Lacazette (Aubameyang)
:soccer: 49’ 2-0 Aubameyang (penalty)
Opnieuw speelde we tegen een erg stugge ploeg, die voornamelijk hun speelstijl had gericht op de verdediging. We wisten genoeg kansen te creëren waardoor we een mooie 2-0 overwinning hebben geboekt. Het had zelfs nog 3-0 kunnen worden, aangezien Aubameyang in de tweede helft een penalty misschoot.

Premier League, speelronde 3
Liverpool 4-1 Arsenal
:soccer: 22’ 1-0 Firmino
:soccer: 28’ 2-0 Salah
:soccer: 45’ 2-1 Aubameyang (Lacazette)
:soccer: 81’ 3-1 Henderson
:soccer: 90’ 4-1 Origi

Naast de wedstrijden is ook de loting van de Europa League verricht. Het is zeker geen gemakkelijke poule, maar een koppositie in moet zeker de doelstelling zijn.

Loting

Leuke story!
Zolang je van de kleinere clubs wint, mag je uit van Liverpool verliezen om bij de eerste 4 te komen.
Ik speelde zelf altijd met Aubameyang in de spits en Nelson of Martinelli linksbuiten en Lacazette op de bank.

1 like

Bedankt voor je reactie! Zowel Martinelli als Nelson laat het tot nu toe niet zien in de minuten die ze beide krijgen. Daarnaast loopt het nu wel prima met Aubameyang op links. Jouw idee is in de toekomst echter wel een goede optie wanneer beide talenten verder zijn in hun ontwikkeling. Dan is nu de derby tegen aartsrivaal Tottenham Hotspur gespeeld.

#5

Ook is de eerste wedstrijd in de Carabao Cup gespeeld tegen Leyton Orient.

Wedstrijden

Carabao Cup, ronde 2
Leyton Orient 0-2 Arsenal
8’ 0-1 Nketiah (Maitland-Niles)
85’ 0-2 Nketiah
Een simpele wedstrijd in de beker, waardoor het tweede elftal de wedstrijd speelde. Eddie Nketiah was de uitblinker van de avond met twee doelpunten.

Premier League, speelronde 4
Arsenal 1-1 Tottenham Hotspur
79’ 0-1 Kane
85’ 1-1 Lacazette (Özil)

Mooi dat je nog een punt hebt weten te pakken tegen de grote rivaal en een fijne en relatief eenvoudige bekerzege lijkt mij. Het zou mooi zijn als je de volgende wedstrijd tegen een topclub (weet niet welke dat is natuurlijk) winnend kunt afsluiten zodat dat geen ding wordt. Verder ziet het er goed uit en kan ik vertellen dat ik mede door jou story het zelf ook weer ga oppakken, dus dat doe je goed. :wink:

1 like

Inderdaad erg leuk om weer wat story activiteit te zien op het forum! Denk dat ik ook maar weer eens een story ga beginnen.

Met Arsenal ben je goed van start, ziet er prima uit!

1 like

Jammer dat met name Martinelli voorlopig nog niet voldoet. Enorm talent!

1 like

Bedankt voor de reacties. Zou leuk zijn als de story activiteit weer op gang komt. Ben benieuwd naar jullie stories! De volgende wedstrijd tegen een topclub is trouwens op Old Trafford in de Premier League, maar nu eerst een opvallende uitspraak van Mikel Arteta.

#6

Dan zijn er ook nog een aantal wedstrijden gespeeld.

Wedstrijden

Premier League, speelronde 5
Watford 0-2 Arsenal
3’ 0-1 Pépé (Lacazette)
25’ 0-2 Aubameyang (Lacazette)
We begonnen de wedstrijd erg goed, en stonden door het geweldige aanvalstrio al binnen 25 minuten voor. Daarna kakte het spel wat in, maar een 2-0 overwinning op bezoek bij Watford is een zeer degelijk resultaat.

Europa League, groepsfase, speelronde 1
Eintracht Frankfurt 0-4 Arsenal
39’ 0-1 Pépé (Bellerín)
52’ rode kaart Hinteregger
53’ 0-2 Aubameyang (penalty)
68’ 0-3 Aubameyang (Ceballos)
86’ 0-4 Bellerín (Aubameyang)
Op papier misschien wel de lastigste wedstrijd van de groepsfase werd met gemak gewonnen. Frankfurt liet zien een sterke ploeg te hebben, maar viel na de rode kaart van Hinteregger helemaal uit elkaar. Aubameyang liet nog maar eens zien dat hij in topvorm is, en ook Bellerín speelde een geweldige wedstrijd in Duitsland.

Premier League, speelronde 6
Arsenal 1-3 Aston Villa
32´ 1-0 Aubameyang (Özil)
53´ 1-1 Samatta
62´ 1-2 Lansbury
90´ 1-3 Samatta (penalty)
Zeker niet onze beste wedstrijd, maar een nederlaag was alles behalve verdiend kijkend naar het spelbeeld. Waar wij elf schoten op doel hadden, had Villa er maar drie. Helaas zit het niet altijd mee in de voetballerij.

Leuke story ben je in de winter transferperiode van plan om transfers te doen?

1 like

Zoals in het stukje aangegeven is vooral de breedte een probleem. Ik mis een aanvaller die in de 80ste minuut nog dat winnende doelpunt kan maken. Daar zal dan ook naar gekeken worden in de winter, en voor de rest zullen er een paar talenten worden aangetrokken.

Leuk om je story te volgen, man! Hopelijk ben je een voorbeeld voor velen en valt er de komende quarantaine-weken genoeg te beleven qua stories. Ga vooral zo door.

1 like

Gedurfde teksten. Een vertrek van Edu lijkt er wel aan te komen. Overmars zou zeker een hele mooie opvolger zijn. Ben benieuwd!

1 like

Het eventuele aantrekken van Overmars zou de deur natuurlijk openen om bij Ajax een aantal versterkingen weg te halen. Ik denk dat een Blind, Tagliafico en Van de Beek absoluut iets toe zouden kunnen voegen aan dit Arsenal. Jammer van de nederlaag tegen Aston Villa, waren je spelers wel 100% fit na de EL wedstrijd tegen Frankfurt? Zeker voor een team als Arsenal lijkt de PL me belangrijker.

1 like

Bedankt voor jullie reacties! De spelers waren nagenoeg helemaal fit, aangezien het duel tegen Aston Villa op een maandag avond werd gespeeld. Ik zie zelf de EL vooral als de tweede optie om de CL te halen, vandaar dat ik de competitie redelijk serieus neem. Dan is nu het duel tegen Manchester United gespeeld.

#7

Dan zijn er ook nog twee andere duels gespeeld.

Wedstrijden

Carabao Cup, ronde 3
Luton Town 0-2 Arsenal
18´ 0-1 Nelson
66´ 0-2 Saka (Xhaka)
Opnieuw een makkelijke tegenstander in de beker, waardoor de talenten opnieuw de kans kregen om het te laten zien, wat ook resulteerde in een mooie overwinning.

Premier League, speelronde 7
Manchester United 1-1 Arsenal
43´ 1-0 Martial
45´ 1-1 Özil (Ceballos)

Europa League, speelronde 2
Arsenal 2-1 Standard Luik
5’ 1-0 Aubameyang (Ceballos)
67’ 1-1 Cimirot
76’ 2-1 Lacazette (Pépé)
De tweede wedstrijd in de Europa League werd gespeeld met een paar wisselspelers om ze te laten wennen aan het niveau. Uiteindelijk bleek het een pittige wedstrijd te worden tegen een goed spelend Standard Luik. Gelukkig wist invaller Lacazette uiteindelijk de drie punten binnen te halen.

1 like