EA SPORTS FC 26 - Algemeen

Hoe hebben jullie de early access gedaan? De ultimate edition gekocht of een maandje EA Play voor 6 euro?

EA Play. Van zodra FC26 in korting komt koop ik hem met de 10% korting en zeg ik m’n abonnement op.

Voortgang in een CM blijft wel behouden dan toch?

Zeker, alles blijft behouden. En als je 10 uur op zijn kan je alsnog overstappen naar Pro, alles blijft behouden.

1 like

Ik heb een Pro-abonnement dat is 85 ZŁ / € 20 per maand. Aan 6 spellen per jaar kom ik wel (mijn kinderen willen af en toe ook wat), dus dat haal ik er gemakkelijk uit.

Zijn er meer die zo veel clean sheets behalen? Ik heb al 11 wedstrijden op rij geen goal geïncasseerd en speel op ultimate. Misschien toch wat sliders proberen

Ik kan (nog) geen opgeslagen (Original) Manager Career laden.

Iemand anders hetzelfde probleem?

Heb enkel een live lopen, maar ik merk wel dat de optie om een carrière verder te zetten niet in het hoofdmenu staat. Je moet eerst kiezen tussen live en original.

Ik speel tot nu toe Seasons/ Online Friendly en af en toe Squad Battles, maar moet zeggen dat ik zelden zó tevreden ben over de gameplay van een EAFC26. Benieuwd hoelang dit stand houdt.

Is er al een winkel waar ze toevallig al in de schappen liggen?

Als ik dit doe: managercarriere > klassiek > 1x rechter joystick naar rechts, dan kan ik op Nu spelen klikken. Dan kom ik in een save menu. Daar kan ik met m’n klassieke CM weer verder.

1 like

Het is erg omslachtig om bij je saves te komen.

1 like

Ik heb geen joystick, hoe dat te doen met keyboard?

edit: play now, dat werkt: thanks! Alright, Career Mode Story, here we come!

1 like

Top!

Heeft iemand die met de authentic gameplay speelt al wat veranderd aan sliders om snelle spelers, toch daadwerkelijk iets van snelheidsvoordeel te laten hebben? Vind de gameplay mooi overkomen en in combinatie met de verbeterde graphics (en diepte in stadions/shots) ook realistischer overkomen. Maar soms speelt de AI wat teveel rond en/of kom ik met echt snelle aanvallers vrijwel niet langs heel trage verdedigers. Dan wordt het soms wat stropiger, wat je met de normale gameplay dan weer niet hebt.

Ik heb wel iets aan de sliders aangepast, maar vooral dat de AI wat sneller de aanval zoekt en meer schiet, want na 12 wedstrijden had ik nog 0 tegendoelpunten. Inmiddels heb ik de sliders voor mij perfect staan en is mijn highest scoring game 2-2, waardoor mijn doelsaldo eens niet het hoogste is van de competitie. Ook is het geen zekerheid dat ik iedere wedstrijd scoor en daar vermaak ik me prima mee

Zou je die willen delen?

Ik speel op ultimate en 7 minuten per helft. Alles staat op semi behalve schieten, die staat op manual. Tackle agression, buildup speed en shot frequency staan bij mij op 55. Crossing frequency op 60. Pass error CPU heb ik teruggebracht naar 45. Goalkeeper ability CPU staat op 60 first touch control error CPU teruggebracht naar 60. Ball deflection error van zowel user als CPU op 99. Verder staan alle sliders zoals je deze krijgt als je op authentic speelt. Deze sliders werken voor mij perfect! (Heb de game in het Engels staan zodat ik alle shirtsponsors van clubs heb) :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Misschien was ik eerder niet duidelijk genoeg: authentic voelt heel erg alsof je speelt nadat je sliders hebt ingesteld, dus in dat opzicht is het niet veel anders (omdat ik dat meteen standaard doe). Het enige wat ik heb aangepast is het tempo nog net ietsje naar beneden brengen. Met name ikzelf en soms CPU steken nog iets te makkelijk over.

Ik speelde met Kaiserslautern en won met 3-1 van Saarbrücken
Ik ging met Nürnberg 6-1 onderuit tegen Grether Fürth
Ik won (nog een keer) met Kaiserslautern 4-1 van Kalsruhe
Ik speelde met Hertha 0-0 tegen Union
Met Ajax won ik 4-1 van Telstar

Wat houdt diepgaandere simulatie eigenlijk in?

Staat onder het kopje Algemene instellingen

Volgens mij is dat die instelling dat je van 5 andere competities de statistieken kan zien. Topscorers etc