Athletic Club de Bilbao | 'Baskische trots', op weg naar de top!

@tomcleanmountain, thanks man! Zat zelf al te twijfelen, haha!

@Rivaldo: Bedankt! Ja toch? Laat je verrassen!

Ziet er goed uit allemaal. Leuke manier van vorm geven en een goed interview!

1 like

Goed dat je de staf en clubleiding voorstelt, ik denk dat ik niet de enige ben die deze mannen niet kende. Leuk interview met de trainer ook.

1 like

Leuke update en ook een goed interview. Larrazabal komt sympathiek over en heeft duidelijk het beste voor met de club. Succes verder!

1 like

Goedemiddag! (Eindelijk) weer een stukje story! Dit maal maken we kennis met de selectie en opstelling. Daarnaast ook ook nog een leuk stukje over ‘Lezama’, Athletic Club’s academie! :smiley:

De opstelling:
Athletic%20Club%20de%20Bilbao%20-%20Opstelling

  • Ik heb gekozen voor een 4-2-3-1/4-3-3 systeem, puur omdat ik dat het fijnste vind spelen, het veel wordt gebruikt door Athletic Cub IRL én dit in de visie past van Larazzabal als coach van Athletic.

De wedstrijdselectie:
ATHLETIC

De reserves:
Bilbao%20Reserves

Uitgeleende spelers:
Uitgeleende%20spelers

Zoals jullie zien is mijn selectie erg groot en hebben veel (bepalende) spelers een kortlopend contract, die contracten worden verlengd. Op termijn wordt de selectie verjongd en gaat de club op zoek naar jeugdspelers d.m.v. scouting en het aantrekken van nieuwe spelers.
Ik probeer het verkopen van spelers ook zo realistisch mogelijk te doen (bijv. Williams zal niet naar Roma gaan, maar eerder naar een Liverpool of andere club die bij zijn speelstijl past.) en spelers krijgen allemaal een clausule (dit is verplicht in Spanje).

Stukje over ‘Lezama’, de academie van Athletic Club:

In het volgende stukje worden er bepaalde spelers bekeken (en geïnterviewd)!

Als jullie vragen/opmerkingen hebben, zet het hieronder neer, ik reageer wel een keer :stuck_out_tongue:!
Bedankt voor het lezen!

Leuk stukje weer!
Toch vind ik dat Athletic een leuk team heeft en ik ben benieuwd hoelang je Williams kan behouden.
Ik ben ook wel nieuwsgierig wat je doelstellingen zijn en dat van het bestuur.:smirk:

Leuke selectie met ook genoeg jonge spelers die nog wel even mee kunnen, hopelijk weet je hier snel zelf gescoute jeugd aan toe te voegen.

Het stuk over Lezama leest niet overal even lekker, sommige zinnen lopen niet erg lekker. Een keertje overlezen en je haalt ze er wel uit. Wel leuk dat je de informatie aan de zijkant ook bewerkt hebt om te laten zien dat je met een nieuw contract voor Simón bezig bent.

Als reactie op mijn interview met Larrazabal:
@Ryanajax,: Bedankt! Ik moet toch wát proberen, hé. :wink: :smiley:

@db1512: Nou, eerlijk gezegd kende ik ze zelf ook niet, wel van Wikipedia etc. Nu ik met deze story bezig ben leer ik zelf ook meer over de club en probeer ik ze sowieso meer te volgen. (www.InsideAthletic.com is een mooie Engelse site met veel informatie over de club, verslagen van afgelopen wedstrijden, etc. :smiley:

@Daniel: Bedankt! De coach gaat er voor zorgen dat het weer goed gaat komen met de club en dat ze weer mee gaan strijden voor de prijzen :wink: :smiley:

Als reactie op mijn selectie en stukje over Lezama:
@Rivaldo: Bedankt man! Ik hoop ook dat ik Williams kan behouden, vorig jaar was het al een beest, dit jaar lijkt hij nog beter! De doelstellingen komen nog wel aan bod (heb FIFA 19 nog niet, i.v.m. drukke studie.);):smiley:

@db1512: Selectie is zeker jong genoeg, hoop dat mijn ‘talenten’ van nu goed genoeg zijn/worden, anders worden ze verhuurd of verkocht (met opties).
Ja, over het stukje heb je gelijk, moet ik écht beter naar kijken voordat ik het plaats. Nou, het stukje voor Simón heb ik niet zelf bedacht, dit zijn de echte Tweets, maar vertaald naar het Nederlands :blush: :smiley:. In ieder geval bedankt voor je reactie!:wink:

Bedankt voor alle reacties, ik probeer mijzelf te verbeteren en zo door te gaan! Ik hoop dat jullie mijn story blijven volgen! :smiley:

Leuk stukje waardoor we meer komen te weten over de jeugdopleiding en de faciliteiten van de club. Je selectie ziet er trouwens aardig uit. Hiermee zou je zeker mee kunnen doen in de strijd om Europees voetbal.

Interessante carrière om te volgen! Begrijp alleen niet helemaal waarom je Unai Simón op de bank laat ten faveure van Herrerín. Althans, als je naar de ALG’s van beide spelers kijkt begrijp ik het wel. Maar Unai Simón wordt bij Athletic Bilbao gezien als de ideale opvolger van Kepa Arrizabalaga en dat is ook de reden waarom ze hem langer vast willen leggen. Verwacht dat Unai Simón in de komende spelersupdates van EA een behoorlijke upgrade zal krijgen.

Verder zou ik trouwens zelf met wat andere spelers spelen in de basiself. Unai Nuñez had bijvoorbeeld bij mij altijd gespeeld in plaats van Yeray en had zelf met Iñaki Williams, Aduriz en Muniaín als aanvallers gespeeld.

Geen slechte selectie, al zijn sommige basiskrachten wel redelijk op leeftijd. Daarvoor heb je natuurlijk wel een jeugdopleiding die veel goede spelers zou kunnen en moeten brengen.

Hoi mede FB’ers. Mede door drukte met school, werk én sport heb ik weinig tijd om nieuwe stukken te schrijven. Ik hoop volgende week weer (leuke :stuck_out_tongue:) stukken te plaatsen m.b.t. mijn story!

1 like