FIFA 16 modding

Ik vond het tijd om jullie wat screens te delen van mijn ‘modded’ FIFA 16. Alle selecties zijn up to date en komen overeen met FIFA 20. Daarnaast heb ik competities als de Keuken Kampioen divisie en de tweede & derde divisie toegevoegd. In fifa 16 kon je nog stadions toevoegen. Aanschouw;

3 likes

Ik zal in de komende dagen nog wat meer screens delen voor de liefhebbers ! :grinning:

1 like

Heel gaaf vooral de kuip ziet er echt super top uit. Ben benieuwd.

1 like

Mooi! Zijn de selecties echt helemaal correct? En de ratings en potenties? En hoe is de gameplay? Mijn FIFA 20 is ook zwaar gemod, met naast gameplay en een realistischere career ook een aantal bijgevoegde teams en licenties, en vooral veel faces. Maakt het echt veel beter.

@mart442 @Raindog Ja de selecties zijn helemaal gebaseerd op de laatste winter transfers van 2020. Ziyech begint in mijn carrière na het eerste seizoen ook direct aan zijn ‘Chelsea-avontuur’.

Hier is overigens de Kuip in ‘KNVB Beker’ design met knvb beker badges.

1 like

Als ik dit allemaal zie heb ik echt een computer nodig die FIFA kan draaien, al die extra faces, licenties en stadions geven het spel echt enorm veel extra plezier!

De Kuip ziet er echt heel sterk uit!

@Begiristain @Aron1997 Thanks! Het model is niet van mij, het design wel. In totaal heb ik iets van 14 Nederlandse stadion werkend infame. Ik zal er nog wat van posten in mijn volgende screens. Hier een overzicht van de Keuken Kampioen divisie die ik zelf heb gemaakt, deze is overigens uit het seizoen 2020-21.

Geen jong Ajax, Jong PSV, Jong AZ en Jong Utrecht meer in de keuken kampioen divisie?

Nee, dat komt omdat je promoveren niet kunt uitschakelen met die teams. Ik wil geen jong Ajax in de Eredivisie haha. Ik heb wel Ajax Amateurs in de derde divisie.

1 like

Ik zou FIFA echt niet meer kunnen spelen zonder al m’n mods. Momenteel speel ik een carrière met Lille, waarbij mijn basiself normaalgezien 3 scanned faces zou hebben. Ik heb er nu 10, plus nog een aantal bankzitters.

Door andere mods kan ik ook opstellingen van andere teams aanpassen en zelfs transfers handmatig invoeren (en dus ook die van de AI terugdraaien!) Juventus zit al sinds het begin in m’n game, en ondertussen komen er al kits van volgend seizoen uit. Er zijn ook mods voor schoenen enzo, maar daar hou ik me niet mee bezig. Meestal begin ik carrières met coaches die een face in FIFA hebben, maar ondertussen zijn er ook al mensen bezig met faces te maken voor coaches. Zo denk ik binnenkort met Inzaghi bij Milan te beginnen.

Het nadeel is wel dat FIFA niet altijd even goed draait op pc, zelfs als die het perfect aan kan. Ik heb maanden aan m’n instellingen gesleuteld voor ik het helemaal goed had.

Dan speel je denk ik met de mod van FIFER? Over de gameplay, en zoals je zegt het aanpassen van carrière is dat inderdaad een geweldige mod. Ook met de faces ect is het veel leuker.

Aan FIFER, de modder zelf, zit echter wel een zwart randje. Hij gebruikt enorm veel content van andere modders die er vaak niet eens weet van hebben. Het ergste is nog dat hij betalende gebruikers heeft die maandelijks betalen. Daarmee haalt hij een bedrag van misschien wel 5000 euro per maand binnen, met de content van andere dus!

Hij is mede door die reden ook geband op soccergaming, misschien wel de grootste fifa mods site op het web. Helaas word hij op YouTube nogsteeds dik gepromoot door andere gamers.

Zoals je zelf zegt, fifa met mods is zoveel beter ! Voor mij persoonlijk maakt het niks uit welke FIFA dat is. De 12 tm/16 reeks had creation master en met die mogelijkheid kan je veel meer toevoegen dan met de huidige fifa. Ik upload zelf mijn fifa 20 mods nog altijd op www.jvmods.webs.com mocht je er een keer een willen proberen.

Voor de PSV fans:

Als ik dit zo lees dan is EA gewoon extreem lui. Hoe moeilijk is het om die stadions erin te brengen. Steeds hebben ze kleine zoet houdertjes om elk jaar maar weer een nieuw deel van fifa uit te kunnen brengen, we trappen er allemaal in om telkens weer de nieuwe editie aan te schaffen.

Nee, FIP en de gameplay en career realism mod van Paul. Ik heb het hele verhaal over FIFER gelezen, echt maf.

1 like

Jordan Henderson in het 20/21 derde shirt van Liverpool

Hij is overigens weer actief op soccergaming zag ik.

Echt? Ongelooflijk, wat een lef!

Hoe kan ik zo 'n fifa mod installeren op de PC met o.a. Nederlandse stadions (de Kuip) etc?
Kan iemand mij een beetje op weg helpen hiermee? Ben totaal nieuw.

:v: