Carrière story | Nieuwe club: Moerbeke FC

Een tweede club uit de kleine gemeente ‘Moerbeke-Waas’ in Oost-Vlaanderen is geboren!
De lokaal-ambitieuze club mag door het faillissement van Seraing aantreden in de 1A Pro-League.
Tygo Vande Putte (ik) is de manager van het team.
image

Onze rivaal is AA Gent, een club uit een stad 25 km verwijderd van Moerbeke-Waas.

De selectie:
image

image

image

Vande Putte: Met deze talentvolle spelerskern mogen wij terecht ambitieus zijn.

Dan zou ik gewoon waasland gepakt hebben iets realistischer

1 like

Andere dingen ga ik wel realistisch houden.

Welke transfers zouden jullie graag zien gebeurenvin deze transferperiode of in de winter?

Om het tamelijk realistisch te houden mag ik maximum 3 spelers kopen of lenen per transferperiode.
Ik mag ook enkel spelers kopen onder een bepaalde rating.

Seizoen 1: maximum 70 rated spelers kopen.
Seizoen 2 maximum 72 rated spelers kopen
Seizoen 3 maximum 74 rated spelers kopen
Seizoen 4 en verdere seizoenen: Tot en met 27 jaar: maximum 75 rated, 28 jaar of hoger: maximum 80 rated.

Moerbeke FC is uitstekend begonnen aan het seizoen met een 3-0 overwinning op verplaatsing bij KV Kortrijk.
De doelpunten waren van Moore, Segers en Geerts.

Moerbeke FC wint voor eigen publiek met 4-0 van KV Mechelen!!
Ondanks die geweldige overwinning heerst er een negatieve sfeer rond de club omdat spits Max Segers een blessure heeft opgelopen en het 7 maanden zal duren voordat hij herstelt is.

1 like

Speeldag 3: Moerbeke FC verliest uit tegen Anderlecht met 2-1.
Doelpunten: Anderlecht: Raman, Kouamé
Moerbeke FC: Leblanq
image

18 jarige Anthony Descotte van Charleroi naar Moerbeke FC

Moerbeke FC heeft de 18 jarige Belgische rechtermiddenvelder Anthony Descotte van Sporting Charleroi gekocht voor 500 duizend euro.
Hij moet binnen een aantal jaren de nu 34 jarige Van Der Meer opvolgen als die zijn carrière beëindigt.
Tygo Vande Putte hoopt hem in de laatste week van de transferperiode nog uit te lenen aan een club van lager niveau, zodat Descotte meer speeltijd kan krijgen.

Misschien een idee om te kijken naar talenten van de grote clubs om te huren voor een seizoen en misschien proberen met koopoptie

In seizoen 1 mag ik enkel spelers kopen en lenen van 70 alg of lager, en op de meeste posities heb ik al spelers van rond de 70, dus dat lenen voor 1 seizoen ga ik niet doen, toch bedankt voor het idee.

Speeldag 4:
Moerbeke FC - KV Oostende 3-1
Goals: Moerbeke FC: Geerts 2x, Mortier
KV Oostende: Ambrose

Speeldag 5: Moerbeke FC - Cercle Brugge 3-1
Goals: Moerbeke: Moore, Mortier, Geerts
Cercle Brugge: Deman
image

Supporters Moerbeke FC zijn hard voor trainer na 3-1 nederlaag tegen degradatiekandidaat Eupen

De supporters van Moerbeke FC zijn niet te spreken over de 3-1 nederlaag van hun ploeg tegen Eupen.
Vooral de trainer ‘Tygo Vande Putte’ krijgt veel kritiek op fan pagina’s van Moerbeke FC.
Een supporter schrijft onder andere ‘Wat hadden ze nu verwacht, een onervaren trainer een ploeg uit 1A te laten coachen!’

Vande Putte zelf zegt het volgende: ‘Het seizoen is nog lang, ik denk dat we nu vooral moeten kijken naar onze overwinningen die we dit seizoen al behaald hebben. Zelfs de beste ploegen ter wereld krijgen af en toe eens het deksel op de neus’.

Weet iemand van jullie’of je je stadion nog kan aanpassen nadat je begonnen bent … als in: een geheel ander stadion…

Kan alleen in het begin van een nieuw seizoen

Aaaah dus na je seizoen kan je een nieuw stadion kiezen? Cool

Wel als je een club kiest dat geen stadion heeft, bijvoorbeeld en eigen gemaakte club

Ja in hen een eigen club gecreëerd.
Maar ik d8 dat ik een groter stadion geselecteerd had.
Maar het is een kleintje opeen :wink: