Atlético Madrid

@Begiristain, ik heb inderdaad een minder dure scout aangeworven, niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste, eerder de middelmaat. Ik betaalde ongeveer 900.000€ voor m’n Portugese scout, ervaring *** & oordeel ***.

Ik heb in m’n selectie al enkele veelbelovende jonge spelers zitten (vb. Moya, Olabe, Montero, Obama, …) Vandaar dat ik de doelstelling van het bestuur wel wil halen, maar ook niets meer.

La Copa

*Almería - Atleti 0 - 2 (Correa & Obama)

De totale score: 1 - 3 ten voordele Atleti. We komen in de 1/16de finale uit tegen Levante. We spelen in één week tijd driemaal (!) tegen Levante: héén en terug in La Copa, tussendoor LaLiga …

Speeldag 15 LaLiga

*Atleti - Alavés 4 - 0 (Griezmann, 2x Saúl & Lemar)

Een supervlotte overwinning waarbij we Alavés van de mat speelden!

De top 6 in LaLiga:

Atleti 36
Eibar 34
Barcelona 31
Real Madrid 27*
Real Betis 27
Real Sociedad 26

Speeldag 6 UCL

*Dortmund - Atleti 3 - 1 (Saúl)

De eerste nederlaag in de Champions League, een wedstrijd die er niet meer toe deed, omdat beide teams al gekwalificeerd waren. Atleti trad aan met een B-elftal, terwijl Dortmund op volle sterkte aan de aftrap kwam.

Monaco - Club Brugge 3 - 0

Atleti 15
Dortmund 12
Monaco 7
Club Brugge 1

Update:

Kalinic valt na een goede vijf maanden aanwezig te zijn, goed tegen. De spits heeft 15 wedstrijden achter zijn naam staan: hij scoorde welgeteld éénmaal en leverde twee assists af. Veel te weinig voor een aanvaller, vandaar dat ik zocht naar een nieuwe (scorende) spits en uiteraard ook de realiteit wat in de gaten hou betreffende het transfernieuws.

Dus heb ik al gepolst naar de diensten van Edinson Cavani … Hij is niet 100% tevreden in Parijs en weet nog altijd het doel staan …

Update:

Na de onderhandelingen met PSG, die best pittig waren: men vroeg in eerste instantie 80 miljoen € voor de 31-jarige spits uit Uruguay, terwijl Atleti bereid was om 50 miljoen te geven, werd er uiteindelijk werd er een compromis gevonden die uitdraaide op 65 miljoen (Cavani z’n marktwaarde is 59 miljoen).

Toen Cavani zelf met z’n makelaar aan tafel zat, wou hij:

  1. een cruciale rol spelen

  2. een contract van 3 jaar

  3. geen release clausule

  4. een loon van 180.000€, plus een bonus van 100.000 als hij 10 doelpunten scoorde, plus tekengeld ter waarde van 2 miljoen €!

Het is op het laatste punt dat we besloten om geen deal te hebben, Cavani wou duidelijk grootverdiener blijven (Griezmann is die van ons met 130.000€) Hij verdient in Parijs 210.000€ …

We richten onze interesse nu op Maxi Gómez:

  • 22 jaar
  • Uruguayaan
  • Algemeen 80
  • Marktwaarde 20 miljoen €
  • release clausule 43,5 miljoen €

Alleen is Gómez voor de komende drie maanden uit met een blessure aan zijn ligamenten … :neutral_face: Het wordt dan (eventueel) een zomertarget dan hem in januari al te halen.

Koke kan de trainingen terug hervatten na z’n afwezigheid van (ook) drie maanden! :smiley:

Jammer dat Cavani te veel eist.
Misschien is het een idee om een talenvolle spits te halen die Costa op kan volgen en misschien zelfs iets beter kan worden (potentieel gezien).
Goed dat Koke weer terug is, ga je hem rustig brengen weer omdat zijn vervangers het redelijk goed doen of staat hij er meteen weer mits 100% fit?

@Rivaldo, da’s waarschijnlijk de status van een vedette? :smirk: Ik had graag Maxi Gómez laten scouten, maar dat heeft niet veel zin doordat hij geblesseerd is. Ik bekeek z’n statistieken eens van in LaLiga, daar speelde hij 12 wedstrijden waarin hij toch al 5 maal scoorde. :face_with_raised_eyebrow:

Het was inderdaad heugelijk nieuws dat Koke de trainingen kan hervatten. Er moet nog één wedstrijd gespeeld worden in 2018, dan is er winterstop. Dus ergens wel ideaal, zo kan hij rustig toewerken naar het volledig fit zijn, want de maanden na Nieuwjaar worden intens, door het drukke programma dat ons staat te wachten!

Bedankt voor je reactie/interesse! :wink:

Speeldag 16 LaLiga.

We mochten op bezoek bij de rode lantaarn in het klassement: Real Valladolid haalde uit 15 wedstrijden amper 7 punten. Het zou op papier een hapklare brok te gaan worden.

Atleti begon met z’n sterkste elf: Oblak, Arias, Godín, Gimenéz & Lucas; Correa, Saúl, Rodri & Lemar; Costa & Griezmann. Vanaf minuut één zette Atleti enorm hoog druk, tegen een thuisploeg die (dat werd via de opstelling duidelijk) een dubbele muur ging gaan opstellen.

Tevergeefs, na 8 minuten rukte Lucas via zijn flank op, vond centraal Diego Costa die enig mooi wegdraaide & knap scoorde! De muur werd meteen gesloopt door “Het Beest”! Het werd zijn vierde doelpunt van het seizoen. En blijkbaar moet Costa de transfergeruchten rond het aanwerven van een nieuwe spits hebben opgevangen, want binnen het kwartier scoorde hij zijn tweede doelpunt van de middag: Nadat een hoekschop slecht werd weggewerkt, speelde Rodri Lemar aan die mooi voorgaf voor Costa die er zijn hoofd tegen zette en zo voor een 0-2-voorsprong zorgde, meteen ook de ruststand.

In de tweede helft werd vooral gecontroleerd, want Valladolid toonde waarom het laatste is in het klassement: nauwelijks werd er een kans bij elkaar gesprokkeld, zodat Oblak een wel héél rustige wedstrijd beleefde. Eindstand 0 - 2, zonder gevaar de trip naar de rode lantaarn overleefd.

Diego-Costa-Atletico-Madrid
Diego Costa wist nog eens een “doblete” te scoren.

De top 6 in LaLiga:

Atleti 39
Barcelona 35
Eibar 34
Real Madrid 30*
Real Betis 28
Real Sociedad 26*

(Eerste achtervolger Eibar verloor pas voor de tweede maal dit seizoen, het leed een 1-2-nederlaag tegen Valencia. Barcelona doet haasje over dankzij de 0-2-winst op het veld van Levante. Real Betis blijft mooi meegaan voor een plaats in de UEL. *Real Madrid & *Real Sociedad hebben nog een wedstrijd te goed.)

De loting van de UCL vond ook plaats. Dit zijn de affiches van de 1/16de finales:

*Man City - Bayern München
*Liverpool - Inter
*Roma - Lyon
*Galatasaray - Real Madrid
*Barcelona - Porto
*Dortmund - Juventus
*Man Utd - PSG
*Benfica - Atleti

Dit belooft héél interessant te worden …

Denk dat je er goed aan hebt gedaan om Cavani niet te halen, veel te veel geld voor een speler van die leeftijd terwijl je met Griezmann en Costa al een prima spitsenduo hebt. Ik zou ook vol inzetten op een jongere spits die het stokje van Costa op termijn over kan gaan nemen of een spits die er direct staat maar nog niet heel oud is. Maxi Gomez lijkt me trouwens een mooi talent om in de zomer over te nemen, tot die tijd zou ik het gewoon met Kalinic als back-up doen en je zou Correa ook nog in de spits kunnen zetten natuurlijk.

@db1512, je verwoordt prima wat ik ook dacht toen de onderhandelingen aan de gang waren. :grinning: Griezmann & Costa zijn een prima duo die goed op elkaar zijn ingespeeld. Kalinic heeft nog een half seizoen de tijd om te tonen dat hij z’n plaats in de selectie verdiend en Correa wordt met regelmaat als spits in de strijd gebracht én ontgoochelt zeker niet.

Gómez beantwoordt zeker aan het profiel van een jonge aanvaller die nog groeimarge heeft. Het wordt een speler die we in de gaten houden, nadat hij blessurevrij is.

Ik zat te denken, is Belotti geen leuke aankoop voor je i.p.v. Maxi Gomez?

65 miljoen voor een 31-jarige is kapitaals vernietiging. Misschien is Jozef Martinez (Atlanta united) misschien een leuk alternatief.

@Goliath, juist! Ik dacht dat Belotti in januari dit jaar nog in beeld was bij Atlético om (de toen waarschijnlijk vertrekkende) Griezmann te vervangen. Ik bekijk z’n profiel en waarde eens, bedankt voor de tip! :slightly_smiling_face:

@Spoon0612, da’s een speler die ik niet ken. Ik zal ook eens moeten bekijken wat z’n profiel is. Ik ben benieuwd … Eveneens bedankt voor de tip en het meedenken! :smiley:

Prima overwinning op de nummer laatst.
Goed om te zien dat Costa toch weer laat zien nog steeds makkelijk te scoren.
In de CL heb je een relatief gemakkelijke loting met Benfica gezien de andere ploegen.
Succes in de 2e seizoenshelft.

Zeg dat wel, @Rivaldo. Wetende dat onder andere Man City, Liverpool, Man Utd én Barcelona tweede in hun groep zijn geëindigd, kon ik het veel slechter getroffen hebben.

Benfica lijkt me een haalbare tegenstander, maar in het Europees voetbal weet je maar nooit. We spelen eerst in Portugal, als we daar ‘n goed resultaat kunnen behalen …

Bedankt voor de gelukwensen, het belooft een aantrekkelijke tweede seizoenshelft te worden …

Inderdaad verstandig om Cavani te laten schieten, hij is in mijn ogen ook een beetje overbodig omdat je Griezmann en Costa al hebt, en zij alle drie basismateriaal zouden zijn. De loting is erg gunstig inderdaad, alleen Galatasaray was misschien nog wat gunstiger geweest maar goed geen reden tot klagen lijkt me!

Bedankt voor je reactie, @tomcleanmountain! Laat ons hopen dat Benfica een succesvolle tussenstop wordt richting finale … :wink:

Winterstop LaLiga

Onze laatste wedstrijd in 2018 was onze thuiswedstrijd op speeldag 17 tegen RCD Espanyol, dat verrassend de beste cijfers kon voorleggen op verplaatsing. Het leverde hen een achtste plaats op in LaLiga met een puntentotaal van 23, een verschil van 16 punten met Atleti.

Voor deze wedstrijd wijzigde Simeone zijn elftal op maar twee plaatsen: Savic & Martins mochten starten ten nadele van Gimenéz & Correa. Espanyol begon met duidelijk intenties, aangezien hun elf in een 3-4-2-1-formatie stonden. Opvallend des te meer dus dat Borja Iglesias & oud-Atléticospeler Baptistao daardoor naar de bank werden verwezen …

Atleti kreeg de bal en mocht het spel gaan maken van de bezoekers. Onder begeleiding van een aanwezige Saúl werden zowel Griezmann, Costa & Lemar een reeks van (goede) kansen aangeboden, maar good old Diego López hield telkenmale zijn netten schoon.

Espanyol hield de vrije ruimte goed gesloten voor Los Colchoneros en als het dan toch eens wou voetballen, was het levensgevaarlijk. Hun allereerste counter in de 23ste minuut was vlijmscherp: López met een verre uittrap richting Melendo, die meegaf met de oprukkende rechtsachter Javi López, de voorzet die op het eerste moment overwaaide, maar aan de tweede paal dook de kleine Pablo Piatti op, die hem zowaar voorbij Oblak binnen kopte! Het Metropolitano, inclusief spelers verstomden …

Het wedstrijdbeeld bleef hetzelfde: Atlético drukte door, terwijl Espanyol nog meer alle ruimte ging afsluiten. In de toegevoegde tijd van de eerste helft, gingen de bezoekers dan toch in de fout: Saúl, (alweer hij) zocht de even losgelaten Griezmann op, die meesterlijk aanvalspartner Costa aanspeelde en Diego twijfelde niet! Op slag van rust het verdiende doelpunt: 1 - 1.

De tweede helft kreeg zijn vervolg: Atleti werd vooruit gestuwd door zijn aanhang, maar het was opletten voor de snelle uitbraken van de Barcelonezen. Correa werd op het uur ingebracht, voor een flauwe Martins. Ook na 70 minuten was de tank van Saúl op, Thomas kwam hem aflossen, maar de wissels brachten niet het verwachte effect. De ruststand werd meteen ook de eindstand. Het bleek opnieuw zuur puntenverlies te gaan worden …

Costa
De doelpunten van Diego Costa waren van cruciaal belang de voorbije twee speeldagen.

Het volledige klassement in LaLiga eind 2018:

Atleti 40
Barcelona 36
Eibar 34
Real Madrid 34
Real Betis 31
Valencia 29*
Real Sociedad 27*
Espanyol 24
Getafe 23*
Alavés 20
Celta 20
Athletic Bilbao 20
Levante 19
Leganés 19
Sevilla 19*
Girona 18
Huesca 16
Villarreal 16
Rayo Vallecano 12
Real Valladolid 8

(Barcelona speelde thuis (gelukkig) 1-1 gelijk tegen Celta, Eibar verloor 2-1 op het veld van Real Betis, zo profiteert Real Madrid en staan ze gelijk met hen. *Valencia heeft nog een inhaalwedstrijd tegen het teleurstellende *Sevilla, idem voor *Real Sociedad & *Getafe)

De top 5 in de topschuttersstand:

Coutinho 8 doelpunten (13 wedstrijden)
Griezmann 8 doelpunten (17 wedstrijden)
Gameiro 7 doelpunten (14 wedstrijden)
Stuani 7 doelpunten (16 wedstrijden)
Enrich 7 doelpunten (17 wedstrijden)

De top 5 clean sheets:

Oblak 10 clean sheets (17 wedstrijden)
Courtois 7 clean sheets (13 wedstrijden)
Neto 7 clean sheets (16 wedstrijden)
Pau López 6 clean sheets (17 wedstrijden)
Dmitrovic 6 clean sheets (16 wedstrijden)

De tussenbalans voor El Cholo Simeone:

31 gespeelde wedstrijden
23 gewonnen wedstrijden
5 gelijk gespeelde wedstrijden
3 verloren wedstrijden

57 doelpunten voor
22 doelpunten tegen

:red_circle::white_circle::red_circle: Aúpa Atleti! :red_circle::white_circle::red_circle:

Goede eerste seizoenshelft heb je gehad vind ik toch wel.
Het gelijkspel tegen Espanyol is wel zuur, ik denk dat je dat als iets moet zien waar aan gewerkt moet worden.
Ik hoop dat je Barca en andere concurrenten op afstand kan houden in de tweede seizoenshelft.
Ben wel benieuwd of er nog iets gaat gebeuren in Januari qua transfer geruchten etc.

Speeldag 18 LaLiga.

Onze eerste wedstrijd in 2019 was meteen de trip naar Estadio Ramón Sánchez-Pizjuán! Sevilla was aan een teleurstellend seizoen bezig: plaats 15 met 20 punten (het werd 1-1 in de inhaalwedstrijd tegen Valencia). De thuisploeg op de dool, het ideale moment voor een bezoek?

Atleti begon met zijn sterkste elf waar Koke, na drie lange maanden van revalideren, zich eindelijk terug voetballer voelde. Sevilla startte met het aanvalstrio Nolito, Ben Yedder & Navas.

Atleti nam meteen het voortouw wat al na 6 minuten loonde: Lemar schakelde z’n rechtstreekse tegenstander uit, zette vlot voor, voor ‘n inlopende Thomas die de bal meteen op de slof nam om zo Vaclík te verschalken. Een droomstart en een leuke meevaller voor de Ghanees, die z’n contract verlengde nadat Barcelona hem het hof maakte …

Sevilla stelde meteen orde op zaken en ging vol voor de aanval. Was dit alles een team in crisis? Al wrong Ben Yedder onbegrijpelijk tot tweemaal toe mooie kansen de nek om. Een gevleide 0-1-ruststand voor Los Rojiblancos

De tweede helft begon Sevilla furieus: de aanvallen volgden elkaar snel op, maar spits Ben Yedder bleef falen of Oblak stond paraat op pogingen van Navas, Banega en Sarabia! Atleti wist de storm te overleven, tot Ben Yedder in de 60ste minuut eindelijk eens het geluk (en het ongeluk voor Atleti) aan z’n kant had: hij werd diep gestuurd door Banega, nam de bal goed mee, trapte via de paal binnen. De gelijkmaker die er zat aan te komen.

Vanaf dan was het voor Simeone’s mannen pompen of verzuipen. Cholo greep in: Thomas maakte plaats voor Rodri, Correa kwam een leeggelopen Saúl vervangen, hopen dat we op de counter nog iets konden forceren. Sevilla ging gewoon door, maar opnieuw Oblak stond paraat op kansen voor de ingevallen Muriel. In de toegevoegde tijd kreeg de thuisploeg drie hoekschoppen na elkaar, de druk bleef aanhouden … en de derde was het meest fataal: Muriel troefde Gimenéz in de lucht af, 2-1! De thuisaanhang ging uit de bol, de kopjes van alle Atleti-spelers gingen naar beneden. De tweede nederlaag van het seizoen was een feit.

De winterstop was dan toch niet zo’n goed moment voor ons, het doorbrak onze drive. Het nieuwe jaar kon niet slechter beginnen …

image
Het wondermooie doelpunt van Thomas deed er niet toe, Atlético leed zijn tweede nederlaag van het seizoen.

De top 6 in LaLiga:

Atleti 40
Real Madrid 37
Barcelona 37
Eibar 35
Real Betis 34
Valencia 30

(Het geluk was (deels) aan onze kant, want Barcelona verliest twee punten na het gelijke spel (1-1) tegen Girona, Eibar speelt ook gelijk tegen Villarreal, zodoende dat vanuit het niets Real Madrid plots op drie punten volgt … De titelstrijd ligt weer volledig open!)

Herpakken in La Copa! :muscle:t3::red_circle::white_circle:

La Copa.

Levante werd het kind van de rekening in de heenronde van La Copa …

*Atleti - Levante 4 - 0 (Koke, Felipe, Luna (OG) & Kalinic)

Transfernieuws.

Tachi gaat op uitleenbasis naar FC Basel, zo krijgt hij meer speelgelegenheid. Ook San Román, Olabe & Obama zullen uitgeleend worden, indien er interesse is.

Op de volgende spelers werd er geboden:

  • Juanfran: Napoli (6 miljoen € / bod afgewezen)
  • Thomas: Barcelona (42 miljoen € / bod afgewezen)
  • Gimenéz: Barcelona (50 miljoen € / bod afgewezen)

Volgens de pers wil Liverpool zijn aanval versterken en heeft Jurgen Klöpp z’n zinnen gezet op Mauro Icardi (Inter) & ”onze” Antoine Griezmann. Wordt ongetwijfeld vervolgd …

Op het programma: speeldag 19. Tegenstander: Levante …