FC Barcelona

Barcelona, 1 juli 2018

Xavi Hernandez nieuwe coach van Barcelona

image

Voor Xavi Hernandez (38) nadert een droom. De voormalige draaischijf van FC Barcelona bevestigde aan de Spaanse radiozender Cadena Ser dat hij dit seizoen bij de Catalaanse club coach wordt. De Cruijff-ideologie keer dus terug op de velden in Camp Nou en La Masía.

"Het is een nieuw hoofdstuk en ik begin vanaf nul. Barcelona trainen is een onwaarschijnlijke uitdaging. Je moet er klaar voor zijn en ik voel dat ik dat ben”.

Xavi maakt zich grote zorgen over de doorstroming bij Barcelona. De nieuwe coach constateert dat er te weinig talenten doorbreken in het eerste elftal en wijst ook naar de recente veranderingen bij La Masia.

Xavi vindt dat jongelingen eerder de kans moeten krijgen in de hoofdmacht. Hij wijst onder anderen naar middenvelder Riqui Puig. “Hij is erg goed, een groot talent. Hij is gewoon Barcelona. Je hoeft maar twintig minuten naar hem te kijken om te concluderen dat hij anders is. Hij moet een kans krijgen. Hij kan slagen en hij gaat ook slagen.”

image

Barcelona, 24 juli 2018

10 jaar de magische nummer 10

Vandaag is het exact 10 jaar geleden dat Leo Messi debuteerde in het nummer 10. Hij nam het nummer toen over van de Braziliaan “Ronaldinho” die naar AC Milaan ging.

Hier volgen de statistieken van de nummer 10 (klik op de foto voor de volledige statistieken)

Leuk begin, benieuwd waar het naar toe zal gaan. Het is momenteel een puinhoop bij Barca hopelijk kun jij wel de talenten uit La Masia succesvol door laten stromen

Een mysterieus begin … Ik ben benieuwd wat er zal volgen! :smiley: