FIFA 19 Algemene Vraagtopic

Dag jongens. Ik heb geïnvesteerd in Origin Premier Access, en zodoende kan ik vanaf morgen (19/09) om 17u al aan de slag met de game. In de praktijk zal dat eerder 18u-18u30 worden. Dit doe ik speciaal voor jullie, zodat ik jullie vragen met betrekking tot de fullgame hier al kan beantwoorden, meer dan een week voor de eigenlijke release. Ik kan ratings/opstellingen opzoeken en screenshots posten, dus als er iets is wat jullie graag willen weten: laat maar horen! Ik probeer zo snel mogelijk te antwoorden.

1 like

Als je toegang hebt tot de carrière modus ben ik heel benieuwd of we nu eindelijk eens zelf een manager kunnen customizen zodat we eindelijk af zijn van die paar standaard managers waar we uit kunnen kiezen. Lijkt me bijvoorbeeld heel vet om zelf met Diego Simeone langs de lijn te staan bij Atlético, iets wat nu alleen met patches op de PC mogelijk is. Ook erg benieuwd naar hoe Matthijs de Ligt er in het spel uitziet, kan je daar een screenshot van maken?

Zie hier De Ligt zijn face.
En nee volgens mij is de trainerkeuze gewoon copy-paste van Fifa 18. Kijk maar op youtube video’s.

Ik ben vooral benieuwd welke clubs vanuit de CL en EL in FIFA zitten. Ik ben bijvoorbeeld Rode Ster nog nergens tegen gekomen… Cluj, dat niet Europees speelt, zit er volgens mij wel in… Ik hoop zelf nog op Rode Ster en de clubs uit de EL, maar ik ben bang dat EA die er niet in heeft gedaan.

@Raindog Zou je willen checken of het derde tenue van Parma in FUT en carriere zit?? Dat shirt is zo gaaf en hoop echt dat hij erin zit! image

1 like

Rode Ster Belgrado zit 100% zeker niet in de game, dit betreur ik zelf ook, helaas… Eindelijk zijn clubs als Dinamo Kiev, FC Astana en Dinamo Zagreb wel vertegenwoordigd, en zo nog wel wat interessante ploegen. Je kan de lijst inmiddels gewoon vinden op google.

Is het manager rating-systeem verbetert ten opzichte van vorig jaar? En zijn de transfers die de CPU doet realistischer?

Pfff dat is zonde. Weet je ook waarom dat is? Astana ben ik zelf ook nog niet tegengekomen, maar die zitten er wel in?

Helaas kan ik je niet vertellen waarom zij er niet bij zitten. Zelf denk ik dat het met licentie voorwaarden te maken heeft waar ze het niet overeens konden worden, of dat PES patent heeft op de licentie van Rode Ster. FC Astana is er in elk geval zeker bij, net als Dinamo Kiev, Bate Borisov en Dinamo Zagreb.

Zit Dudelange er in na de EL plaatsing? Zo nee, hoe lossen ze dit op in de CL/EL modus, een willekeurige andere club?

Zijn er nog nieuwe competities bijgekomen, die nog niet officieel bekend waren gemaakt (Griekse competitie, Keuken Kampioen Divisie o.i.d)?

@Raindog
Kan je met die 10 uur eerder gamen ook gelijk in je fut account bezig gaan?

Dat kan, hoewel ik zelf geen FUT speel. Vragen daarover gaan dus iets moeilijker zijn om te beantwoorden, omdat ik er niets van ken. Ik kan trouwens onbeperkt in FIFA vanaf straks, da’s het verschil tussen Origin Access en Origin Premier Access.

@Raindog Zou je ons kunnen vertellen of er verschil is in gameplay ten opzichte van de demo?

Zoals het timed finishen dat ik nu zeer moeilijk vind en de zeer harde afstandsschoten, die ik wat minder realistisch vind in de demo.

Bedankt!

@Raindog hebben ze in carrière ook de echte speeldagen van de CL toegevoegd? Dat je dus op de 3e en 4e speeldag tegen dezelfde tegenstander speelt? Of is het nog steeds compleet random net als afgelopen jaren?

Dit zal zonder enig twijfel verlopen zoals het officiéle schema, in de seizoenen erna zal dit ook zo werken. De CL/EL zijn officieel toegevoegd, dus alles zal zonder twijfel afgewerkt zijn zoals in het echt, dit werke ook bij PES zo. Hij lijkt mij erg sterk dat ze dit na laten, dit zou wel erg slordig zijn…

Ok, hier een eerste lijstje antwoorden:

@db1512: De manager customisation is nog precies hetzelfde. Enorme teleurstelling. De echte speeldagen van de CL zijn wél toegevoegd, maar de groepen kloppen niet. Ik heb voorlopig ook nog geen optie om dat aan te passen gevonden, wat enorm tegenvalt. Hopelijk heb ik het over het hoofd gezien. EDIT; gevonden! Je kan nu ook andere competities kiezen als je een team vervangt, maar er lijkt wel een beperking op te zitten. Over het algemeen klopte de groepen wel, maar hier en daar was er iets raars aan de hand; zo zaten Benfica, PSV en Ajax er eerst niet bij, maar ik heb ze kunnen toevoegen. Onderaan een screen met de meest correcte CL die ik heb kunnen maken.

@RickGAE: Neen, geen Dudelange, neen, geen nieuwe competities. Dat is inderdaad opgelost door ploegen die de CL of EL net niet gehaald hebben toe te voegen. Op het eerste zicht zag ik Torino en Zulte-Waregem al.

@Zimooo9 en wellicht ook @Joostvans: yes, het derde tenue van Parma zit er in, ziet er ingame wel net iets minder indrukwekkend uit dan op de foto die Zimooo9 postte.

Hieronder wat screens:

Vragen over gameplay en transfers kan ik nu nog niet beantwoorden, vrees ik.

3 likes

Bedankt voor de antwoorden!

Zit het nationale elftal van Brazilië in de game met de officiële selectie?

Bedankt voor de antwoorden inderdaad! Ik heb nog een vraag: Is het nu wel mogelijk om statistieken van andere competities te zien?

@RickGAE: neen. Brazilië zit er in, met het logo en de truitjes, maar Neymar is de enige ‘echte’ speler. Raar hoor. Het is echter wel mogelijk om bij teams aanpassen de echte spelers te selecteren voor Brazilië. Ook de Braziliaanse competitie heeft nu echte teams met echte shirts, maar met fake spelers. Zal hopelijk (op pc dan) wel een mod voor komen.

@Daniel: neen, is hetzelfde als FIFA 18.

1 like

Zijn er nog veranderingen in gameplay t.o.v. de demo?