In mijn Kaiserslautern save sta ik in seizoen 3 voor een loodzware winter:
8 Januari Bayern Munchen.
11 Januari Bayer Leverkeusen
29 Januari Bayer Leverkeusen
5 Februari Dortmund
12 Februari Leipzig
19 Februari Bayern Munchen
Hoe dan?
In mijn Kaiserslautern save sta ik in seizoen 3 voor een loodzware winter:
8 Januari Bayern Munchen.
11 Januari Bayer Leverkeusen
29 Januari Bayer Leverkeusen
5 Februari Dortmund
12 Februari Leipzig
19 Februari Bayern Munchen
Hoe dan?
Pfoe, ben benieuwd hoe je het er vanaf brengt!
Leipzig en Dortmund heen, had ik wel resultaten geboekt
Je promoveert met Notts county naar de League one en staat na drie duels vierde met 7 uit 3. Krijg ik een bericht van het bestuur dat ik de tactiek moet aanpassen door de recente resultaten.
Ja heel vreemd af en toe.
Met Schalke ook gepromoveerd naar de Bundesliga. Sta je keurig 12e in het eerste seizoen, willen ze ook dat je je tactiek aanpast en krijg je bericht van de aanvoerder dat ze in de kleedkamer twijfelen aan je ambities…
Stabiel erin blijven in jaar 1 na promotie is toch niet meer dan gezond beleid ![]()
Speelde counter, heb de tactiek veranderd en sta ipv mee doen om de titel nu zesde. Lekker beleid van het bestuur. Tweede seizoenshelft maar weer op de counter.
Spelers willen misschien Europa in?! ![]()
Ik presteerde met le Havre in jaar 2 ook erg goed, en tikte mijn doelen aan,
Heeft het bestuur het over: we geven je nog ëén kans
alle doelen gehaald en verder geen advies waar het aan ligt,
maar wel de eindmail, we zijn blij met je voortgang, en we kijken naar je op.
Bournemouth – Seizoen 3: Europees voetbal aan de zuidkust
De afgelopen weken heb ik enorm genoten van mijn Bournemouth-carrière. Kleine club aan de Engelse zuidkust, spelend in het knusse Vitality Stadium (±11.000 plaatsen – één van de kleinste stadions in de Premier League), maar met een verrassend mooie historie.
Bournemouth is geen traditionele grootmacht. De club speelde het grootste deel van zijn bestaan in de lagere divisies en bereikte pas in 2015 voor het eerst de Premier League. De hoogste eindklassering ooit? Een knappe 9e plek (2016/17). Dat record moest eraan geloven.
Tijd om Europa te halen.
Seizoen 1 – De grillige doorbraak
Resultaten? Prima. Stabiliteit? Absoluut niet.
We stuntten tegen topploegen, maar lieten te vaak punten liggen tegen middenmoters. Dat inconsistente karakter typeerde het eerste seizoen.
Halverwege het jaar vertrok Semenyo voor een mooi bedrag. Zijn vervanger, Fatawu (overgekomen van Leicester), bracht flair en snelheid terug in de aanval.
Uiteindelijk eindigden we opnieuw op een knappe 9e plaats. Een bevestiging dat Bournemouth geen eendagsvlieg meer is.
In de FA Cup strandde het avontuur in de kwartfinale tegen Newcastle.
Een degelijk fundament was gelegd.
Seizoen 2 – De doorbraak
Met een fris elftal begon seizoen twee. De focus lag duidelijk op de defensie.
onder andere El Hilali (Espanyol), Van Ewijk (Coventry) en Baas (Ajax) werden gehaald. Ook Bissouma kwam transfervrij over van Tottenham.
Allemaal voor relatief lage bedragen gehaald, maar stuk voor stuk enorme versterkingen. Precies het soort slimme transfers dat bij Bournemouth past.
Senesi vertrok voor een grote som naar Juventus. Evanilson werd voor veel geld verkocht aan Aston Villa. Zijn vervanger werd gevonden in Abline van Nantes — jong, energiek en doelgericht.
Waar we in seizoen 1 nog moeite hadden om tegen middenmoters het verschil te maken, ging dat nu veel beter. De aanval draaide soepeler en de defensie stond als een huis.
Resultaat? Een sensationele 5e plaats in de Premier League.
Clubrecord. Europa League-voetbal.
In de FA Cup leek zelfs een stuntseizoen mogelijk. Arsenal werd in de kwartfinale uitgeschakeld, maar in de halve finale bleek Newcastle opnieuw een maatje te groot.
Toch was dit een topseizoen.
De selectie
Wat deze carrière voor mij zo leuk maakt, is de balans in de selectie. Geen wereldsterren. Geen absurd budget. Maar wél spelers die perfect passen in het systeem.
Van de aankopen blonken vooral: El Hilali, Baas, Van Ewijk en Gomes uit. Zijn in mijn ogen typische Bournemouth-aankopen: betaalbaar, maar extreem waardevol.
Mooie carrière! Heb ook al wel eens aan Bournemouth gedacht, wegens het slimme aankoopbeleid en de mooie selectie, maar net het kleine stadium houdt me tegen. Ben je al begonnen voor Rayan werd toegevoegd? Die zou me wel eens over de streep kunnen trekken.
Denk dat de club je wel bevalt hoor! Speel er nu drie jaar achter elkaar mee en één van de weinige careers waar ik niet snel op uitgekeken raak. Kan zijn dat ik enigszins in herhaling val met eerdere posts, maar de club heeft veel wat een CM aantrekkelijk maakt. Qua beleid kan je ook ‘kleinere’ Britse spelers halen uit bijv. de Championship (zo is een Semenyo bij Bristol City weggehaald en nu voor 75mio verkocht aan Man. City). Anderzijds halen ze ook (onbekendere) talenten, zoals een Kroupi uit de Ligue 2, maar ook wat meer grotere talenten zoals Huijsen. Hoewel een kleinere club lukt het ze ook om betere spelers uit andere competities te halen, zoals Evanilson als FC Porto spits voor 37mio. Je hebt dus echt een mix en kan ook blijven handelen, als je naar de verkopen kijkt van de afgelopen jaren (Semenyo 75m, Solanke 64m, Zabarnyi 63m, Huijsen 63m, Kerkez 47m, Ouattara 43m).
Stadion is inderdaad erg klein, maar als je een wedstrijd speelt zie je er niet veel van moet ik zeggen. Dan is het juist wel heel strak dat de tribunes dicht op het veld zitten. De selectie, het stadion en de clubkleuren (rood-zwart) geven het wel een mooi Brits karakter. De huidige selectie speelt daarnaast ook wel prettig. Vlotte spelers zoals Kluivert, Kroupi en Scott. En net toegevoegd zoals je al aangaf: Braziliaans toptalent Rayan (en Tóth). Had voor de winter 2x een CM gestart, maar speel steeds een periode weer niet. Heb nu ook bewust gewacht tot hij toegevoegd werd voordat ik een nieuwe start. Komende dagen waarschijnlijk nog niet, dus heb stiekeme hoop dat zijn eerste ‘editie’ in het spel nog wat geüpdatet wordt. Bijv. met een face, nu hij in RL een prima start bij de club heeft gekend. Hij voelt nu nog wat generiek aan (alsof je een jeugdspeler gebruikt).
@LarsCF mooie CM opgebouwd! Goede aankoop met Fatawu, kan hogerop dan Leicester en past goed in het beleid van de club. Had hem voor de winter ook op het oog, net als Bobb. Maar die is naar Fulham en Rayan is gehaald. Hoe bevalt Gomis je? Die staat ook op mijn lijst voor Bournemouth/Lyon. Ben je nog op zoek naar een linksbuiten of houdt je daar Adli gewoon? Ik gebruikte de laatste keer hem nog wel als spits. Evanilson vond ik toen de game uitkwam vrij chill spelen, maar na een paar spelupdates niet enorm.
@Raindog Dank! Stadion is inderdaad wat klein, daar twijfelde ik ook over. Maar dat heeft juist ook wel charme. In het echt staat een uitbreiding volgens mij op de planning, dus hopelijk komt dat snel. Rayan werd aangetrokken toen ik al ver in S1 zat. Twijfelde wel om opnieuw te beginnen maar heb dat niet gedaan.
@Begiristain Thanks! Gomes is goed, echt net Kanté 2.0. Heerlijk om achter de hand te hebben. Daarnaast kan ik je Baas ook echt aanraden, zeker met een grote cv naast hem. Baas doet me een beetje denken aan aké qua speelstijl.
Ik denk dat ik wel een nieuwe linksbuiten wil ja. Edozie wilde ik halen, maar Southampton wil hem niet aan een concurrent verkopen… Voor het realisme ga ik truffert en Diakithe denk verkopen, daar krijg ik veel aanbiedingen voor binnen van grote clubs. Archie brown en fran García staan op de wensenlijst voor linksback. Rechts centraal zoek ik ook nog iemand. Tips?
Vind zelf Solet een prima speler en speelde laatst tegen Agbadou, lastige CV. Je kan ook kijken naar Matsima, Gadou, Boyomo, Lumpungu of misschien Quansah terughalen naar de BPL.
Edozie is ook wel een fijne speler inderdaad.
Ik ga uiteindelijk toch starten met Everton. Een fantastische Engelse club, alleen het nieuwe stadion hield me in eerste instantie tegen om met Everton te starten. Maar ik ben toch om en kruip in de huid van Moyes.
Er staat een flinke uitdaging te wachten. Contracten van Keane Coleman Mykolenko en Gueye lopen af en de vraag is wat te doen. Rohl en Grealish keren zoals het ernaar uit ziet terug naar hun club.
De kern/basis staat redelijk maar de selectie is niet erg groot en met de aflopende contracten/de terugkerende gehuurde spelers staat er een flinke uitdaging maar je kan er wel alle kanten mee op.
De eerste aankoop is al binnen Harry Wilson tekent na afloop van zijn contract bij Fulham een contract bij Everton.
Ik vind het altijd leuk om een Nederlander bij de selectie te hebben, welke Nederlander (met realface) zien jullie bij Everton spelen?
Mooie clubkeuze! Qua Nederlanders met real face kan je eens kijken naar:
Ik heb me kostenlijk vermaakt met Everton. Ik zou voor Van Ewijk gaan als rechtsback. Abline van Nantes kan ik je ook aanbevelen lb/sp
Het seizoen is afgelopen en uiteindelijk zijn we op een toch wat teleurstellende 12e plaats geëindigd. De middenmoot zat dicht bij elkaar. Nu is het tijd voor de transfermarkt.
De contracten van Keane en Mykolenko werden verlengd, Coleman stopt en het contract met Guyeli werd niet verlengd. Het is tijd om de selectie en het wensenlijstje erbij te pakken. (Spelers met geen realface mogen vertrekken)
Qua goalies zitten we goed. Met aanvoerder Pickford, Travers en King zijn we sterk bezet.
Op de RB positie hebben we O’Brien (ook een optie voor centraal) en Patterson, op LB hebben we Mykolenko en Scarles. Met Scarles hebben we onze eerste aankoop binnen. Hij komt over van het gedegradeerde West Ham.
Centraal hebben we Brantwaite, Tarkowski en Keane.
Wensenlijst verdediging;
Dan het middenveld:
Op het middenveld zitten we met Garner Iroegbunam Dewsburry-Hall en de teruggekeerde Onyango niet erg ruim.
Wensenlijst middenveld:
Waarbij de voorkeur uitgaat naar Smit Rowe en Rigg
Aanval;
Op de vleugel zitten we goed met Ndiaye, McNeil Dibling en de transfervrije Wilson. Alhoewel McNeil waarschijnlijk wilt vertrekken.
Met Barry hebben we een prima spits, Beto is verkocht dus we zoeken nog een extra concurrent voor in de spits.
Opties voor de spits:
A Adams (Sevilla)
K Davis (Udinese)
C Adams (Torino)
Oskarsson (R Sociedad)
Wensenlijst extra
Bedoel je Humphreys van Burnley? Meteen doen, kan centraal en op de back. Snel en lengte. Everton heeft in het verleden met regelmaat geshopt bij Burnley
Klopt, die bedoel ik. Hij staat hoog op mijn verlanglijst.