[Career Mode, seizoen 1] Beginnen bij het tweede van Bayern, 2019-2020

@Begiristain Met name centrale verdediger Mai groeit erg snel in zijn rating.

En hoewel pas met een rating van 62: Derrick Köhn speelt heel prettig als LCB/LB: hij heeft snelheid, goede tackle en behoorlijk uithoudingsvermogen.

Het enige wat dit elftal écht mist is een stel spelers met een goed schot op doel. De spits (Wriedt) die is onnauwkeurig en de rest heeft geen power wanneer het op doel schiet. Dus dat ontbreekt behoorlijk.

Goede resultaten weten te boeken en mooi dat je door bent in de beker. In principe gaat het er natuurlijk om talenten te ontwikkelen bij je elftal, maar als je dit ook aan goede resultaten weet te koppelen zullen ze ongetwijfeld tevreden zijn.

HET KLEINE BAYERN STIJGT NAAR GROTE HOOGTEN

September 2019

In de negende speelronde van de Duitse 3. Liga meldde Bayern II zich aan de top van de competitie na een 2:0 thuiszege op concurrent Ingolstadt. Een speelronde later liep koploper Braunschweig tegen een 1:0 thuisnederlaag aan, waardoor de kop van de stand dichter bij elkaar schoof. Hierdoor is het kleine Bayern plots titelkandidaat.

Het is niet zo dat Bayern II haar wedstrijden domineert. In balbezit is het regelmatig de onderliggende partij. Qua doelpunten is de club een middenmotor. Maar van alle statistieken springt met name de Bayernse defensieve staat van dienst ertussenuit. In tien wedstrijden heeft de ploeg van Marzec pas vier tegendoelpunten moeten toestaan. Hierdoor is een minimale voorsprong vaak voldoende voor de zege.

Sapreet Singh presteerde een doelpunt te scoren in alle drie de wedstrijden van September. Dat betekent dus dat hij tegen Großaspach en Preußen Münster de winnende maakte. De aanvallende middenvelder, die vaak op 10 speelt voelt het samenspel met spits Kwasi Wierdt steeds beter aan.

De volgende maand gaat aantonen of Bayern II haar opmars kan voortzetten. Er wachten wedstrijden met koploper Eintracht Braunschweig en ook een bekerduel met Hoofenheim uit de Bundesliga.

Stats & Standen

Ik had het op het FIFA 20 Realistische Carrière-topic over een aantal vuistregels:

In deze carrière bij Bayern II zijn deze:

  • Geen aankopen. Hooguit huren van clubs uit de hoogste divisie
  • Nieuwe spelers alleen via scouting/academy
  • Voor elke drie Duitstalige spelers, één buitenlander
  • Mits op marktwaarde geboden, geen uitgaande transfers in de weg staan (opleidingsteam)

BEZOEK UIT BRAUNSCHWEIG TE MACHTIG VOOR BAYERN II

Koploper eindigt zegereeks van vijf overwinningen in Duitse 3. Liga FC Bayern II.
Eintracht Braunschweig heeft de topper in de Duitse 3. Liga met 1:0 gewonnen. FC Bayern II leverde inmiddels zoals vertrouwd verzorgd spel op de mat en was met name in de tweede helft de bovenliggende partij met de meeste dreiging. Braunschweig counterde echter een aantal malen venijnig en sloeg op die manier enkele minuten voor tijd toe.
Topscorer van de 3. Liga Marvin Pourié knikte de bal binnen na een snelle uitbraak van Eintracht Braunschweig over rechts. Een opportunistisch eindoffensief mocht Das kleine Bayern niet meer baten. Door de nederlaag zakt het tweede team van de Beierse grootmacht terug naar de vijfde plaats.
Na de interlandpauze mogen Daniël Marzec en de zijnen in de herkansing als het op bezoek gaat bij Zwickau in Oost-Duitsland. Die ploeg staat thans tweede op de ranglijst en bij een goed resultaat zou Bayern weer aansluiting krijgen met het gevecht om de plaatsen die recht geven op promotie naar de 2. Bundesliga. Of Marzec echter voluit zal willen gaan is nog maar de vraag: enkele dagen erna wacht het bekertreffen met Hoffenheim en omdat Bayern II uiteindelijk een opleidingsploeg is, meent de manager van Bayern II meer glorie te zien in het bekertoernooi dan in de competitie.

FC BAYERN II VOELT ZICH BESTOLEN

October 2019

Een domper op de Oktoberfeesten voor Daniël Marzec die zijn Bayern II de maand ziet afsluiten zonder competitiezege. Na een thuisnederlaag tegen Braunschweig volgden gelijkspellen uit bij Zwickau en thuis tegen Waldhof. Onterecht volgens Marzec, want: "Ons zijn pure, geldige goals ontnomen!"

Uit bij Zwickau liep het kleine Bayern snel tegen een achterstand aan. Maar de ploeg van Marzec speelde geduldig door en in de 84e minuut tekende Sapreet Singh, sinds deze maand international voor Nieuw-Zeeland, aan voor de gelijkmaker. Bayern drukte nu door tegen het uitgeputte Zwickau en in blessuretijd schoot dezelfde Singh uit volle macht op het doel. Spits Wierdt, die merkte dat hij inmiddels op de doellijn stond, maakte zich zo klein mogelijk om niet in de baan van het schot te komen en ook niet in een hinderlijke positie voor de keeper. De bal vloog in het net, maar werd afgekeurd voor buitenspel waardoor de eindstand werd bepaald op 1:1.

Schandalig!”, vindt Marzec. “Wierdt nam geen deel aan het spel, beïnvloedde het spel en de baan van de bal niet en stond ook niet in de weg van spelers van de tegenstander. Dan is het een goal. Die is ons afgenomen en daarmee ook twee kostbare punt. Ik heb er geen woorden voor die ik hier mag uitspreken”, zei de Bayern II manager tijdens de persconferentie na de wedstrijd.

Nog geen week later was er opnieuw een controversieel moment, deze keer in het eigen Grünwalder Stadion. Opnieuw lijkt geduld Bayern de winst op te leveren, ondanks vele opzichtige missers van spits Wierdt. Na 77 minuten komt de thuisploeg na een enerverend voetbalgevecht eindelijk op voorsprong. Linksback Derrick Köhn wordt plots de diepte ingestuurd en verschijnt plots voor het Waldhofer doel. Via de onderkant van de lat schiet de Bayern II speler binnen. Waldhof lijkt kapotgespeeld en rijp voor de slacht. Bayern drukt door en op rechts is Leon Dajaku doorgebroken. Dee trekt de bal voor en wordt binnengetikt door Ajax-huurling Nicolas Kühn - 2:0!

Maar inmiddels wees de vlag naar beneden en daarmee ws ook dit doelpunt afgekeurd. Een duidelijk twijfelgeval en na bestudering van de beelden zelfs een incorrecte beslissing. “Opnieuw!”, foetert Marzec. “Twee goals, goed voor vier punten, door onze neus geboord door arbitrale fouten. Het werkt mentaal door wanneer je tien punten achterstaat op de kop en niet zes. Ik zie onszelf niet als titelkandidaat, maar als je de koppositie in het viier hebt dan zijn ook wij sportman genoeg om voor het optimale te gaan en dat wordt ons door factoren van buitenaf ontnomen. Dat moet niet kunnen.

Duitse 3. Liga - Scores, Statistieken & Standen


Met drie moeilijke wedstrijden achter de boeg, mag de derdeklasser het nu opnemen tegen een deelnemer in de Champions League: TSG Hoffenheim. “We hebben een thuisvoordeeltje, we zullen proberen ons eigen spel te spelen en onze huid zo duur mogelijk te verkopen. Maar dit wordt een moeilijk karwei”, erkende de manager. Wél liet Marzec weten Wierdt te passeren: “Ja, zijn missers kosten ons punten. Ik heb gefoeterd over arbitrale fouten, want dat waren ze ook. Maar als Kwasi zijn kansen had omgezet in goals dan waren die momenten me vast niet eens opgevallen. Ik ga nu iets anders proberen tegen Hoffenheim. tegen hen hebben we toch niks te verliezen.

De loting heeft inmiddels bepaald dat de winnaar van het duel in December Fortuna Düsseldorf zal treffen in de achtste finale. Fortuna won gisteren al haar duel met 2:1 van Greuther Fürth.

1 like

Echt een zeer leuke carrière om te volgen jammer van de maand oktober, die gelijkspelen hebben je toch wel wat punten gekost. Doe zo verder!


BAYERN II STUNT TEGEN HOFFENHEIM
Doelman Früchtl grote held na strafschoppen

Gisteren was het Erzgebirge Aue dat stuntte tegen het grote Bayer Leverkusen. Vandaag wist een derdeklasser de volgende Bundesligaclub uit het Duitse bekertoernooi te kegelen. FC Bayern II had er wel strafschoppen voor nodig, maar Christian Füchtl pakte in tegenstelling tot zijn collega van Hoffenheim Oliver Baumann wél een strafschop en loodste daarmee het tweede elftal van Bayern München naar de achtste finale. Daar treft het opnieuw een Bundesliga team, namelijk Fortuna Düsseldorf.

Het leek er lang niet naar uit te zien dat het kleine Bayern iets te brengen had tegen Hoffenheim. Binnen tien minuten had Andrej Kramaric de club uit Baden-Württemberg al op voorsprong gezet. De vleugels van Hoffenheim holden de verdedigers van de Bayern semiprofs voorbij alsof ze er niet waren. Als de score niet vlug zou worden uitgebreid dan vielen de spelers uit de derde klasse vast wel om na een uur spelen.
Maar de ploeg van Marzec hield stand en begon langzaam aan wat de kenners van de Duitse 3. Liga inmiddels Schachfußball noemen: schaakvoetbal - de bal eerst daar krijgen waar de tegenstander het minste schade kan aanbrengen en van daaruit spelen naar het punt dat je eigen team sterker maakt.
De manager van het kleine Bayern observeerde uitstekend dat Hoffenheim met haar 5-3-2 systeem namelijk dun bezaaid was op de flanken en dus liet Marzec zijn team in de tweede helft opdraven in een soort 4-5-1 formatie, waarbij het veld zo breed mogelijk werd getrokken zonder opkomende backs, of diepgaande vleugels. Het lokte de vleugelverdedigers van Hoffenheim naar voren en dat gaf na verloop van tijd en toename van vermoeidheid ruimte voor een tegenaanval van Bayern II. Nicolas Kühn fungeerde deze wedstrijd als valse spits. Hij ontving de bal in de 80e minuut, combineerde met Sapreet Singh die vrij voor het doel van Baumann kwam. De Nieuw-Zeelander schoot met scherp: 1:1.

In de verlenging kwam geen van beide teams dicht bij een winnende treffer. En in de strafschoppenreeks erna bleven beide teams foutloos tot de allesbeslissende vijfde poging. FC Bayern II mocht eerst: aanvoerder Timo Kern schoof hem rechts van de keeper in het net. Daarna mocht Florian Grillitsch namens Hoffenheim aanleggen. De Oostenrijker koos dezelfde rechterhoek, maar Früchtl dook de juist kant op en tikte met zijn rechterhand de bal naast het doel. En zo bracht een grootse daad van de keeper, het kleine Bayern opnieuw een ronde verder. Het sprookje wordt vervolg in December.

Uitslagen en loting DFB-Pokal 2019-2020, Tweede Ronde (laatste 32)


We speelden niet om het aan te laten komen op penalty’s, we speelden om niet te verliezen en nadat we gelijk hadden gemaakt om in de wedstrijd te blijven. Eigenlijk waren de penalty’s een soort bonusronde; ik was al lang trots dat we het zo lang hadden kunnen rekken tegen een voor ons zo’n grote club. In dat opzicht hadden wij al gewonnen; dat heb ik de jongens verteld in een poging om de spanning te verminderen, net voor de strafschoppen. Het is fantastisch dat ze het foutloos hebben gedaan en dat we door zijn!”, aldus een trotse Bayern II manager.

Eeehhhh

Foutje gemaakt met Modden (en ook met opslaan) dus nu ben ik deze carrière kwijt. Ik zou nog kunnen doorgaan tot einde 2019, maar daarna zou ik alsnog moeten stoppen.

Ik zou zijn uitgeschakeld in de Duitse beker door Fortuna Düsseldorf (1:3) en op dat moment 4e staan in de 3. Liga.

Dus alstublieft slotje, verwijderen, whatever… Ik kom wel terug met iets anders uit één van de minder bekendere competities denk ik. Al die grotere namen kennen we inmiddels wel, niet?

Ah zonde dat je je savefile kwijt bent, ben benieuwd waarmee je terug gaat komen. Een road to glory met een onbekend team is denk ik een mooi concept, al heb je dan wel dat men je spelers wat minder goed kennen. Ik heb zelf eigenlijk altijd een sterke voorkeur voor teams die tegen de top van de competitie aanhikken en denk dat er daar nog voldoende van zijn die bij het grote publiek nog niet echt bekend zijn. Nu ik zelf met Real Sociedad bezig ben en op zoek ben naar Baskische spelers ontkom je er niet aan om ook veel te lezen over Athletic Bilbao, kan je denk ik ook wel wat moois mee maken. Zitten niet veel spelers in het spel die aan de cantera voldoen en echt wat toevoegen dus je kan volop op gaan leiden (beetje hetzelfde beleid als je met Bayern II had).

@db1512

Tja, ik doe traditiegetrouw een career met Ajax: tot een jaar of acht geleden nog op FV, maar daar werd het een beetje een rommeltje na verloop van tijd, dus sinds enkele jaren op EA forums, totdat ik hier kort geleden op stuitte.

Daarna ga ik altijd rommelen met spelniveau en sliders en zoek ik altijd meer obscure clubs en competities. Gewoon om het écht uitdagend te houden, zodat een prijs…, élke prijs als prestatie aanvoelt.

Alleen door dat gerommel met sliders, mods etc. loop je vaak tegen een foutje, error of bug aan en dan begin je weer van voor af aan. Maar voor mij geen Premier League, Bundesliga of La Liga biijvoorbeeld, daar ken ik alles al.

Jammer dat je story zo moet eindigen. Hopelijk kom je snel terug met een andere story in ieder geval.