Commentaar veranderen

Hoe kan het dat ik enkel de keuze heb voor het Engelse commentaar in EA FC 24? Ik zou graag eens Sierd willen horen, maar hoe verander ik dit? Ik speel het spel op pc/laptop.

Het is al jaren zo, dat de enige taal die beschikbaar is, de taalversie is waarin je het spel installeert. Om van taal te wisselen zijn er twee opties:

  1. Je verwijdert het spel, inclusief de FC 24 directory in C:\Gebruikers (of Users) \ (jouw gebruikersnaam) \ Documenten en herinstalleert in het Nederlands.

  2. Je gaat naar C:\Gebruikers (of Users) \ (jouw gebruikersnaam) \ FC 24 en opent het bestand Fcsetup

De tweede regel: CONFIG_APP_LOCALE = en-US verander je naar CONFIG_APP_LOCALE = nl-NL

NB: Optie 2 werkte zo in vorige versies, ik heb het bij deze versie nog niet uitgeprobeerd, dus don’t shoot the messenger mocht je spel erna niet opstarten. Optie 1 is daarom veiliger en meer aanbevolen, optie 2 is sneller en makkelijker (mits het werkt)

1 like

Heb het spel (+ mappen) verwijderd en sta op het punt op het spel te herinstalleren. Echter kan ik nergens de taal Nederlands vinden…

in dat geval heb je weinig te verliezen: je probeert optie 2 en als dat niet werkt repareer of herinstalleer je het spel in één van de talen die je wel tot je beschikking hebt. Logisch toch?

Ik persoonlijk speel altijd met Engels, omdat ik me bij de Nederlandse commentatoren groen en geel erger aan de houterigheid en foute uitspraak van (buitenlandse) namen (Giménez met een Nederlandse G…). Indien ik Duitse of Poolse competitie speel wil ik nog weleens lokale taal doen, maar dat heb ik op FC 24 nog niet geprobeerd.

Ik heb bovendien opstartproblemen op de PC (de game lanceert eens in de gemiddeld vijf keer: iedere keer AppData/Local en /Roaming verwijderen, anticheat bijstellen, laptop heropstarten en dan gaat-ie weer één keer goed.

1 like

Ik doe ook meer in het Engels dan Nederlands. Na drie potjes Sierd heb ik dat ook wel weer gehad. Ook heeft Engels commentaar, naar mijn gevoel, meer spelersnamen, wat het voor mij wat interessanter maakt.

1 like

Ik weet niet hoe of waarom, maar in alle talen behalve Nederlands klinkt het veel natuurlijker, vlotter, echter. Eerst bij Evert ten Napel en vorig jaar bij Sierd de Vos is het overduidelijk ingesproken zonder al teveel beleving.

1 like