EA SPORTS FC 26 - Algemeen

Voelt zeker goed aan en je hebt echt wel weerstand. Merk wel dat ik kans maak tegen City en Liverpool maar vervolgens Leeds ( prime barca) mij weg tikt

Op welk niveau en met welke gameplay raadt je aan? Ik speelde altijd op ultiem op de reguliere sliders. Die andere vond ik persoonlijk te traag en saai haha

Denk gewoon startte met Ultiem, ff paar oefen duels spelen in aftrap

1 like

Voor de PC-spelers: hoeveel commentaar-talen hebben jullie?

Ik ben wel eens benieuwd waar iedereen op gamed.

• Playstation 5
  • Playstation 4
  • Xbox X/S
  • Xbox One
  • PC
0 stemmers

Leuke poll, al lees ik tussen regels wel veel pc gebruikers, volgens mij

Heb meerdere potjes gespeeld op competitief op ultiem, aanvallen is eindelijk echt een stuk lastiger, maar vind persoonlijk wel dat de tegenstanders wel echt te weinig écht gevaarlijk worden. Vaak kunnen ze de bal goed weg steken, maar kiezen ze altijd voor de veilige optie en gaat het dan alsnog terug. Ook schieten ze echt veel te weinig wat mij betreft en is het verdedigen echt wel te makkelijk

Het valt mij ook op dat ze vaak voor de veilige optie gaan, maar dat is vooral het geval bij ploegen die spelen op balbezit. Balbezit behouden lijkt voor hen belangrijker dan kansen krijgen.

Dit is overigens al jaren het geval…

Hoe ga ik in hemelsnaam verder met een carriere? Ik lijk alleen maar opnieuw te kunnen beginnen. Ik speel trouwens op pc

Volgens ChatGPT wil de AI op Ultiem altijd “perfect” spelen en zoeken naar een 100% kans.

De AI op Legendarisch zou meer “menselijk” moeten spelen, ongeacht dat de xG een stuk lager zal liggen.

Ik ga dus een poging op Legandarisch doen om te kijken of dit klopt. Anders op zoek naar betere sliders, maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten haha

AI behavior aanpassen helpt misschien. Doorspeel pass, schiet accuratie aanpassen. Ik speel zelf niet op competitief. Vind die andere een wisselendere gameplay hebben.

De ervaring die ik beschrijf is op legendarisch, dus dat gaat het verschil niet maken. Het verschil tussen ultiem en legendarisch is dat bij de tegenstanders alle stats op 99 zijn gezet (althans, dit was in vorige versies altijd zo en dit zal vast niet veranderd zijn dit jaar).

Je gaat naar career, klassiek en dan in het scherm zelf kan je naar rechts, op ‘speel nu’ oid. Ergens hierboven staat wel uitlegje.

Ga naar Manager Career, vervolgens één van die mini-pijltjes (onderaan in beeld) naar rechts, kies: Play Now - kies uit opgeslagen spellen.

Ik moest er eerder ook naar vragen @Vlonkie182 : heel onoverzichtelijk, omslachtig.

Ik speel nu een potje of 5 op legandarisch, competitiemodus aan en met dynamische ai op de competitieve gameplay. Moet zeggen dat ik sindsdien echt moeite heb om te winnen. Speel nu veelal gelijk met 1-1 of 2-2 en geef genoeg kansen weg.

Ik speel nu met Ajax en merk dat ik tegen PEC Zwolle en Volendam zelfs gelijkspeel in gelijkwaardige wedstrijden.

Het enige minpunt van deze FC is dat er echt geen enkele overtreding wordt gemaakt of buitenspel wordt gestaan

Vind ik gek, ik merk net meer overtredingen. Er gebeuren zelfs professionele fouten! Da’s wel een optie die je aan en uit kan zetten in het menu. Offside zie ik bij mezelf vaker dan bij de tegenstander, en als het gebeurt is het vaak bij een doelpunt dat dan afgekeurd wordt.

Dit alles wel op wereldklasse. In het begin had ik het aardig moeilijk om aan kansen te komen, maar sinds een paar dagen gaat het opmerkelijk makkelijker. Tegen kleine teams leg ik er al eens meer dan drie in. Met Frankfurt ging ik nog kansloos de boot tegen Tottenham, maar gisteren won ik na een evenwichtige match van Bayern. Ben nu aan het twijfelen om al naar legendarisch over te stappen.

1 like

Ik heb nu in 15 wedstrijden zo’n beetje echt geen enkele vrije trap of penalty tegen, behalve door af en toe een handsbal. Voor de rest zet de ai ook niet eens slidings in. Op ultiem is dit volgens mij nog minder.

Merk op dat ik op Ultiem het makkelijker had dan op Legandarisch. Hopelijk fixen ze dit bij een volgende update bij EA

Ik zit vooral weer met de bug dat ik een melding krijg dat ik meerdere opslagdata heb. Het spel start dan gewoon niet meer op. Pas als ik in het PlayStation menu alle opslagdata wis kan ik het spel weer opstarten. Weg carrières. Heeft te maken met carrières opslaan als checkpoint. Erg zuur dit.

Ik speel in de Bundesliga 2 en dus op Ultiem.

De moeilijkheid van scoren is inderdaad anders dan ‘25 en ook realistischer.

Desondanks speelt de computer heel zakelijk en op balbezit en creeëren ze weinig en minder dan in ‘25. Komt dit door het niveau van de Bundesliga 2 of ervaren mensen het hier ook in de grootste competities?

Ik ga deze sliders eens proberen, kwam ik op Reddit tegen

2 likes