Einde story Brendan Rodgers: Op zoek naar Europees succes

Door het nieuwe forum was het niet meer mogelijk om mijn oude story af te maken op dat forum, omdat ik echter bijna aan het einde zat vond ik het zonde om niet alsnog de laatste stukjes te plaatsen.

Als je nog interesse hebt om de voorgaande stukjes te lezen is dit de link: https://fifabenelux.com/forum/showthread.php?20590-Brendan-Rodgers-Op-zoek-naar-Europees-succes

Bij deze de laatste update voor de start van het WK.

Daarnaast is dit de selectie die mee gaat naar het WK.

Selectie%20WK

In de volgende update trappen we af tegen Egypte.

(Ik zie zelf dat het eerste stukje meteen wordt uitvergroot waardoor het maar half leesbaar is, ik hoop dat het wel leesbaar is al je hem kunt openen.)

Ik kan hem ook niet zien helaas…

Ik kreeg de hele afbeelding te zien toen ik hem opende in een nieuw tabblad.

Goed stukje over de mogelijke opstelling van Rodgers. Je selectie is zeker niet onaardig en je zou er best de volgende ronde mee kunnen halen. Met spelers als Gauld, Tierney en beide Robertsons heb je enkele goede toppers in huis. Malcolm Robertson was toch een jeugdspeler die je van Celtic naar Liverpool had meegenomen als ik me niet vergis? In ieder geval goed om te zien dat hij zo is gegroeid.

@Jochem Ook niet op de manier zoals het Daniel gelukt was? Op die manier lukte het mij uiteindelijk ook.

@Daniel Malcolm Robertson is inderdaad de jeugdspeler die bij Celtic begon.

Het lijkt er helaas op dat de nieuwe spoiler tag nog niet helemaal goed samengaat met afbeeldingen die in een lightbox getoond moeten worden. Dit is helaas niet simpel te fixen.

Ook denk ik dat de huidige grootte van de thumbnails nog te groot is, dus dat we deze mogelijk ook nog naar beneden gaan bijschroeven (wat geen gevolgen heeft op de grootte van de afbeelding in de lightbox).

Voor nu denk ik het beste op de afbeelding zonder spoiler-tag te posten @Ryanajax.

Dan wel, hopelijk valt het nog op te lossen :wink:

Als ik op de afbeelding tik krijg ik hem te zien in het huidige venster.

Het WK is los en we gingen van start tegen het Egypte van Salah en dat hebben we geweten ook. (Dit stukje is alleen gekopieerde tekst uit Word. Ik heb dit in een spoiler gezet om te proberen hou dat werkt aangezien het met de foto niet vlekkeloos werkte. Mocht dit niet goed gaan kan ik het altijd verwijderen, maar probeer het liever nu als in mijn volgende story)

Salah vernederd Schotland in slotfase met goals en assists

De vuurdoop van Brendan Rodgers op het WK met Schotland is uitgelopen op een totale ramp. Het elftal van de Noord-Ierse bondscoach was lang de baas op het veld en stonden na tachtig minuten nog op een 2-1 voorsprong. Dankzij en wervelende Mohamed Salah won Egypte echter met 5-2.

Waar Egypte vier jaar geleden nog actief was op het WK in Rusland, was het voor de Schotten al 24 jaar geleden dat ze op een wereldkampioenschap acteerde. Bij Schotland stond geen enkele speler met ervaring op een groot toernooi op het veld en dat was duidelijk zichtbaar in de openingsfase.

Ondanks het gebrek aan ervaring en de zenuwen bleek Schotland wel sterker dan Egypte, wat zich voornamelijk in balbezit uitte. De eerste grootte kans werd meteen ook een doelpunt, maar die was niet voor de mannen van Rodgers. Superster Salah stond één op één met Andrew Robertson, die eerder al een gele prent in ontvangst nam. De aanvaller van Liverpool werd daardoor niet volledig aangepakt en bereikte met een lage voorzet Ramadan Sobhi en die wist Jordan Archer vervolgens eenvoudig te passeren.

Door de 1-0 zette Schotland nog wat extra aan en dat leverde veel gevaar op. Malcolm Robertson was van afstand gevaarlijk en Tom Cairney zag zijn schot vroegtijdig geblokt worden. De druk op de Egyptische defensie nam steeds meer toe en het was Mohamed Elneny die de fout in ging door Kieran Tierney in de eigen zestien naar de grond te brengen. Leigh Griffiths kreeg zes minuten voor de rust vanaf elf meter de kans om de 1-1 binnen te schieten en faalde niet.

Direct na rust knalde Schotland uit de startblokken. Robertson was het eindstation van een geweldige aanval, maar de poging van de middenvelder spatte op de lat uiteen. Niet heel veel later viel de 2-1 alsnog. Uit een corner van diezelfde Robertson kwam Schotland op voorsprong. Rechtsback Callum Paterson kon bij de eerste paal gemakkelijk binnen knikken.

Met de voorsprong op zak werd er wat rustiger aan gedaan en kwam de Egyptenaren terug in de wedstrijd. Lange tijd leverde dit geen enkel probleem op, maar in de laatste tien minuten van het duel werd Schotland volledig naar de slachtbank geleden. In de tachtigste minuut was het Aly Ghazal die vanuit de corner enorm knap achterwaarts raak kopte. Zo stond het weer gelijk en zat er meer in voor de Afrikanen.

Salah nam het voortouw en beslechte in minuut 86 als het lot van de Schotten. Een voorzet van de zijkant viel perfect voor de voeten van de buitenspeler, hij raakte de paal, maar zag de bal weer terug komen in zijn voeten en de rebound was een koud kunstje. Twee minuten later nam hij een vrije trap en legde de bal precies op het hoofd van Zizo die volledig vrijstaand de 4-2 tegen de touwen kon koppen en tot overmaat van ramp was het in blessuretijd nogmaals Salah die scoorde. Zo eindigde de wedstrijd dankzij de bizarre slotfase in 5-2 voor Egypte.

Man of the match Salah was trots op de prestatie van zijn team. ‘’Wat hier gebeurt is, is totaal onwerkelijk. We waren zeker niet beter maar bleven knokken tot het einde en Schotland zakte volledig in. We hebben daar optimaal gebruik van gemaakt en zijn blij met dit resultaat.’’

Aan de kant van Schotland was het heel kortstondig de bondscoach die het woord kwam doen. Meer dan teleurstelling sprak hij niet uit en gaf aan snel toe te willen werken naar het volgende duel, dat zal een wedstrijd zijn tegen Australië. Doordat die met 2-0 ten onder gingen aan Portugal zit het WK voor de verliezer van die wedstrijd er al op.

Uitslag:

Egypte-Schotland 5-2
25min Sobhi (Salah) 1-0
39min Griffiths (strafschop) 1-1
61min Paterson (M. Robertson) 1-2
80min Ghazal (Kahraba) 2-2
86min Salah (rebound) 3-2
88min Zizo (Salah) 4-2
93min Salah (Hassan) 5-2

Overigens lukt het mij niet on het lettertype van de titel te vergroten. @Jordi is dit iets waar ik over heen kijk of is dit gewoon niet mogelijk?

Oef, die doet pijn. Helemaal als je met nog 10 minuten op de klok nog met 2-1 voor staat. Tegen Australië moet nu gewonnen worden en hopelijk kun je daarna voor een stuntje zorgen tegen Portugal.

Goed verslag, al is het resultaat natuurlijk erg pijnlijk. Leuk om te zien dat je je story hier alsnog afmaakt, hopelijk weet je de poulefase nog door te komen. Het zal niet makkelijk worden maar winst tegen Australië moet te doen zijn en dan zien we daarna wel weer verder.

Bedankt voor jullie reacties!

Helaas heb ik slecht nieuws te melden. Nu ik zojuist mijn nieuwe stukje wilde gaan plaatsen en het Word bestand waarin ik alles opsla opende, bleek deze tot mijn verbazing helemaal leeg te zijn. Hoe dit gebeurt is, is voor mij een raadsel en het betekent helaas dat ik mijn stukjes niet meer kan plaatsen. Aangezien het zeker twee maanden geleden is dat ik deze stukjes gemaakt heb is het onmogelijk om ze opnieuw te maken omdat ik niet meer precies weet hoe alles was verlopen.

De afloop wil ik jullie natuurlijk niet onthouden, maar daar kan ik in principe kort over zijn. Na de pijnlijke nederlaag tegen Egypte wisten we wel van Australië te winnen. Door een 5-0 overwinning was er genoeg vertrouwen om de Portugezen te verslaan, echter bleek Portugal met 1-0 te sterk waardoor het WK roemloos na drie wedstrijden eindigde.

Ik vind het ontzettend vervelend dat de story op deze manier moet eindigen en zal zorgen dat ik voortaan nog maar een extra reserve bestand aan maak en hierbij ook alles op sla, want waarschijnlijk heb ik per ongeluk alles geselecteerd en verwijderd en daarna het bestand opgeslagen en afgesloten. Zo eindigt mijn story niet op de manier die ik gepland had, maar is het wel een les voor mijn nieuwe story in FIFA 19, maar met welk team dat wordt is nog even afwachten. :wink:

Heel jammer! Ondanks deze tegenslag denk ik dat je een geweldige story heb neergezet! Ben heel benieuwd naar je volgende :wink:

Jammer! Maar zoals Begiristain al zei heb je een geweldige story gemaakt. Verder jammer dat het WK zo is verlopen, maar toch mag Schotland blij zijn om op zo’n podium te hebben gespeeld. Veel succes met je volgende story!

Ik heb mij ontzettend vermaakt. Heel leuk gedaan!