Arsenal FC | The Gunners

image
Zoals gezegt in het andere topic ga ik een story starten met Arsenal.
Vanavond zal ik echt met de story beginnen als 1e echte beginpost.
Wel ga ik alvast een paar mogelijke trainers van de club laten zien, aan jullie om te raden/gokken wat de trainer gaat worden in deze story :wink:

Unai Emery
Giovanni van Bronckhorst
Thierry Henry
Patrick Viera
Louis van Gaal

Benieuwd wat je er van gaat maken! Toffe club waar ik zelf ook aan heb zitten denken om een story mee te beginnen dus daarom extra nieuwsgierig. Ik denk dat je Emery als coach houdt.

Leuk dat je een story begint, ben zelf wel heel benieuwd hoe een combinatie tussen Patrick Viera en Thierry Henry uit zou pakken.

Ik gok dat Gio van Bronkhorst de nieuwe manager van Arsenal gaat worden, aangezien het bij Feyenoord iets minder loopt. Denk dat hij als ex-Gunner wel past als trainer en veel rust kan uitstralen bij het team.

van Bronkhorst volgt Wenger op als hoofdtrainer Arsenal

image image

Nu Wenger weg is bij Arsenal zal oud speler Giovanni van Bronckhorst de hoofdtrainer van The Gunners worden.
Gio was al langer in beeld bij de club mede door zijn (vele) prijzen die hij in relatief korte tijd heeft behaald bij Feyenoord.
De club is blij om de nu oud trainer van de Rotterdammers de verwelkomen, de voorzitter van de club Keswick zegt dan ook: ''Ik ben blij dat we hem nu kunnen presenteren en een frisse start kunnen maken na de lange periode onder Wenger ‘’.
Keswick heeft er volle vertrouwen in dat Gio het goed gaat doen en geeft hem dus de tijd om zijn draai te vinden bij de club als trainer.

De club meld ook dat de trainer zijn huidige assistent meeneemt, dat betekent dat Jean-Paul van Gastel de vertrouwde man naast hem op de bank wordt.
Er gaat nog wel gezocht worden naar een nieuwe algemeen directeur omdat die functie sinds kort overgenomen is door andere directie leden ivm met het vertrek van Gazidis.
Daarmee wil ik de hulp van jullie inschakelen wat een goede (algemene) directeur zou zijn bij Arsenal.

De volgende post zal gaan over wat de reactie is van de spelersgroep op de aanstelling van Gio.
Ook zal ik dan het nieuwe directielid presenteren.
Tot slot ga ik proberen de stukken als een echt (nieuws) bericht te presenteren in de toekomst.

Overmars technisch directeur Arsenal

image

Interview met de Voorzitter over de nieuwe aanstellingen:
Vanwaar de keuze voor Overmars?
''Daar hoef ik niet lang over na te denken, hij heeft een grote staat van dienst bij de club en heeft het goed gedaan in Amsterdam als TD. Ook kent hij de club als geen ander en weet wat er elk jaar gepresteerd moet worden. Hij zal nauw samen gaan werken met Gio met het spelersbeleid etc".

Denk je niet dat deze aanstelling vragen oproept van buitenaf omdat je al een TD in dienst hebt?
"Dan is het aan mij om gelijk uit te leggen wat de rolverdeling wordt binnen de staf. Marc zal zoals gezegt de TD worden wat voor zich spreekt. Raul Sanllehi zal nu de rol van algemeen directeur op zich gaan nemen wat wel enigsinds nieuw voor hem is maar hij zit al langer in de voetbalwereld dus weet zeker wel wat van hem gevraagd wordt. Hij vind het een leuke uitdaging en zal waar nodig Marc helpen met diverse zaken.

Oke dat is duidelijk, hoe heeft de spelersgroep gereageerd heeft op de aanstelling van de nieuwe trainer?
"De spelersgroep is tevreden dat ze nu met de kersverse trainer kunnen gaan werken aan een hopelijk succesvolle periode. Ik heb daar het volste vertrouwen in, we gaan hard aan de slag om weer eens echt succes te boeken.

Dan tot slot wat zijn de doelstellingen dit seizoen?
‘‘Voor mij is er maar 1 echt doel voor Arsenal en dat is kampioen van de Premier League worden. De beker gaan we zeker voor strijden maar kampioen worden is prioriteit nummer een. In Europa willen we ook hogen hogen gooien door minstens de finale te halen wat zeker moet kunnen’’.

Bedankt voor dit interview veel succes in het nieuwe seizoen!
‘‘Graag gedaan, bedankt voor de succes wensen we gaan ons best doen!’’’.

Binnenkort: Gaat Overmars voor de Jong of de Ligt?!

Goede keuze. Hoop dat je voor De Ligt gaat. Frenkie heeft al vaker aangegeven niet naar Engeland maar naar Spanje te willen.

Vind deze zin een beetje raar “De beker zien we als toetje…”
Ik denk dat Arsenal met deze prijzenkast even niet in de positie is dit zo te zeggen. Voor hun telt momenteel elke prijs…

KIU!

Bedankt voor je reactie! @Jesse
Ik zie het nu idd, ben het met je eens dat Arsenal niet in die positie is zoiets te zeggen.
Ik zal het gelijk even aanpassen.

Overmars bezig met de Ligt & uitgelekt verlanglijstje

image

Arsenal heeft zojuist gemeld druk bezig te zijn met de komst van Matthijs de Ligt.
Hij moet de selectie komen versterken omdat de verdediging het zwakke punt van het team is volgens velen kenners.
TD Overmars kent de Ligt nog van zijn tijd bij Ajax en zal samen met trainer van Bronckhorst de verdediger over moeten gaan halen voor een vertrek naar Engeland.

De verdediger van Ajax is niet de enige die op het lijstje zou staan van The Gunners.
Het is nog een gerucht maar het schijnt dat er een lijstje is uitgelekt met mogelijke versterkingen van de club.
Het lijstje vind je hieronder:

Matthijs de Ligt - AFC Ajax
Steven Bergwijn - PSV Eindhoven
Harry Maguire - Leicester City
Wilfried Zaha - Crystal Palace
Ryan Sessegnon - Fulham
Hirving Lozano - PSV Eindhoven
Houssem Aouar - Olympique Lyon
Jadon Sancho - Borussia Dortmund
Richarlison - Everton
Iñaki Williams - Athletic de Bilbao
Cristian Pavón - Boca Juniors
Nicolai Jörgensen - Feyenoord Rotterdam

Binnenkort: 1e aankoop & voorseizoen

Ziet er goed uit tot nu toe! De komst van Overmars en Van Bronckhorst zal de keuze van De Ligt voor Arsenal wel beïnvloeden verwacht ik. Van je lijstje denk ik dat Zaha en Aouar op de korte termijn de leukste aankopen zouden zijn.

Opzicht een prima lijstje waarop ik alleen de naam van Jörgensen er niet echt op vind passen, heeft niet echt wat te zoeken bij Arsenal. Ben benieuwd of je erin slaagt De Ligt te halen, zou echt een topaankoop zijn.

Je hebt duidelijk wat gehad aan de antwoorden haha, leuk om te zien! Benieuwd wie er komen gaan.

@Ryanajax Dankje!, ik kan je alvast wel verklappen dat Aouar tegen ons in de oefenwedstrijd leuk voetbalde met Lyon, over de half positie twijfel ik nog wat de beste aankoop zal zijn.

@db1512 De aankoop van Matthijs zou idd echt een topaankoop zijn, de naam van Jörgensen had ik er bij gezet voor als eventuele 2e spits en hij kent Gio goed maar ben het met je eens dat Arsenal iets te hoog voor hem is eigenlijk.

@tomcleanmountain Jaa echt top dat er zoveel reacties waren ik heb goede opties gekregen, het is nu aan mij om de goede keuzes te maken.

Bedankt voor de reacties mannen!, we zullen zien vanavond in de volgende post zien wat de 1e echte aankoop gaat worden.

Overmars doet zijn werk en ziet 3tal komen en gaan.

image
Intervieuw over de transfers met de TD van Arsenal is hieronder te zien.

Opnieuw welkom Marc, dit moeten haast wel moeilijk te nemen beslissingen zijn?
“Nou eigenlijk is dit voor mij vrij normaal in een transferperiode, wel moet ik zeggen dat het niet altijd even makkelijk is de goede keuzes te maken maar we nemen voor alle zaken goed de tijd en helpen elkaar goed dus heb ik er alle vertrouwen in.

Dat is goed om te horen vertrouwen is zeer belangrijk in het voetbal, zullen we maar gelijk beginnen met de aankopen?
“Oke ik ben ten eerste zeer tevreden deze jonge jongens te verwelkomen bij deze mooie club. Matthijs de Ligt komt over voor 31 miljoen van Ajax, we waren al lang met hem bezig en denken dat hij het goed gaat doen bij The Gunners. Ryan Sessegnon komt over voor 16miljoen van Fulham, hij is ook een zeer getalenteerde jongen die op heel de linkerflank ingezet kan worden. Ook van hem hebben we hoge verwachtingen en hij kent de Engelse competitie als geen ander.
Dan de jonge jongen uit Frankrijk, Houssem Aouar komt over van Lyon voor 24 miljoen. Ook van hem kunnen we veel verwachten en ook hij kan op verschillende posities uit de voeten.

Oke dan nu de spelers die vertrokken zijn, ik laat de uitleg aan jou.
“Ik begin met de speler die heimwee kreeg naar zijn thuisland, Nacho Monreal kwam met het verhaal dat hij zijn land Spanje mist en het liefst terug wilde vertrekken. Samen gingen we kijken wat het beste voor hem was, toen Real Madrid hoorde van het verhaal informeerde ze eigenlijk gelijk naar Nacho. Real had nog een linksback nodig, ze maakte uiteindelijk 8,5 miljoen over voor de verdediger. Welbeck en Koscielny hadden het probleem dat ze niet hoefden te rekenen op veel speeltijd en gingen dus op zoek naar een andere club. Voor Koscielny kwam al snel Inter met veel interesse en betaalde uiteindelijk 17,4 miljoen voor de verdediger. Welbeck daarintegen moest wat langer wachten op interesse, Villareal kwam uiteindelijk nadat hij zich had laten zien in het voorseizoen. Ook dat was vrij snel rond, ze betaalde 10,5 miljoen voor de Engelsman. Ik wil alle 3 de spelers bedanken voor de inzet bij de club!”

Bij deze is alles weer duidelijk, bedankt voor je reacties tot de volgende keer weer!
“Jij ook bedankt, het was goed om alles even duidelijk te maken!”

De volgende post zal echt gaan over het voorseizoen ik heb het hier nog uitgelaten omdat het anders te veel informatie in een keer wordt.

Vind de openingsalinea van je stuk een beetje raar. Ik zou in dit geval eerste een stukje schrijven over de transfers die er geweest zijn en dan de visie van Overmars. Nu begin je dat ‘dit’ moeilijke beslissingen zijn terwijl de lezer nog niet weet waar het over gaat. Daarnaast kent Sessegnon de Premier League natuurlijk nog helemaal niet en speelde hij tot nu toe alleen in de Championship. Alle drie wel goede aankopen, had Koscielny persoonlijk wel gehouden. Is toch een clubfiguur geworden de laatste jaren en denk dat die niet zo snel aan de kant geschoven gaat worden.

Goede aankopen, wel een tip wat ik zelf zou doen om het realistischer te maken: verzin de bedragen die je voor je aankopen hebt betaald. De transferbedragen in FIFA zijn grotendeels complete bullshit, jouw aankopen zouden nooit voor dat soort bedragen hun clubs mogen verlaten bijvoorbeeld. Voor ons maakt het verder niet uit of je nou 30 miljoen of 80 miljoen voor De Ligt betaald, dus om het realistischer te maken zou ik hier gewoon een verzonnen bedrag neer zetten. Ik gaf in mijn eigen story bv. ook aan dat ik Martial voor 75,5 miljoen heb aangetrokken en hij daarmee Milans recordaankoop is, maar eigenlijk heb ik hem voor aanvang van mijn carrière handmatig overgezet omdat dat de enige transfer is die ik wou doen.

@db1512 Misschien kan ik dat verbeteren door het op de laptop te typen dan is het voor mezelf ook wat overzichtelijker.
Ik bedoelde eigenlijk dat Sessegnon Engeland goed kent, Koscielny had ik misschien beter nog met kunnen wachten maar wil graag door selecteren.

@tomcleanmountain Dat klopt idd want ik schrok ook al dat ik maar 31 hoefde betalen voor hem, ik zal er op letten dat de bedragen iets meer realistisch zijn.
Bedankt voor de tips en opmerkingen ik zal het meenemen in de volgende posts.

Arsenal wint EU International Cup in Duitsland

Hieronder vind je de poule waar we in speelden en de uitslagen van het voorseizoen.

1.Arsenal
2.Lyon
3.Villareal
4.Benfica

Villareal - Arsenal Signal Iduna Park
0-1 ‘19’ Aubameyang
1-1 ‘29’ D. Baba
1-2 ‘45+2’ Ozil
1-3 ‘76’ Lacazette

Benfica - Arsenal Veltins Arena
1-0 ‘14’ F.Ferreyra
2-0 ‘19’ G.Fernandes
2-1 ‘45’ Mkhitaryan
2-2 ‘72’ Maitland-Niles
2-3 ‘89’ Lacazette

Arsenal - Lyon Veltins Arena
1-0 ‘20’ Aubameyang
1-1 ‘45’ N.Fekir
1-2 ‘76’ M.Depay

Arsenal - Marseille halve finale Signal Iduna Park
1-0 ‘53’ Mkhitaryan

Arsenal - AS Roma Finale Signal Iduna Park
1-0 ‘16’ Ramsey
1-1 ‘28’ E.Dzeko
1-2 ‘34’ A.Florenzi
1-3 ‘44’ E.Dzeko
2-3 ‘50’ Iwobi
3-3 ‘77’ Bellerin
4-3 ‘88’ Ozil

In de volgende post gaat uitgebreid gesproken worden met Gio over het voorseizoen en zal de opstelling bekend gemaakt worden. Ik heb deze post gewoon simpel gehouden anders word het teveel informatie als ik ook een interview met Gio erbij doe.

Uitstekende start in de voorbereiding! Vooral de finale was echt een knotsgekke comeback! :ok_hand:t2:
Ben benieuwd naar het interview met Gio en al helemaal naar de opstelling die verwachte basis gaat worden in de openingswedstrijd

Mooi dat je het voorbereidingstoernooi hebt weten te winnen. Het interview met Overmars vind ik niet goed en had ik zelf anders vormgegeven, maar dat werd ook al eerder aangegeven. Hopelijk weet je goed te starten in de competitie!