Arsenal FC | The Gunners

Gio geeft zijn 1e uitgebreide interview sinds zijn komst

Copyright-ProShots-122252996929000
Omdat er nog bijna niet met Gio gesproken is zal nu een interview met hem plaatsen vinden over het voorseizoen en hoe het allemaal is gegaan sinds zijn overkomst etc.

Welkom Giovanni goed dat je gekomen bent!, we hebben je nog niet echt uitgebreid gesproken sinds je bij deze mooie club aan het roer staat.
‘‘Ja dat klopt ik heb ervoor gekozen om me eerst in alle rust te settelen bij de club en dan met een interview te komen hoe alles ervoor staat. Nu ik hier ben kan ik je rustig te woord staan zonder dat er nog dingen spelen etc’’.

Dat valt te begrijpen, hoe kijk je terug op je tijd bij Feyenoord als trainer?
‘‘Daar krijg ik automatisch een glimlach van op me gezicht, we zijn kampioen geworden en hebben 2 keer de beker gewonnen maar ook de Johan Cruijff schaal hebben we behaald. Dat was uiteraard een mooie tijd met ups en downs. Nu is het aan de volgende trainer om de 5e prijs in een krappe 4 jaar te behalen’’.

Dat heb je heel goed gedaan inderdaad, heb je lang na moeten denken over de stap naar Arsenal?
‘‘Bedankt voor het compliment, ik heb het er een tijdje erover gehad met de familie en de club maar uiteindelijk waren we het eens dat dit het beste is voor alle partijen. Er was al een tijdje kritiek van buitenaf dat Feyenoord moest vernieuwen en de belangstelling van Arsenal kwam ook niet echt uit de lucht vallen. Ik ben blij nu dat ik deze stap heb gemaakt naar deze geweldig mooie club en we gaan er alles aan doen om er een succesvolle periode van te maken’’.

Oke we gaan het zien ik hoop het beste voor je, je hebt al mooie uitslagen behaald in het voorseizoen hoe kijk je daar op terug?
‘‘Dat waren mooie en leerzame wedstrijden tegen tegenstanders van een best hoog niveau, ik vind dat we het als team goed hebben gedaan op een paar foutjes na. De jongens hebben zich goed kunnen laten zien en dankzij dat heb ik nu een vrij goed beeld wat de basis gaat zijn voor de openingswedstrijd tegen City’’.

Ik denk dat je me volgende vraag wel kan raden, Wat zal de tactiek zijn waarin je gaat spelen?
‘‘Ik kan je wel alvast verklappen dat ik me niet ga houden aan het Hollandse school voetbal maar het zal er wel een beetje op gaan lijken, we hebben alle oefenwedstrijden in een 4-2-3-1 gespeeld en dat bevalt goed dus ik zie geen reden op verandering’’.

Kan je me een tipje van de sluier geven van de (mogelijke) basis opstelling tegen City?
‘‘Daar kan ik je helaas niet te veel over vertellen maar het is niet onwaarschijnlijk dat ik op een paar wijzigingen na al met de formatie heb gespeeld in het voorseizoen, maar ik kan je dat niet met zekerheid zeggen omdat er nog dingen kunnen gebeuren in aanloop naar de wedstrijd’’.

Nou dan wens ik je alle geluk toe de komen de tijd bij The Gunners, we spreken elkaar!
‘‘Jij ook bedankt we gaan onze stinkende best doen!’’

Binnenkort zal de 1e wedstrijd(en) gespeeld zijn.
Ik hoop dat ik dit interview beter heb vormgegeven ik heb er nog wel best wel wat moeite mee, ik heb nog wel een vraag: Hoe zien jullie het liefst de uitslagen/verslagen van de wedstrijd in een post?
Alvast bedankt voor de reacties!

Arsenal start het seizoen met 6punten uit 3wedstrijden

image
Hieronder vind je de uitslagen en een verslag bij elke wedstrijd van het wedstrijdbeeld etc.

Arsenal - Man City openingswedstrijd
Opstelling van rechts naar links:
4-2-3-1 smal
Leno
Bellerin
de Ligt
Sokratis
Kolasinac (‘82’ Sessegnon)
Torreira (‘75’ Xhaka)
Ramsey
Mkhitaryan
Özil © (‘67’ Aouar)
Aubameyang
Lacazette

1-0 ‘29’ Aubameyang
1-1 ‘45’ Kompany
1-2 ‘86’ David Silva
Arsenal begon deze wedstrijd fel en was de bovenliggende partij, door die felheid kwamen we door een beetje geluk met 1-0 op voorsprong.
Het was echt een aantrekkelijke wedstrijd met kansen voor beide ploegen, vlak voor rust kopt Kompany de 1-1 binnen omdat hij door de verkeerde man werd gedekt en dat kwam hard aan zo vlak voor rust.
Na rust was het eigenlijk het zelfde beeld als de 1e helft, beide ploegen kregen (grote) kansen maar die werden alleen niet verzilverd tot dat Silva plotseling de uiteindelijke winnende goal binnenschoot vanaf randje zestien.
Een zure nederlaag omdat we zeker niet onder deden voor City maar het zij zo, op naar de volgende topper namelijk Chelsea uit.

Chelsea - Arsenal
Opstelling van rechts naar links:
4-2-3-1 smal
Bellerin (‘84’ Lichtsteiner)
de Ligt
Sokratis
Kolasinac
Torreira (‘75 Xhaka)
Ramsey
Mkhitaryan
Özil © (‘64’ Iwobi)
Aubameyang
Lacazette

0-1 ‘8’ Özil
0-2 ‘24 Aubameyang
0-3 ‘28’ Mkhitaryan
1-3 ‘90+1’ Kanté
Wederom zette Arsenal de toon in deze topper door goed af te jagen.
De 1-0 lag al snel in de netten door een fout van Kepa, Özil krijgt de bal op handige wijze van Mkhitaryan en haalt in een keer uit net in de zestien en verschalkt doelman Kepa.
Naar de mening van de media was het een fout van de doelman die de bal nog licht aanraakte.
Na goed combinatie spel van Arsenal steekt Torreira Aubameyang weg die naar een korte sprint alleen voor de doelman staat en koelbloedig de 0-2 binnen schiet.
De Arsenal fans worden helemaal gek in het uitvak dat The Gunners nu al op een riante voorsprong staan uit bij de rivaal.
Arsenal blijft aandringen en vrij kort erna vliegt de 0-3 binnen door een mooie technische actie van Mkhitaryan, hij viert het met de fans die zijn naam scanderen wat is hij in vorm nu al.
Na de rust is het een rommelige wedstrijd geworden omdat Arsenal nu wat gas terug neemt en Chelsea laat komen, op enkele kansjes na kunnen ze niet gevaarlijk worden tot dat Kanté de eretreffer fijnloos binnen schiet.
We kunnen dikverdiend de 3 punten bij schrijven en terug kijken op een zeer goede wedstrijd.

Arsenal - West Ham
Opstelling van rechts naar links:
4-2-3-1 small
Leno
Bellerin
de Ligt
Sokratis
Kolasinac (‘84’ Sessegnon)
Aouar (‘75’ Torreira)
Ramsey
Mkhitaryan
Özil © (‘65’ Iwobi)
Aubameyang
Lacazette

1-0 ‘24’ Özil
1-1 ‘28’ Wilshere
2-1 ‘72’ Iwobi
Dit was meer een controlerende wedstrijd dan dat we echt aan het afjagen waren.
We begonnen een stuk sterker als WHU en kregen als snel grote kansen, de tegenstander stond verdedigend goed met een 4-5-1.
Arnautovic was een aantal keer in de beginfase zeer gevaarlijk met de uitbraken van de uitploeg, hij schoot een keer op de paal en doelman Leno moest al 2x redding brengen.
Toch was daar de 1-0 van wie anders dan aanvoerder Özil, een schot van dichtbij met een beetje geluk in de rechterhoek raak geschoten.
Maar West Ham liet zich niet kennen en ging vrolijk door met counteren, er waren kansen genoeg voor ons tot dat Wilshere uit een counter echt fantastisch binnen schiet en de 1-1 op het scorebord zet.
Tot de rust waren er nog enkele kansen maar die wilden er helaas niet in.
Na rust zette we meer en meer aan gingen opzoek naar de voorsprong, het bleef knap lastig de defensie te doorbreken.
Er waren enkele wissels doorgevoerd en toen ging het gek genoeg beter lopen, Iwobi die voor Özil erin gekomen was liet zich goed zien en schiet uiteindelijk toch eindelijk de 2-1 binnen door een krullend schot vanaf rechterkant (al in de zestien).
WHU werd niet meer gevaarlijk en we speelden het rustig uit en dus bleven de punten in eigen huis.

Gio praat over een prima seizoenstart, jammer van de wedstrijd tegen City maar we krijgen nu een aantal wedstrijden die we moeten winnen.

Next: drukke laatste transferweek bij Arsenal

Goede uitslagen! Waarom laat je Sessegnon op een vrij korte invalbeurt na niet spelen? Die kan er echt al wel meteen staan en dit komt zijn groei natuurlijk niet ten goede.

1 like

Ik wil hem rustig brengen en hij gaat zeker genoeg minuten maken, wil hem alleen als buitenspeler gaan gebruiken omdat ik een andere linksback heb gehaald (wie staat in de volgende post).
Na de volgende post zul je misschien denken dat ik 1á2 iets of wat overbodige aankopen heb gedaan maar met het (pressie) voetbal dat ik speel heb ik in de drukke weken iedereen hard nodig.

Het ziet er opzicht prima uit, al ben ik het wel met @tomcleanmountain eens dat je Sessegnon meer speeltijd zou kunnen geven. Ik zou hem ook vooral inzetten als linker of rechter aanvallende middenvelder ipv als back. Ben benieuwd wat er in de laatste week allemaal gaat gebeuren.

1 like
Drukke transfer deadline bij Arsenal

image
Zoals gezegt is het een en ander gebeurt in Londen de laatste transfer weken.
Om te beginnen met Mustafi die naar Everton verhuisde voor een kleine 40 miljoen, hij kwam niet aan spelen toe en mocht dus vertrekken bij de club.
Er waren ook 3 aankopen in de laatste transfer week, hieronder de 3 namen:
Wilfried Zaha - Crystal Palace 45 miljoen
Ben Chilwell - Leicester City 20miljoen
Ruben Dias - Benfica 28 miljoen

Om te beginnen bij Zaha, we hadden een extra aanvaller nodig en kwamen dus uit bij hem.
We waren er al vrij snel uit dus zat hij al vrij snel bij het team.
Dan de verdediger van Leicester, we hadden ook verdedigend (naar mijn mening) nog een versterking nodig en kwamen dus uit bij hem.
Hij kan zowel links als centraal spelen dus is het handig om ook zo iemand erbij te hebben.
Als laatste de centrale verdediger uit Portugal, we willen Chilwell als back gaan gebruiken dus hebben hem gehaald als potentiele basisspeler naast de Ligt.

Er zijn ook nog 2 wedstrijden gespeeld in de PL:
Cardiff - Arsenal Premier League
Leno
Bellerin
De Ligt
Sokratis
Kolasinac (‘82’ Chilwell)
Torreira
Ramsey (‘74’ Aouar)
Mkhitaryan
Özil© (‘67’ Iwobi)
Aubameyang
Lacazette

0-1 ‘2’ Lacazette
0-2 ‘6’ Aubameyang
1-2 ‘16’ Al Abed
1-3 ‘45+2’ Ramsey
1-4 ‘67’ Aubameyang
Een verdiende overwinning waar we overtuigend de bovenliggende partij waren.

Newcastle - Arsenal Premier League
Leno
Bellerin (‘84’ Chilwell)
De Ligt
Sokratis
Kolasinac
Torreira
Ramsey
Mkhitaryan (‘78’ Iwobi)
Özil© (‘61’ Zaha)
Aubameyang
Lacazette

0-1 ‘18’ Ramsey
0-2 ‘45’ Aubameyang
0-3 ‘50’ Aubameyang
1-3 ‘52’ Atsu
1-4 ‘64’ Aubameyang
1-5 ‘90+1’ Lacazette
Wederom een dikverdiende overwinning waar we echt de bovenliggende partij waren op enkele uitvallen na van Newcastle.

Ik heb deze post wat simpel gehouden omdat ik op het moment niet heel veel tijd heb om een post uitgebreid te schrijven.
Next: samenvatting transferperiode & weer een aantal wedstrijden gespeeld

Goede start van het seizoen! Alleen jammer van de nederlaag tegen city, maar die had je van tevoren natuurlijk al wel kunnen verwachten, nu ze zo oppermachtig zijn. Verder prima resultaten!

Ik vind Zaha een mooie aankoop! Denk dat hij een mooie aanvulling is op je huidige aanvallers, ook doordat hij eigenlijk overal voorin wel uit de voeten kan. Persoonlijk had ik Mustafi gewoon gehouden als back-up, met De Ligt heb je al een toptalent aangetrokken en vind het dan zonde om Diaz op de bank te zetten. Beetje zelfde heb ik met Chilwell, al snap ik wel dat je er iemand op links bij wilt hebben.

@robin-vg De nederlaag tegen City viel inderdaad te verwachten, maar we kregen toch genoeg kansen op de winnende waarna helaas Silva hem wel maakt. Bedankt!

@db1512 Zaha is inderdaad een prima aanvulling in de aanval hij krijgt ook regelmatig zijn minuten.
Ik had idd Mustafi kunnen houden voor op de bank maar ben ook eigenlijk niet zo weg van Sokratis dus ga nu Dias (rustig) brengen zodat hij mogelijk in de basis gaat spelen.
Chilwell is beetje hetzelfde verhaal inderdaad maar zoals je zal zien in me volgende post gebruik ik Sessegnon als half/buiten speler dus heb ik niet echt een back-up voor Kolasinac.
Ook jij bedankt!
Als er nog iets is wat jullie graag willen zien hoor ik het graag!

Aubameyang is lekker op dreef zo te zien! Als er 40 miljoen geboden wordt op een speler die niet aan spelen toe komt bij jou is het begrijpelijk dat je hem van de hand doet overigens, al was het wel een hele degelijke back up geweest.

Arsenal komt met overzicht transfers

image
Zoals gezegt zal ik een overzicht geven van de transfers waarvan Overmars zegt dat het een interessante transferwindow is geweest en dat hij tevreden is met de groep die er nu staat.
Hieronder de in en uit komende transfers:

Inkomende transfers:
-W.Zaha - Crystal Palace €45.000.000
-B.Chilwell - Leicester City €20.000.000
-R.Dias - SLB Benfica €28.000.000
-M.De Ligt - AFC Ajax €31.000.000
-R.Sessegnon - Fulham €16.000.000
-H.Aouar - OL Lyon €24.000.000
Uitgaande transfers:
-M.Elneny - Burnley €15.600.000
-J.Osei-Tutu - De Graafschap Huur
-S.Mustafi - Everton €38.500.000
-J.Willock - Houston Dynamo Huur
-L.Koscielny - Internazionale €17.500.000
-N.Monreal - Real Madrid €8.300.000
-E.Nketiah - SJ Earthquakes Huur
-D.Welbeck - Villareal €10.500.000
-C.Jenkinson - West Brom €2.000.000

Ook zal ik de groep van de EL erbij zetten voordat mensen niet weten in welke groep ik zit.
GroepE
1.Arsenal
2.Sporting CP
3.Legia Warszawa
4.Molde FK

Ook zijn er nog een aantal wedstrijden gespeeld voor niet alleen de competitie maar ook de Carabao Cup en de Europa League.

Arsenal - Molden FK EL
Leno
Bellerin
De Ligt
Sokratis
Kolasinac (‘71’ Chilwell)
Torreira (‘80’ Aouar)
Ramsey
Mkhitaryan
Özil © (‘65’ Zaha)
Aubameyang
Lacazette
1-0 ‘14’ Kolasinac
2-0 ‘74’ Aubameyang
3-0 ‘90+2’ Mkhitaryan
Al met al een dikverdiende overwinning omdat we 90min lang de betere waren, onze afwerking was niet goed genoeg om een monsterscore neer te zetten.

Arsenal - Southend Utd Carabao Cup
Cech
Lichtsteiner
De Ligt (‘72’ Holding)
Dias
Chilwell
Aouar
Xhaka
Iwobi
Zaha (‘66’ Maitland-Niles)
Sessegnon
Lacazette © (‘85’ Aubameyang)
1-0 ‘53’ Sessegnon
Wederom waren we de betere partij en hadden weer veel moeite om te scoren, Southend kwam er een paar keer best gevaarlijk uit maar waren veel te slordig.

Arsenal - Watford PL
Leno
Bellerin
De Ligt
Sokratis (Rood 90+1)
Kolasinac (‘76’ Chilwell)
Torreira (‘85’ Aouar)
Ramsey
Mkhitaryan (‘65’ Zaha)
Özil ©
Aubameyang
Lacazette
0-1 ‘13’ Petersen
1-1 ‘27’ Özil
1-2 ‘31’ Pereyra
1-3 ‘77’ Deulofeu
2-3 ‘88’ Zaha
Een wedstrijd om snel te vergeten voor The Gunners, we speelden zwaar ondermaats naar mijn mening waar Watford duidelijk van profiteerde.
In de extra tijd kreeg Sokratis nog een rode kaart en penalty tegen, Deulofeu kon deze niet verzilveren door goed keeperswerk van Leno.

Ik zit nog wel te kijken hoe ik Gio kan betrekken in een post met wedstrijden etc, mijn idee was om hem na iedere wedstrijd een kleine nabeschouwing te laten geven. Soort van wat ik nu doe alleen dan door de trainer.
Next: Wedstrijden in de Premier League en Europa League.

Duidelijk overzicht van de transfers! Ik zou trouwens bij je uitslagen de uitslag er ook direct bovenaan zetten, dan kan je wat makkelijker de uitslagen scannen (ben zelf niet heel erg geïnteresseerd in de opstelling iedere keer).

Je hebt aardig wat transfers doorgevoerd en ik denk dat de kwaliteit van de selectie er wel beter op is geworden. Daarnaast ben ik het ermee eens dat je de uitslagen beter bovenaan zou kunnen zetten.