FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Zoals de titel al aangeeft, deel hier je vragen omtrent realisme van transfers die je op het oog hebt.

Voor mijn carrière met Manchester United heb ik versterking voor de volgende posities in het hoofd:
Centrale verdediger: van de huidige opties vind ik alleen Smalling en Bailly goed genoeg, Jones, Lindelof en Rojo zijn gewogen en te licht bevonden. Ik wil een wereldtopper aantrekken die de defensie meer zekerheid moet bieden.

  • Jerome Boateng, werd afgelopen zomer al aan United gelinkt maar wilde door Mourinho niet komen. Wellicht dat een overstap met Zidane aan het roer wel een optie is.
  • José Maria Giménez, ben erg fan van zijn agressieve manier van spelen. Momenteel is Atlético nog verder dan United maar de ambitie is om weer de beste van Europa te worden, financieel heb ik natuurlijk wel meer mogelijkheden dan Atleti.
  • Kalidou Koulibaly, ijzersterke stopper die zich ongetwijfeld staande weet te houden in de PL. Vanaf Napoli lijkt het me ook nog wel een stap omhoog die hij zou maken.
  • Milan Skriniar, afgelopen seizoen (één van) de beste verdediger in Italië, net als de andere opties ijzersterk en meedogenloos in de duels.

Linksback: Shaw speelt tot dusver behoorlijk en ook Young doet het redelijk, ben alleen wel van plan om de laatste op termijn te laten vertrekken of minuten op rechts te geven. Ben tot dusver geen hele grote fan van Dalot waardoor Young ook als back-up van Valencia minuten maakt. De nieuwe speler moet de concurrentie met Shaw aan gaan op links.

  • Ryan Sessegnon, een van de grootste Engelse talenten die ook nog eens als linksvoor uit de voeten kan. De laatste weken maakt hij bij Fulham zowel als linksmidden als linksback minuten waardoor ik denk dat ik hem ook voor deze positie in kan zetten.
  • Kieran Tierney, jonge Schotse back die de hele linkerflank kan bestrijken. Manchester ligt in het noorden van Engeland dus de afstand tot Schotland is niet heel erg groot.
  • Ben Chilwell, speelt alweer een aantal jaar bij Leicester en zou nu de stap naar een topclub kunnen maken.

Qua centrale verdedigers kan volgens mij iedereen, zolang Mourinho maar weg is. Boateng is kwalitatief wel de beste, vooral voetballend is hij ook een meerwaarde. Sessegnon ontpopt zich meer en meer tot linksbuiten en heeft de laatste maanden amper nog in de defensie gespeeld, dus daar zou ik voor de andere twee gaan. Tierney is op bijna elk vlak beter, Chilwell is verdedigend net iets secuurder.

1 like

Ik zit in de transferperiode van seizoen 2 met Deportivo La Coruna. Na een goed 1e seizoen zijn we dmv het kampioenschap gepromoveerd naar La Liga!
De verdediging is dé achilleshiel van het team waarbij met name op de CV versterking nodig is. Nu twijfel ik tussen 2 spelers: Rodrigo Ely van het gedegradeerde Alaves of Oscar Cabezas een Colombiaanse CV van Patriotas. Hun potentieel ligt zo goed als gelijk en beiden hebben een pluspunt tov de ander; Ely heeft een real face en Cabezas is weer linksbenig.

Wat lijkt jullie de beste versterking en meest realistische?

Cabezas is behoorlijk snel voor en cv. Weet niet wie je rechter cv is en of die ook snel is. Ely is wat sterker en heerst in de lucht. Kleine afweging die je moet maken. Beide zijn realistisch.

Ligt er denk ik een beetje aan wat je zoekt. Boateng is de meest aansprekende naam en draagt voetballend wat bij. Skriniar vind ik persoonlijk een beest en kan redelijk passen. De andere twee zijn meer slopers. Is Alderweireld geen optie voor je?

Linksachterin inderdaad niet voor Sessegnon gaan, die kan je nu wel beschouwen als een aanvaller.

1 like

Thomas Ouwejan van AZ naar Swansea? Ben op zoek naar een nieuwe linksback.

@Mark1988 ik zat te denken aan de LM/RM positie aan Jesé van PSG. Een Spaanse buitenspeler die niet veel aan de bak komt in Parijs. Voor de RA positie zou je kunne kijken naar; Cedric (S’hampton) of Danilo (Man. City).

1 like

@Begiristain Skriniar heeft als grootste nadeel dat hij geen gameface heeft, iets wat de anderen wel hebben. Koulibaly valt overigens af, zag net dat hij H/H workrates heeft en dat vind ik niet echt passen bij een sloper achterin. Het is vooral zaak om een topverdediger aan te trekken die de verdediging leiding kan gaan geven, denk dat Boateng daar het meest geschikt voor is al zou Alderweireld ook kunnen voor die rol denk ik. Zal de Belg ook eens op het lijstje zetten.
Had even opgezocht waar Sessegnon dit seizoen allemaal gespeeld heeft, is begonnen als linksbuiten, daarna heeft hij rechtsbuiten, linksback (drie duels waaronder tegen Manchester City) en linksmidden gespeeld. Ben van plan hem in een soort Marcelo-rol op te leiden, dan zou hij wel als linksachter kunnen toch?

@tomcleanmountain vind Ouwejan niet echt geschikt voor het Championship, toch een competitie die erg fysiek is en daar acht ik hem niet geschikt voor.

Maar in zo’n rol gok je denk ik ook op z’n voorzet? Die is toch niet zo heel sterk? Moet het meer hebben van z’n dribbel, snelheid en drive, toch?

Op zich snap ik je idee wel en hij is tevens multi-functioneel, maar ik denk dat hij aanvallend sterker is dan een linksachter.

Ik ben opzoek bij Valencia, naar een LM voor achter Guedes.
En ik ben opzoek naar een RA omdat ik er nu maar 1 heb.
allebei realistisch, en jong graag.
iemand suggesties?

Kijk eens naar Andreas Pereira voor die LM/RM positie, voor de rechtsback positie kan ik je Danilo (Manchester City) en Capa (Bilbao) aanraden.

Ik ben na wat zoeken uitgekomen bij.
RA Martín van Deportivo Alaves.
LM Amath Ndiaye diedhiou van Getafe.
Maar even goed bedankt.
@Goliath

Super, dankjewel! Ik ben voor Cabezas gegaan omdat Ely te veel lijkt op wat ik al heb qua kwaliteiten.

Mijn middenveld bij Inter heeft versterking nodig, zeker nu Nainggolan geblesseerd is. Ik twijfel tussen volgende namen:

  • Bruno Fernandes
  • Pablo Fornals
  • Hakim Ziyech

Of Fékir, maar dan moet ik m’n opstelling omgooien.

Fekir en Fernandes kunnen prima als CAM net als Ziyech en Fornals waarschijnlijk ook nog. Speel je nu met de punt naar achter? Bruno Fernandes lijkt mij wel een realistische. Eerst bij Udinese daarna via Sporting en dan stap naar Inter maken.

Jups, met de punt naar achter. Bij een achterstand schakel ik wel eens over naar 4231, met Perisic of Martinez net achter de diepe spits.

Zien jullie Marusic van Lazio naar Inter trekken? Ik heb hun net Candreva terug verkocht, en ik zoek een back-up voor Vrsjalko op rechtsback. Het voordeel van Marusic is dat hij op beide backs én op beide flanken kan spelen, en volgens mij zelfs perfect op élke positie buiten in doel, zelfs in de spits en centraal achterin.

Lijkt mij niet zo’n probleem. Daarnaast zie je zoals met Candreva steeds meer Italiaanse (sub)top ploegen onderling aan elkaar verkopen.

1 like

Ben onlangs aan een carrière met Ajax begonnen. Hierbij heb ik de eerste transferperiode uitgezet. Nu de winter op komst is, heb ik een aantal versterkingen op het oog. Bij 2 van deze doelwitten twijfel ik over het realisme; Moussa Dembele, die bij Tottenham in zijn laatste contractjaar zit en Divock Origi, die klaar lijkt te zijn bij Liverpool. Voor Origi heb ik een rol vanaf de linkerkant voor ogen.

Waar wil je Dembele kwijt als je beschikt over Achone, De Jong, vd Beek, Eiting eventueel Ziyech? Ik denk overigens niet dat het realistisch is, hij speelt vaak en zal wellicht gewoon verlengen. Ook Origi acht ik niet realistisch, zo’n speler gaat zwerven ipv “een stap terug” doen. Zal misschien opgepikt worden door de middenmoot van Engeland.