Arsenal: Back to glory

Niet het resultaat waarop je gehoopt had natuurlijk, al is een punt bij West Ham na een achterstand ook niet slecht. Ben zeer benieuwd hoe je het er tegen Manchester City van af gaat brengen.

1 like

Bedankt voor de reacties. Aubameyang is inderdaad in een geweldige vorm. Dan nu de topper tegen Manchester City.

#14

Ook is er gespeeld in de Europa League, en is er daarnaast ook nog is geloot voor de volgende ronde.

Wedstrijden

Europa League, speelronde 6
Standard Luik 1-0 Arsenal
19’ 1-0 Cimirot
Omdat de volgende ronde al zeker was kregen de talenten de kans. Vooral Saka blonk uit op de linksback positie en ook Willock was meer dan prima op het middenveld. Helaas bleek Standard Luik net een maatje te groot voor het jonge team, maar toch kunnen we terugkijken op een goede wedstrijd.

Premier League, speelronde 17
Arsenal 0-2 Manchester City
8’ 0-1 De Bruyne
28’ 0-2 De Bruyne

Loting

In het volgende stukje wordt de eerste inkomende transfer bevestigt. Het gaat om een ex-Ajacied.

De harde realiteit dat dit City een maatje te groot is voor dit Arsenal, ben benieuwd of de leerling de volgende keer inderdaad van de meester weet te winnen. Malmo lijkt mij een tegenstander waartegen je aan je stand verplicht bent om de volgende ronde te halen.

1 like

Zonde van de nederlaag tegen City, maar dat kan natuurlijk gebeuren. Prima loting in de EL. Wel opletten voor onderschatting van de tegenstander natuurlijk.

1 like

Jammer, maar zeker geen schande om te verliezen van Manchester City. Het zou natuurlijk mooi zijn als je ze verderop in het seizoen wel weet te verslaan. Malmo lijkt mij een zeer gunstige loting en zou je eigenlijk gewoon gemakkelijk van moeten kunnen winnen.

1 like

Bedankt voor de reacties. Dan hier de bekendmaking van Overmars zijn eerste aankoop in Londen.

#15

Uitleg

Ik merkte heel erg dat we een echte supersub miste om in de laatste minuten nog dat winnende doelpunt te maken. Ik denk dat ik met Dolberg dan de ideale speler heb binnen gehaald. Bij een mogelijk vertrek van Lacazette of Aubameyang in de zomer hebben we dan ook meteen een nieuwe eerste spits.

Ook is er gespeeld tegen Everton en Bournemouth.

Wedstrijden

Premier League, speelronde 18
Everton 0-1 Arsenal
45’ 0-1 Lacazette (Özil)
Een erg matige wedstrijd van onze kant. Vooral de verdediging was matig, behalve Leno. De Duitse keeper maakte tien reddingen, waardoor een prima uit-overwinning werd geboekt.

Premier League, speelronde 19
Bournemouth 0-2 Arsenal
49’ 0-1 Özil (Aubameyang)
85’ 0-2 Özil (Lacazette)
Een prima wedstrijd op bezoek in het Vitality Stadium. Vooral Özil blonk uit met twee doelpunten, maar ook Aubameyang speelde een goede wedstrijd

Ik denk dat dolberg goed past bij Arsenal. Goede techniek, goed schot en redelijk snel, een soort Bergkamp rol zou prachtig zijn. Verder 2 mooie uit overwinningen en belangrijk om je dieper in de top 4 te graven.

1 like

Mooie transfer! Ben zelf niet direct fan van Ajax, maar had altijd wel sympathie voor Dolberg. Relaxte kerel en een begenadigd voetballer. Drinkt ook nog al eens graag een pintje, haha!

1 like

Ben benieuwd of Dolberg deze stap aan kan, al zou hij in potentie een prima spits kunnen zijn voor Arsenal. Koelbloedig voor het doel, technisch sterk en kan goed mee in het positiespel, misschien alleen qua snelheid en fysiek dat hij het moeilijk gaat krijgen in de Premier League.

1 like

Leuk dat je Dolberg hebt gekocht. Lijkt mij een erg sterke aankoop die goed bij Arsenal zal passen.

1 like

Denk wel dat deze jongen kan slagen bij Arsenal. Mooi dat je hem weg haalt uit de saaie Ligue 1.
Hij houdt volgens mij wel de ontwikkeling tegen van Martinelli en Nketiah die bij mij na Aubameyang het meeste scoren in het eerste seizoen.

Özil lekker bezig zo te zien!

Ben ook een carrière bezig met Arsenal. Wat doe jij na seizoen 1 met Auba en Laca?

1 like

Vind Dolberg op zich wel een mooie transfer en redelijk bij de club passen, maar vind het op dit moment niet de meest logische keuze. Dolberg lijkt bij Nice behoorlijk op zijn plek te zitten en dus lijkt mij een vertrek naar Arsenal voor een plek op de bank geen goede vervolgstap. Daarnaast lijkt juist de aanval op papier juist het sterkst bij Arsenal en had ik voor een supersub misschien naar een wat oudere speler gekeken, die tevreden was geweest met een plek op de bank. Echter, als Dolberg volgend jaar eerste spits zal gaan worden lijkt het mij wel een prima keuze.

1 like

Bedankt voor de reacties. @RVDH, ik vermoed dat één van de twee zal vertrekken aan het eind van het seizoen. Ik denk persoonlijk Lacazette, en dan laat ik Aubameyang zijn contract aflopen zodat hij nog een keertje kan cashen in het buitenland. @Ryanajax, het idee is dat Dolberg volgend jaar de nieuwe eerste spits is. Ondanks dat hij op zijn plek is bij Nice lijkt me een stap naar Arsenal erg logisch. Met Overmars heeft hij een vertrouwd persoon, betere club, betere competitie, beter salaris, Europees voetbal en daarnaast uitzicht op een basisplek gezien een mogelijk vertrek van Lacazette.
Dan is er nu gespeeld tegen rivaal Chelsea.

#16

Wedstrijden

Premier League, speelronde 20
Arsenal 4-1 Chelsea
12’ 1-0 Pépé (Lacazette)
29’ 2-0 Tierney (Lacazette)
43’ 3-0 Özil (Lacazette)
53’ 4-0 Aubameyang (Özil)
61’ 4-1 Giroud

In het volgende stukje zal er opnieuw gespeeld worden tegen een topclub. Dit keer komt Manchester United op bezoek.

Als je dan naar deze wedstrijd kijkt zou je Lacazette en Aubameyang toch gewoon willen houden? Erg goed resultaat tegen Chelsea, als je deze lijn door kan zetten tegen Man Utd dan doe je goede zaken om eindelijk weer eens terug te keren in de Champions League.

Ik zelf was ook van plan om Aubameyang te laten gaan na zijn contract. Toen clubs hem benaderde in de winterstop om hem transfervrij over te nemen na het seizoen begon ik toch te zweten. Mijn topscorer en een van mijn sleutelspelers. Ik heb zijn contract toch maar verlengd :slight_smile:

Mooi om de London Derby op die manier te winnen. Ik geniet ervan dat Özil ook belangrijk kan zijn voor de ploeg.

Ziet er goed uit, op deze manier is de Champions League haalbaar. Een plek waar Arsenal thuis hoor wat mij betreft:

Mooi dat je afgetekend weet af te rekenen met Chelsea en met zo’n resultaten komt Champions League voetbal ook dichterbij. Succes tegen United!

Lekker resultaat hoor! Goede screen ook.

Heerlijk overwinning en een aardige positie met 5 plaatsen voorsprong op Chelsea.