Atlético Madrid

De tiende speeldag in LaLiga.

Straks gaat alle aandacht naar El Clásico, maar Atleti wil eerst de drie punten thuishouden tegen Real Sociedad, het team van landgenoot Januzaj, om dan te hopen op ‘n gunstig resultaat tussen Barcelona & Real Madrid …

Atleti klaart de klus in feite superieur, door een sterke wedstrijd te spelen. Op deze manier zetten we druk op leider Barcelona en tonen we aan onze overige concurrenten dat er met Los Rojiblancos rekening mag gehouden worden.

*Atleti - Real Sociedad 3 - 0 (Griezmann, 2x Lemar)

image

El Clásico eindigt vervolgens (voor ons een prima resultaat) in een 0-0-gelijkspel. Dat geeft deze top 6 na 10 speeldagen:

Barcelona 25
Atleti 23
Eibar 21
Sevilla 19
Real Betis 19
Espanyol 18

Verrassend hoe Eibar moeiteloos blijft meedraaien en even verrassend hoe Real blijft hangen op de 7de plaats …

De heenronde van de 1/16ste finales van La Copa Del Rey staat op het programma: we ontvangen UD Almería.

Lekkere overwinning op Sociedad en 2 punten ingelopen op Barca!
Dit moet vertrouwen geven in de ploeg lijkt mij dat je punten ingelopen bent.
Ga zo door :+1:

Wederom bedankt! :smiley: We doen ons best: voluit tot het eind, zoals El Cholo zijn gekende stijl!

Op speeldag 13 komt Barcelona op bezoek in het Metropolitano. We willen de kloof uiteraard zo klein mogelijk houden … Na La Copa gaan we op bezoek naar stadsgenoot Leganés (waar Barcelona hun enig verlies leed), tussendoor UCL om dan thuis Athletic Bilbao partij te geven. En dan de topper! :smirk:

November wordt een interessante maand …

La Copa del Rey.

UD Almería kwam voor de heenwedstrijd in de 1/16de finales van La Copa op bezoek. Atleti gaf heel wat spelers van La Cantera hun kans: Montero, Tachi, Moya, Poveda, … in combinatie met spelers die nog niet veel speelminuten gekregen hadden, zoals Martins, Vitolo, …

De partij begon evenwichtig, omdat het bij de thuisploeg zoeken was naar automatismen, deze elf speelden nog niet vaak samen. Ruststand 0-0.

Na de pauze kwam Atleti meteen op achterstand: de eerste mogelijkheid van Almería was meteen raak! Achtervolgen dus, maar de bezoekers hielden voet bij stuk. Pas in het slotkwartier werden de score in evenwicht gezet, 1-1 via Gelson Martins. Meteen ook de eindstand, dus het wordt er nog vol voor gaan in de terugwedstrijd om de volgende ronde te halen …

Speeldag 11 werd ook al gespeeld:

*Leganés - Atleti 1 - 3 (Costa, Saúl & Lemar)

De top 6:

Barcelona 26
Atleti 26
Eibar 24
Real Madrid 21
Real Betis 20
Sevilla 19

Barcelona verloor voor de derde keer dit seizoen punten: ze speelden 1-1 gelijk op Rayo Vallecano! Op speeldag 13 ontvangen we ze in wat een fenomenale topper zal worden.

Maar eerst nog UCL, Club Brugge komt op bezoek (mits winst, geplaatst voor de 1/16de finale) en vervolgens speeldag 12, thuis tegen Athletic Bilbao …

Jammer van het gelijkspel in de beker maar je hebt nog de return.
Hopelijk kan je het goed doen tegen Barca en de koppositie pakken dat zou geweldig zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat je Brugge opzij zet en je plaatst voor de knock out fase.
Succes met de komende wedstrijden!

Update:

Onze “motor” van het team, Koke, heeft zich geblesseerd op training: een ontwrichte schouder, inactiviteit van 8 weken … :roll_eyes: Een cruciale speler die gemist zal worden op het middenveld en zal vervangen worden door Correa of Martins.

Aii dat is een tegenvaller ik vind persoonlijk Koke echt een goede speler.
Hopelijk laat de vervanger zich positief zien en is hij weer gauw fit.

Das flink balen, Koke is toch wel redelijk uniek in hoe hij het als rechtermiddenvelder invult. Met Correa of Martins heb je wat meer een aanvaller op de rechterkant, mocht dit te aanvallend zijn zou je ook nog Thomas Partey op rechts kunnen zetten of Saúl op rechts en Thomas er dan centraal bij.

Bedankt voor de tip, @db1512! Ik had het inderdaad zo nog niet bekeken: het leek me logisch om de speler gewoon te vervangen door zijn doublure, maar Correa (m’n eerste keuze na Koke) is inderdaad aanvallender ingesteld, met wat jij voorstelt heb ik een meer gelijkaardige veldbezetting op m’n middenveld. Al laat ik Saúl graag centraal staan, pikt hij met regelmaat z’n doelpunt en of assist mee! :slightly_smiling_face:

UCL, speeldag 4.

*Atleti - Club Brugge 2 - 0 (Thomas & Costa)

Een vlotte, ingehouden zege die Atleti de zekerheid geeft door te stoten naar de knock-outfase van het kampioenenbal. We kunnen zelf héél zeker zijn toen het resultaat van Monaco tegen Dortmund (2 - 1) binnenkwam: de Fransen verstevigen hun derde plaats in de groep, ten opzichte van Club Brugge, maar houden zelf plaats twee in zicht met nog twee groepswedstrijden te gaan …

Atleti 12
Dortmund 6
Monaco 4
Club Brugge 1

Speeldag 12 in LaLiga:

*Atleti - Athletic Bilbao 3 - 1 (Saúl, Godín & Griezmann)

Atl%C3%A9tico

We speelden op zaterdag & door onze winst sprongen we voor de eerste maal naar de kop van het klassement. Het was uiteraard nog afwachten op het resultaat van Barcelona die thuis Real Betis ontving. En wat bleek: Barcelona leed zijn tweede nederlaag in LaLiga doordat Real Betis met 0 - 1 kwam winnen in Camp Nou! (Wat een team, niet waar, @Rivaldo?! :wink:)

We ontvangen, na de internationale break, Barcelona met een bonus van drie punten! Dit moet een ontzettende boost geven aan onze kern. Er moet gehoopt worden dat alles prima verloopt met onze rood-witte internationals …

De top 6:

Atleti 29
Eibar 27
Barcelona 26
Real Madrid 24
Real Betis 23
Espanyol 21

(Merk op: Eibar draait al 12 speeldagen ongelooflijk goed mee, terwijl subtoppers zoals Valencia, Sevilla, Villarreal zich in de middenmoot bevinden én Real Madrid dat, na een flauwe start, de kloof met de top drie nauwer laat worden …)

Zo te zien merk je tot nu toe weinig dat Koke geblesseerd is (aan de uitslagen te zien).
Je zit in een goede flow hopelijk kan je die voortzetten door uit te lopen op Barca.
Mooi dat Betis wint van Barca wat een team inderdaad al heb ik het zelf jammer genoeg nog niet voor elkaar gekregen haha :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik hoop dat je deze carriere volhoud omdat je enigsinds twijfels had over verandering etc.

We hebben al twee wedstrijden Koke niet echt gemist: Martins speelde op rechts tegen Brugge in de UCL, Correa deed het prima tegen Bilbao.

Mochten we kunnen winnen, staan we al zes punten los van onze grootste concurrent … De twijfel voor verandering is volledig weg, dit is mijn team en zoals één van Atleti’s leuzes luidt: Porque luchan como hermanos!

Speeldag 13 in LaLiga.

Op deze speeldag stond de clash tussen Atleti & Barcelona centraal. De Madrilenen waren goed op dreef de laatste wedstrijden, terwijl Barça op de vorige speeldag z’n tweede nederlaag van het seizoen moest incasseren. De kaarten lagen dus eerder in het voordeel van de thuisploeg.

Atleti begon met: Oblak; Juanfran, Godín, Gimenéz & Lucas; Saúl, Thomas, Rodri & Lemar; Costa & Griezmann. Barça moest noodgedwongen Cillessen in doel plaatsen om de geblesseerde ter Stegen te vervangen. Suárez zat (wegens het interlandvoetbal?) op de bank, Malcom startte in z’n plaats.

De partij begon nerveus, Atleti kreeg balbezit omdat Barcelona een afwachtende houding afnam. Voorzichtig kwam de thuisploeg geregeld de neus aan het venster steken, wetende dat één verkeerde (inspeel)pass soms cash kan betaald worden tegen dit team …

Na een goed halfuur kwam er tempo in de wedstrijd, beide teams gingen plots voluit: Atleti zette druk vooruit, Barça ging vlot combineren op zoek naar de openingstreffer. In minuut 37 dweilde oude rot Juanfran z’n flank af, Coutinho liet hem lopen, een inspeelpass op Diego Costa die mooi wegdraaide van Umtiti, Griezmann die terzelfde tijd de ruimte opentrok voor de inlopende Lemar die de pass van Costa krijgt … Eén mooie geplaatste trap die héérlijk in de bovenhoek van het doel verdwijnt! Het Metropolitano in extase! De rust wordt gehaald met 1-0-voorsprong voor een strijdvaardige, blinkend in zelfvertrouwen thuisploeg.

Na de pauze hetzelfde spelbeeld: beide teams die er vol voor gaan, al neemt Barcelona iets meer risico, Messi krijgt onder andere geel voor het fel ingaan op Oblak.

Na een kwartier spelen in de tweede helft, zet Lucas voor vanop links, Piqué kopt centraal weg, zo belandt de bal bij Rodri die de bal opnieuw de zestien in dropt richting Costa. De targetman zet z’n lichaam om de bal af te schermen tot dat Umtiti vol van langs achter onze nummer 19 weg schoffelt: de ref twijfelt niet: strafschop! Het Metropolitano in extase 2.0!

Een klusje naar de hand voor onze Wereldkampioen: Griezmann plaatst zich achter de bal, twijfelt niet en plaatste de bal mooi rechts in de hoek: 2-0. Het Metropolitano in extase 3.0!

Vanaf dan werd er vanuit Atleti’s kant nu afwachtende gespeeld, de lievelingstrategie van Simeone. Barcelona drong nog aan via Messi (die vrijwel onzichtbaar was) & de ingevallen Dembélé. (Tot mijn eigen verbazing werd Suárez niet ingebracht?!)

Het Metropolitano zette in minuut 85 een lofzang in gang: de grootste titelfavoriet/concurrent ligt tegen de touwen! ”Atleeeeeeetiiii!” Dit geeft aan iedereen die Los Rojiblancos wel gezind is een enorme boost! Aúpa Atleti! :red_circle::white_circle:


Godín & Griezmann weten met hun vreugde geen blijf na het laatste fluitsignaal.

De top 6 in LaLiga:

Atleti 32
Eibar 30
Barcelona 26
Real Madrid 24
Real Betis 24
Valencia 22

(Vreemde eend in de bijt Eibar blijft maar winnen: 2-1 op eigen veld tegen het grote Real Madrid. Wordt dit een seizoen waarbij de Grote Twee afhaken en het een verrassende kampioen kan worden?)

Speeldag 5 in de UCL.

Atleti - Monaco 2 - 1 (Moya & Correa)
Club Brugge - Dortmund 0 - 3

Atleti 15
Dortmund 9
Monaco 4
Club Brugge 1

Samen met Juventus zijn we de enige die nog het maximum van de punten hebben. Dankzij deze zege zijn we zeker van groepswinst en kunnen we gerust op Dortmund de groepsfase afsluiten.

Heerlijke overwinning op Barca!
Dit moet een flinke boost geven nu je ze op 6punten zet.
Ook leuk om te zien dat de wat kleinere ploegen meedraaien met de top.
In de CL doe je het uitstekend en ben je tot nu toe foutloos.
Ik hoop voor je dat je het zo kan blijven doen en een gooi naar de titel kan doen in de Liga en CL.

Mooie overwinning op Barça en mooi geschreven ook! Bijzonder dat Eibar het zo goed doet maar ik verwacht dat ze nog wel wat weg zakken, zag hetzelfde met Crystal Palace in mijn Manchester United carrière: stonden lang in de top drie maar zakten uiteindelijk weg naar de 7e plek. Ook in de CL boek je trouwens uitstekende resultaten, knap werk!

@Rivaldo & @db1512, bedankt voor jullie reactie! Deze overwinning is misschien een eerste stap(je) naar wat ‘n mooi seizoen kan worden. :smirk:

De weg is nog lang, zowel in LaLiga als in de UCL, maar alles wat er te nemen valt van punten, nemen we (tot op heden) ook! We zijn een team dat momenteel in goede doen is & mede ook dat de andere concurrenten wat tegenvallen, is mooi meegenomen!

Ik verwacht idd ook nog wel een terugval van het kleine Eibar, niettemin een heel mooi parcour die ze nu afleggen.

We blijven verder gaan en zien wel hoe het evolueert …

Speeldag 14 in LaLiga.

Er stond een verplaatsing richting Catalonië gepland op de 14de speeldag, Girona FC, de nummer 16 in LaLiga.

Onze eerste helft was behoorlijk, maar niet wervelend. Het natte veld was misschien de dwarsligger, want het regende de hele wedstrijd natte sneeuw … op die manier verliep het niet zoals de afgelopen wedstrijd. Girona bood ook de nodige weerstand, dankzij een gevaarlijke Stuani. Al ging Atleti wel de rust in met een 0-1 voorsprong dankzij een goede intikker van onze Engel, Correa.

De tweede helft was éénrichtingsverkeer … van de thuisploeg. We moesten de wet van de sterkste ondergaan en kwamen er met momenten ook wel goed uit, maar ex-Atletico Bono wou geen tweede doelpunt incasseren. Aan de overkant deed Oblak z’n titel, één van de beste doelmannen ter wereld, alle eer aan: met soms katachtige reflexen hield hij z’n netten schoon. En op het moment dat de toegevoegde tijd inging, denkende dat we hier drie punten komen “stelen”, scoort invaller Borja García in de 93ste minuut de oververdiende gelijkmaker! Zuur maar wel ‘n terecht resultaat …

De top 6 in LaLiga:

Atleti 33
Eibar 31
Barcelona 29
Real Madrid 24*
Real Betis 24
Real Sociedad 23

(Eerste achtervolger Eibar speelt (gelukkig) ook gelijk (2-2 op Rayo Vallecano), zo sluipt Barcelona na 2-1-winst tegen Villarreal weer dichter bij de kop van het klassement. *Real Madrid heeft nog een wedstrijd te goed tegen Valencia)

De terugwedstrijd tegen Almería van La Copa staat als volgende op de kalender. (Heen 1-1)

Aii dat zijn 2 dure punten die je verspeelt maar gelukkig speelt de nummer 2 ook gelijk.
Ik denk dat het ook een keer misschien wel goed is om je spelers scherp te houden dat het niet zomaar gaat.
Ik ben wel benieuwd of je al jeugdspelers gescout hebt die een hoge potentieel hebben.
Succes in de beker!

Inderdaad: zuur & duur puntenverlies, maar langs de andere kant is er nog geen ramp gebeurd, we staan nog steeds aan kop.

Ik kreeg enkele weken een bericht van het bestuur met de boodschap: “We’re not on track!” Even een reminder dat onze jeugdacademie spelers moet klaarstomen voor de A-kern.

Onze scout zette in september een netwerk op in Spanje en bracht de afgelopen maanden behoorlijk wat jeugdspelers aan. Daaruit koos ik er (voorlopig) twee die aangeworven zijn voor de academie:

*Maresca, 15 jaar. Positie: centrale middenvelder. Potentieel: 55 - 94. Huidige algemene ratings: 48.

*Villalba, 16 jaar. Positie: centrale middenvelder. Potentieel: 48 - 91. Huidige algemene ratings: 44.

Voorlopig nam ik enkele deze jongeren op in de academie, terwijl er nog andere interessante spelers voorbij kwamen. Maar ik hou het liever beperkt, zodat ik ook overzichtelijk aan de slag kan gaan met hen. Tenzij er plotseling nog een ongelooflijk talentrijke speler gescout wordt …

Opvallend dat je zulke brede schattingen van potentieel krijgt. Bij is het best gericht met 80-94 /82-88 bijvoorbeeld (zelfs eentje (92-94 :open_hands:). Heb je een minder goede scout aangenomen?