Breaking the Glass Ceiling with Chelsea - FIFA 20

10 augustus 2019

FRANK LAMPARD NEEMT ONVERWACHT AFSCHEID VAN CHELSEA

De 41-jarige hoodfdcoach van Chelsea neemt per direct afscheid als hoofdtrainer van Chelsea, zo maken de Londenaren via een persconferentie bekend. De redenen voor het afscheid van de kersverse trainer zijn onbekend, maar volgens geruchten uit meerdere Engelse kranten hadden Frank Lampard en voorzitter Abramovich gisteren een heftige discussie waaruit de all-time topscorer van Chelsea uiteindelijk wegstormde. Het vertrek van de voormalige middenvelder is verrassend vanwege het feit dat hij nog geen officiële heeft gecoachet als hoofdtrainer bij de club uit Londen.

De assistent-trainers hebben ook allen ontslag genomen en het is nog niet duidelijk wie er morgen in Chelsea’s openingswedstrijd in de Premier League zal plaatsnemen in de dug-out. Boekmakers maken echter al wel voorspellingen over wie Lampard zal opvolgen als hoofdtrainer. Allegri, die bij Juventus is opgevolgd door voormalig Chelse trainer Sarri, wordt momenteel als favoriet gezien. Andere namen die genoemd worden zijn voormalig Frankrijk coach Laurent Blanc, Ajax hoofdtrainer Erik Ten Hag, Watford trainer Javi Garcia en voormalig Liverpool en Chelsea coach Rafa Benitez. Echter is één van de meest interessante opties een tweede terugkeer van de werkloze Jose Mourinho.

Bijzonder start van de story, denk dat de onderstaande namen ieder voor zich een eigen manier van voetbal hebben. Ik hoop op een Ten Hag-verhaal :slight_smile:

Opvallend begin. Aangezien de keuze niet op Lampard valt, gok ik op een bekende naam. Ben benieuwd wie het wordt!


10 augustus 2019

EMMA HAYES AANGEKONDIGD ALS INTERIM-TRAINER

Nadat Frank Lampard verrassend genoeg afscheid nam als hoofdtrainer heeft er een nieuwe verrassende ontwikkeling plaats gevonden op Stamford Bridge. Chelsea Ladies trainer Emma Hayes is door de officiële clubkanalen aangekondigd als interim-trainer van het mannenteam. Emma Hayes wordt hierdoor niet alleen de eerste vrouwelijke trainer in de Football League, maar ook de eerstelijke vrouwelijke trainer in een topcompetitie.

Het wordt echter onwaarschijnlijk geacht dat Emma Hayes uiteindelijk ook door de clubleiding ook benoemd zal worden als hoofdcoach. Max Allegri en Jose Mourinho is momenteel de favoriet, maar tegen Manchester United zal in ieder geval de vrouwelijke trainer in de dug-out zitten.

Verrassende keuze. Zou leuk zijn moest ze op termijn assistent-trainer kunnen worden van Allegri of Mourinho. Persoonlijk hoop ik op Allegri, maar een derde passage van Mourinho zou leuk zijn. Benieuwd welke inkomende spelers we allemaal gaan krijgen bij Chelsea.

Origineel bedacht bravo. Knap gedaan!

18 augustus 2019

TRAINERLOOS CHELSEA VERLIEST WEER

Chelsea heeft ook haar tweede competitiewedstrijd verliezend afgesloten. De mannen van interim-trainer Emma Hayes hadden niks op te brengen tegen Leicester City dat door doelpunten van Maddison en Barnes met 2-1 won. Jorginho maakte in blessuretijd de aansluitingstreffer, maar The Blues hadden niet genoeg tijd voor de gelijkmaker. Dit verlies betekent dat Chelsea op de 18e plaats is terug te vinden in het klassement en de geluiden om Emma Hayes haar ontslag te geven zullen waarschijnlijk nog luider worden.

Interim-trainer Hayes, wiens aanstelling voor veel controversie zorgde, experimenteerde weer met de opstelling. Tammy Abraham maakte zijn basisdebuut en ook Fikayo Tomori maakte zijn eerste minuten voor de club. Ook maakte Ross Barkley vandaag zijn eerste minuten voor de club uit Londen. Hayes kreeg al kritiek op haar roulatiesysteem na de verloren Super Cup-finale.

De zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer wordt ook steeds lastiger voor Chelsea. De club kon met zowel Allegri en Blanc niet tot een overeenkomst komen en Mourinho liet gisteren in een interview bij Sky Sports weten geen interesse te hebben in het coachen van een degradatiekandidaat. De momentele favorieten zijn Javi Garcia van Watford en voormalig Southampton-trainer Mark Hughes.

Het verschil tussen een trainer van het kaliber Allegri/Mourinho en Hughes/Garcia is wel erg groot, laat deze mevrouw het dan maar gewoon doen. Als ik zo naar de titel van je story kijk zou het me niks verbazen als de clubleiding haar gewoon laat zitten.

Geef mij maar ten hag, moet er niet aan denken dat een ploeg met een sierlijke voetballer als Ziyech plots door Mourinho zou worden gecoacht. Goede trainer daar niet van , maar walgelijk voetbal.

Allemaal bedankt voor de reacties.


1 september 2019

MOET CHELSEA HAYES DEFINITIEF AANSTELLEN?

Chelsea is al weken opzoek naar de opvolger van Lampard, maar lijkt na meerdere interviews nog niet de juiste man gevonden te hebben. In de tussentijd fungeert Emma Hayes als interim-trainer en lijkt na een moeizame start The Blues toch op rails te krijgen met attractief voetbal en verassende uitblinkers. Verliezen tegen Manchester United, Liverpool en Leicester City werden vervolgd met overwinning tegen Norwich, Notthingham Forrest en Sheffield United.

Één van de grootste uitblinkers is de van Real Madrid overgenomen middenvelder Kovacic. De Kroaat werd vorig seizoen al door Chelsea gehuurd en beleefde een wisselvallig eerste seizoen. Onder Hayes heeft hij echter al inmiddels al 1 doelpunt en 3 assists. Een andere uitblinker is een speler die juist vorig seizoen door Chelsea was verhuurd. De 21-jarige Tammy Abraham heeft al 4 doelpunten op zijn naam staan en lijkt de concurrentie voor de spitspositie gewonnen te hebben. De grote ster bij Chelsea is echter momenteel een man die door velen aan de andere kant van de Atlantische Oceaan Captain America wordt genoemd. Christian Pulisic maakte onder Hayes zijn debuut en lijkt de naar Madrid vertrokken Eden Hazard te doen vergeten.

Het is nog maar de vraag of Roman Abramovich het aandurft om Hayes definitief aan te stellen. De fans, die nog steeds op namen als Allegri en Ten Hag hopen, twijfelen echter over of het wel zo slim is om het met zo’n onervaren manager te moeten doen tijdens een transfer ban. Een definitieve aanstelling van Emma Hayes zal een waar statement vormen. Als Hayes na de interlands deze lijn doortrekt tegen Wolves en Valencia in de Champions League kan de clubleiding niet meer om haar heen.

Zou wel een grote verrassing zijn voor Chelsea en de voetbalwereld. De resultaten zijn op dit moment gewoon prima, waarbij Hayes met wat meer tijd zeker door kan groeien met Chelsea. Ben benieuwd of je Hayes gaat kiezen, al zie ik Ten Hag ook als mooie optie. Succes!

Het is natuurlijk geen ideaal moment om Lampard op straat te zetten, net voor het nieuwe seizoen. Clubs laten trainers op dat moment niet snel vertrekken. Waarom zou Emma Hayes niet de eerste vrouwelijke vaste trainer kunnen worden? Het zou een verassing zijn, maar waarom niet.

18 september 2019

WITTE ROOK UIT STAMFORD BRIDGE. EMMA HAYES DEFINITIEF AANGESTELD ALS MANAGER

Chelsea gaat langer door met Emma Hayes. Zo maakt de club uit Londen vandaag bekend via officiële kanalen. De 42-jarige was na het onverwachte afscheid van Frank Lampard aangesteld op interimbasis. Hayes beleefde een moeizame start met The Blues, maar heeft inmiddels met de overwinning tegen Valencia in de Champions League al 5 wedstrijden op rij gewonnen. Het contract is van duur tot 2021 en is volgens sommigen enkel gegeven aan Hayes, omdat namen als Mourinho, Allegri en Ten Hag niet de leiding wouden bij Chelsea.

"“Ik kijk ernaar uit om de komende taken samen met mijn staf en het team aan te pakken”, aldus Hayes op de website van Chelsea. “De gesprekken met de leiding waren erg goed en werden gekenmerkt door een groot wederzijds vertrouwen. Samen hebben we de koers voor de komende jaren bepaald. Ik weet zeker dat we samen veel kunnen bereiken.”

Benieuwd hoe het gaat uitpakken, verliezen van Manchester United, Liverpool en Leicester City zouden ze in Londen niet blij mee zijn. Met alleen overwinningen tegen mindere ploegen als Norwich, Notthingham Forrest en Sheffield United gaat ze het niet redden. Maar met Wolves en Valencia zit er een stijgende lijn in. Succes!

Wow! Bijzondere overgang! Hopelijk kan ze de draad met Chelsea weer oppakken en een voorbeeld geven voor meer vrouwen. Het idee is in iedergeval super orgineel :wink:

Bijzondere maar originele wending. Hopelijk kan ze Chelsea weer naar het niveau brengen dat van de Londenaren gewend zijn.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het lezen van mijn story, maar ik heb besloten om mijn Chelsea carrière stop te zetten. Reden hiervoor is dat ik het niet een heel leuk team vind om te gebruiken. Ik word helemaal gedomineerd door teams van het kaliber Brighton. Hetgeen waar mijn spitsen heel goed in zijn is koppen en we weten allemaal dat scoren met het hoofd onmogelijk zijn.

Ik ben wel van plan om binnenkort met een nieuwe story terug te keren. Iets met een Nederlandse trainer doen spreekt me erg aan.