Beste tactiek voor kleine teams

wat is nou de beste tactiek voor een kleine ploeg, ik speel al jaren fifa maar dit jaar is het zo moeilijk om de nul te houden zeker met mindere teams, wat is nou de beste tactiek, gebalanceerd en lange bal, 4231, 442, laten jullie je middenvelders tussen de verdediging zakken of achterblijven, wat doen jullie met je backs

@fifacareer91 Ligt er natuurlijk aan welk team je gebruikt. Wat voor spelers heb je ter beschikking, etc.?

Ik ga denk met Deportivo la coruna wat kan ik dan het beste doen voor tacktiek, meestal koop ik snelle spelers en spelers die sterk zijn.

Ik zet hem zelf vaak op gebalanceerd aanvallend met een 4-2-3-1 of 4-3-3(4). Verdedigend wachten op balverlies van de tegenstander. Maar dat ligt dus aan de spelers. Ik zou lange bal gaan spelen als je snelle spelers wilt gebruiken en gaat counteren.

Maar wat geef jij je spelers voor instructies, zoals je 2 verdedigende middenvelders laat je die tussen je verdedigers zakken, of achterblijven tijdens aanvallen.

Wat betreft de instructies laat ik mijn cms of cvms altijd achter en mijn backs ook als deze niet aanvallend kunnen spelen.

Dus achterblijven tijdens aanvallen, dus je hebt eigenlijk alleen je nummer 10 twee buitebspelers en je aanvaller aanvallend ingestels staan, de rest zal altijd achter de bal staan.

Ik speel in een 3-4-3, en ik pak weinig tegengoals op die manier, ben met KFC Uerdingen gepromoveerd uit de Duitse 3e klasse, in de 2e Bundesliga zijn de teams veel sterker en doet het toch zeer goed met dit team. Begon de eerste 10 wedstrijden in de middenmoot ondertussen na 20 wedstrijden op een 4e plaats.

Heb 3-4-3 gekozen waarbij men vleugelspelers op 1 lijn staan met de 2 centrale middenvelders en de 2 buitenspelers heb ik wat centraler gezet zodat je eigenlijk 3 driehoeken creƫert 1 met je spits en langs elke vleugel 1 met je vleugelspeler en centrale middenvelder zeg maar. Mijn vleugelspelers zijn van nature uit een LA en RA maar zijn wel snel en hebben een goede uithouding en voorzet.

1 like

Mooi teampje. Ik merk ook in de 2e bundesliga dat t al moeilijker werd.

Beetje afhankelijk naar de kwaliteit van je selectie. Ik probeer ten alle tijden wel een back te hebben die aanvallend kan ondersteunen. Met Sunderland speel ik 4-2-3-1, Reece Oxford is mijn rechtsback. Die laat ik juist met de overige verdedigers achterin staan. De linksback heeft de vrijheid om aan te vallen.

Het blok van twee middenvelders bestaat altijd uit een pure verdedigende middenvelder en de ander meer box to box. Bij Valladolid heb ik Fede als verdedigende middenvelder door zijn defensieve statestieken, naast hem staat Alvarez, erg all-round.

Als je beide backs achterin laat staan en dan ook nog je blok van twee middenvelders dan heb je zes veldspelers achter de bal, je mist dan echt diepte en aansluiting. Of ik nu met een top ploeg speel of met een klein clubje ik probeer het vaak voetballend op te lossen. In sommige fases hanteer ik wel eens de lange bal. Bij Sunderland staat Harper voorin en bij Valladolid Unal, dat gaat dan prima.

Ja dat doe ik zelf ook nooit bij Fiorentina speel ik 442 met punt naar achteren, Zakaria speeld op de 6 positie en speeld tussen de 2 centrale verdedigers in, hij is zo snel en sterk Tonali op rechts en Sangare op links, zijn allemaal box to box players ook achterin heb ik veel snelheid

Ik speel met Viitorul in een 5-3-2 formatie in de lastige wedstrijden. Verdedigend sta ik dan sterk met 5 man achterin en 2 man er kort voor. De meest aanvallende middenvelder en twee aanvallers moeten dan snel zijn, want dan kan ik er op de counter uit. De backs moeten ook snel zijn (en uithoudingsvermogen hebben), want die gaan mee in de aanval als ik niet kan counteren. Als ik de bal verlies, moeten ze direct weer terug zijn.

Ik gebruikte nu 1 spits en 1 vleugelspeler als aanvallers voorin. De vleugelspeler mag dan om de spits heen zwerven.

En wat is je tacktiek kwa sliders speel je geblanceerd met lange bal of

Verdediging ver naar achter, qua opbouw snelle opbouw. Verdedigend het veld smal maken, aanvallend iets breder.