Carriere Ajax

hallo mede forumleden. Inmiddels is FIFA een kleine week officiéél uit en heb ik mijn juiste team gevonden om een carriere mee te starten. Ik wilde beginnen met een story, maar wil zoals elk jaar toch eerst het spel goed doorgronden en wachten dat de grootste fouten in de game aangepast zijn, zodat ik niet met een prijs of ellende kom te staan door fouten in de game. Ik probeer het zo realistisch mogelijk te houden kwa transfers en speelstijlen.

Club: Ajax
Niveau: Legendarisch
Speelstijl: 4-3-3(A)
Minuten per speelhelft: 6 minuten

In de voorbereiding heb ik geoefend tegen Valencia, Hertha BSC en Torino. Daarvan hieronder de uitslagen.

Ajax - Valencia CF (1-3)
Ajax - Torino (1-1)
Hertha BSC - Ajax (0-0)

Ik heb zoals jullie begrijpen geen beste voorbereiding gehad, dat mogen duidelijk zijn.

In de transfer periode is alleen Veltman vertrokken. Dit heb ik gedaan omdat ik Mazraoui de volledige kans wil geven en Veltman is geen speler voor de bank. Hieronder de vaste basis 11.

image

Ik denk dat de meesten zich hier wel in kunnen vinden. Ook heb ik geen spelers aangetrokken, dit ben ik misschien (mits het niet gaat lopen) in de winter vanplan.

Ziet er prima uit. Ik heb in mijn eigen carrière Tadic en Ziyech van plek gewisseld, aangezien Ziyech een stuk meer snelheid heeft dan Tadic. Maar als het zo werkt zou ik niks veranderen eraan.

Ziet er prima uit inderdaad. Geen al te beste voorbereiding, maar gelukkig zijn die wedstrijden nog om te oefenen. Ikzelf speel exact dezelfde opstelling als jij, maar met Veltman ipv Mazraoui. Dit omdat Veltman toch wat meer zekerheid biedt in defensief opzicht.

Ziet er prima uit, zou De Ligt en Blind wel omdraaien.

Bedankt voor de reacties heren. Waar het kan zal ik zeker wat rouleren en jongens van positie wisselen, maar alleen in de makkelijkere wedstrijden zal ik dit doen.

We zijn weer wat potjes verder, dus hier komt de update.

Ajax - Heracles Almelo (2-0)

Heracles was een taaie tegenstander, zeker het eerste uur was er geen doorkomen aan, daarna werd duidelijk dat ze dit (helaas) voor hun niet konden vast houden. Dik verdiende overwinning, die groter had moeten uitpakken.

VVV Venlo - Ajax (1-5)

Met VVV Venlo had ik minder moeite. Het stond al gauw 0-1, waarna VVV het snel gelijk trok na een counter uit een hoekschop van Ajax. Hierna liep ik snel uit naar een 1-4 voorsprong nog voor rust en werd het halverwege de tweede helft ook nog 1-5. Uitstekende wedstrijd die het spelbeeld goed weergeeft in de score.

Ajax - FC Emmen (3-0)

Vooraf verwachte ik een simpel potje tegen de promovendus en debutant uit Drenthe. Na een taaie eerste helft van FC Emmen waarin zij zelfs de bovenliggende partij waren, trok ik de wedstrijd in de 2e helft toch verdiend naar me toe. De uitslag misschien iets geflateerd, maar hier zal ik niet om rauwen.

Vitesse - Ajax (0-1)

Vitesse uit altijd lastig voor Ajax. Dit bleek ook nu weer. In de eerste helft kwamen beiden ploegen er niet echt aan te pas. Ook de eerste 20’ minuten in de 2e helft waren ook niet om over na huis te schrijven van beiden kanten. Gelukkig was Dolberg heel alert bij een waanzinnig mislukte voorzet van Tadic, en tikte heel attent binnen.

Dit is het tot op heden. Ik wil er nog bij vermelden dat Dolberg het uitstekend doet. Staat na 4 speelrondes keurig op 4 doelpunten!

Uitstekende resultaten! Mooi dat Dolberg goed weet te presteren. Hij zal toch de eerste spits moeten worden met Huntelaar als enigste concurrent.

De eerste uitslagen waren inderdaad prima gezien de oefencampagne.

Dolberg zal voor nu zeker mijn 1e spits zijn. Maar ik sluit niet uit dat ik in de winter naar een minimaal gelijke spelers opzoek ga voor zijn positie, zowel in potentie als directe rating.

Hier onder weer een update van de vorderingen momenteel. In de volgende update zal ik ook de voorlopige stand mee vermelden en potentiele spelers die ik op het oog heb als eventuele versterking.

Ajax - FC Groningen 2 -0

Het was helaas geen beste pot. FC Groningen was gewoon de hele wedstrijd de betere ploeg. Maar hun defensie had geen antwoord op de snelheid van Neres, die Ajax op sleeptouw nam.

Ajax AEK Athene 3 - 0

In deze wedstrijd was ik volledig de bovenliggende partij. Ajax had 74% balbezit en AEK wist geen schot te produceren. De score geeft het spelbeeld dus goed weer. Verdiende overwinning, waar in ik zeker nog meer aan m’n doesaldo had kunnen werken.

PSV - Ajax 1 - 4

De op papier allereerste echte kraker in de Eredivisie. Helaas zou dit voor PSV alleen op papier zo blijven. In de wedstrijd zelf was hier maar bitter weinig van terug te zien. PSV begon de wedstrijd nog uiterst strijdvaardig en sloeg al in minuut 4’ toe met Lozano. Na een vrij snelle gelijkmaker was PSV het totaal kwijt, wat resulteerde in een afstraffer in eigenhuis.