FC Emmen || Stunten in de Eredivisie

Na lang nadenken heb ik besloten om met FC Emmen een carrière te beginnen. Deze club is voor het eerst in de geschiedenis gepromoveerd naar de Eredivisie, een mooi nuchter clubje. Dat leek me wel interessant.

Ik speel op wereldklasse met deze basis elf:
0

De doelstellingen die ik van het bestuur gekregen heb:

Eredivisie : Eindig in de bovenste helft v/d competitie

KNVB/Oranje Beker : Haal de kwartfinale

Uitslagen:

ADO Den Haag 0-2 FC Emmen

FC Emmen 2-1 AZ

Ajax 0-0 FC Emmen

FC Emmen 1-2 De Graafschap

FC Utrecht 1-2 FC Emmen

FC Emmen 0-0 PEC Zwolle

Heracles 1-0 FC Emmen

Na 7 wedstrijden staat FC Emmen 7e met 11 punten. Een goed resultaat naar mijn mening, maar het is nog maar het begin van de competitie.

Ook werd ik na 7 wedstrijden gevraagd door de voetbalbond van Wales of ik hun bondscoach wilde zijn, dit heb ik geaccepteerd.

Het volgende verslag plaats ik als ik rond de winterstop zit.

Tips en tops altijd welkom!

Leuk dat je een carriere start met Emmen!
Wat is je idee erachter dat je bondscoach word met Wales?
Je hebt verder al een paar leuke uitslagen weten neer te zetten ga zo door zou ik zeggen en veel succes!

Ik ben met FC Emmen aangekomen bij de winterstop. En ik moet zeggen, het gaat redelijk, maar niet zoals ik zou willen. Qua positie had ik hoger willen staan rond deze tijd. Tevens gaat het met Wales wel goed. Maar ik leg vooral mijn focus op mijn club.

Uitslagen:

Eredivisie

FC Emmen 0-1 Fortuna Sittard

PSV 4-0 FC Emmen

FC Emmen 1-0 VVV-Venlo

SC Heerenveen 1-0 FC Emmen

FC Emmen 0-2 NAC Breda

FC Emmen 2-2 SBV Excelsior

Vitesse 1-0 FC Emmen

FC Emmen 2-0 Feyenoord

FC Groningen 2-1 FC Emmen

FC Emmen 1-1 Willem ll

Oranje Beker

FC Emmen 2-1 Vitesse

EK-Kwalificatie (Wales)

Wales 1-1 Oostenrijk

Rusland 0-1 Wales

Wales 2-1 Griekenland

Wales 0-1 Frankrijk

Roemenië 1-2 Wales

Wales 0-1 Rusland

Stand Eredivisie

GW DS PTN
Ajax 17 17 35
Feyenoord 17 14 35
FC Groningen 17 10 34
PSV 17 13 29
NAC Breda 16 7 27
FC Utrecht 17 2 26
De Graafschap 17 2 25
SC Heerenveen 17 -2 25
Heracles Almelo 17 -5 24
ADO Den Haag 17 -8 21
VVV-Venlo 17 -4 20
AZ 16 -1 19
Vitesse 17 -5 19
FC Emmen 17 -5 19
PEC Zwolle 16 -6 16
Fortuna Sittard 17 -6 15
SBV Excelsior 16 -10 13
Willem ll 17 -13 10

Bij de Eredivisie hebben we het soms wel laten liggen, bij de Oranje Beker zijn we door naar de kwartfinale! Daar ben ik wel blij mee. Met Wales sta ik op dit moment tweede.

Aangezien de transfermarkt weer is begonnen, zou ik graag tips willen horen over spelers die ik eventueel zou kunnen kopen.

Emmen is natuurlijk geen top team, als je op deze positie zou eindigen zou je in Emmen al niet meer stuk kunnen. Je staat na 17 wedstrijden maar 10 pt achter op PSV, ik zie je persoonlijk dus nog wel de EL halen.

Leuke club voor een carrière. Ik vind het alleen niet echt een Manager Story. De bedoeling van een story is dat je er echt een verhaal van maakt vanuit het oogpunt van je manager. Bijvoorbeeld door middel van zelfgeschreven krantenartikelen over een aankoop, het beleid, nieuwe trainer o.i.d.
Dit is meer een samenvatting van je seizoen tot nu toe en past imo beter in het realistische carrière topic.

@tomcleanmountain
Het staat daarom toch ook onder de categorie “Carrière Modus”.

@Ps4FifaGamerNL
Leuk dat je het zo goed doet met Emmen. Daarnaast zijn de verschillen met het linkerrijtje nog niet eens zo heel groot, dus wie weet kun je nog meer verrassen.

Ik hoop dat je kan stunten in de beker door de finale te bereiken en je nog een leuk 2e seizoenshelft tegemoet gaat!
Qua aankopen kun je misschien kijken naar jonge talenten die niet in aanmerking komen bij de top teams.

Oh excuseer, moet nog effe wennen aan het nieuwe forum dacht dat dit bij Manager Story’s stond :sweat_smile:

We zijn aangekomen bij het einde van mijn eerste seizoen bij Emmen! Het was een seizoen met pieken en dalen. Toch ben ik blij met wat ik bereikt heb.

Aangezien in Januari de transfermarkt was begonnen, heb ik besloten een rechtsachter van Ajax te lenen; Luis Manuel Orejuela.

Ik heb hem geleend voor een korte periode, nu is mijn vraag. Is het realistisch als ik hem definitief koop?

Verder heb ik nog een jeugdspeler gepromoveerd naar het volwassenenteam eind maart. De 17-jarige Braziliaanse Henriques (63), zijn positie is RM, maar Marinus raakte echter geblesseerd rond deze tijd dus heb ik Henriques op zijn positie gezet, LM.

Uitslagen

Eredivisie:

FC Emmen 2-1 PSV

VVV-Venlo 3-1 FC Emmen

AZ 0-1 FC Emmen

FC Emmen 0-0 ADO Den Haag

Excelsior 1-1 FC Emmen

FC Emmen 1-2 Vitesse

Feyenoord 0-0 FC Emmen

FC Emmen 2-1 Heracles Almelo

Fortuna Sittard 1-0 FC Emmen

PEC Zwolle 3-0 FC Emmen

FC Emmen 2-0 Ajax

FC Emmen 1-1 SC Heerenveen

NAC Breda 0-1 FC Emmen

FC Emmen 1-0 FC Utrecht

De Graafschap 0-2 FC Emmen

FC Emmen 0-1 FC Groningen

Willem ll 0-3 FC Emmen

GW DS PTN
Ajax 34 34 66
Feyenoord 34 34 66
PSV 34 30 64
FC Groningen 34 10 59
FC Utrecht 34 11 57
NAC Breda 34 14 56
AZ 34 3 48
SC Heerenveen 34 -1 48
FC Emmen 34 -1 47
Vitesse 34 5 46
PEC Zwolle 34 -4 42
VVV-Venlo 34 -5 41
ADO Den Haag 34 -13 37
De Graafschap 34 -15 36
Fortuna Sittard 34 -13 32
SBV Excelsior 34 -20 32
Heracles Almelo 34 -23 31
Willem ll 34 -26 20

Oranje/KNVB Beker:

Kwartfinale

FC Emmen 1-1 Ajax (2-3 P)

Uiteindelijk won Heracles Almelo de beker door in de finale 2-1 tegen Fortuna Sittard te spelen.

EK-Kwalificatie :

Oostenrijk 1-1 Wales

Frankrijk 2-1 Wales

Toch nog de doelstellingen behaald die het bestuur mij had opgelegd, daar ben ik wel erg blij mee. Nu hoop ik volgend seizoen de EL te halen.

Uitstekend eerste seizoen lijkt mij.

Wat mij opvalt is dat je tegen de grote ploegen Ajax, PSV, Feyenoord en AZ juist de punten pakt, maar tegen de kleine clubs juist punten verspeeld. Waar zit dit hem in denk jezelf? Als je dit probleem kan vast stellen, dan kan je volgend seizoen zeker een gooi naar de EL doen.

Orejuela halen terwijl je hem geleend hebt en deze eindklassering behaald hebt is niet onrealistich. Of het makkelijk word hem ook daadwerkelijk vast te leggen denk ik niet, zijn salaris zal toch redelijk drukken op je salaris budget. Ik denk persoonlijk dat je beter zelf een speler voor zijn positie kan opleiden. Scheelt een hoop geld, en degelijke talenten hebben zijn rating vanuit de jeugd al/of snel bereikt.

Seizoen 2 is begonnen! Ik ben nu in begin november, en ik kan zeggen, het gaat echt super goed!

Transfers

Aankopen

  • Slagveer (Sporting Lokeren) €2.000.000
  • Lusamba (OGC Nice) geleend 1 jaar
  • Kenny (Everton) geleend 2 jaar
  • Lamprou (Ajax) €4.800.000

Verkocht

Scherpen (aan SD Eibar) €5.000.000

Dit is mijn team, Arias is 4 geblesseerd dus zal Pedersen in zijn positie.

Uitslagen

Eredivisie

Heracles 1-1 FC Emmen

FC Emmen 0-1 ADO Den Haag

PEC Zwolle 1-2 FC Emmen

FC Emmen 2-1 AZ

Willem ll 0-2 FC Emmen

FC Emmen 1-0 FC Groningen

FC Utrecht 0-1 FC Emmen

FC Emmen 1-1 De Graafschap

Excelsior 1-2 FC Emmen

PSV 1-3 FC Emmen

GW DS PTN
SC Heerenveen 10 9 23
FC Emmen 10 8 23
Ajax 10 16 21
FC Groningen 10 8 19
PSV 10 6 18
FC Utrecht 10 3 17
Feyenoord 10 9 16
Vitesse 10 2 15
AZ 10 1 15
Heracles Almelo 10 -4 13
PEC Zwolle 10 -4 12
De Graafschap 10 -5 11
Willem ll 10 -4 9
VVV-Venlo 10 -7 8
Fortuna Sittard 10 -6 7
ADO Den Haag 10 -8 7
SBV Excelsior 10 -12 7
NAC Breda 10 -12 6

Ik ben in de beker geloot tegen De Graafschap

EK-Kwalificatie

Griekenland 0-3 Wales

Wales 1-0 Roemenië

Ik ben tweede geworden met Wales dat betekent dat ik ben gekwalificeerd voor het EK!

Leuk om te zien dat het 2e seizoen je zo goed afgaat. Ik moet er wel bij zeggen dat bijna 7 miljoen (6,8) uitgeven voor Emmen zijne extreem onrealistisch is. Ook na je eindklassering van vorig seizoen zou dit zelfs met je verkoop van 5 miljoen niet dragelijk zijn voor de Emmenaren. Je zult dit seizoen zeker een goede eind passitionering halen als het zo blijft gaan. Maar dan was het realistischer geweest Emmen eerst 3 misschien wel 4 seizoenen financieel echt sub-top sterk te maken. Al met al vind ik het nog steeds wel interessant om te volgen, ben benieuwd na je update!