EA SPORTS FC 25 - Manager Career Mode

Hey!

Ik ga met een nieuwe Ajax story/carreer mode beginnen als Farioli. Als alle transfers zijn verwerkt.

Iemand tips qua:

• Speelstijl, transfers , jeugdopleiding

Ontvang ze graag :slightly_smiling_face:

Op goal heb je de stokoude Pasveer. Als reserve heb je Mattheus. Ook niet de jongste.
Dus in iniedergeval een jonge keeper: Andrew (Gil Vicente) , Okoye ( Udinese), Lammens ( Antwerp) of Peretz huren van Bayern Munchen.

Met Rosa en Gaaei heb je nu voldoende rechtsbacks. Centraal zit je met Sutalo, Rugani, Baas, Kaplan en zelfs eventueel Hato ook gebakken. Een (concurrerende) LA zou wel een optie zijn:
Yilmaz ( Rangers FC), El Karouani ( FC Utrecht) of Meijer (Club Brugge).

Op 6/8 heb je Henderson, Vd Boomen, Regeer, Fitz Jim en Taylor. Lijkt mij voldoende.
Op 10 heb je alleen Klaassen, waar Berghuis ook kan. Lijkt mij ook voldoende.

Voorin: Spits Brobbey en Weghorst. Links Edvarsen en Godts. Rechts alleen Traore.
Ik zou een RV halen: Mijnans ( AZ) of Abaldo ( Gimnasia)

1 like

@Jochem, 't is gebeurd! :sweat_smile:

In mijn Bundeslia save lijkt Bayern Munhen de weg kwijt mid okt/dec en ben ik in mijn 2e seizoen 7punten los gelopen(onderling heen duel gewonnen),

en in de kwart finale dfb bokal zit al geen dortmund, bayer leverkeusen gladbach, leipzig en Bayern Munhen meer, maar nog Wolfsurg, Hoffenheim, Frankfurt stuggart 1 en 2, dus hoop op wat geluk

Is er interesse in een fifa 22 realistische career mode? Heb geen fc 25 en vindt verhalen maken wel leuk. Doe dan even een hartje.

Of dat iemand goede squad mods heeft? Dan kan ik dat aanpassen

4 likes

Laat u gaan, @Steff! Ik ben alvast benieuwd wat het kan worden!

Lekker doen! Ben benieuwd!

1 like

Nice! Ga even een mooi team zoeken met een leuke uitdaging en dan start ik binnenkort. Hebben jullie nog teams die jullie wel mooi vinden?

1 like

Premier League: Arsenal, Liverpool
Serie A: Inter, Lazio, Parma
Bundesliga: Dortmund, Wolfsburg, M’ Gladbach
Ligue 1: Lille, Marseille, Monaco, Lyon
LaLiga: Athletic Club, Sevilla, Valencia, Villarreal

1 like

Misschien leuk om hier nog even te delen, mijn Manchester United rebuild tot dusver. Het is semi-realistisch gezien ik niet al te veel zin had om te lang met onnodige spelers te spelen en de carrière ook wat meer gericht is op fun. Ben begonnen met live starting point, waardoor ik feitelijk in deze zomer terecht ben gekomen qua startmoment. Heb dus ook gekozen om er vanaf moment één het mes in te zetten en wat sneller te in te kopen, haha.

Ben begonnen met Ruud van Nistelrooij als club legend. Oftewel de aanstelling van Amorim teruggedraaid, van wie ik geen fan ben. Idee van de carrière is dus een rebuild van United, gezien de prestaties en kwaliteit momenteel dramatisch zijn. Maar er wel enorme transfersommen en salarissen worden betaalt. Vanaf dit seizoen geen Europees voetbal meer. Tijd voor een stapje terug. Overbodige, te slechte spelers eruit. Qua visie wordt het een beetje terug naar de Ferguson-tijd, waardoor ik qua selectie wat gekeken heb naar de invulling rond 2009/2010. Toen was het ook een herkenbare club. Wel is het systeem wat anders, gezien ik wil switchen tussen een 4-2-3-1/4-4-2. Het is wel lastiger om een soortgelijke selectie op te bouwen, gezien Engeland op dit moment weinig goede spelers met ervaring kent. Derhalve focus op (talentvolle) spelers die Engels zijn, of de competitie kennen of passen in het moment.

Verkopen:

• Onana: matige vorm en veel twijfels over zijn toekomst
  • Maguire: geen moment de gekoste 90 miljoen waard geweest, tijd om door te selecteren. Al langere tijd ook geruchten dat hij vertrekt. Drukt enorm op het salarishuis. Helemaal zonder Europees voetbal
  • Eriksen: gaat de club in RL transfervrij verlaten
  • Garnacho: huwelijk lijkt over na opnieuw gedoe rondom zijn persoon en opnieuw geruchten van een transfer. Was afgelopen januari al bijna zover
  • Casemiro: kan het niet meer aan. 71 miljoen gekost toen Real al aan vervanging dacht. Drukt enorm op het salarishuis. Helemaal zonder Europees voetbal
  • Lindelöf: gaat de club in RL transfervrij verlaten
  • Bayindir: matige keeper, betrokken in ruildeal
  • Mount: geen moment de gekoste 65 miljoen waard geweest. Drukt enorm op het salarishuis. Helemaal zonder Europees voetbal
  • Shaw: nooit helemaal top geworden, vaak geblesseerd. Tijd om door te selecteren
  • Evans: gaat de club in RL transfervrij verlaten
  • Dalot: Vind ik persoonlijk een heel matige speler. Doorselecteren
  • Malacia: heeft niet het niveau. Doorselecteren. Betrokken in ruildeal
  • Antony: kleine kans dat hij opnieuw nog voor United gaat spelen
  • Rashford: zelfde verhaal. Drukt zwaar op het salarishuis en presteert niet. Verkocht aan Fenerbahçe. Passende transfer
  • Sancho: kleine kans dat hij opnieuw nog voor United gaat spelen, betrokken in ruildeal
  • Ugarte: zal in RL waarschijnlijk wel blijven, maar geen speler in mijn visie
  • Verder heeft United een enorme selectie met o.a. matige jeugdspelers. Die zijn verkocht, behalve Obi, Heaven (wie beiden van Arsenal gekocht zijn in RL ivm te hoge salariseisen), Amass en Wheatly (verhuurd aan FC Twente)

Aankopen:

• Mbeumo: wederom een goed jaar gedraaid bij Brentford met 19 goals en 7 assists. Kent de competitie en moet een stap hogerop. Is de aanvallende topaankoop, vergelijkbaar met Salah van Liverpool.
  • Rigg en Jobe Bellingham: package-deal met Sunderland (wie toen nog niet gepromoveerd waren). Back-ups voor CAM en CM met oog op de toekomst. Twee Engelse talenten om de nieuwe generatie te worden.
  • Verbruggen: de nieuwe Van der Sar. Goed aan de bal, pas 22 jaar oud in de CM. Geruild tegen een transfersom + tweede keeper Bayindir. Keeper voor de komende 10-15 jaar.
  • Egan-Riley: CV/RB van Burnley in de Championship. Engels, redelijk snel en sterk. Goede algemene speler. Pas 21 jaar oud. Soort nieuwe Wes Brown, multi-inzetbaar.
  • Butland: Engelse tweede keeper, gezien de andere keepers allemaal vertrokken zijn
  • Solet: Franse speler van het Italiaanse Udinese. Is lang, sterk (88), snel (86) en heeft een prima pass (80). Daarnaast 4* zwak been. CV, maar multi-inzetbaar op alle posities achterin. Aanrader overigens.
  • Ouattara: Patrice Evra-achtige transfer. Komt net als hem van AS Monaco. Geruild tegen Malacia. Jonge, fijne linksback die samen met Dorgu de komende jaren de linkerflank over kan.
  • Bynoe-Gittens: Engelse linksbuiten van Borussia Dortmund. Enorm snel. Geruild tegen Sancho, wie daardoor kon terugkeren naar de club waar hij furore maakte. Gittens geeft diepte en toekomst.
  • Delap: goed seizoen gedraaid met het gedegradeerde Ipswich. Wordt gelinkt aan Everton en United vanwege zijn gelimiteerde transfersom van 30 miljoen. Ik houd Hojlund en Zirkzee (als CA(M)) voorlopig nog bij de club. Daardoor ontbreekt wel een targetman. Met Delap een Engelse variant in huis gehaald.
  • Met alle verkopen was het middenveld zeer dun bezet. Om Mainoo wat meer ruimte te geven is Camara aangetrokken. Jonge Kanté-achtige voetballer in game. Aanrader.
  • Meest recente topaankoop: Palacios van Leverkusen. Kan de stap maken. Is gedisciplineerd in zijn spel en brengt kwaliteit. Speler die net onder de top zit, maar voor dit United super zou zijn. Is de balansbewaker op het middenveld.
  • Middenveld mistte daarna nog wat diepte. Om die reden ervoor gekozen de transfervrije Angel Gomes te contracteren. Engelse middenvelder die het goed gedaan heeft bij Lille. Jongen van de club, jaren in de United academy gezeten.

Maakt de volgende selectie:

Delap			
			    Hojlund			

Gittens		Fernandes		Mbeumo	
		        Zirkzee		    Amad	
		        Rigg			

Mainoo	   Palacios		
		  Camara       Gomes		
			    	   Bellingham						

Ouattara	Martinez	De Ligt		Mazraoui
Dorgu		Solet		Yoro		Egan-Riley

Verbruggen			
			     Butland			

Hiermee een selectie die niet af is, maar wel wat meer herkenbaar is met kwalitatieve spelers, die Engels zijn of de competitie kennen. Aangevuld met gerichte aankopen van talentvolle jongens van kleinere clubs. What next? Op den duur is het kijken of het werkt met Hojlund en Zirkzee of dat er doorgeselecteerd moet worden. Ik merk dat ik nog wat snelheid mis, misschien dat ik Nusa nog aantrek. Geeft ook wat meer opties. Zo had Ferguson toentertijd Ronaldo, Park, Giggs, Nani, Rooney, Berbatov, Welbeck en Tevez. Daarnaast moet ik Bruno Fernandes 3/4 maanden missen door een zware blessure. Achterin werkt het met Martinez, De Ligt en Yoro nog niet echt top. Misschien moet daar op den duur ook doorgeselecteerd worden en bijv. een Guehi aantrekken. Daardoor krijg je ook weer wat meer de Britse identiteit. Stadion is in game overigens erg mooi, geeft goed de Engelse feeling.

1 like

Paar mooie transfers, een paar die ik minder vind. Rigg én Bellingham weghalen bij Sunderland vind ik wat veel, zeker om ze dan als derde keuze te gaan gebruiken. Eén van beide had wel gekund. Ook jammer dat je met Mbeumo iemand gaat halen die Amad helemaal in de weg gaat lopen, zo verkwansel je eigenlijk je grootste talent. Nu heb je twee toppers op rechts en iemand die nog niet veel bewezen heeft op links, ik had ingezet op een top-aankoop daar. Verder had ik Dalot niet laten gaan, die heeft toch indrukwekkende stats voor een back én kan op beide kanten spelen.

Los daarvan: mooi project, benieuwd hoe het verder nog gaat lopen!

Laatste opmerking: denk je dat Van Nistelrooy het aan kan? Was niet meteen indrukwekkend met Leicester. Misschien had Michael Carrick nog een leuke optie geweest?

1 like

Thanks! Not sure of Van Nistelrooij het aankan. Was bij PSV volgens mij prima en kwam bij Leicester echt in een lastig parket terecht. Snapte niet zo goed dat hij die job aannam. Carrick zat wel in mijn hoofd, maar heb simpelweg gekozen voor iemand die al in de game zat. Vandaar.

Qua transfers: vandaar ook semi-realistisch. Had op links niet echt iemand op het oog die daar zo’n rol kon oppakken bij dit United. Mbeumbo heeft zich in de Premier League bewezen en gaat waarschijnlijk nu een stap maken. Amad gebruik ik overigens erg veel, zowel op rechts, links als achter de spits. Met het volle schema vond ik het ook niet zo erg om daar twee goede spelers te hebben lopen.

Wat betreft Rigg en Bellingham kan ik je zeker volgen hoor. Had ik normaliter ook niet zo snel gedaan, maar met het idee van deze CM vond ik het wel prima om ze als gezicht van de ‘next gen’ te gebruiken. Alleen nog niet goed genoeg om ze bij dit United al een grote rol toe te kennen. De club moet ook presteren uiteindelijk. Kan ze wel veel gebruiken in kleinere wedstrijden en alle bekercompetities. Dalot is puur persoonlijk, net als Ugarte. Vind het geen toppers. Hij heeft inderdaad prima stats, maar onder semi-realisme toch laten gaan.

1 like