FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Schär vind ik een heel goede optie; is voetballend ook erg sterk en staat door z’n leeftijd de ontwikkeling van talenten Jedvai en Retsos niet in de weg.

1 like

Moet eerlijk zeggen dat het een enorme uitdaging is om de selectie op een evenwichtige manier te versterken. In de eerste plaats omdat Bayer Leverkusen een ontzettend kleine selectie heeft, waardoor het niet onverstandig is om te zoeken naar Duitse talenten die voor breedte in de selectie zorgen. Daarom heb ik er bijvoorbeeld ook voor gekozen om Josha Vagnoman (HSV) aan te trekken in plaats van een directe vervanger voor Karim Bellarabi als rechtervleugelverdediger.

GK: Lukás Hrádecký, […], (Niklas Lomb), Grill
RCB: Sven Bender, Edmond Tapsoba
CB: Jonathan Tah, Panagiotis Retsos, (Aleksandar Dragovic)
LCB: […], Tin Jedvaj
RM: Karim Bellarabi, Mitchell Weiser, Josha Vagnoman*
RCM: Ezequiel Palacios, Charles Aránguiz, Lars Bender
LCM: Kerem Demirbay, Nadiem Amiri, […], (Julian Baumgartlinger)
LM: Wendell, […], (Daley Sinkgraven)
RF: Kai Havertz, Paulinho, Florian Wirtz
ST: […], Kevin Volland, Lucas Alario
LF: Julian Draxler*, Moussa Diaby,

*reeds aangetrokken spelers
(…) spelers die mogen vertrekken
[…] positie waar ik nog een versterking zoek

Kijkend naar de huidige selectie denk ik dat er twee duidelijke posities zijn om te versterken. Thilo Kehrer (PSG), Fabian Schär (Newcastle United) of Robin Koch (SC Freiburg) moeten voor de linkerkant van de defensie een directe versterking zijn. Als je kijkt naar het huidige niveau van de twee laatstgenoemden is het twijfelachtig of ze wel een directe versterking zijn ten opzichte van de huidige verdedigers. Wellicht is het een oplossing om Robin Koch aan te trekken als vervanger voor Aleksandar Dragovic en tot het eind van de transferperiode te wachten met een keuze tussen Thilo Kehrer en Fabian Schär? Krijgt Thilo Kehrer dan nog steeds geen speelminuten in Parijs, dan zou het in mijn ogen realistisch zijn om hem aan te trekken (met het oog op speelminuten richting het Europees Kampioenschap). Krijgt hij wel een kans, dan ga ik voor Fabian Schär.

Ook de spitspositie is nog geen uitgemaakte zaak. Lucas Alario wordt in verband gebracht met een vroegtijdig vertrek, terwijl de club op die positie ook wil doorpakken. Luka Jovic (Real Madrid) staat op het punt om voor twee seizoenen te tekenen, maar zijn komst zou de selectie relatief ‘top heavy’ maken. Een voorhoede met Kai Havertz, Luka Jovic en Julian Draxler klinkt ideaal, maar het niveauverschil met andere linies is schrikbarend. Misschien dat Myron Boadu een meer passende speler zou zijn die mee kan groeien met de club. Of schuif ik de komst van de Nederlander door totdat Luka Jovic terugkeert naar Madrid? Kortom, heb nogal wat twijfels over de twee belangrijkste posities.

De andere posities zijn op dit moment geen prioriteit, dus zou een aanzienlijk deel van het budget kunnen besteden aan de belangrijkste posities. Wellicht schuif ik de komst van Mittelstädt (Hertha BSC) door naar volgende zomer en vervang ik Julian Baumgartlinger ook pas op dat moment. Een ervaren tweede doelman is wel noodzakelijk. Robin Olsen (AS Roma), Florian Müller (1. FSV Mainz) en Karl-Johan Johnsson (FC Kopenhagen) lijken me goede opties.

Ik vind Torunarigha van Hertha een echte aanrader in een 3 mans defensie is ook linksvoetig. Al is hij op basis van zijn rating niet meteen een versterking.

Vinden jullie het ook niet vaak wrang als je een top speler gaat/moet verkopen. Bijvoorbeeld : ik verkocht Onana aan Valencia omdat ze 100 miljoen boden. Vervolgens kom ik bij ze in CL poule en veeg ik ze compleet van de mat. Zo ook bij Romagnoli van Ac Milan, Real Madrid kwam en bood zelfs 120, ik accepteerde het maar drie dagen later vernieuwde ik zijn contract omdat ik hem een boegbeeld van fe club vind.

Hangt een beetje van de beoogde vervanger af en of een speler inderdaad een boegbeeld van de club is. Hangt er denk ik ook een beetje vanaf waar in je carrière dat je je bevindt. Als je met Milan al bijna de stap terug naar de top kan maken dan is het niet gek dat je Romagnoli houdt.

Onana van Ajax naar Valencia voor 100 miljoen voelt idd wat wrang aan. Voornamelijk omdat Valencia dit bedrag nooit kan betalen en al zeker niet voor een keeper dit bedrag zou kunnen veroorloven. Neem daarbij dat met alle respect Valencia enkel qua competitie een stap hogerop is maar voor de rest een redelijke zijwaartse stap is dan is dat wel wat vervelend.

Voor Man United twijfel ik tussen Dembele, Maximilliano Gomez en Cavani als nieuwe spits. Ik wil vooral iemand die makkelijk scoort, en ook groot en (kopbal-) sterk is.

Het ligt er denk een beetje aan wat je planning is. Met Dembele kan je nog een paar jaar vooruit maar loopt hij dan de rest niet in de weg? Met Cavani heb je een oplossing die er meteen staat, maar is hij niet te goed om naast de rest te houden? (Gomez vind ik zelf niet zo fijn).

Ja, ik weet het zelf niet goed. Ik merk wel dat ik momenteel echt een probleem heb, omdat ik niemand heb waar ik voorzetten op kan versturen. Rashford doet het oké in de spits, maar doet het beter als linksbuiten. Martial is zwak als diepste man, en is oké als linksbuiten. Hij gaat dus het voornaamste slachtoffer worden van de nieuwe aanwinst.

Zou zelf geen spits halen om ballen erin te koppen aangezien het ontzettend moeilijk is deze editie. Van die spelers raad ik je Cavani aan. Je kan hem na 1 of 2 seizoenen altijd vervangen met een topspits a la Haaland.

Ik speel met mods, koppen is geen probleem. Bedankt voor het advies!

Vreemd dat Martial het niet goed bij je doet, ik had ook een carrière lopen met Man U en had in de competitie 32 goals met Martial

1 like