Gebruik dit topic voor het posten van je carriere.
Hetzij een kleine samenvatting, hetzij een grote samenvatting of verhaal.
Met de Serie A & ‘Better CM’ mods ben ik begonnen met Udinese.
Het is opzich wel een uitdaging, amper Italianen in de selectie, een overload aan verdedigers en spitsen, maar amper buitenspelers…
Wel een paar fijne spelers, zoals Alexis Sanchez, Lorenzo Lucca, etc.
Zijn er goede mods beschikbaar voor de PS5 waardoor je bijvoorbeeld ook Camp Nou en de Allianz Arena weer kan gebruiken? En waarmee inderdaad de Serie A weer compleet is?
Mods zijn er alleen voor PC…
En zo ziet mijn team er dan ui OL, na degradatie vanwege miljarden schulden… Spelers zijn gaan lopen omdat ze niet betaald kunnen worden. En dit is het team van uit de jeugd… en nog een paar die Lyon trouw zijn gebleven.
Kijken hoever we kunnen komen met dit team + straks nog wat jeugdspelers erbij… maar met een transferban van een jaar blijft het zo wel een beetje…
In het eerste seizoen onder Hansi Flick wist Barça een wisselvallig seizoen te doorstaan. Het seizoen stond in het teken van de financiële wanorde, waardoor er geen nieuwe investeringen mogelijk waren. Om die reden stond de poort vanuit La Masia wagenwijd open. Dit bleek een schot in de roos.
La Liga
De start was wisselvallig met 6 gemorste punten in de eerste 7 wedstrijden (3x gelijk thuis tegen Valladolid en Getafe en uit tegen Rayo). Het was een bloedstollende titelstrijd tussen Real en Barça. Atletico moest rond de winterstop afhaken.
Na 17 wedstrijden stonden we derde, achter Real en Atletico. Na winst tegen Atletico wisten we de koppositie te grijpen.
Tot en met speelronde 28 stonden Barça en Real op 62 punten. In speelronde 35 stond Barça maar liefst 5 punten voor op de concurrenten uit Madrid, echter werd El Clásico thuis met 0-1 verloren tegen 10 man. Met 9 punten uit de laatste drie wedstrijden wist Barça de titel te veroveren.
Stand:
- Barça 90 punten - 28 W - 6 G - 4 V - 97 DV - 42 DT
- Real 86 punten
- Atletico 78 punten
- Valencia 63 punten
- Bilbao 62 punten
Supercopa
Halve finale: Athletic - Barça 4-5
Finale: Barça - Real Madrid 1-1 (5-4 na penalty’s)
Champions League:
Na een zeer teleurstellende groepsfase plaatste Barça zich ternauwernood voor de play-offs. Er werden slechts 11 punten uit 8 wedstrijden behaald.
1/16-finale:
Barça - PSV 3-0
PSV - Barça 1-1
1/8-finale:
In de groepsfase werd thuis nog met 0-2 verloren van Atalanta. In de KO-fase kon dit verlies rechtgetrokken worden.
Barça - Atalanta 2-0
Atalanta - Barça 0-2
Kwartfinale:
Liverpool - Barça 1-1
Barça - Liverpool 2-3
Copa
1/32-finale:
Girona - Barça 1-0
Bovenal een wisselvallig seizoen, waarmee Flick zijn toekomst bij Barça wist te redden door de eerste landstitel in 2 jaar te winnen.
De grote man van het seizoen was Lewandowski. In La Liga was de Pool goed voor 38 doelpunten in 35 wedstrijden. In de Champions League scoorde de veteraan 10 goals.
Transfers:
Jorrel Hato: Ajax - Barça € 20.500.000 (winter ‘25)
Sergi Dominguez: Barça - Racing Ferrol korte huurperiode (winter ‘25)
Komend seizoen zal de focus liggen op een aantal specifieke en gerichte aankopen, waaronder in ieder geval een aanvallend ingestelde rechtsback. Ook zullen overbodige spelers mogen vertrekken. Martinez en Szscezny vertrekken transfervrij. Eric García en Ferran Torres mogen bij een goede aanbieding uitkijken naar een nieuwe uitdaging.
Komend seizoen zal Barça de titel willen prolongeren tijdens het debuutseizoen in het nieuwe Spotify Camp Nou
VISCA EL BARÇA
Vind jouw seizoen geslaagd, want je wint de landstitel. Zeker van een Real dat op papier het sterkste elftal bezit & dat in Flick z’n eerste seizoen, ook een prestatie. De Supercopa is een mooi extraatje, omdat je Real wederom aftroeft.
Het feit dat je er bij de eerste speelronde waar je actief bent in la Copa is een grote domper & teleurstelling. En uitgeschakeld worden in een kwartfinale tegen Liverpool, toch een van de sterke teams in Europa, is geen schande.
Volgend seizoen die titel proberen te verlengen & op de andere twee fronten beter proberen te doen. Mits enkele goede aankopen kan Flick zijn methode helemaal gaan inwerken.
(Typisch voor Atleti dat ze na Nieuwjaar geen rol meer spelen in de titelstrijd )
Succes!
Ik heb met Emery als trainer net S1 achter de rug met Aston Villa. We werden 6de en konden beslag leggen op de Carabao Cup. Doordat de winnaar van de FA Cup boven ons eindigde gaan we de Europa League in!
In de Champions League stonden we in de tweede ronde op het punt te stunten na een 1-1 op PSG, thuis werden we echter met de voetjes op de grond gezet en kregen we er maar liefst zeven om de oren.
Verdedigend zat het wel snor, aanvallend miste ik iets. In januari werd Moleiro losgeweekt bij Las Palmas. Hij wist meteen een basisplek te veroveren en maakt vaak het verschil. Verder werd Travers gehaald als back-up in doel.
Mijn basis ziet er tegen sterke teams als volgt uit. Tegen de mindere goden gaat Kamara er uit, gaat McGinn een rij achteruit en komt Ramsey voor meer creativiteit zorgen. Kamara was echter niet tevreden met die rol en wou vertrekken. Met Man C, Liverpool en Arsenal had ik al snel een akkoord, Arsenal trok aan het laatste eind. Voor het nieuwe seizoen heb ik voorlopig enkel Harwood-Bellis gehaald als vervanger van de eveneens ontevreden Diego Carlos. Tips voor extra versterkingen zijn welkom!
Ziet er goed uit! Hoe bevalt de ploeg?
Aston Villa blijft een perfecte CM-ploeg. Heerlijke shirts en stadion. Heb je genoeg uitdaging nu de huidige selectie stukken beter is dan de periode hiervoor?
Stukken beter zou ik niet zeggen, met enkel Moleiro als aankoop. Ramsey is nog drie maand out en dat voel ik wel. Barkley en Rogers mogen concurreren nu, maar geen van beide is echt consistent. Waar zou jij nog versterken?
@Raindog, begrijp dat het lastig is om de selectie te versterken. Eigenlijk lopen er overal talenten rond die je eigenlijk een kans zou willen geven. Denk trouwens dat je zelf al antwoord geeft op de vraag: Ramsey is geblesseerd en dan wordt het middenveld wel erg dun bezet. Zou dus een multifunctionele middenvelder á la Jobe Bellingham aantrekken.
Heel goede suggestie, maar ik plan nog een carrière met Sunderland te spelen!
Heerlijke club dat Aston Villa, vooral in deze tijd.
Eindelijk beleid, mede door Emery. Een klassiek Engels stadion met prachtig doelnetten.
Wat betreft je prestaties is dat gewoon heel goed. De PL blijft een lastige competitie en de klassieke-top 6 is beter dan ooit.
Qua versterkingen… je hebt al een brede selectie, maar Mings en Digne worden ook ouder.
Wellicht kun je in de winterstop S2 daar vervangers voor halen.
Ik mis nog een tweede back-up 6 ( naast Onana) en een back up voor Cash.
Kun je ook nog halen.
Succes en ik kijk uit naar de volgende update!
Heb je niemand gehaald als RB achter Cash of los je dat op met Konsa?
Voorlopig vervult Nedelkjovic die rol. Cash gaat niet vaak mee naar voor en wordt dus niet echt moe. Digne maakt bijna geen enkele match vol, Maatsen maakt veel minuten. Maar als die laatste speelt moet die er ook meestal op het uur af.